Мрачна картина за перспективите пред германската автомобилна промишленост обрисува шефът на Volkswagen Херберт Дис на конференция на доставчиците на части във Воолфсбург. Според мениджъра набиращата скорост "кампания срещу индивидуалната мобилност" и "почти истеричната дискусия за вредните емисии" заплашват бъдещето на самия автомобил, пише американското онлайн издание Quartz.
Дис смята, че новите европейски изисквания за емисиите на въглероден двуокис са прекалено амбициозни и оказват нетърпим натиск върху производителите, които нямат достатъчно време за адаптация. "Ако погледнем към бившите бастиони на автомобилната промишленост като Детройт и Торино, става ясно какво може да се случи с градовете, в които някога могъщите корпорации и водещите отрасли се сгромолясаха. Към днешна дата шансът след 10 години немската автомобилна индустрия да продължава да бъде сред водещите в глобален план е 50 на 50", казва шефът на Volkswagen.
От 1 септември в Европа влязоха в сила нови стандарти за проверка на вредните емисии на автомобилите (WLTP), които предвиждат тестване в реални условия. Неотдавна пък ЕС взе решение за рязко намаляване на изхвърляния въглероден двуокис с 35%, постепенна забрана на дизела и увеличаване на броя на електромобилите.
Аналогията на Дис със съдбата на Детройт не е случайна. В средата на миналия век градът се смята за автомобилната столица на Северна Америка. Поредица от кризи, най-тежката от които през 2008 г., обаче досъсипаха "Моторния град", отслабен преди това от тежката конкуренция на японските и корейските производители, грешни ръководни решения и неприспособимост към новите условия.
През 2013 г. в разгара на икономическата криза Детройт дори бе принуден да обяви фалит, в резултат на което се превърна в град-призрак с пустеещи улици, изоставени сгради и колосално ниво на престъпността. Напоследък обаче "Motor City" преживява ренесанс и в него започват да се връщат щабквартирите на някои от водещите автомобилни компании като General Motors.