ТЕМА: Тест драйв

Тествахме първото SUV на Seat

Публикувана: 1 Септември, 2018 11:00
47 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15887

Преди да си "омеша шапките" с VW, Seat изключително рядко прибягваше до производство на автомобили с повишена проходимост. А и не им бяха необходими, след като в слънчева Испания, където марката продаваше най-много, такива коли почти не се търсеха. Откакто Volkswagen се сдоби с универсалната модулна платформа MQB, сеньорите започнаха да променят политиката си. Защо пък да не пробват с коли с повишена проходимост, след като такива се търсят все повече в Европа, а и германците са свършили половината от работата им?

Търсенето на SUV-та на Стария континент предвещаваше появата на нов бестселър за марката и Seat в крайна сметка се реши на тази стъпка. Направи SUV, което е реален конкурент на един от най-продаваните подобни автомобили - Nissan Qashqai. Моделът се нарича Ateca, но толкова ли е добър, че да се противопостави на доказалите вече качествата си конкуренти? Отговорът на този въпрос открихме след обстоен тест на първото SUV на марката - Ateca 2.0 TDI.

Що се отнася до технологии, то трябва да кажем, че те са на ниво. Заимствани са от VW и са се доказали с времето. Версиите с предно предаване са с окачване тип McPherson отпред и с цял мост отзад. По-стойностните, какъвто беше и тестовият автомобил, са с 4х4 предаване. При Seat то се нарича 4drive, но е аналогично със системите на останалите марки от концерна. Разполага с пето поколение на муфата Haldex, като при 4х4 версиите задното окачване е многолостово.

4х4 системата се справя завидно добре с доста трудни терени. Особеност при Seat е контролер, подобен на хокейна шайба, разположен в хоризонталната част на централната конзола. От него се сменят различните режими на DSG трансмисията. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Ateca може да се определи като добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът.

Клиренсът е под средното за класа, но при 4х4 версиите на Ateca е завишен с един сантиметър спрямо предноприводните варианти. Сравнително късото междуосие обаче компенсира донякъде по-ниския клиренс. За външния вид най-добре говорят снимките, но ние го определяме като модерен и същевременно с това леко консервативен. Интериорът пък е практически аналогичен с този на хечбека Leon, а мултимедийният комплекс и дигиталните прибори са заимствани от VW.

Тестваният от нас автомобил беше оборудван с най-високото ниво на екипировка Xcellence, при което присъстват екстри като инфотеймънт с технологията Full Link и поддръжка на протоколите Apple Carplay и Android Auto, салон с алкантара и т.н. Седалките са твърди по немски, но са относително ергономични. Самите материали не са скъпи, но пък сглобката е отлична. Паразитни шумове и скърцания в купето липсват, въпреки по-твърдата возия.

Окачването е стегнато, воланът е информативен, а кренът в завоите е минимален. Последното обаче е за сметка на по-твърда возия, която се отразява на комфорта при по-дълги пътувания. Като цяло недостатъците, които ни направиха впечатление са по-лошото затваряне на вратите, по-твърдата возия и по-евтините материали в салона. Достойнствата на Ateca 2.0 TDI 4drive обаче определено са повече от минусите.

Отличен дизелов двигател, характеризиращ се с нисък разход на гориво (смесен под 6 л. на 100 км.) и с предостатъчна мощ от 190 к.с., DSG трансмисия с два съединителя и с мигновено превключване на предавките и много прилична 4х4 система, са оптимален вариант за сравнително лекото купе на Ateca (1 470 кг.) А що се отнася до цените, евтина или скъпа е Ateca, преценете сами.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Кристалина Георгиева
Българският еврокомисар обяснява нуждата от внимателно управление на финансите по време на криза пред Дарик
Трябва много да внимаваме да не си сложим яйцата в една кошница, защото като изпуснем кошницата, ще отидат яйцата."

Още бисери