Предишното Х3 безспорно беше добро. Кросоувърът съчетаваше в себе си динамично управление, пълноприводна трансмисия xDrive, мощни двигатели и комфорт. Точно поради тази причина пред германските специалисти се появи сложната задача, задължително да направят третата генерация още по-добра.
Автомобилът, който беше показан в интернет през лятото и направи публичната си статична премиера през септември във Франкфурт, вече е у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на модела. Дали новото Х3 ще продължи да отстоява званието на един от най-добрите кросоувъри в сегмента? Това ще покаже времето, но първоначалните ни впечатления са предимно положителни.
Екстериор
Новото Х3 изглежда някак си по-ярко от предшественика си. Новата визия се дължи основно на един от най-младите дизайнери в баварската фирма Келвин Люк, който работи над рестайлинга на BMW 1er и на сегашното Х1. И като се вижда, при новата Х3-ка фаровете отново са отделени от радиаторната решетка. Стоповете са с намалена височина и придават повече динамика на автомобила.
Що се отнася до габаритите, то новото Х3 е по-голямо от първото Х5 (4 716 мм). Междуосието е нараснало с 54 мм, а в същото време масата е намалена с 55 килограма спрямо досегашната втора генерация на Х3. В стандартните си версии новото SUV изглежда умерено агресивно, но това коренно се променя в най-наточената xDrive M40i версия, която е с 20-цолови гуми и ефектен екстериорен обвес. Като цяло визията е по-динамична и по-модерна.
Интериор
Основната разлика е в арматурното табло, като при новото, екранът на мултимедията е изнесен нагоре и стои визуално отделно от таблото. Самата мултимедийна система е най-модерната в арсенала на BMW - отлична графика и интуитивно действащ iDrive контролер. Седалките не са големи, характеризират се с ясно изразена странична поддръжка и с ергономичност.
Въпреки по-голямото междуосие, разстоянието за краката на пасажерите отзад е по-малко и е предпоставка за дискомфорт при по-ръстови пасажери. Уредите са информативни, а един от малкото минуси е свързан с централното огледало, което не предлага оптимална видимост назад. Картината се завършва от изключително прецизната сглобка и отличното качество на материалите. С други думи спокойно можем да кажем, че в интериорно отношение баварците са се опитали да препозиционират Х3 с един клас нагоре.
Ходови характеристики
Характерна черта на новото Х3 е изключително обезшумения салон. Това, освен на подобрена шумоизолация, се дължи и на доста по-оптимизираната обтекаемост на колата. Коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0.36 до 0.29. Що се отнася до окачването, то отказът от досегашното по-сложно предно окачване в полза на McPherson е напълно оправдан. Пневматично окачване също липсва, но возията е оптимално мека. Последното може да се приеме, като още един недостатък, защото преките конкуренти Audi Q5 и Mercedes-Benz GLC имат такова окачване, макар и като опция.
Плюсовете на пневматичното окачване са най-вече в повишаване на клиренса при нужда. Въпреки това новото Х3 се представя доста добре в умерено трудна пресечена местност. Клиренсът е 204 мм, а ъглите на атака са 25.7 и 22.6 градуса. И дизеловите, и бензиновите двигатели са добре познати и се справят отлично с новата по-лека каросерия. Осемстепенният автомат също не е новост, а фирмената xDrive система предлага доста свобода извън асфалта. Като цяло от техническа гледна точка новата баварска Х3-ка не блести с нещо по-различно от останалите BMW-та, но предлага всичко необходимо.
Цена
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ахмадинеджат
Коментиран от #3
10:09 29.12.2017
2 гост
Коментиран от #5
10:15 29.12.2017
3 Алди
До коментар #1 от "Ахмадинеджат":
На "алуди" пневматичното окачване ми отрови живота!10:16 29.12.2017
4 filo
Коментиран от #6
10:17 29.12.2017
5 БМВ
До коментар #2 от "гост":
БМВ е марка, която е за хора с повечко възможности, които няма дилемата жилище или автомобил...Коментиран от #13
10:18 29.12.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 filo
До коментар #6 от "ДАРАБАРА":
Щом казваш. Иначе гроздето е кисело.11:43 29.12.2017
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Емил
До коментар #8 от "Бай Киро":
Кире, не се пеняви! Парите не са ценност. Само глупавите налитат на материалното - в гроб нищо няма да занесеш, а като се преродиш, пак ще си гол. Ще остане само това което си изградил в себе си!13:19 29.12.2017
10 Не мерси
Коментиран от #12
13:49 29.12.2017
11 Гоуст
14:32 29.12.2017
12 гост
До коментар #10 от "Не мерси":
Това да не ти е 20 годишна е46ца бе ? Такова нигока няма да си купиш за да разбереш какви проблеми има14:36 29.12.2017
13 BMW
До коментар #5 от "БМВ":
Много добре, колега19:27 29.12.2017
14 бай Хой
20:08 29.12.2017
15 onq s konq
Коментиран от #16
20:47 29.12.2017
16 Бай Киро
До коментар #15 от "onq s konq":
Много ме дразниш не ти се получава имитацията. Истинакия кон беше умен а то си гЪлфон имитаторКоментиран от #32
20:54 29.12.2017
17 Ягуар
Коментиран от #18, #19, #20, #51
20:57 29.12.2017
18 Ха ха
До коментар #17 от "Ягуар":
Какъв е извода? Тези с Ягуарите имат по малки пишки. Мале до къде я докарахте да е.ете с колата. Колко мъка има по този свят.Коментиран от #22
21:00 29.12.2017
19 Госта
До коментар #17 от "Ягуар":
Извинявай това Ягуар автомобил ли е?Коментиран от #21
21:02 29.12.2017
20 Бай ганьо
До коментар #17 от "Ягуар":
Ти на светофара ли паркараш.21:03 29.12.2017
21 Ягуар
До коментар #19 от "Госта":
по принцип е автомобил, но тия с БМВ-тата го мислят за летяща чиния. А жените им за 2 секунди скачат от БМВ-то при мен в Ягуара. Световни рекордьорки за скок на дължина.21:03 29.12.2017
22 Ягуар
До коментар #18 от "Ха ха":
Като се връзват сами, що пък да не се възползвам? Аз нищо не правя, просто си джиткам с Ягуара из града и те като ме запомнят после сами се натискат. Да не съм луд да ги върна?Коментиран от #25
21:06 29.12.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Друг Ягуар
21:14 29.12.2017
25 Рено
До коментар #22 от "Ягуар":
Аз едно време имах същия успех с Рено 19Коментиран от #27
21:15 29.12.2017
26 Друг Ягуар
21:15 29.12.2017
27 Ягуар
До коментар #25 от "Рено":
прав си, помня славните времена в началото на 90-те, тогава кифлите в БГ не бяха виждали друго освен Лада и ако имаш Рено сами почваха да те свалят. Също както днес с Ягуара.21:24 29.12.2017
28 Невежа
—ти пък, има ги за 9 000 в базар бг.
21:42 29.12.2017
29 БМВ
Между другото същото се отнася и за малките им сестри.
БМВ винаги са правили 5чки красавици а 3ките като гнили ябълки.
Коментиран от #31
22:05 29.12.2017
30 Вики
22:15 29.12.2017
31 Гост
До коментар #29 от "БМВ":
При джиповете си прав но при леките коли не си22:31 29.12.2017
32 THE Black Cat
До коментар #16 от "Бай Киро":
Бай Кире, не си струва да се дразниш от имитатори , въпросният НИК- НЕЙМ е мой , опитах да се свържа и с администратори , модератори и с крадльото ефект нулев , остави го да се излага ...Едно наздраве на теб и весела и щастлива нова година !!!
22:53 29.12.2017
33 THE Black Cat
Коментиран от #39
23:20 29.12.2017
34 Lo9
23:45 29.12.2017
35 THE Black Cat
Коментиран от #37
00:06 30.12.2017
36 mediator37
За тези, които предпочетат да го имат, препоръчвам с 3,0d двигател. Няма разлика в разхода с 2,0d, но има потресаващ въртящ момент от 260 нютонметра, направо къса. При изпреварване се изстрелва като катапулт. Кърти асфалта. Няма МПС, което с този джип да не можеш да изпревариш. Който много се дърви по равното, го ям на голям баир със завои.
Първата седмица след като си взех Х3-та, натъртвам- 3,0d в никакъв случай 2,0, единственият въпрос, който си задавах беше Защо съм чакал толкова дълго?
Коментиран от #40, #41, #50
07:58 30.12.2017
37 пропелер
До коментар #35 от "THE Black Cat":
Преди 10г Q5 (първо поколение) дизел беше 108000лв в Порше... Така че, 95-97 хилки заХ3 (трето поколение) са ОК. Иначе има доста тоалетни по 20-30 хилки Грейт, Санг, Банг...
08:00 30.12.2017
38 mediator37
08:03 30.12.2017
39 OOF
До коментар #33 от "THE Black Cat":
Обнови си базата данни, отдавна Волво не е собственост на форд то си личи по новото гама която пуснаха.10:26 30.12.2017
40 Гого
До коментар #36 от "mediator37":
Малко си в грешка нютоните при 3d са ,500nm.и да много приятен за каране дизелак12:46 30.12.2017
41 Един друг
До коментар #36 от "mediator37":
Всичко това е ясно, само не ми е ясно защо на повдигнато комби с xDrive му казваш джип. Само защото формата му е двуобемна ли? Че, то тогава и Audi Allroad е джип... Освен това си противоречиш, защото все за асфалт говориш в примерите за него. Това даже и за СУВ не минава - онези поне имат раздатка, ниски скорости и две блокировки. Измислената ерзац комбинация от съединители в маслена баня и ABS става само за заснежени или мокри асфалтирани пътища.На магистралата ще си много по-динамичен от моя L200 с неговите 400 Nm, обаче на къра ако се вържем да се дърпаме, ето ти сметките - моята първа е 4,3:1, а твоята на ZF-а е 4,7:1, обаче диференциалът ми е 4,1:1, а на F25 е 3,6:1, т.е. при мен крайното предавателно число е по-високо даже и без да бия ниските, които при предавателно число 1,9:1 почти удвояват въртящия момент - 13,5 kNm срещу 9,5 kNm, т.е. имам 4000 Nm повече на колелата. С агресивните ми гуми и блокажите, ще те влача като рало, докато всичко след хидротрасформатора на ZF-а се разтрака. Единственият проблем за влаченето е, че няма за къде да те вържа, защото на мен тегличът ми е на шасито, а твоят се хваща за самоносещите тенекии и може да го отпоря с половината ламарина отзад, ако много се окопаеш в калта.
Горното нямаше да го пиша ако си беше останал с твърдението, че това е просто асфалтова бегачка.
Коментиран от #43
13:01 30.12.2017
42 ТМВ
15:55 30.12.2017
43 mediator37
До коментар #41 от "Един друг":
Няма две мнения- асфалтова бегачка е, не е оффроуд. Взех я за да съм по-спокоен на ски курорт в малко сняг и освен това лятото малко горско- да речем от асфалтовия път- до плажа Кара дере или из Родопите да кривна по макадама, ама съвсем плахо. За това ме устройва.Но държа , че е джип. Критерият ми е практичен- самия аз съм по-нависоко и виждам какво става на пътя доста по-напред от тия с лимузините. Висок клиренс има и в града щом я качвам с муцуната на тротоара да паркирам- това си е джип.
Коментиран от #44
00:17 31.12.2017
44 Един друг
До коментар #43 от "mediator37":
Е, айде сега, де - висока позиция на водача значело джип. То, и аз основно имам бусове, че и една баничарка за село - Рено Кангу 4х4. Всички са с висока позиция и виждам над останалите, а в нормална лека кола отдавна имам чувството, че седя на земята, обаче това не ги прави джипове. Също така, всички те могат да се катерят по бордюри без да опрат.Мисълта ми е, че нямаш ли раздатка, две и повече блокировки и раменна конструкция - забрави за офроуд. Желателно е и задният мост да е цял. С който е да е Х излезеш ли извън утъпкан черен път и си назад луди пари за ремонти. По утъпкания път минават почти всички по-високи коли с предно, просто ще са по-внимателни, защото просветът на F25 е 21 см и позволява малко повече небрежност в неравностите. Идеята на твоята е по асфалта да стигнеш много по-бързо и по-комфортно до 200 метра утъпкан чакъл преди крайната дестинация. Недостатъкът е, че тази лъскава пластмасария вкараш ли я наистина в къра ще я надереш от пода до тавана цялата и ще й оставиш броните и корите в калта. Другото е, че с гуми за магистрала нямаш работа нито на мокра трева, нито на кал.
Това е просто едно от мощните вдигнати пълноприводни комбита, а както сам знаеш мощността има отношение към максималната скорост, а въртящият момент е за теглителна сила и за динамика. Така както моят пикап със 136 к.с. ще влачи Х3 като рало, по същия начин него ще го стърже един трактор 60 к.с.
Джиповете и пикапите с мощности над 150 к.с. са глупост, защото т
14:12 31.12.2017
45 Един друг
Мисълта ми е, че не може хеб бегачка, хем джип, освен ако не говорим за рали рейдови коли, ама онова е съвсем друга история за съвсем други пари.
Коментиран от #46
14:15 31.12.2017
46 бмв е34
До коментар #45 от "Един друг":
много босо изказване колега ти имаш ли идея г класа 65 амг какво прави или ланд ровер рейндж ровер какви са на магистрала и са доста стабилни при това надали имаш идея за какво става думаКоментиран от #48
08:55 01.01.2018
47 Язе
12:44 01.01.2018
48 Един друг
До коментар #46 от "бмв е34":
Ако от написаното от мен не си разбрал, че имам представа за какво говоря, грешката е в теб. Не съм карал G65, но съм карал G63, който не е чувствително по-слаб, а също и G500 4x4^2 - този с порталните редукторни мостове. Range Rover не съм карал. Мерцедесът е пълна простотия с такава мощност, но няма да навлизам в дейтали защо - ти ако знаеше за какво става дума, нямаше да го даваш за пример. Само ще ти кажа, че това е пустинна кола - замисълът й е такъв още откакто шах Мохамед Пахлави e дал задание на австрийците от Щаер да му направят гъзарска командриска кола за армията, за да дразни арабите. Вземи прочети за особеностите на рамата и на концепцията на G-то, за да видиш, че е същата работа като Humvee-то - кола да бичи през сух открит терен и да събаря дворни врати при нахлуване.Нито G-то, нито хамърът са подходящи за европейски и северноамерикански терен. Рейнджът пък е кола за английски тежкари, с която да стигнат до имението си при тяхните климатични условия. Нито една от изброените не е кола за поле и гора, каквите са тукашните условия. Много ми е чудно кой идиот ще вкара кола за 200 - 400 000 кинта на такова място, чиято поддръжка е абсурдна, а цената на частите е все едно ги е правила или английската кралица за Рейнджа, или австрийският канцлер за G-то - счупено странично огледало е от 2500 кинта нагоре, а за фаровете не ми се мисли.
Това са коли за мутри, трафиканти и евенутано някой и друг заблуден аристократ и изобщо не виждам защо ги на
15:35 01.01.2018
49 Един друг
Доколкото тук става дума за Х3, а не кретении като Х8, сравнявам офроудъри в същия ценови клас, които още минават за практични и реални коли, пък ти скачаш директно на G65, щото много ги разбираш... Направо да мина на някой хилклаймър - онези с мощности между 1 600 и 3 800 к.с. и да се приключва.
G-то било стабилно на магистралата с тези два твърди моста и висок масов център - ха, ха. Само пълен лайк може да каже, че нещо с толкова корава и тежка рамо като него и без независимо окачване поне на предния мост става са висока скорост, че и даже било стабилно. Толкова е стабилно, колкото е и шумоизолирано - над 120 км/ч вече е като самолет на форсаж преди излитане.
15:42 01.01.2018
50 Ввв
До коментар #36 от "mediator37":
Само,че не е джип,а SUV,с която ще катериш тротоарите в града!!!18:40 02.01.2018
51 вижся
До коментар #17 от "Ягуар":
С ягуар всеки може, пич.20:12 02.01.2018