Започваме с уверението, че Type R е автомобил, който може да се използва, както за ежедневна употреба, така и като безкомпромисна силова резачка. В това успяхме да се убедим по време на обстоен тест драйв, който направихме с най-бързата кола с предно предаване в света. Honda пусна наточената Civic Type R едновременно със старта на новото десето поколение на стандартния Civic, което не се е случвало никога до сега.
Заради синхронизирането на старта на двата модела, новият Type R се появи само две години след предшественика си. Така новата генерация наследи доста технически елементи от предишната резачка, но всъщност е съвсем различна. Последният Type R e построен изцяло на нова платформа, по-голям е и разполага с далеч по-усъвършенствано задно многолостово окачване вместо познатия ни торсионен мост.
Екстериор
Най-спорната част от новата Honda Civic Type R е нейният външен вид. Много от екстериорните елементи изглеждат хипертрофирали. Колата изглежда футуристично и много агресивно, а дизайнът определено е японски - 20-цолови джанти с нископрофилни гуми, огромно задно антикрило, масивни брони и три ауспухни накрайника могат да се сторят на някои прекалено, но пък едно е сигурно: Това е отличен шанс да изпъкнете сред морето от еднакви автомобили. От Honda обаче имат съвсем друго тълкование по отношение на дизайна. Те са на мнение, че всички причудливи елементи са направени с една-единствена цел - да направят колата възможно по-бърза. И са успели.
Интериор
Подобно на външния вид и в салона Civic Type R също изглежда много спортен. Почти състезателни седалки, комбинация от червено и черно, алуминиеви педали и скоростен лост, дигитални уреди и табела с идентификационен номер на автомобила са елементите, които недвусмислено подсказват за каква кола става дума. Седалките са със силно изразена странична поддръжка, но са и доста меки. С други думи са ергономични и много удобни, въпреки че не изглеждат така. Уредите са почти изцяло дигитални, информативни са, а навигирането по тях е интуитивно. Единственият недостатък по отношение на интериор е по-евтино изглеждащата пластмаса по арматурното табло и хоризонталната част на централната конзола, която е взета наготово директно от стандартния Civic.
Двигател
Само преди месец наточеният хечбек Honda Civic Type R направи нов рекорд за автомобил с предно предаване. Моделът завъртя една обиколка на френската писта Мани Кур, като подобри времето на предшественика си с цели пет секунди. Всичко това се дължи, както на оптималната аеродинамика, така и на отличния японски агрегат. А той е двулитров с турбокомпресор и с умопомрачителната мощност от 320 конски сили. Максималният въртящ момент също е впечатляващ - 400 Нм, достигащи се в диапазона 2500-4500 об/мин. Този високотехнологичен мотор работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия, характеризираща се с къс скоростен лост и изключителна точност при превключване на предавките.
Ходови характеристики
Type R разполага с три режима на работа - Comfort, Sport и Sport+. Първият е предназначен за ежедневна употреба, прави колата спокойна, звукът по-тих, воланът по-мек, а возията като на всеки нормален хечбек от компактния клас. Смени ли се режимът обаче, то тогава истинският нрав на Type R много бързо излиза наяве. Колата става нервна, воланът - директен, звукът доста силен, а окачването се втвърдява осезаемо. Колата стои като залепена за пътя, крен не се усеща дори и в по-остри завои с висока скорост. Стартът е мигновен, без превъртане на колелата, а от там насетне може да се кара според възможностите на водача, тоест - кой колкото може. Автомобилът определено го позволява, но и определено може да се окаже опасен за по-неопитни водачи.
Цена
Званието най-бърз автомобил с предно предаване съвсем не е пресилен. 320-те коня ускоряват 1380-килограмовата резачка от 0 до 100 км/ч за 5.7 секунди, а максималната и скорост е 272 км/ч. При това разходът на гориво трудно минава 10 литра на 100 километра пробег. Спрямо предшественика колата е и по-комфортна, и по-динамична. Type R може да бъде определен като хулиган, даващ ви едно от най-опияняващите усещания от шофирането. Цената стартира от 70 990 лв. с ДДС, но ако сте фен на т.нар. хот хечове с предно предаване, то бъдете сигурни, че всяка стотинка за новия Tpe R си заслужава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 CL500
Коментиран от #17, #28, #37, #47
11:22 09.06.2018
2 californication
Коментиран от #10
11:42 09.06.2018
3 ВЕРНЕР ФОН БРАУН ФОЛЦВАГЕНОВ
Коментиран от #23, #36, #56, #60
11:54 09.06.2018
4 Карам Ферари
12:14 09.06.2018
5 Не мерси
Коментиран от #64
12:44 09.06.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Жоро
Коментиран от #24
13:12 09.06.2018
9 гост
Електронно ограничено до 260 км/час, би трябвало тази кола да има приблизително същите показатели имайки предвид теглото.
Отвън Hondata ми харесва но в интериора си личи по-ниския клас на използваните материали, но цената е доста атрактивна и може би затова материалите са по-ефтини.
Коментиран от #13, #18
13:16 09.06.2018
10 CL500
До коментар #2 от "californication":
Моят параход (не АМГ и само със задно и БЕЗ турбини, V8) го дават до 100 за 5.4 сек, а е 2 тона кола с 388 коня. Затова очаквах Хондата, въпреки, че е 68 коня по-малко но около 600 кила ПО-ЛЕКА, да е по-бърза. Разбира се над тая скорост Хондата няма шанс на ускорение, ако ще я сравнявам с да кажем моя параход, щото имам ли обороти, моята тогава става 'жива' и върт. момент дърпа бая добре.Тая Хонда с тези форми в стил 'трансформърс' е прилична колица за млади хора (преди да спестят пари за нещо по-добро).
13:18 09.06.2018
11 Бай Тошо
13:19 09.06.2018
12 пост
14:03 09.06.2018
13 onq s konq
До коментар #9 от "гост":
Смущавашто е да не знаеш техническата характеристика на "твоето БМВ"/640i/,а според нея прави от 0-100 не за 5,1 сек,а за 5,4сек..Макс ти скорост е ограничена не на 260/няма изобщо кола с такова ограничение на света/, а на 250км/ ч като ПОВЕЧЕТО НЕМСКИ КОЛИ.Естествено това са цифри ЗА НОВ АВТОМОБИЛ,КАТО ТЕСТА Е ПРАВЕН ПРИ ИДЕАЛНИ УСЛОВИЯ.Коментиран от #20
14:05 09.06.2018
14 Някой
Донори ли искате да ставате,комплекси ли избивате или искате квартира в моргата за няколко часа?
14:14 09.06.2018
15 Карайте Хонда
Коментиран от #32
14:37 09.06.2018
16 Горублянския
14:44 09.06.2018
17 ДДД
До коментар #1 от "CL500":
че купи си мотоциклетте са до максимум 5 сек на 100
и еи ти ускорение
ама за ко ти е?
то не ти се присира като вдигне 100 за над 10
а като се развали
Коментиран от #31
15:29 09.06.2018
18 Баварец
До коментар #9 от "гост":
За БМВ си прав, ама евтино се пише с "В", не "Ф", а и тук се дискутира кола с предно задвижванеКоментиран от #21
15:51 09.06.2018
19 Винету
За справка вижте колко сериозни коли му дишат прахта на Северната дъга.
15:54 09.06.2018
20 гост
До коментар #13 от "onq s konq":
БМВ 640 има 2 фейслифта, след първия ограничението беше променено от 250 на 260. Моята е 2015 година.Официалната информация за ускорението е 5,3 сек. а не 5,4.
Ако имаше малко повече опит с подобни автомобили щеше да си запознат че на dyno тест ако колата е записана с 320 конски сили, реално колата е повече например 330. Съответно и ускорението ако е заложено 5,3 сек. винаги колата е малко по-бърза.
с 0,1 - 0,2 десети от секундата.
Тези резултати са постигнати при оптимална работна температура на двигателя и подходяща температура на гумите и пътната настилка.
Няма смисъл да лъжа и да се изхвърлям за 0,1 секунда или за 0,2.
Просто ти казвам нещата от първа ръка, не всичко го пише в интернет.
Коментиран от #45, #70
16:10 09.06.2018
21 гост
До коментар #18 от "Баварец":
Колега прав си за всичко, но от коментара ти лъха малко злоба.Имам отлично образование и не са ми паднали нещата от горе както подозираш а с много труд.
Благодаря за коментара все пак!
16:12 09.06.2018
22 Kiro
16:25 09.06.2018
23 Гост
До коментар #3 от "ВЕРНЕР ФОН БРАУН ФОЛЦВАГЕНОВ":
Карай си тъпия мерцедес и не коментирай Хондата16:27 09.06.2018
24 Гост
До коментар #8 от "Жоро":
Защо обиждаш автомовила, супер як е и е евтин а не като Мерцедесите по 200 бона16:34 09.06.2018
25 Ник
Коментиран от #27
16:35 09.06.2018
26 Гост
До коментар #6 от "Сивик е боклук":
Защо обиждаш автомовила, супер як е и е евтин а не като Мерцедесите по 200 бона16:37 09.06.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 шруум гъбков
До коментар #1 от "CL500":
Приятелю к. с. леко не са релевантни на ускорението...16:56 09.06.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Ради
Коментиран от #35, #61
17:09 09.06.2018
31 Disela
До коментар #17 от "ДДД":
Добра е и все пак няма да изгние за 5 години ,толкова и е ресурса17:13 09.06.2018
32 Гост
До коментар #15 от "Карайте Хонда":
Ти нещо май не си в час?!Твоята кола НЕ ускорява за 6,4 секунди, а за 7 секунди от 0 до 100 км/ч:
https://www.auto-data.net/bg/audi-a6-avant-4f-c6-3.0-tdi-v6-233hp-quattro-16707
На Хондата не и е силата в ускорението, а в завоите.
17:38 09.06.2018
33 Krasimir
Коментиран от #68
17:39 09.06.2018
34 АЛФА Q4
До коментар #7 от "гост":
НАЙ ГРОЗНАТА КОЛА НЕ Е МУЛТИПЛА.,А АУДИ. А217:52 09.06.2018
35 АЛФА Q4
До коментар #30 от "Ради":
Прав си няма конкуренцияХордата ги гази
Коментиран от #58
17:56 09.06.2018
36 Инж. ,..........
До коментар #3 от "ВЕРНЕР ФОН БРАУН ФОЛЦВАГЕНОВ":
Без пейката отзад с над 220-230 km/h със сигурност ще почне да се отлепя!!! (Стига да си учил тягови и енергетични изчисления.)Коментиран от #38
18:12 09.06.2018
37 Доко
До коментар #1 от "CL500":
С предно предаване едва ли и за в бъдеще който и да е производител18:57 09.06.2018
38 БОБОЛИНЧО 4
До коментар #36 от "Инж. ,..........":
Инж. изхвърляй си дипломата - Болшинството от колите без пейка отзад не отлитат при 220-230 а от 300 НАГОРЕ (Стига да си учил тягови и енергетични изчисления.)19:15 09.06.2018
39 AUDI 3 0 TDI
Коментиран от #41
19:18 09.06.2018
40 vasik atanasova
20:39 09.06.2018
41 Гост
До коментар #39 от "AUDI 3 0 TDI":
И кво ше яде Хондата? Ако А6 3.0 ТДИ с чип го бие с тия мижави 250 коня се мятам от 3-тия етаж на чупка. Айде максимум 300 коня ако е фейслифтово и пак няма да бие Хондата нито на ускорение нито в завойКоментиран от #43
20:39 09.06.2018
42 123
Гледам иначе, нивото но форума се е стигнало сериозно, то не са 640-ци, АМГ- та и прочее резачки. Брей, ти да видиш.
20:52 09.06.2018
43 AUDI 3 0 TDI
До коментар #41 от "Гост":
3ка мотора(240кс) с ремап без проблем минава 300 кс ! Въртящия момент става около 600 НМ ! Прословутата Хонда яде яко табани на пистата от обикновенна А4-ка 3.0 TDI с quattro задвижване и ремап ! ! !Истината боли - ФАКТ !Коментиран от #48
21:06 09.06.2018
44 Гост
Коментиран от #46
21:17 09.06.2018
45 onq s konq
До коментар #20 от "гост":
Амбицираш ме да проверя ОЩЕ НА 2 МЕСТА ДАННИТЕ ЗА БМВ-640i и на двете места се потвърждава написаното от мен-5,4 сек /100 и 250км макс скорост/ограничена/.Освен това става дума точно за 2015г като НАЧАЛО НА ПР-ВО НА ПО-НОВ МОДЕЛ.Никъде не прочетох теорията ти за ДИНОТЕСТ,КАКТО И ПОСОЧЕНИТЕ ОТ ТЕБ РАЗЛИЧНИ ОТ МОИТЕ ДАННИ.Имам БМВ което е по-старичко и по-слабичко от твоето,но всичко съвпада ТОЧНО КАКТО Е УПОМЕНАТО В ТЕХ. МУ ХАРАКТЕРИСТИКА- и разхода на гориво,и макс. скорост.Единствено километража показва 6-7 км по-висока от реалната скорост,сравнена с тая по Джипиес.Жив и здрав.Коментиран от #52, #54
21:28 09.06.2018
46 бобо 1
До коментар #44 от "Гост":
Ама да де МА ти забрави ТАКТИЧНО да споменеш ,че точно този НЕ Е обикновен 4 цилиндров а е ЗВЕРСКИ НАПОМПАН такъв .Има и по зверски 4 цилиндров от него де ( този на мерцедес АМГ А45 ,но той е друга песен )Коментиран от #53
21:29 09.06.2018
47 Morgoth
До коментар #1 от "CL500":
Моите 350 коня дават по книжка 5,9 до 100 ... а съм близо 2 тона. Това малкото наистина трябва да е по-чевръсто. Може би е заради предното.22:02 09.06.2018
48 Гост
До коментар #43 от "AUDI 3 0 TDI":
Що си мислиш, че само този смешен дизел може да се чипосва?А ако някой пък чипоса турбината на тази Хонда, спокойно ще стигне 400 к.с.
Изобщо кой нормален човек може да му мине през ум да сравнява дизел и бензин с турбини? Бензина си е направен точно за състезания.
22:02 09.06.2018
49 Honda
22:23 09.06.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Гост
До коментар #45 от "onq s konq":
понеже си мислиш че говоря тапотии. ето клип на 640 i от 0 - 260https://www.youtube.com/watch?v=DpxfgR0OBJY
И ето ти немски сайт в който може да провериш за ускорението, където пише 5,3 секунди
https://www.auto-motor-und-sport.de/bmw/6er/f06-f12-f13/technische-daten/
BMW 640i Coupé
(ab 2011) 6 Zylinder
2.979 cm³ 235 kW
320 PS 5,3 s
не знам защо си мислиш че си измислям разни неща и искаш да кажеш че не знам колко вдига колата която всеки ден карам.
Явно е задължително да съм лъжец.
Коментиран от #57
22:30 09.06.2018
53 CL500
До коментар #46 от "бобо 1":
Е, ти къде отиде да сравняваш тая Хонда баш с А-класата 45 АМГ. Тая А-класа вади от 2.0-литровото си маторче с 2 турбини цели 360 коня и 450 н.м. въртящ момент. Може и да е по-тежка от тая Хонда с около 170кила, ама е 4х4, както и с бързата ск. кутия спийд-шифт+. затова и ускорението е 4.6 сек, просто е в друга лига, не заедно с тая Хонда, дето е и дори само с предно. Тя се мери и бие съответните М-ки и РС на Ауди.22:38 09.06.2018
54 Гост
До коментар #45 от "onq s konq":
ето ти и клип в youtube, сток бмв 140и има 340 коня, на видеото се вижда че крайния резултат е 349 конски силиhttps://www.youtube.com/watch?v=3ruf2Fs0Spk
Щом имаш БМВ, трябва да знаеш че това е при всички нови БМВ-та, винаги имаш 5-10 коня бонус от фабриката. Вече колко ще ти останат зависи от това как се поддържа автомобила.
Коментиран от #55
22:45 09.06.2018
55 CL500
До коментар #54 от "Гост":
Така си го написал, сякаш само БМВ го правят това :-) И аз съм гледал дино замерване на Е-класа АМГ 63 Ес и изчислиха бая коне над заводски обявените. Казвам изчислиха, защото във фабричните характеристики се дава мощност на колянов вал, не на колелата. А загубите са към 20-на % и дори наближават 30% ако е 4х4. Обаче би била голяма разликата, за която споменаваш - да е обявена на 340 коня (т.е. на колянов вал), а да дава повече и то на колелата. Малко ме съмнява достоверността. Обикновено разликата е към 20-на коня отгоре, но на кол. вал (трябва да се изчисли приблизително за колелата).23:09 09.06.2018
56 АЛФА Q4
До коментар #3 от "ВЕРНЕР ФОН БРАУН ФОЛЦВАГЕНОВ":
ЕТА НЕМСКИТЕ КОШНИЦИ И ОТПРЕД СА С ПЕЙКИ00:03 10.06.2018
57 onq s konq
До коментар #52 от "Гост":
С теб си говорим на различни езици и няма как да се разберем.Аз ти цитирам ОФИЦИАЛНИ ДАННИ ЗА МОДЕЛА,ОПОВЕСТЕНИ ОФИЦИАЛНО ОТ ФИРМАТА ПРОИЗВОДИТЕЛ В КАТАЛОГА Й.Ти ми говориш за клипчета,при които колите СА ПРЕФАСОНИРАНИ!Което се изразява както във ПРЕМАХВАНЕ НА ОГРАНИЧИТЕЛА НА СКОРОСТТА,ТАКА ВЕРОЯТНО И ГОРИВОТО Е "ПО-СПЕЦИАЛНО",ДА НЕ ГОВОРИМ ПЪК ЗА ТОЧНОСТТА НА ИЗМЕРВАНИЯТА ОТ ЛЮБИТЕЛСКА АУДИТОРИЯ.00:18 10.06.2018
58 Ради
До коментар #35 от "АЛФА Q4":
Никакъв шанс хорДата да ги сгази. Никакъв!!!00:54 10.06.2018
59 Ради
01:21 10.06.2018
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Някой
До коментар #30 от "Ради":
Само дето сеат вече не е испанска от години а немска на голфчето.иначе да водат се още в испания.01:52 10.06.2018
62 ПринцътНаХаритата
09:08 10.06.2018
63 Дошо
10:42 10.06.2018
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Гост
(Сигурно на газ) със новата хондичка, за цената ди колата е страхотна. Ако някой има мерцедес/БМВ 2017-18 да сравнява как вървят или материалите. Радвайте се на възрастните си съкровища.
15:45 10.06.2018
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 хахха
21:01 10.06.2018
68 Дедо Ви Я
До коментар #33 от "Krasimir":
Ша бие всичко ама... Ако не я прибара някоя сгодна алфа, може и по-маломощна! Ша и навие сармите та само на грозна ламарина (каквато си е) ще остане!21:44 10.06.2018
69 Spec b
19:49 11.06.2018
70 asds
До коментар #20 от "гост":
Сравни им не ускорението до 100 а времето на пистата :)20:35 11.06.2018