Интересът на германците към автомобилите намалява устойчиво през последните години, сочат резултатите от социологически изследвания. Ако преди личната кола е била мечта и символ на успеха за младите немци, днес тя се подрежда на едва девето място сред целите им в живота след пътешествията, електронните устройства, здравето, хубавите мебели и т.н.
Резултатите от проучване на социолози от Института по демоскопия в Аленсбах показват, че автомобилът губи все повече значение в ценностната система на немеца, като това се отнася в най-голяма степен за младите хора. Средната възраст на купувачите на нови коли в Германия постоянно расте.
Според специалисти от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург средностатистическият купувач на нов автомобил днес е на 53 години, докато през 1995 г. е бил на 46. Тенденцията се забелязва още по-отчетливо на вторичния пазар, където средната възраст на купувачите е 45 г. срещу 37.5 през 1995-а.
Процесът е съпроводен от видимо нарастващ интерес към услугите за споделено пътуване и остаряване на автомобилния парк. През 1995 г. делът на колите над 4 години е бил 49%, а през 2017 г. - 63%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
12:04 28.09.2017
2 Работник
Просто не разбирам защо по света и особено у нас притежанието и управлението на МПС се счита за постижение...
Коментиран от #5, #7
12:24 28.09.2017
3 каквото предлагането такова и търсенето
12:30 28.09.2017
4 Mladen GSI
Коментиран от #6
12:31 28.09.2017
5 Един
До коментар #2 от "Работник":
бачкаторе, щото не е като да си купиш тъп айфон - колата ти дава тръпка каквато нито една друга вещ не може. Освен, че е статус на успех е и извор на емоцииама младежта е тъпа и зомбирана - гледам ги изродчетата седнали на кафе и забили нос в екрана вместо да си лафят и да си лафят - социалното им общуване се свежда до това да постват туитват и лайкват понякога откровено кретенски селфита!
ако не разбираш какво ти дава притежанието на личен автомобил просто нема нужда да се обяснява
12:33 28.09.2017
6 Един
До коментар #4 от "Mladen GSI":
Евала брат! Няма как по-добре да се каже!Коментиран от #20
12:34 28.09.2017
7 бг статут
До коментар #2 от "Работник":
Ако си живял съзнателен живот през комунизма, ще разбереш ! Чакаше се по половин живот за мечтаната руска тенекия, а някои така и не доживяваха. След това дойде и мръсния капитализъм на натрупване на пари и власт и как да бъдат демонстрирани, ами чрез коли, имоти и пр.Така си върви и до днес всеки капут с претенции иска да се изпраска пред останалите капути и разбира се коври иначе не е вървежен! Така беше, но за сметка на това тази тенденция, ще продължи !
Коментиран от #9
12:37 28.09.2017
8 Random
Те над половината са с обратна резба сигурно.
Коментиран от #12
12:56 28.09.2017
9 1.9 TDI
До коментар #7 от "бг статут":
Да ама Шкода, вартбург, фиат, застава имаше без чакане12:56 28.09.2017
10 1.9 TDI
Коментиран от #14
13:12 28.09.2017
11 Ввв
13:13 28.09.2017
12 Костов
До коментар #8 от "Random":
Не сте прави, п...лите също харесват коли дори си имат любими марки, като Волво, СААБ и БМВ и т.н. В БГ бмв-то е силно предпочитано от тях и доста си гледат колите.!Тия немски младежи са още по-лошо те са безполови така да се каже!
Коментиран от #13
13:18 28.09.2017
13 Random
До коментар #12 от "Костов":
Що хейтите толкова по BMW?И какъв ви е проблемът с Volvo и SAAB?
П...лските коли са цитроен, пежо, форд и гоуф.
13:25 28.09.2017
14 Пазарен Либерализатор
До коментар #10 от "1.9 TDI":
Поинтересувай се колко струват билетите за градски транспорт в Берлин. Но да, напълно развита инфраструктура и всякакъв наземен транспорт, редовен и чист.14:05 28.09.2017
15 онуфри
Коментиран от #17
14:06 28.09.2017
16 Цитроен
14:08 28.09.2017
17 Един
До коментар #15 от "онуфри":
Подкрепям! Все още колите ми мечти са 20+ годишниРаботата е там, че преди колите ги правеха хора, на които им пука за автомобилите, правеха се коли заради самите колите, а печалбата беше бонус, а мениджърите бха преди всичко автомобилни запалянковци.
Сега четем как производител на прахосмукачки ще прави коли, наети са всякакви маркетинг идиоти, и се произвеждат коли само за печалба, а не заради съревнованието и тръпката...
14:16 28.09.2017
18 Темида
Приоритети:
1. Колата - да е немска и лъскава било то и на изплащане с 3 кредита
2. Ланец - колкото може по-дебел (макар и сребърен)
3.Телефон - Min Galaxy S14 или Iphone 23 (излезе ли нов взема се на изплащане а стария се доизплаща)
4. Телевизор Sony или Samsung (няма значение дали е хубав важното да е голям и марка)
5. Панелка - остане ли неиздухана част от заплатата като охрана се дава на банката за 40 годишен кредит. Щото като си е твое жилището си "собственик"
15:29 28.09.2017
19 ДДД
казва се критическа
16:23 28.09.2017
20 един друг
До коментар #6 от "Един":
Струва ми се че бъркаш това да притежаваш една вещ с това да я използваш.Примери в БГ много. Един от тях е бентли с газова уредба. Драстично разминаване между желания и възможности. Нещо което германците са разбрали. За разлика от обитателите на БГ.Та така за притежаването на автомобил и емоциите.
16:58 28.09.2017
21 Патриот
За какво да се интересуват младежите от тях. Дори Стар ситроет е по-хубав от нов немски автомобил.
А и когато има наоколо други младежи за съвокупляване за какво им е автомобил?
19:12 28.09.2017
22 Кибик
19:43 28.09.2017
23 Ценител
21:08 28.09.2017
24 propov
21:46 28.09.2017
25 PlimP
15:31 30.09.2017
26 чичо манчо
22:02 30.09.2017