Отидете към основна версия

1 262 0

60 години Porsche

  • porsche-
  • porsche carrera-
  • panamericana-
  • boxter-
  • c88

Тази година известната немска компания чества своята 60-годишнина, но нейната предистория започва още през 1931 година. Тогава на 25 април Фердинанд Порше регистрира в Щутгарт компания с внушителното име Dr. Ing. h. c. F. Porsche Gesellschaft mit beschraenkter Haftung, Konstruktion und Beratung fuer Motoren und Fahrzeugbau или в превод Конструкторска и консултантска компания по производство на автомобили и двигатели. Така д-р Порше поставя началото на историята за създаването на много, секващи дъха коли.

Един от първите клиенти е Auto Union, а готовият продукт е наречен Type 22. След този успешен състезателен вариант на бял свят се появяват първите версии на бъдещия “народен автомобил”, познат у нас като VW Костенурка. През 1937 година отново компанията на Порше създава автомобил, поръчан от Третия райх и предназначен да спечели в маратона Берлин - Рим. След това обаче започва Втората световна война и фирмата изпълнява основно държавни поръчки. Едва след Войната и по-конкретно през 1948 година на бял свят се появява първият автомобил с марка Porsche. Моделният му номер е 356, а колата разполага с форсиран агрегат от Volkswagen.

През 1950 г. личният състав на Porsche вече е 150 души, които изработват по 300 коли годишно. През март 1951 г. фабриката произвежда своя автомобил с пореден номер 500, а три месеца по-късно младата германската марка дебютира и на спортната арена, заемайки скромното 20-то място на “Льо Ман”. Участията на фирмата в тази надпревара обаче стават традиционни и впоследствие твърде успешни. Фердинанд Порше умира през януари 1952 година и тогава ръководството на компанията е поето от неговия син Фери, който вече има достатъчно натрупан опит в автомобилното дело. На практика движи фирмените дела още от времето, когато баща му е жив.

Именно този модел служи за база на легендарния Carrera. През 1953 година започва производство на Spyder 550. Този автомобил печели надпреварата Carrera Panamericana в Мексико и от- тогава най-скоростните модели на компанията започват да се обозначават с моделното име Carrera. Първото Porsche Carrera вижда бял свят през 1955 година. Състезателните модели продължават да се развиват с варианта 718/RS. Що се отнася до серийните автомобили най-голяма крачка в развитието на марката бележи автомобилът 356B. В продължение на 15 години 356 в своите модификации A, B и C се превръща в един от най-престижните спортни автомобили. Идва време обаче, когато и този легендарен модел се нуждае от смяна. Така се появява култовият 911. Този автомобил е разработен от баща и син Порше и е показан за първи път на изложението във Франкфурт през 1963 година. През 1975 година на пазара излиза 924 - модел, който се счита за най-икономичния спортен автомобил. 1996 е годината, когато е произведено милионното Porsche.

Що се отнася до експерименталните разработки на марката, те съвсем не са много - Panamericana, Boxter и C88 са трите основни прототипа. Първият е основа за съвременния 911, вторият силно повлиява на серийната версия, а третият е опит за олицетворение на т.нар. “народен автомобил”. Днес марката продължава да е сред култовите имена при автомобилите с подчертано спортна насоченост.

Радослав Славчев

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Porsche сподели повече за хибридното 911

    Porsche е напът да представи новаторска еволюция на любимия си модел 911 на 28 май и макар че външният вид може да запази емблематичното си очарование ...
    13.05.2024
    917
    1
  • Porsche показа новия Cayenne GTS

    Porsche представи новия Cayenne GTS, който пристига като насочена към водача версия, която взима по нещо от другите модификации на модела. Инженерите ...
    22.04.2024
    1 902
    1
  • Porsche вече работи над следващото поколение Taycan

    Автомобилната индустрия непрекъснато се развива и Porsche не прави изключение, като вече има планове за следващото поколение на електрическия спортен ...
    05.04.2024
    1 404
    9
  • Първи снимки на новото семейно Porsche

    През последните две десетилетия Porsche постигна значителен успех със своя SUV Cayenne, но управлението му като флагмански SUV на марката е към своя к ...
    03.04.2024
    1 808
    2
  • Porsche ще запази бензиновия V8 и след 2030-та

    Porsche все още не са готови да се сбогуват със своя V8 двигател, въпреки тенденцията за намаляване на размерите и по-строгите правила за емисиите. Ин ...
    28.03.2024
    1 328
    6