Отидете към основна версия

6 101 11

Бързите коли на японската полиция

  • полиция-
  • патрулка-
  • япония

Японската култура и общество са пълна противоположност на монархиите от Персийския залив, където парите се копаят от земята, а автопаркът на полицията се състои от екзотични и безумно скъпи автомобили. Това обаче не значи, че силите на реда в Страната на изгряващото слънце не разполагат с достатъчно конски сили.

Toyota Crown


Ако американските ченгета гонят лошите с Ford Crown Victoria, японските го правят с Toyota Crown. Седанът, продаван само на вътрешния пазар, се произвежда повече от половин век и през целия си живот е служил в редовете на тамошната Националната полиция.

Причините за служебното дълголетие на модела се виждат с просто око. "Короната" е комфортна, просторна и надеждна, а благодарение на V-образния шестак - и бърза. С други думи, ако сгазите лука в Япония, поне возенето до участъка ще бъде приятно.

Nissan Fairlady Z


За патрулиране по японските магистрали трябват бързи коли. Fairlady Z, известна в чужбина като Nissan 240Z, 350Z и 370Z, върши чудна работа за тази цел. От края на 2016 г. токийската полиция разполага с три бройки 370Z Nismo с мощност 350 коня.


Първата Fairlady (240Z) постъпва на работа в полицията през 1971 г.

Nissan Skyline GT-R


За известно време контролът на скоростта по шосетата около Токио е поверен на Skyline в най-бързата му версия GT-R. Столичната полиция разполага не само с R34 и R33, а и с изключително редкия Autech Skyline GT-R R33 - седан с двигател RB26DETT и шаси ATTESA с четири завиващи колела.

Въпреки че вече са на възраст, полицейските "джитиари" R34 и досега служат вярно. Един от тях бе продаден миналата година на търг.

Nissan GT-R


През юни силите на реда получиха и един чисто нов R35, дарен от спомоществовател от префектура Точиги. Щедрият подарък постъпи на служба на тържествена церемония.

Подобно на останалите полицейски автомобили в Япония, бързакът е боядисан в черно и бяло и има засукан "мустак" на предницата. За разлика от колегите си по гараж обаче, лепи стотака за по-малко от 3 секунди.

Honda NSX


В същата префектура Точиги се труди и друга спринтьорка. Японската полиция разполага с поне три "хонди" NSX, настройвани от гениалния Айртон Сена.

Второто поколение на култовия модел засега няма представител в силите на реда. Хибридният NSX е прекалено скъп, а, както стана дума, японците не копаят парите от земята.

Mazda RX-7


Поне две роторни "мазди" патрулират по шосетата на префектура Ниигата. RX-седмѝците обаче вече са възраст и излизат от гаража само по специални случаи.

Ванкеловите двигатели имат сложна конструкция и изискват квалифицирано обслужване, но това не спира японските полицаи. В Токио има поне една Mazda RX-8.

Mitsubishi GTO


Известно още като 3000 GT и Dodge Stealth, това купе бе един от най-високотехнологичните японски автомобили от 90-те. Четирите управляеми колела, мощните двигатели и модерната електроника закономерно му осигуряват място в автопарка на японската полиция, при това в най-наточеното изпълнение VR-4.

3.0-литровият V6 развива "джентълменските" 280 к.с. - достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6 секунди.

Subaru Impreza WRX STI


Моделът е любим на ченгетата в Австралия, Франция, Великобритания, Естония, ЮАР, Холандия и още куп други страни. Иска ли питане, че го обичат и полицаите н родината му?

WRX STI патрулира по пътищата на няколко префектури, но вече не се използва. Подобно е положението и с Lancer Evolution.

Ford Mustang Mach 1


Във времената, когато японските автомобили все още не са особено бързи, магистралните ченгетата патрулират с американски мускуляги като този Mach 1 от 1973 г., служил в департамента на префектура Точиги.

"Мустангът" е съхранен в отлично състояние - също като полицейското Porsche 912, служило в редовете на полицията в префектура Канагава.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини