Отидете към основна версия

54 120 71

"Висящ" или на пода педал за газта

  • автомобили-
  • педали-
  • разположение-
  • газ

Към днешна дата най-разпространения вариант на педал за газта в един автомобил е т.нар. "висящ" вариант. При по-старите автомобили тенденцията е точно обратната. Когато педалът за газта е механичен, конструкторите изхождат от факта, как е разположен двигателя. В този случай ергономиката невинаги е водеща при избора на закрепване.

При компактните автомобили най-често се избира "висящ" вариант, а при по-големите автомобили - такъв на пода. В наши дни обаче почти всички нови автомобили са с електронен педал на газта и за производителите е все едно как ще е разположен. Поради тази причина на първо място се гледа ергономията и практичността. А последното е в полза на "висящият" педал.

Има обаче марки, като BMW и Porsche, например, които държат на традициите си и продължават да монтират педала за газта на пода. Масовите марки обаче предпочитат "висящия" педал, но и сред тях има изключения (например, някои модели на Mazda и Volkswagen). В заключение ще кажем, че по-рано е избиран вариант, който да е максимално опростен и евтин.

Днес, педалът за газта на пода обаче все още се счита за признак на престиж, но електронната му версия може да се монтира и по двата начина. Това не се отразява на цената. Някои от производителите смятат, че от гледна точка на анатомията на човека, педалът на пода е по-добър вариант, но пък е по-непрактичен. На пода се събира много влага, кал и мръсотия и затова повечето избират "висящият".

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 6 гласа.

Свързани новини