Отидете към основна версия

4 505 11

A7 Sportback: Презареждане

  • audi-
  • a7-
  • sportback

Audi представи официално второто поколение на A7. Формално хечбекът е позициониран под флагмана A8, но двата модела споделят обща платформа и практически цялата електроника.

Новата A-седмѝца прилича доста на батко си. Дизайнерски сходства се забелязват както в огромната радиаторна решетка и фаровете, така и в светодиодната ивица на стоповете по цялата широчина на каросерията.

Стилистите на Audi са успели да съхранят всички характерни черти на предишния модел. Силуетът със скосена линия на покрива, късите надвеси, дългия преден капак и издутите задни калници са запазени.

Габаритите също не са променени особено. Автомобилът е дълъг 4 969 мм (-5 мм), широк 1 908 мм (-3 мм) и висок 1 422 мм (+2 мм) при междуосие 2 926 мм (+12 мм). Пространството за краката на пътниците отзад се е увеличило 21 милиметра.

Новото A7 е изградено на платформата MLB Evo с двулостово окачване отпред и петзвенно отзад. Купувачите могат да избират между четири варианта - стандартно със стоманени пружини, спортно с 10 мм по-малък клиренс, пневматично с автоматично нивелиране и същото, но с адаптивни амортисьори. Задният диференциал е активен.

Адаптивната кормилна уредба с вълнов редуктор се предлага още в базовата версия. Срещу допълнително заплащане може да се поръча система с четири управляеми колела. Тя позволява на задните да завиват обратно на предните с до 5 градуса и намалява радиуса на обратен завой с 1.1 метра. След 60 км/ч двата моста завиват в еднаква посока и така се подобрява стабилността.

Втората генерация на модела дебютира само с един двигател. Трилитровият бензинов V6 TFSI развива 340 к.с. и 500 Нм. Съчетан е със седемстепенна преселективна скоростна кутия S tronic, с която хечбекът ускорява до 100 км/ч за 5.3 секунди. На някои пазари ще се предлага 2.0-литрова турбоверсия с 245 коня.

Всички модификации на новото A7 Sportback ще бъдат т.нар. "меки" хибриди (MHEV) със стартер-генератор, 48-волтова електрическа инсталация и компактна йон-литиева батерия. При скорост между 55 и 160 км/ч двигателят с вътрешно горене ще може да се гаси и колата да се движи по инерция, спестявайки по 0.7 литра гориво на 100 км. Друга новост е "умната" старт-стоп система, която ще стартира двигателя щом предният автомобил потегли.

Интериорът на новия хечбек не е точно копие на A8, но сходства се забелязват и тук. На централната конзола има два сензорни дисплея. Долният дава контрол върху управлението на климатика и настройките, а горният е завъртян към водача и отговаря за мултимедийната система.

Приборният панел е изцяло цифров, с диагонал 12.3 инча. Може да се поръча прожекционен дисплей и сензорен блок за управление на светлините. Както и A8, новата седмѝца разпознава гласови команди с произволна форма. Електрониката разпознава по-абстрактни фрази като "Затопли малко" и усилва парното.

Аналогии с A8 предизвиква и автопилотът. A7 разполага със същия бутон AI, която би трябвало да активира автономен режим на движение със скорост до 60 км/ч, но засега това е забранено от законите навсякъде. Някои държави планират да легализират автономни системи като тази още догодина или през 2019 г.

На първо време обаче новата A-седмѝца ще може да използва само част от уменията си - например да паркира и маневрира самостоятелно след подаване на команда през приложение за смартфон. За да работи всичко това, автомобилът е снабден с пет радара, също толкова камери, 12 ултразвукови датчика и лазерен скенер.

Второто поколение на A7 Sportback ще се произвежда в завода на Audi в Некарзулм. Продажбите започват в края на февруари 2018 г., а базовата версия ще струва €67 800.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини