Преди да си "омеша шапките" с VW, Seat изключително рядко прибягваше до производство на автомобили с повишена проходимост. А и не им бяха необходими, след като в слънчева Испания, където марката продаваше най-много, такива коли почти не се търсеха. Откакто Volkswagen се сдоби с универсалната модулна платформа MQB, сеньорите започнаха да променят политиката си. Защо пък да не пробват с коли с повишена проходимост, след като такива се търсят все повече в Европа, а и германците са свършили половината от работата им?
Търсенето на SUV-та на Стария континент предвещаваше появата на нов бестселър за марката и Seat в крайна сметка се реши на тази стъпка. Направи SUV, което е реален конкурент на един от най-продаваните подобни автомобили - Nissan Qashqai. Моделът се нарича Ateca, но толкова ли е добър, че да се противопостави на доказалите вече качествата си конкуренти? Отговорът на този въпрос открихме след обстоен тест на първото SUV на марката - Ateca 2.0 TDI.
Що се отнася до технологии, то трябва да кажем, че те са на ниво. Заимствани са от VW и са се доказали с времето. Версиите с предно предаване са с окачване тип McPherson отпред и с цял мост отзад. По-стойностните, какъвто беше и тестовият автомобил, са с 4х4 предаване. При Seat то се нарича 4drive, но е аналогично със системите на останалите марки от концерна. Разполага с пето поколение на муфата Haldex, като при 4х4 версиите задното окачване е многолостово.
4х4 системата се справя завидно добре с доста трудни терени. Особеност при Seat е контролер, подобен на хокейна шайба, разположен в хоризонталната част на централната конзола. От него се сменят различните режими на DSG трансмисията. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Ateca може да се определи като добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът.
Клиренсът е под средното за класа, но при 4х4 версиите на Ateca е завишен с един сантиметър спрямо предноприводните варианти. Сравнително късото междуосие обаче компенсира донякъде по-ниския клиренс. За външния вид най-добре говорят снимките, но ние го определяме като модерен и същевременно с това леко консервативен. Интериорът пък е практически аналогичен с този на хечбека Leon, а мултимедийният комплекс и дигиталните прибори са заимствани от VW.
Тестваният от нас автомобил беше оборудван с най-високото ниво на екипировка Xcellence, при което присъстват екстри като инфотеймънт с технологията Full Link и поддръжка на протоколите Apple Carplay и Android Auto, салон с алкантара и т.н. Седалките са твърди по немски, но са относително ергономични. Самите материали не са скъпи, но пък сглобката е отлична. Паразитни шумове и скърцания в купето липсват, въпреки по-твърдата возия.
Окачването е стегнато, воланът е информативен, а кренът в завоите е минимален. Последното обаче е за сметка на по-твърда возия, която се отразява на комфорта при по-дълги пътувания. Като цяло недостатъците, които ни направиха впечатление са по-лошото затваряне на вратите, по-твърдата возия и по-евтините материали в салона. Достойнствата на Ateca 2.0 TDI 4drive обаче определено са повече от минусите.
Отличен дизелов двигател, характеризиращ се с нисък разход на гориво (смесен под 6 л. на 100 км.) и с предостатъчна мощ от 190 к.с., DSG трансмисия с два съединителя и с мигновено превключване на предавките и много прилична 4х4 система, са оптимален вариант за сравнително лекото купе на Ateca (1 470 кг.) А що се отнася до цените, евтина или скъпа е Ateca, преценете сами.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VAG
Коментиран от #9
11:07 01.09.2018
2 гост
Коментиран от #3, #4, #40
11:12 01.09.2018
3 майстора
До коментар #2 от "гост":
да а аудито никога няма да е мерцедес11:25 01.09.2018
4 Антон 1
До коментар #2 от "гост":
Нещо май обърка реда ...!:)Сеат никога няма да бъде Шкода !
Коментиран от #10, #45
11:46 01.09.2018
5 гуньо простия
12:21 01.09.2018
6 Шофьор
Коментиран от #8
13:02 01.09.2018
7 Гоуст
14:39 01.09.2018
8 Антиелектрика
До коментар #6 от "Шофьор":
Мине не мине време и пак едни и същи простотии. Само, че чудя що наглец трябва да си, за да кажеш, че това било най-горещото лято и да вярваш на простотиите за Глобално затопляне - аз не помня по-студено лято от това, а не съм на 20 все пак. Пък още повече се чудя как може да твърдиш, че ДВГ-то било първобитна технология, след като е половин век по-нова от електричките? Ако на някой му пука за екология, щеше да има ДВГ с водоро - ето това е екологично, а не някакви си мискери с токсични батерии и електромагни полета колкото 2000 хладилника на 30 см от задника ти!Коментиран от #28
14:53 01.09.2018
9 Слаб 2
До коментар #1 от "VAG":
Пише се конкуренция!!!16:07 01.09.2018
10 Хаха
До коментар #4 от "Антон 1":
Че то сеат са по добри от шкода, леона е по добър от октавията...Коментиран от #11
16:09 01.09.2018
11 Антон 1
До коментар #10 от "Хаха":
Нека първо, Сеат да произведат конфигурация , практичност и качество като Шкода Супърб 4х4 / аз харесвам бялото комби с панорама / , автомат , Лаурен и Клемен и тогава пак да поговорим !:)Коментиран от #18, #39, #41
17:30 01.09.2018
12 Бай Оня
Коментиран от #44
17:32 01.09.2018
13 Антон 1
https://youtu.be/G6CAw0wqdNo
17:35 01.09.2018
14 Бай Оня
17:35 01.09.2018
15 Уес
18:20 01.09.2018
16 Монтьор
18:40 01.09.2018
17 toni
19:23 01.09.2018
18 Сеат
До коментар #11 от "Антон 1":
Да бе я слез на земята. Правилно Шкода никога няма да бъде Сеат.Коментиран от #21
20:49 01.09.2018
19 гост
Коментиран от #22
21:04 01.09.2018
20 Непознат
21:35 01.09.2018
21 Антон 1
До коментар #18 от "Сеат":
Момче , аз съм н земята от 44 години ! Сменил съм 14 автомобила ! В момента f11 x drive !Колегата купи Супърб 4х4 2.0!дизел , Лаурен ен Клемен - много е хубав ! Не говоря като наблюдател , а като потребител !
Ако и ти си такъв , дай да чуя аргументи !
Иначе всичко друго е празни приказки !
Айде лека , младеж !
Коментиран от #24
21:52 01.09.2018
22 Амтон 1
До коментар #19 от "гост":
То кога шофира или притежава нова Шкода ! Последно кога !А никога съм нямал ! Шофирам само “премиум “ !!
Айде свга , ако ти стига акъла , помисли защо “премиум “ е в кавички !:):):):):):
21:54 01.09.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
До коментар #21 от "Антон 1":
Е Лаурен ен Клемен е друга ракия22:43 01.09.2018
25 Vvvv
Коментиран от #26
03:25 02.09.2018
26 Гост
До коментар #25 от "Vvvv":
Ааааа, добре че ни светна, ние не знаехме пък и то в статията не пише че са собственост на ФауВе.Ти да видиш каква новост е за нас.
Коментиран от #27
08:00 02.09.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Шофьор
До коментар #8 от "Антиелектрика":
Човек, най-горещото лято ГЛОБАЛНО, не в България. В България това лято изкарахме страхотен късмет и беше хладно и приятно. В същото време Скандинавия беше яка жега, имаше пожари в Арктика, в Канада! Имаше рекордни жеги в Англия! Най-топлият м. май до момента! Навсякъде живакът чупеше рекорди! Не са простотии пич, за какво да ги пиша, нямам материална файда, не съм НПО, не съм учен, просто чета и разсъждавам!Коментиран от #29, #37
11:30 02.09.2018
29 Антиелектрика
До коментар #28 от "Шофьор":
Ти какво четеш, вестник "Шок" ли? За да разсъждаваш, трябва конкретика, а не някакви евтини журналистически сензации. Така например тази година в доста пустини валя сняг, нещо невиждано от столетия.Но за да твърдиш, че планета се печяла заради автомобилите, ти трябват доста по-научни доказателства от това да гледаш новини и да четеш вестници. Особено пък за въглеродния двуокис, който е толкова "парников", колкото и кислорода. За да повярваш, че има Глобално затопляне, не трябва ли да се запиташ как така тези 0,039% като стигнат 0,04% съдържание на въглероден двуокис в атмосферата ще я затоплят с 2 градуса, пък нивото на световния океан не е мръднало? Просто мисли, а не вярвай на опашатите и нагли лъжи на финансови лобита!
Коментиран от #32
11:49 02.09.2018
30 Веско
Коментиран от #31
13:29 02.09.2018
31 Пламен
До коментар #30 от "Веско":
Това като "плюс" или "минус" да го считаме? :) А бих предпочел нов Нисан, Сузуки, Тъксън или Фиат Феърмонт за СЮВ 4х4. Парите са същите. Та дори и Шкода Карок.14:31 02.09.2018
32 Шофьор
До коментар #29 от "Антиелектрика":
Какъв "Шок", тия неща ги пише в Шпигел, Гардиън Файненшъл Таймз, Пийпълз Дейли, сайтовете на ООН, НАСА, Европейската космическа агенция. Стига фалшиви данни. Колите се втора по-важност причина за глобално затопляне. 1,5 милиарда превозни средства бълват яко газове.Коментиран от #35
16:39 02.09.2018
33 5ко
16:43 02.09.2018
34 точния
16:54 02.09.2018
35 Антиелектрика
До коментар #32 от "Шофьор":
Ти само първото изречение на поста ми ли прочете? Шпигел, Дойче Веле, Файнейшъл Таймс и т.н. новинарски вестници са толкова научни, колкото аз съм министър-председател. Прочети пак поста ми ИЗЦЯЛО и после виж и този линк - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warmingТова е списък на УЧЕНИ, които не са съгласни с лъжата за Глобалното затопляне и най-вече човешката вина. Така, че другия път наистина помисли, а не вярвай на всичко написано в някакви вестници, които публикуват всичко ако им се плати!
Коментиран от #36
17:26 02.09.2018
36 Шофьор
До коментар #35 от "Антиелектрика":
97% от учените по света смятат, че глобалното затопляне от индустриалната революция до момента се дължи на човешката дейност. 3% не са съгласни, тези в твоя списък, тъй като са платени от петролната, автомобилната индустрия, мебелната индустрия, хранителната индустрия, шипинг индустрията и т.н. Кое е истина? 97% или 3%?Коментиран от #38
17:59 02.09.2018
37 аналитик
До коментар #28 от "Шофьор":
Задето сте добре, БЛАГОДАРЕТЕ на врабщетата! Те са малки, невинни и певци. И не само на тях, многожсъщества са свързани с поддръжката на благоприятни условия на живот. А за другите страни, да мисли ЕК - вземат колосални пари.18:02 02.09.2018
38 Антиелектрика
До коментар #36 от "Шофьор":
Да си беше направил труда да прочетеш статията, вместо да философстваш. Тези 3% за които говориш са били на работа именно в тези организации за които тръбиш, че сая останалите 97% на хранилката на Зеления октопод! Пък глупостите за петролната мафия и връзката с тези учени, я разправяй на друг. Именно Тесла разчита на петролните долари, а най-големите инвеститори на ВЕИ-та са петролни компании - ФАКТ! И пак да попитам - къде са ти фактите? Нито нивото на световния океан се е повишило, нито нивото на въглеродния двуокис поглъща повече инфрачервена светлина от кислорода, който дишаш. Вземи мисли малко, вместо да повтаряш някакви смехотворни лъжи!18:45 02.09.2018
39 Dgj
До коментар #11 от "Антон 1":
Сеят са на линия с ауди и ламбо и са по високо позициониран и в групата...Шкода та е най ниско...18:55 02.09.2018
40 цистит
До коментар #2 от "гост":
и никоя от тях няма да е Мерцедес-Бенз19:06 02.09.2018
41 съседа
До коментар #11 от "Антон 1":
има чисто нов супърб клемент ли какво беше и му падна супърб името отзад прави сметка кво еКоментиран от #43
19:08 02.09.2018
42 Мършата
21:44 02.09.2018
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 123
До коментар #12 от "Бай Оня":
Е, и какво като им дават по-мощни мотори. Ако на Шкода им дадат тези мотори в този сегмент ФВ ще си загубят половината пазар. Испанците така и не се научиха да правят коли. Този Сеат на снимката мисля, че се прави в заводите на Шкода. Чехите имат 120 години традиции в този занаят. Виж хамона и зехтина иберийците по-ги разбират, ама правенето на коли хич ги няма. А двигателите им ги дават, защото от ФВ не смятат испанците за конкуренция, затова им дават по-големите двигатели. Иначе, този Сеат е на една платформа с Карока. Но, аз бих си взел Кодиак за тези пари. Много повече автомобил, много вътрешно пространство, много багажник и т.н. все неща, които интересуват нормалния потребител. Голям праз, че имали 300 коня. Ако ме интересува мощността - дали точно Сеат ще си купя. А иначе, за 55 хиляди, средно ниво оборудване и 4х4 - не благодаря - кеф ти Кодиак, кеф ти Супърб или дори Октавия Скаут.10:43 03.09.2018
45 Жалко
До коментар #4 от "Антон 1":
Шкода винаги е била по-евтината и пенсионерска марка от Сеат с по-кофти сглобка.12:28 03.09.2018
46 гост
13:30 03.09.2018
47 до Факти
22:34 03.09.2018