Last news in Fakti

28 Септември, 2017 11:57 9 306 26

Младите немци не се вълнуват от коли

  • социологическо проучване-
  • германия

Интересът на германците към автомобилите намалява устойчиво през последните години, сочат резултатите от социологически изследвания. Ако преди личната кола е била мечта и символ на успеха за младите немци, днес тя се подрежда на едва девето място сред целите им в живота след пътешествията, електронните устройства, здравето, хубавите мебели и т.н.

Резултатите от проучване на социолози от Института по демоскопия в Аленсбах показват, че автомобилът губи все повече значение в ценностната система на немеца, като това се отнася в най-голяма степен за младите хора. Средната възраст на купувачите на нови коли в Германия постоянно расте.

Според специалисти от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург средностатистическият купувач на нов автомобил днес е на 53 години, докато през 1995 г. е бил на 46. Тенденцията се забелязва още по-отчетливо на вторичния пазар, където средната възраст на купувачите е 45 г. срещу 37.5 през 1995-а.

Процесът е съпроводен от видимо нарастващ интерес към услугите за споделено пътуване и остаряване на автомобилния парк. През 1995 г. делът на колите над 4 години е бил 49%, а през 2017 г. - 63%.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    54 11 Отговор
    Но за сметка на това се радват на изнасилвания на негра, рязане на глави и бомбене от ислямисти и всякакви други прелести на живота! Да живей младия германец!
  • 2 Работник

    22 18 Отговор
    ''Публикувано във факти.бг: Ако преди личната кола е била мечта и символ на успеха за младите немци, днес тя се подрежда на едва девето място сред целите им в живота след пътешествията, електронните устройства, здравето, хубавите мебели и т.н.''

    Просто не разбирам защо по света и особено у нас притежанието и управлението на МПС се счита за постижение...

    Коментиран от #5, #7

  • 3 каквото предлагането такова и търсенето

    43 3 Отговор
    Нормално да не се интересуват от автомобили, като станаха посредствени превозни средства без дух и характер с ниско качество на материалите и частите, колкото да изкарат до гаранцията или пускането на следващия модел от гамата! Също така нормално да има повишен интерес към старите коли, защото са здрави и практични без подгреви на хемороидите, светещи запалки, динг донг сигнализаторчета за наближаване на месечния цикъл и т.н. С идването на електромобилите автономното управление и пр. още повече, ще губят интерес !
  • 4 Mladen GSI

    36 0 Отговор
    Изп...растява се света ежедневно.

    Коментиран от #6

  • 5 Един

    39 9 Отговор

    До коментар #2 от "Работник":

    бачкаторе, щото не е като да си купиш тъп айфон - колата ти дава тръпка каквато нито една друга вещ не може. Освен, че е статус на успех е и извор на емоции

    ама младежта е тъпа и зомбирана - гледам ги изродчетата седнали на кафе и забили нос в екрана вместо да си лафят и да си лафят - социалното им общуване се свежда до това да постват туитват и лайкват понякога откровено кретенски селфита!

    ако не разбираш какво ти дава притежанието на личен автомобил просто нема нужда да се обяснява
  • 6 Един

    17 3 Отговор

    До коментар #4 от "Mladen GSI":

    Евала брат! Няма как по-добре да се каже!

    Коментиран от #20

  • 7 бг статут

    10 14 Отговор

    До коментар #2 от "Работник":

    Ако си живял съзнателен живот през комунизма, ще разбереш ! Чакаше се по половин живот за мечтаната руска тенекия, а някои така и не доживяваха. След това дойде и мръсния капитализъм на натрупване на пари и власт и как да бъдат демонстрирани, ами чрез коли, имоти и пр.
    Така си върви и до днес всеки капут с претенции иска да се изпраска пред останалите капути и разбира се коври иначе не е вървежен! Така беше, но за сметка на това тази тенденция, ще продължи !

    Коментиран от #9

  • 8 Random

    26 4 Отговор
    П...раси.
    Те над половината са с обратна резба сигурно.

    Коментиран от #12

  • 9 1.9 TDI

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "бг статут":

    Да ама Шкода, вартбург, фиат, застава имаше без чакане
  • 10 1.9 TDI

    14 9 Отговор
    Немците не се интересуват от коли ако не им трябват. Имат редовен транспорт, могат да си купуват билет с телефона и да показват баркод на кондуктор. Имат и приложения с които си правят маршрут и така за жълти стотинки отиват навсякъде.

    Коментиран от #14

  • 11 Ввв

    17 4 Отговор
    П...лчета
  • 12 Костов

    18 21 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Не сте прави, п...лите също харесват коли дори си имат любими марки, като Волво, СААБ и БМВ и т.н. В БГ бмв-то е силно предпочитано от тях и доста си гледат колите.!
    Тия немски младежи са още по-лошо те са безполови така да се каже!

    Коментиран от #13

  • 13 Random

    24 15 Отговор

    До коментар #12 от "Костов":

    Що хейтите толкова по BMW?
    И какъв ви е проблемът с Volvo и SAAB?
    П...лските коли са цитроен, пежо, форд и гоуф.
  • 14 Пазарен Либерализатор

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "1.9 TDI":

    Поинтересувай се колко струват билетите за градски транспорт в Берлин. Но да, напълно развита инфраструктура и всякакъв наземен транспорт, редовен и чист.
  • 15 онуфри

    18 4 Отговор
    Нормално да не се вълнуват от коли. Последните 15-20 години автомобилния дизайн на почти всички автомобили е отвратителен. Аз лично казвам за мен - винаги съм бил автомобилен запалянко. Като виждах нов модел автомобил преди 20 - 25 години, аз мечтаех, бленувах за него. Вдухновяваше ме, че е по-красив от стария модел (с по-обтекаеми форми). Сега, на същата марка и същия модел като видя наследника (новото поколение) и се хващам за глават и се питам "това слепи хора ли са му правили дизайна". Почти нищо не ми харесва от съвременните коли.

    Коментиран от #17

  • 16 Цитроен

    6 7 Отговор
    Що цитроена да е за педали аз гледам да ми е икономично а да кажа ситроена има мн по хубава возия от някои бмв,голф,и волва
  • 17 Един

    21 1 Отговор

    До коментар #15 от "онуфри":

    Подкрепям! Все още колите ми мечти са 20+ годишни

    Работата е там, че преди колите ги правеха хора, на които им пука за автомобилите, правеха се коли заради самите колите, а печалбата беше бонус, а мениджърите бха преди всичко автомобилни запалянковци.

    Сега четем как производител на прахосмукачки ще прави коли, наети са всякакви маркетинг идиоти, и се произвеждат коли само за печалба, а не заради съревнованието и тръпката...
  • 18 Темида

    9 9 Отговор
    И на вас цял ден да ви повтарят как с колите си убивате света и вие ще се откажете. Така де и в БГ не е много по-добре:
    Приоритети:
    1. Колата - да е немска и лъскава било то и на изплащане с 3 кредита
    2. Ланец - колкото може по-дебел (макар и сребърен)
    3.Телефон - Min Galaxy S14 или Iphone 23 (излезе ли нов взема се на изплащане а стария се доизплаща)
    4. Телевизор Sony или Samsung (няма значение дали е хубав важното да е голям и марка)
    5. Панелка - остане ли неиздухана част от заплатата като охрана се дава на банката за 40 годишен кредит. Щото като си е твое жилището си "собственик"
  • 19 ДДД

    3 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: средностатистическият купувач на нов автомобил днес е на 53 години,
    казва се критическа
  • 20 един друг

    6 0 Отговор

    До коментар #6 от "Един":

    Струва ми се че бъркаш това да притежаваш една вещ с това да я използваш.Примери в БГ много. Един от тях е бентли с газова уредба. Драстично разминаване между желания и възможности. Нещо което германците са разбрали. За разлика от обитателите на БГ.
    Та така за притежаването на автомобил и емоциите.
  • 21 Патриот

    5 2 Отговор
    Нормално е старите автомобили нямат духът на новите. Евтини пластмаси. Боклуци и като ги погледнш опред Пасат, ФВ и Поло - еднакви мусури направени една да доживеят гаранцията си.
    За какво да се интересуват младежите от тях. Дори Стар ситроет е по-хубав от нов немски автомобил.
    А и когато има наоколо други младежи за съвокупляване за какво им е автомобил?
  • 22 Кибик

    7 4 Отговор
    Хубавата кола е като магнит за хубавите жени.
  • 23 Ценител

    3 5 Отговор
    И в БГ сме се запътили нататък. Гледам ги и ги слушам в офиса- идват с велосипеди на работа. А аз- с 367 коня кола...
  • 24 propov

    21 1 Отговор
    ми няма тръпка вече в колите. станаха твърде заоблени(абе направо дебели) твърде лесни (абе направо безинтересни) за шофиране и твърде ( абе направо страшно) скъпи за обслужване и ремонт. Аналоговата кола ни събира уж да я правим ама да пием и по бира. Сега тия дигиталните коли ти изпиват бирата и ти изяждат главата. А и карането вече не е каране ами все едно играеш на Плейстейшън. Те и младежите сега не са пичове, ами са Никове във Фейса.
  • 25 PlimP

    1 0 Отговор
    19, за теб е критическа, като си изгърбен от бачкане за смешни пари и смотани, маловажни проблеми по цял ден, за тях не е щото си живурка и го боли д-то, щото е немец
  • 26 чичо манчо

    1 0 Отговор
    Ако карате в Германия и вие ще се откажете,то нее за каране,задръстване след задръстване.