Отидете към основна версия

29 Декември, 2017 21:04, обновена 29 Декември, 2017 21:04 29 338 51

Тест и цени на новото BMW X3

  • bmw-
  • x3-
  • тест

Предишното Х3 безспорно беше добро. Кросоувърът съчетаваше в себе си динамично управление, пълноприводна трансмисия xDrive, мощни двигатели и комфорт. Точно поради тази причина пред германските специалисти се появи сложната задача, задължително да направят третата генерация още по-добра.

Автомобилът, който беше показан в интернет през лятото и направи публичната си статична премиера през септември във Франкфурт, вече е у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на модела. Дали новото Х3 ще продължи да отстоява званието на един от най-добрите кросоувъри в сегмента? Това ще покаже времето, но първоначалните ни впечатления са предимно положителни.

Екстериор

Новото Х3 изглежда някак си по-ярко от предшественика си. Новата визия се дължи основно на един от най-младите дизайнери в баварската фирма Келвин Люк, който работи над рестайлинга на BMW 1er и на сегашното Х1. И като се вижда, при новата Х3-ка фаровете отново са отделени от радиаторната решетка. Стоповете са с намалена височина и придават повече динамика на автомобила.

Що се отнася до габаритите, то новото Х3 е по-голямо от първото Х5 (4 716 мм). Междуосието е нараснало с 54 мм, а в същото време масата е намалена с 55 килограма спрямо досегашната втора генерация на Х3. В стандартните си версии новото SUV изглежда умерено агресивно, но това коренно се променя в най-наточената xDrive M40i версия, която е с 20-цолови гуми и ефектен екстериорен обвес. Като цяло визията е по-динамична и по-модерна.

Интериор

Основната разлика е в арматурното табло, като при новото, екранът на мултимедията е изнесен нагоре и стои визуално отделно от таблото. Самата мултимедийна система е най-модерната в арсенала на BMW - отлична графика и интуитивно действащ iDrive контролер. Седалките не са големи, характеризират се с ясно изразена странична поддръжка и с ергономичност.

Въпреки по-голямото междуосие, разстоянието за краката на пасажерите отзад е по-малко и е предпоставка за дискомфорт при по-ръстови пасажери. Уредите са информативни, а един от малкото минуси е свързан с централното огледало, което не предлага оптимална видимост назад. Картината се завършва от изключително прецизната сглобка и отличното качество на материалите. С други думи спокойно можем да кажем, че в интериорно отношение баварците са се опитали да препозиционират Х3 с един клас нагоре.

Ходови характеристики

Характерна черта на новото Х3 е изключително обезшумения салон. Това, освен на подобрена шумоизолация, се дължи и на доста по-оптимизираната обтекаемост на колата. Коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0.36 до 0.29. Що се отнася до окачването, то отказът от досегашното по-сложно предно окачване в полза на McPherson е напълно оправдан. Пневматично окачване също липсва, но возията е оптимално мека. Последното може да се приеме, като още един недостатък, защото преките конкуренти Audi Q5 и Mercedes-Benz GLC имат такова окачване, макар и като опция.

Плюсовете на пневматичното окачване са най-вече в повишаване на клиренса при нужда. Въпреки това новото Х3 се представя доста добре в умерено трудна пресечена местност. Клиренсът е 204 мм, а ъглите на атака са 25.7 и 22.6 градуса. И дизеловите, и бензиновите двигатели са добре познати и се справят отлично с новата по-лека каросерия. Осемстепенният автомат също не е новост, а фирмената xDrive система предлага доста свобода извън асфалта. Като цяло от техническа гледна точка новата баварска Х3-ка не блести с нещо по-различно от останалите BMW-та, но предлага всичко необходимо.

Цена

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.

Свързани новини