Петата серия на баварците винаги е занимавала сериозно феновете на марката, а особено внимание се отделя на нейното М-изпълнение. Предсерийният модел на наточената петица беше представен почти тайно пред избрани хора, малко преди официалното показване на концепта в Шанхай през пролетта на тази година.
И тъй като не беше изнесена цялата информация относно техническите характеристики, веднага след това започнаха спекулациите. Говореше се за дизелов вариант на М5, за комби версия и за какво ли още не. Най-сетне от концерна изнесоха официалните ТТ данни, но изненадите не спряха до тук.
Немската тунинг компания PP-Performance направи първите независими тестове на новото BMW M5 и се оказа, че динамометричния стенд отчита данни, различни от тези, които производителят официално изнесе. По-конкретно става дума за мощността на автомобила.
След порведените изпитания става ясно, че новата наточена петица притежава мощност от 573.7 к.с., което е повече с почти 24 коня от официалните данни. Ще припомним, че автомобилът е снабден с 4.4-литров V-образен осемцилиндров двигател със заявена мощ от 550 к.с.
По официални данни максималният въртящ момент е 680 Нм, но тестовете на PP-Performance и тук показват сериозни отклонения. Според тунинг специалистите. максималният въртящ момент на новата М-петица е 721 Нм, което е с 41 Нм повече.
Автомобилът е снабден със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя и ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4.4 секунди. Същото упражнение, но до 200 км/ч, новото М5 прави за 13 секунди. Максималната скорост на спортния седан е 250 км/ч.
Последната може да бъде увеличена до 305 км/ч. след като бъде поръчан допълнителния M Driver’s пакет. На този етап от компанията не са коментирали независимите измервания на PP-Performance, но според специалистите грешката от страна на баварците е умишлена.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.