Отидете към основна версия

26 976 37

Защо Toyota Supra е легенда

  • toyota-
  • supra

Многобройните клипове, които циркулират из интернет пространството и посветени на различни доработки на Supra с по 1000 конски сили, както и наточените возила от лентата "Бързи и яростни" определено са промили мозъка на по-младите автомобилни фенове. Абстрахирайки се от това митологизиране обаче, Supra има още ред достойнства, които всъщност я превръщат в това, което е.

За да ви разкажем за този автомобил от друг ъгъл, ще трябва да погледнем пресата от 90-те години. Журналистите, които са изпробвали четвъртата генерация на модела са силно впечатлени. През 1994 година списанието Car организира едно свръхлюбопитно противопоставяне между Supra и BMW E36 M3. И двете коли са с приблизително еднаква маса, разполагат с трилитрови редови шестаци, с независимо окачване и със задно предаване.

Supra обаче, заради двете си турбини, е значително по-мощна - 326 к.с. срещу 286. Сравнителният анализ първоначално накланя везните към М3-ката, но впоследствие се оказва, че освен, че е по-мощна, Supra е и по-комфортна и по-технологична. Японският суперкар разполага с тракшън контрол, управлението му е по-прецизно и там където скоростта изхвърля BMW-то от завоите, Supra-та успява да ги преодолее без проблем.

Критики към модела отправят специалистите от Motorsport, които тестват Supra през 1993-а. Според тях тракшън контролът спъва колата, а наличието на екстри като климатик и круиз контрол са напълно излишни. Днес обаче се оказва, че подобни "недостатъци" са задължителни за всички нови автомобили от по-високите класове. Друга претенция към Supra от страна на Motorsport е недрата обратна връзка на волана, което впоследствие също е опровергано от Тиф Нийдел от Top Gear.

Принципно е много лесно да си представим Supra като спортно двуврато купе, като грубиянин или хулиган на пътя или като кола за дрифт или драг надпревари. Но освен това Supra разполага с характер, който и до ден-днешен е неподражаем и именно това я превръща в световноизвестна класика. Сега, само след дни, на автомобилното изложение в Женева, японците ще покажат новата Supra. Този автомобил ще има много трудната задача да докаже, че е достоен наследник на легендата.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

Свързани новини