Last news in Fakti

29 Септември, 2018 13:18 54 066 71

"Висящ" или на пода педал за газта

  • автомобили-
  • педали-
  • разположение-
  • газ
"Висящ" или на пода педал за газта - 1

Към днешна дата най-разпространения вариант на педал за газта в един автомобил е т.нар. "висящ" вариант. При по-старите автомобили тенденцията е точно обратната. Когато педалът за газта е механичен, конструкторите изхождат от факта, как е разположен двигателя. В този случай ергономиката невинаги е водеща при избора на закрепване.

При компактните автомобили най-често се избира "висящ" вариант, а при по-големите автомобили - такъв на пода. В наши дни обаче почти всички нови автомобили са с електронен педал на газта и за производителите е все едно как ще е разположен. Поради тази причина на първо място се гледа ергономията и практичността. А последното е в полза на "висящият" педал.

"Висящ" или на пода педал за газта

Има обаче марки, като BMW и Porsche, например, които държат на традициите си и продължават да монтират педала за газта на пода. Масовите марки обаче предпочитат "висящия" педал, но и сред тях има изключения (например, някои модели на Mazda и Volkswagen). В заключение ще кажем, че по-рано е избиран вариант, който да е максимално опростен и евтин.

Днес, педалът за газта на пода обаче все още се счита за признак на престиж, но електронната му версия може да се монтира и по двата начина. Това не се отразява на цената. Някои от производителите смятат, че от гледна точка на анатомията на човека, педалът на пода е по-добър вариант, но пък е по-непрактичен. На пода се събира много влага, кал и мръсотия и затова повечето избират "висящият".

"Висящ" или на пода педал за газта


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смирнов

    57 330 Отговор
    Правилно, по-престижно си е да е на пода и по-удобно, а за мръсотията - има си автомивки. Балъците, които карат евтини коли обаче си ги мият сами и за тях е добре да е висящ.

    Коментиран от #4, #6, #32, #47, #56, #57, #59, #60, #61, #62, #64, #69

  • 2 707

    315 23 Отговор
    Хората, които сами си мием колите, държим на качество, нещо което при автомивките не е на достатъчно добро ниво.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ЕвроЗона

    70 21 Отговор
    Старите коли имат механична газ която дърпа жило което отива към мотора и там се регулира подаването на газ. Новите коли имат потенциометри вградени в педала които управляват дроселна клапа. Няма как да остане потенциометъра в пода при всичката кал и боклуци които се трупат. Toyota имаче точно този проблем. Дори умряха хора заради неконтролируемо ускорение на автомобила.Осъдиха ги да платят милиони. Така, че газта висящ тип е най-подходяща!

    Коментиран от #16, #25, #30, #37, #41

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Driving pleasure

    82 22 Отговор
    От пода! ергономията е важна! Висящия изморява глеена много повече

    Коментиран от #9, #70

  • 9 Ala bala

    49 57 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Измаря ти мозъка

    Коментиран от #31

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Шоп от Изтока

    154 12 Отговор
    Отдавна не бях чел толкова интригуваща статия.
    Моля автора следващата му тема да бъде "Кола с какъв ауспух да си избера - ляв, десен или друг?"
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 qwerty

    20 1 Отговор
    какво исках да напиша, извинете ме :)
  • 15 асддса

    8 15 Отговор
    Какво значение има мръсотията ? Ти стъпваш на пода и после на педала. Как от килима ще отиде на педала защото е закрепен там ?
  • 16 асддса

    16 2 Отговор

    До коментар #5 от "ЕвроЗона":

    Това е проблем в дизайна, не в позицията на педала. Защо не се е случило на никой друг досега ?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 onq s konq

    68 9 Отговор
    Кво значение има дали педалът е висящ или стоящ,след като РЕЗЕРВОАРЪТ Е ПРАЗЕН шото нема кинти?

    Коментиран от #39

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Путибаров

    17 11 Отговор
    На мен ми е по удобен стоящия, затова карам BMW...
  • 24 пинко

    48 1 Отговор
    А на мен най-удобни са ми висящите педали и затова карам колело..
  • 25 майстора

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "ЕвроЗона":

    за тези дето говориш педала им е висящ ... не че нещо ...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Тъп

    32 3 Отговор
    На ГАЗ-ката ми имам и ръчна газ ,почти автопилот.ГАЗ 53 преимиум мобиле!!
  • 29 ХХХ

    11 3 Отговор
    Страшна дилема!!!! Обещавам да се замисля....някой път.
  • 30 Хаха

    12 4 Отговор

    До коментар #5 от "ЕвроЗона":

    Затова ли на фолксваген кади педала на газта полудява някой път и качва и сваля обороти когато си поиска...
  • 31 Шофьор

    27 7 Отговор

    До коментар #9 от "Ala bala":

    Прав е. За дълаг път висящия измаря. От опит ти го казвам. Имам две коли едната е с висящ другата с такъв на земята.

    Коментиран от #33, #43, #65, #71

  • 32 ДО смирнов

    26 9 Отговор

    До коментар #1 от "Смирнов":

    Кой знае и ти какъв шушляк си с 3-4 левас в джоба за мазна баничка и прокиснал айрян?!
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ХХХ

    49 1 Отговор
    Позамислих се и смятам, че към днешна дата педалите не са това което бяха едно време!

    Коментиран от #35

  • 35 Брада

    25 1 Отговор

    До коментар #34 от "ХХХ":

    По широки алки ли имат😜

    Коментиран от #36

  • 36 ХХХ

    32 1 Отговор

    До коментар #35 от "Брада":

    Да! А какви педали имаше само едно време! Нито висяха нито бяха на пода! Сегашните хич за нищо не стават!

    Коментиран от #54

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Konq na onq

    12 8 Отговор

    До коментар #18 от "onq s konq":

    A кинти немаш щот си тъпо парче
  • 40 Минаващ от тук

    14 2 Отговор
    Голямо вълнение ме обхвана, че не съм забелязал моят как е: виси ли или стърчи. Какво ли значение има. Ако си караш автомобила разумно!
  • 41 Бъркаш

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "ЕвроЗона":

    Цитирания проблем в Тойота обаче беше проблем със софтуера, управляващ двг, а не с механиката на педала или потенциометъра. Разследването се водеше от софтуерни експерти на НАСА и доказаха с детайли кое как се е объркало (1 на милион се случва, но на няколко милиона продадени коли..)
  • 42 ХХХ

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Въпросче":

    От новия модел ще да е.
  • 43 Ззз

    6 0 Отговор

    До коментар #31 от "Шофьор":

    Като имаш cruise control все тая какъв е.
    Обаче стоящия е за предпочитане.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 fhjh

    4 1 Отговор
    lqv ili desen, pedala si e dedal. to i mn pedali karat i s dvata vida pedali i ne im dreme
  • 46 Някой си там

    6 1 Отговор
    Абе що за глупости са това , аз имам кроиз контрол за дълъг път , за къс ми е все едно ... А колкото за педала , дори на камион педалите вече са висящи. Аре с здраве
  • 47 Смешник

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Смирнов":

    На четки ходиш ли,ретард
  • 48 арогантен

    4 0 Отговор
    Най добре са регулируемите педали
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 бензино наполони

    6 0 Отговор
    Нема значение дали е висящ педала или на пода.Важното е колата като цяло да те кефи и да караш разумно.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Наравно

    4 6 Отговор
    ...подовият е по-неудобен и измаря
    Но пък тези модели са висока класа и имат cruise control даже те омързеливят като наближаваш преднния автомобил си намалят сами и после си достигат зададената скорост...но висящия си е всякак по-удобен, ако натискате с пръсти, а не с ходилото
  • 54 АЛФА Q4

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "ХХХ":

    ОООООО А СЕГА КАКВИ ПЕДАЛИ ИМА,,, САМО ТРЯБВА ДА СЕ ПОРАЗРОВИШ ИЗ ТЕМИТЕ
  • 55 гост

    2 0 Отговор
    Какво значи престиж , може би да вземеш заем да си купиш премиум клас автомобил на 15 години и да нямаш пари за гориво , да го караш само в недебя по главната до кафето и обратно.
  • 56 Мммм

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Смирнов":

    А бе ти си бил голяма шушумига бе чувал разпран. Ти сигурно в банята някой друг те къпе защото се смяташ за ВИП ли или защото нямаш акъл сам дори да се окъпеш,камо ли кола да миеш. И да ти кажа "баровец",както аз мога да си изчистя и измия колата нито една авто мивка не може да го постигне.
  • 57 Гййй

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Смирнов":

    Аз съм си тарикат , но си я мия сам. Защо да давам пари като може за 3 лв външно и вътрешно?
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Автомонтьор

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Смирнов":

    Ти си балък и комплексар,!
  • 63 опитен пилот на голф

    4 0 Отговор
    най-добре е когато висящия е на пода ;)
  • 64 сектант

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Смирнов":

    а истинските тарикати се возят в трамвая, нали бе, папур?
  • 65 Някой

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Шофьор":

    За дълъг път хората са измислили темпомат, да не ти се измаря краченцето.
  • 66 mitko

    2 0 Отговор
    pred vhoda ima edin visqsht pedal
  • 67 mitko

    4 0 Отговор
    pred vhoda ima edin visqsht pedal
  • 68 Beavers

    1 2 Отговор
    Всеки камион, автобус и "премиум" автомобил са с подов педал. Причината е че ако ти стане лошо няма да можеш да натиснеш педала до долу и да се засили превозното средство. При висящ педал става ти лошо, не дай си боже инфаркт/инсулт и газта е до долу....
    Не налагам мнения, но това е една от причините камиони, автобуси и много мислените автомобили (премиумите) да са с долен педал на газта...
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Mustafa

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Съгласен!
  • 71 Мен

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "Шофьор":

    Караш Опел? :) И е толкова изгнил, че педала за газта вече е не на пода, а на земята? Е, крайно време е да смениш колата! :)