Отидете към основна версия

45 920 46

Момичето от БГ, направило най-мъжката G-Klasse

  • mercedes-benz-
  • g-klasse-
  • лилия чернаева

Разговаряме с Лилия Чернаева, дизайнер на интериора на новата G-Klasse

Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Става дума за новата G-Klasse на Mercedes-Benz, цялостният интериор на която е направен от дизайнерката Лилия Чернаева - една българка, завършила Художествената академия в София.

Марката Mercedes организира първите тестове на новата G-Klasse във Франция и именно там се запознахме с Лилия - младо момиче, на което е поверена отговорната задача да разработи салона на най-мъжката кола в света - новата G-Klasse. Ето и интервюто, което направихме с нея.

Бихте ли се представили пред нашите читатели?
Казвам се Лилия Чернаева, родена съм в София. Дизайнер съм в дизайн екипа Mercedes-Benz. Започнах работа в екипа по интериорен дизайн, след което се присъединих към екипа по Brand Experience Creation където работим по проекти “отвъд автомобила”.

Опишете накратко професионалното си обучение и своята кариера до момента?
Всичко започна през 1999 г. когато започнах обучението си в Националната художествена академия в София, специалност Индустриален дизайн. След като завърших през 2005 продължих обучението си в Италия, там взех магистър по Транспортен дизайн от Европейския институт по дизайн в Торино. След като работих за Pininfarina S.p.A., съм правила интериорен дизайн за Lancia, имам проекти и за Renault. През 2011 г. имах шанс да се присъединя към дизайн екипа на Даймлер като интериорен дизайнер.

Правили ли сте други проекти за цялостно оформление на вътрешното пространство преди интериора на G-класата?
Работила съм по няколко интериорни проекта за A-, B- и E-класата както и за M-класата/GLE и CLS. Дизайнът на седалките в настоящата E-класа са много специален проект за мен, защото това е дизайн, който може да бъде видян всеки ден по улиците – по целия свят.

Бихте ли описали накратко основните предизвикателства в изпълнението на този проект?
Непреходната G-класа трябваше да си остане G-класа. Най-голямото предизвикателство беше да се запази силното ДНК и легендарният външен вид на автомобила, като в същото време имаме интериор от следващо поколение с по-съвременно и елегантно излъчване, следвйки нашата дизайн философия за Sensual Purity.

А основните фактори, които ви вдъхновяваха?
Вдъхновението идва различно според проекта, който имаме. Винаги си правя една дъска, на която си водя бележки, насърчава ме да подходя творчески, помага ми да създавам нови дизайн идеи. Обичам да гледам съвременно изкуство, модерна архитектура, начуно-фантастични филми, природна фотография и естетиката на човешкото тяло.

Кой е любимият ви елемент в интериора на G-класата?
Любимите ми елементи са колонките отгоре на таблото и страничните вентилационни отвори, защото много напомнят за уникалните мигачи и фарове от ектериора, с които е характерен екстериорът на автомобила. Също така харесвам силния характер на панела на вратите. И още обожавам 3D дървените елементи на таблото в страни от дисплея с тяхната чувтсвена и неочаквана форма.

Ползвате ли често примери и теми за вдъхновение извън автомобилната област, история и традиции?
Абсолютно! Важно е да правим препратки към историята и традициите на различните култури, защото културното възприятие на потребителя влияе на разбирането на дизайна.

Имате ли любим класически автомобил? Избройте ги, ако са повече.
Наистина харесвам Mercedes-Benz 300 SL Gullwing (1954) и красивия Ferrari Dino 246 GT (1969).

Като автомобилен интериорен дизайнер как гледате на процеса на цифровизация в контрола и управлението на функциите в автомобила - като на разкриващи се нови възможности или като на възникващи нови предизвикателства?
Мисля че е точно това, предизвикателство и възможност. Новите технологии ще доведат до иновации в дизайна и е прекрасно, че се изправяме пред нова дигитална ера и глобална промяна в автомобилната индустрия. Време е да преосмислим цялостната концепция и ценностите, които носи автомобила като ново решение за мобилността, което да отговаря на очакванията на новите потребители.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.

Свързани новини