Отидете към основна версия

25 025 47

Тествахме първото SUV на Seat

  • seat-
  • ateca-
  • тест

Преди да си "омеша шапките" с VW, Seat изключително рядко прибягваше до производство на автомобили с повишена проходимост. А и не им бяха необходими, след като в слънчева Испания, където марката продаваше най-много, такива коли почти не се търсеха. Откакто Volkswagen се сдоби с универсалната модулна платформа MQB, сеньорите започнаха да променят политиката си. Защо пък да не пробват с коли с повишена проходимост, след като такива се търсят все повече в Европа, а и германците са свършили половината от работата им?

Търсенето на SUV-та на Стария континент предвещаваше появата на нов бестселър за марката и Seat в крайна сметка се реши на тази стъпка. Направи SUV, което е реален конкурент на един от най-продаваните подобни автомобили - Nissan Qashqai. Моделът се нарича Ateca, но толкова ли е добър, че да се противопостави на доказалите вече качествата си конкуренти? Отговорът на този въпрос открихме след обстоен тест на първото SUV на марката - Ateca 2.0 TDI.

Що се отнася до технологии, то трябва да кажем, че те са на ниво. Заимствани са от VW и са се доказали с времето. Версиите с предно предаване са с окачване тип McPherson отпред и с цял мост отзад. По-стойностните, какъвто беше и тестовият автомобил, са с 4х4 предаване. При Seat то се нарича 4drive, но е аналогично със системите на останалите марки от концерна. Разполага с пето поколение на муфата Haldex, като при 4х4 версиите задното окачване е многолостово.

4х4 системата се справя завидно добре с доста трудни терени. Особеност при Seat е контролер, подобен на хокейна шайба, разположен в хоризонталната част на централната конзола. От него се сменят различните режими на DSG трансмисията. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Ateca може да се определи като добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът.

Клиренсът е под средното за класа, но при 4х4 версиите на Ateca е завишен с един сантиметър спрямо предноприводните варианти. Сравнително късото междуосие обаче компенсира донякъде по-ниския клиренс. За външния вид най-добре говорят снимките, но ние го определяме като модерен и същевременно с това леко консервативен. Интериорът пък е практически аналогичен с този на хечбека Leon, а мултимедийният комплекс и дигиталните прибори са заимствани от VW.

Тестваният от нас автомобил беше оборудван с най-високото ниво на екипировка Xcellence, при което присъстват екстри като инфотеймънт с технологията Full Link и поддръжка на протоколите Apple Carplay и Android Auto, салон с алкантара и т.н. Седалките са твърди по немски, но са относително ергономични. Самите материали не са скъпи, но пък сглобката е отлична. Паразитни шумове и скърцания в купето липсват, въпреки по-твърдата возия.

Окачването е стегнато, воланът е информативен, а кренът в завоите е минимален. Последното обаче е за сметка на по-твърда возия, която се отразява на комфорта при по-дълги пътувания. Като цяло недостатъците, които ни направиха впечатление са по-лошото затваряне на вратите, по-твърдата возия и по-евтините материали в салона. Достойнствата на Ateca 2.0 TDI 4drive обаче определено са повече от минусите.

Отличен дизелов двигател, характеризиращ се с нисък разход на гориво (смесен под 6 л. на 100 км.) и с предостатъчна мощ от 190 к.с., DSG трансмисия с два съединителя и с мигновено превключване на предавките и много прилична 4х4 система, са оптимален вариант за сравнително лекото купе на Ateca (1 470 кг.) А що се отнася до цените, евтина или скъпа е Ateca, преценете сами.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини