Концернът Tata Motors, който притежава Jaguar и Land Rover, явно е решил да се възползва от технологичните разработки на британските си марки. На салона в Женева индийците направиха заявка за навлизане в доста по-високи класове, отколкото предполага опитът им с най-евтината кола в в света Nano.
Прототипът Tata H5X е построен на платформата ECUD, която лежи в основата на Land Rover Discovery Sport, и на практика представлява негова бюджетна версия. Идентични са дори габаритите на двата всъдехода - дължина 4 575, широчина 1 960 и междуосие 2 740 мм.
За да постигнат още по-ниска крайна цена, индийците са се отказали от британските двигатели от семейството Ingenium. Под предния капак на H5X работи 2.0-литров италиански турбодизел Fiat Multijet II, който развива 140 или 170 к.с.
Серийната версия на народния Land Rover Discovery Sport ще излезе на пазара в началото на следващата година. Представители на Tata твърдят, че тя ще се различава от прототипа само по някои детайли.