Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160

1 Декември, 2025 10:07 31 831 20

  • renault-
  • symbioz-
  • e-tech-
  • full hybrid 160-
  • тест

Това, което прави Symbioz E-Tech 160 толкова различен, не е просто хибридният етикет, а начинът, по който системата постига тази мощност

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160 - 1

След като още преди година имахме възможността да изпробваме качествата на Renault Symbioz още по време на първите тестове на модела, сега решихме да разберем как се справя на пътя най-интересната и най-мощна версия на модела - модификацията E-Tech Full Hybrid 160. В крайна сметка, не е достатъчно един SUV да изглежда добре и да бъде практичен; в днешния свят моторният отсек е мястото, където трябва да се обърне внимание, тъй като именно там са основните компромиси - трицилиндрови агрегати и т.н. Но под капака на E-Tech Full Hybrid 160 се крие истинската технологична революция. Renault са извадили на показ една брилянтна инженерна находка.

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160

Това, което прави Symbioz E-Tech 160 толкова различен, не е просто хибридният етикет, а начинът, по който системата постига тази системна мощност. Задвижването се осъществява от четирицилиндров бензинов двигател, който работи в хармония с два електрически мотора – един основен (e-мотор) и един спомагателен стартер-генератор с високоволтов капацитет (HSG). Общата системна мощност, както подсказва името, е 160 к.с., но тези коне се разгръщат по начин, който изненадва дори опитни шофьори.

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160

Ключовият елемент, който променя цялостното усещане от шофирането, е трансмисията – иновативната безсъединителна кутия. Тя е директно вдъхновена от опита на Renault във Формула 1 и елиминира необходимостта от традиционен съединител. Резултатът е, че в по-голямата част от времето потеглянето и превключването на предавките в града се случва чисто на ток, което прави преходът към бензиновия мотор почти незабележим. Забравете за всякакво придърпване или паузи при смяна – усещането е изключително плавно, сякаш карате чист електромобил, докато не чуете приглушеното включване на бензиновия агрегат.

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160

Докато по-ранните ми срещи с модела бяха фокусирани върху простора и инфотейнмънт системата, сега вниманието ми беше изцяло насочено към това, как системата жонглира с четирите предавки за бензиновия двигател и двете за електрическия. При динамично шофиране извън града, когато поискаш рязко ускорение, хибридната система демонстрира впечатляваща интелигентност. Тя мигновено преценява оптималната комбинация от въртящ момент от двата източника, осигурявайки бърза и решителна реакция, без неприятното "превъртане" на оборотите, характерно за повечето конкурентни хибриди със CVT трансмисии.

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160

Symbioz E-Tech 160 не просто използва електричество, за да намали разхода; той го използва, за да оптимизира всяко превключване и да подобри динамиката. Особено впечатляващ е режимът "B" (Brake) на скоростния лост, който усилва регенерацията на енергия при отнемане на газта. Докато се спусках;e по планински път, почти не се наложи да докосвамe спирачката – колата ефективно зарежда батерията си, докато поддържаше контролирана скорост. Това не е просто спестяване на гориво, това е пълна интеграция на хибридната технология в шофьорското изживяване, което прави именно тази модификация едно от най-логичните и приятни предложения в сегмента на компактните SUV-та днес.

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160

А когато говорим за логика, не можем да подминем и най-практичния аспект: ефективността. По официални данни на WLTP, Renault заявяват комбиниран разход от около 4,6 – 4,7 л/100 км, което е отличен показател за семеен SUV. Но впечатляващото е, че при реални тестове, особено в градска среда, където хибридната система е най-активна, цифрите клонят изключително близо до заводските, а дори и падат под 5 л/100 км при по-лек десен крак.

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160

Само при продължително високоскоростно шофиране по магистрала, където електрическата подкрепа е по-слабо изразена, разходът леко се покачва – но дори и тогава остава в рамките на разумното и не минава шест на сто - още веднъж доказвайки, че инженерите на Режията са постигнали забележителен баланс между динамика и икономичност. С други думи тази най.мощна версия на модела е динамична и същевременно икономична и е оптималната за този автомобил, който в гамата на Renault се нарежда между Captur и Austral и на практика представлява една отлична селейна кола. Цената му също е доста разумна - 52 590 лева с ДДС.

Преки впечатления и цена у нас на иновативния хибрид Renault Symbioz e-tech full hybrid 160


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    41 6 Отговор
    Рено първи намериха достоен заместник на дизела. Макар на новото клио хибрида да е с ДВГ с по-голям обем, и този не е за пренебрегване. Тези хибриди не се зареждат от контакта, икономични са и сравнително динамични. Адмирации за франсетата.

    Коментиран от #12

  • 2 ДрайвингПлежър

    22 24 Отговор
    Една изключително сложна система, която лично аз бих се обзаложил няма да има кой знае какъв ресурс... а следгаранционните ремонти ще са кошмар!

    Ф1 технологията е хубаво като идея... но да не забравяме, че във Ф1 смените са аха на всяко състезание :)

    Не мисля, че подобна техника е истински заместител на дизела!

    Коментиран от #18

  • 3 тъй шъй

    4 37 Отговор
    Да запитам просветения журналист, кой използва cvt в хибрид. Никой. Севсем друго е ECVT. Както е при Тойота и Хонда. Срещу тях да тичат не могат Рено да ги настигнат.Но много са хубави Рената, купувайте ги, че аман от тойоти.

    Коментиран от #4

  • 4 Ицо

    23 2 Отговор

    До коментар #3 от "тъй шъй":

    Тази скоростна кутия няма нищо общо, ама нищо с CVT. Повече чети, а не говори глупости.

    Коментиран от #6

  • 5 таксиджия 🚖

    14 3 Отговор
    Хехехехе тоя сув струва точно колкото и Клио със същия мотор! 😃

    Коментиран от #8

  • 6 тъй шъй

    4 22 Отговор

    До коментар #4 от "Ицо":

    Журналистът казва, че тази кутия няма нищо общо със cvt, както е при други хибриди. Аз питам, кой хибрид използва cvt. От продаващите се в Европа никой. Добри хибриди използват ecvt, като Тойота използа най-доброто -планетарна кутия. Рено използва четирискоростна кутия-тип кучешки зъби и двустепенно предаване-теоритично 8 скорости. Вие при ускорение, защото не е достатъчен този 1.6. Сега научи ли нещо читателю, или пак да обяснявам?

    Коментиран от #7

  • 7 Мария

    15 4 Отговор

    До коментар #6 от "тъй шъй":

    Аван от дървени философи
  • 8 Калата

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "таксиджия 🚖":

    Клио е с 1.8, това е 1.6 - и двата са добри, но на клиото е по-добър. Но и двата еднакво заместват дизела
  • 9 някойситам

    11 25 Отговор
    Рено - е дъното на автомоблестроението. Цените са конски, технологии сложни но не и конкурентни, малки умрели двигателчета и предно предаване. Тези коли стават само за президента на франция с таткото - съпругата му, единствено исключение - клио, дано поне този автомобил да не го съсипят татколюбивци.
  • 10 Перо

    7 22 Отговор
    С трите цилиндъра и това тежко купе ще се наложи засилване, преди качване на баир!

    Коментиран от #20

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 И Москвича на 30 години е кибрит

    3 2 Отговор
    врътнеш, пали. Кибрит! Нема грешка!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Петър

    4 7 Отговор
    Всеки има мнение, аз не бих го карал, камо ли да го купя след като ме тартузиха до Солун
  • 16 мхм

    14 2 Отговор
    При 8 до 10 бона по-скъп хибрид спрямо чист бензин и по-малко от 2 литра на 100км икономия, ще ми трябват едни 200хил км, за да си избия разликата в цената.
  • 17 Непознат

    4 8 Отговор
    Не ,мерси.Имал съм и нова френска кола,просто не стават,заложих на VW Taigo,пак ще видим.
  • 18 Ввв

    5 6 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Кой е казал нещо за надеждност?Важното е да се правят недоразумения като това,а франсетата са царе в тази област!!!
  • 19 Само PHEV нямат

    0 0 Отговор
    Но може да кацне.
  • 20 Забелязал

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Перо":

    Невнимание като четеш.Там пише 4 цилиндъра.