Отидете към основна версия

8 Май, 2018 10:22, обновена 8 Май, 2018 10:22 287 121 185

5 двигателя, които могат да изкарат милион км

  • двигатели-
  • автомобили-
  • ресурс

Покупката на употребяван автомобил винаги е свързана с определени рискове, но ако под капака на избраната от вас кола е монтиран един от петте двигателя по-долу, то знайте, че вероятността да ви изневери основния агрегат е много по-малка. Тези мотори могат да изкарат много километри, а надеждността им е пословична.

Volkswagen PD 1.9 TDI


Съвременните двигатели на VW често са обект на критики, особено дизеловите напоследък. Но в края на ХХ век Volkswagen конструира един изключително удачен турбодизел. Става дума за PD 1.9 TDI, който не само печели приза за двигател на годината през 1999-а, но и с годините си изгражда репутация на наистина надежден и икономичен мотор. Успехът му се крие в системата Pumpe-Düse, която е лишена от недостатъците на първите двигатели с Common Rail. Не са малко примерите на такива агрегати, които само с правилна поддръжка гонят 1 милион километра.

Cummins 6BT


Този мотор не е толкова популярен в Европа, но американците знаят добре какъв е неговият ресурс. Чугуненият шестцилиндров турбодизел е с обем 5.9 литра и се монтира на големи пикапи от рода на Dodge RAM. Секретът на неговата надеждност е простотата му на изпълнение - 12 клапана на шест цилиндъра и неубиваемата система за впръскване на горивото под налягане, дело на Bosch. Този мотор се прави от 1984 до 1998 година и все още се счита за един от най-надеждните в света.

Volvo B18


Именно автомобил, оборудван с този двигател държи рекорда за най-голям пробег сред леките коли - 4.83 млн. км. Рекордьорът е монтиран на Volvo P1800, разполага с работен обем от 1 778 см3, с един горен разпределителен вал и с един или с два карбуратора. Монтира се на автомобилите с марка Volvo, които се произвеждат през периода 1961 - 1981 година.

Toyota 1UZ-FE


Т.нар. "вечни двигатели" при Toyota са повече от всяка друга марка в света и да отделиш един от тях е трудна задача. Все пак има един голям V-образен осмак, който се откроява. Това е моторът 1UZ-FE, който дебютира през 1989 година. Първият автомобил, на който се монтира този легендарен двигател е Lexus LS в неговата първа генерация.

Mercedes OM617


Кометнтарите относно този двигател са напълно излишни. И днес в Африка има таксита Mercedes W115/123, които се движат безпроблемно с тези безсмъртни мотори, а пробегът им се измерва с милиони. Благодарение на феноменалната надеждност на този петцилиндров трилитров дизел, моделите, оборудвани с него се превръщат в символ на надеждност и здравина. Най-популярна е атмосферната версия, но и тази, снабдена с турбокомпресор не трябва да се подценява.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 95 гласа.

Свързани новини