Започваме с уверението, че Type R е автомобил, който може да се използва, както за ежедневна употреба, така и като безкомпромисна силова резачка. В това успяхме да се убедим по време на обстоен тест драйв, който направихме с най-бързата кола с предно предаване в света. Honda пусна наточената Civic Type R едновременно със старта на новото десето поколение на стандартния Civic, което не се е случвало никога до сега.
Заради синхронизирането на старта на двата модела, новият Type R се появи само две години след предшественика си. Така новата генерация наследи доста технически елементи от предишната резачка, но всъщност е съвсем различна. Последният Type R e построен изцяло на нова платформа, по-голям е и разполага с далеч по-усъвършенствано задно многолостово окачване вместо познатия ни торсионен мост.
Екстериор
Най-спорната част от новата Honda Civic Type R е нейният външен вид. Много от екстериорните елементи изглеждат хипертрофирали. Колата изглежда футуристично и много агресивно, а дизайнът определено е японски - 20-цолови джанти с нископрофилни гуми, огромно задно антикрило, масивни брони и три ауспухни накрайника могат да се сторят на някои прекалено, но пък едно е сигурно: Това е отличен шанс да изпъкнете сред морето от еднакви автомобили. От Honda обаче имат съвсем друго тълкование по отношение на дизайна. Те са на мнение, че всички причудливи елементи са направени с една-единствена цел - да направят колата възможно по-бърза. И са успели.
Интериор
Подобно на външния вид и в салона Civic Type R също изглежда много спортен. Почти състезателни седалки, комбинация от червено и черно, алуминиеви педали и скоростен лост, дигитални уреди и табела с идентификационен номер на автомобила са елементите, които недвусмислено подсказват за каква кола става дума. Седалките са със силно изразена странична поддръжка, но са и доста меки. С други думи са ергономични и много удобни, въпреки че не изглеждат така. Уредите са почти изцяло дигитални, информативни са, а навигирането по тях е интуитивно. Единственият недостатък по отношение на интериор е по-евтино изглеждащата пластмаса по арматурното табло и хоризонталната част на централната конзола, която е взета наготово директно от стандартния Civic.
Двигател
Само преди месец наточеният хечбек Honda Civic Type R направи нов рекорд за автомобил с предно предаване. Моделът завъртя една обиколка на френската писта Мани Кур, като подобри времето на предшественика си с цели пет секунди. Всичко това се дължи, както на оптималната аеродинамика, така и на отличния японски агрегат. А той е двулитров с турбокомпресор и с умопомрачителната мощност от 320 конски сили. Максималният въртящ момент също е впечатляващ - 400 Нм, достигащи се в диапазона 2500-4500 об/мин. Този високотехнологичен мотор работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия, характеризираща се с къс скоростен лост и изключителна точност при превключване на предавките.
Ходови характеристики
Type R разполага с три режима на работа - Comfort, Sport и Sport+. Първият е предназначен за ежедневна употреба, прави колата спокойна, звукът по-тих, воланът по-мек, а возията като на всеки нормален хечбек от компактния клас. Смени ли се режимът обаче, то тогава истинският нрав на Type R много бързо излиза наяве. Колата става нервна, воланът - директен, звукът доста силен, а окачването се втвърдява осезаемо. Колата стои като залепена за пътя, крен не се усеща дори и в по-остри завои с висока скорост. Стартът е мигновен, без превъртане на колелата, а от там насетне може да се кара според възможностите на водача, тоест - кой колкото може. Автомобилът определено го позволява, но и определено може да се окаже опасен за по-неопитни водачи.
Цена
Званието най-бърз автомобил с предно предаване съвсем не е пресилен. 320-те коня ускоряват 1380-килограмовата резачка от 0 до 100 км/ч за 5.7 секунди, а максималната и скорост е 272 км/ч. При това разходът на гориво трудно минава 10 литра на 100 километра пробег. Спрямо предшественика колата е и по-комфортна, и по-динамична. Type R може да бъде определен като хулиган, даващ ви едно от най-опияняващите усещания от шофирането. Цената стартира от 70 990 лв. с ДДС, но ако сте фен на т.нар. хот хечове с предно предаване, то бъдете сигурни, че всяка стотинка за новия Tpe R си заслужава.