Последният мохикан
Carrozzeria Zagato е едно от най-старите каросерийни ателиета в света. То е създадено през далечната 1919 година от Уго Дзагато. През годините компанията сътрудничи с много от италианските марки, а една от култовите кооперации е тази с Ferrari . Само след няколко месеца ателието ще навърши 90 години, а в качеството на подарък по случая на бял свят излиза екзотиката Zagato Ferrari 550 GTZ.
На пръв поглед съвместният шедьовър силно напомня на 612 Scaglietti, но това е заради предните светлини. Всъщност този ексклузивен автомобил от Zagato е построен на базата на Ferrari 550 Barchetta, но както е видно, от външността на донора не е останало почти нищо.
Под тази ефектна обвивка се крие мотор V12, който е с работен обем 5.5 литра. Той е известен още от 1996 година, когато инженерите от Маранело успяват да “изцедят” от него 485 к.с. и 568 Нм въртящ момент. Освен тези мощностни характеристики, във версията на Zagato са запазени и динамичните показатели - от 0 до 100 км/ч ускорението става за 4.2 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.
Казаното до тук обаче съвсем не е най-важното. Основният акцент пада върху факта, че това ще е последният екземпляр, носещ имената Zagato и Ferrari заедно. В съответствие с новата политика на марката от Маранело модифицирани версии на автомобил с черно конче ще произвежда и пуска само автопроизводителят. Всички останали доработки на коли на марката от най-различни каросерийни и тунинг ателиета няма да носят емблематичното черно конче и ще трябва да премахнат името Ferrari от названието си. Другото интересно е, че специалистите от Маранело няма да помагат на подобни ателиета при разработките им. Така “последният мохикан” Zagato Ferrari 550 GTZ се превръща, още преди появата си, в изключително ценен колекционерски екземпляр. Принадлежността му към истинските екзотики се допълва от факта, че от този автомобил ще бъдат произведени само пет екземпляра, всеки от тях с първоначална цена от над половин милион долара.