Отидете към основна версия

2 907 11

Нивото на замърсяване с азотни окиси е най-високо в автомобилите

  • азотни оксиди-
  • дизел-
  • дизелгейт

През последната година все повече се говори за забрана за движение на дизеловите автомобили. Няколко града в Германия дори въведоха подобни рестрикции. Именно шофьорите са най-големите опоненти на тези мерки , въпреки че самите те биха могли да се възползват най-много от тях. Това доказва изследване на Университета в Хайделберг, според което нивото на замърсяване с азотни оксиди е най-високо не в измервателните пунктове, а в самите автомобили.

За извършване на проучването са проведени 8 тест драйв-а в Дюселдорф. Докато две от измервателните станции достигат стойности между 24 и 92 микрограма азотен диоксид (NO2) на кубичен метър въздух, стойността в каросерията на автомобилите е много по-висока: след едночасово шофиране на магистрала учените измерват средна стойност от 117 микрограма. На места те са отчели дори 447 микрограма. При движение в града средната стойност е 110 микрограма азотен диоксид.

Според Световната здравна организация концентрациите на повече от 200 микрограма на кубичен метър могат да имат осезаем ефект върху здравето в рамките на кратък период от време. Особено за хората, които шофират често, като например таксиметровите шофьори, високите нива на азотни оксиди вътре в автомобила представляват повишен риск от хронично заболяване.

Все пак замърсяването може да бъде драстично намалено с помощта на прости средства: чрез филтри с активен въглен за купето. В сравнение със стандартните филтри те са намалили стойността на NO2 при тестовете с 92%. Въпреки ниската им цена обаче, те са част от серийното оборудване едва на най-новите модели автомобили.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини