Last news in Fakti

18 Октомври, 2018 18:18 13 257 111

Volkswagen: Очаква ни съдбата на Детройт

  • volkswagen-
  • херберт дис-
  • индустрия-
  • промишленост-
  • детройт

Мрачна картина за перспективите пред германската автомобилна промишленост обрисува шефът на Volkswagen Херберт Дис на конференция на доставчиците на части във Воолфсбург. Според мениджъра набиращата скорост "кампания срещу индивидуалната мобилност" и "почти истеричната дискусия за вредните емисии" заплашват бъдещето на самия автомобил, пише американското онлайн издание Quartz.

Дис смята, че новите европейски изисквания за емисиите на въглероден двуокис са прекалено амбициозни и оказват нетърпим натиск върху производителите, които нямат достатъчно време за адаптация. "Ако погледнем към бившите бастиони на автомобилната промишленост като Детройт и Торино, става ясно какво може да се случи с градовете, в които някога могъщите корпорации и водещите отрасли се сгромолясаха. Към днешна дата шансът след 10 години немската автомобилна индустрия да продължава да бъде сред водещите в глобален план е 50 на 50", казва шефът на Volkswagen.

От 1 септември в Европа влязоха в сила нови стандарти за проверка на вредните емисии на автомобилите (WLTP), които предвиждат тестване в реални условия. Неотдавна пък ЕС взе решение за рязко намаляване на изхвърляния въглероден двуокис с 35%, постепенна забрана на дизела и увеличаване на броя на електромобилите.

Аналогията на Дис със съдбата на Детройт не е случайна. В средата на миналия век градът се смята за автомобилната столица на Северна Америка. Поредица от кризи, най-тежката от които през 2008 г., обаче досъсипаха "Моторния град", отслабен преди това от тежката конкуренция на японските и корейските производители, грешни ръководни решения и неприспособимост към новите условия.

През 2013 г. в разгара на икономическата криза Детройт дори бе принуден да обяви фалит, в резултат на което се превърна в град-призрак с пустеещи улици, изоставени сгради и колосално ниво на престъпността. Напоследък обаче "Motor City" преживява ренесанс и в него започват да се връщат щабквартирите на някои от водещите автомобилни компании като General Motors.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японска Сила

    34 43 Отговор
    Кенефа голф, да спрат да мамят и ще имат бъдеще
  • 2 Driving pleasure

    35 14 Отговор
    Що електричарите не мамят ли?! Я всички ватмани да върят...

    Коментиран от #6

  • 3 1234

    67 10 Отговор
    германия я чака бедност джендъризъм и ислямизъм плюс слаба индустрия ЗАРАДИ НОВИТЕ ГЕРМАНЦИ! каквато ти е населението такова таква ти е икономиката

    Коментиран от #5

  • 4 Поредните оправдания

    29 24 Отговор
    Опитват се да манипулират политиците, защото знаят, че в играта производство на електромобили са предварително загубили и нямат никакви шансове. Прекалено повярваха в дизела и развиваха технологиите си само в тази посока, а в електромобилните технологии са 10 години назад.
  • 5 Алфа Ромео

    48 2 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    И България ни я чака нищо добро, все по-зле ша става, не ми се иска да е така но фактите са си факти. Цъфтяща корупция бягащи през глава българи от страната си, слабо образовани и със объркана ценностна система млади хора, чалгализация, наркотици, слаба раждаемост за разлика от мургавите братя....
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гост

    18 14 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    И понеже от плюене не успявате да прочетете по какво плюете , за ВАГ и сие електрификацията е по-малкото зло , все някакви електрички макар и по-лоши и по-малко ще сколасат да сглобят , обаче със "споделената мобилност" вече изгарят безвъзвратно !!! Щото като един споделен автомобил замени 6-7 лични , производствата им по 8-9 милиона годишно отидоха , та се не видяха и то завинаги !!! И тогава ще бъдат просто бедни и нещастни конкуренти на такива като Uber и Lift , за Тесла да не говорим !! Между другото Uber получи оценка за борсата над 120 МИЛИАРДА , цена за която Фолксваген не може и да мечтае и в най-розовите си сънища !!!
  • 9 Октавянчо

    25 10 Отговор
    Дизела дава фира. Факт. Който не го приема значи живее в миналия век. Новите тенденции за чисти градове се налагат на всякъде по света и в този ред мисли съвсем скоро ще го последва бензина и след това и хибридите с двг. Фирмите, които в момента залагат на ток, водород и подобни технологии ще имат шанса след 10 години да са в челото на автомобилния пазар с вече развити и доказали се технологии. След 10-20 години някои от топ марките в момента ще са изпаднали от борда и най-вероятно ще станат собственост на китайски производители на обувки и чанти имащи достъп до китайските евтинджоси, които най-вероятно ще са развити до ниво задоволяващо ниския и среден клас европейски потребители.

    Коментиран от #23

  • 10 Антиелектрика

    39 6 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    А това как го тълкуваш: Публикувано във факти.бг: "почти истеричната дискусия за вредните емисии"? И ако човек отделя приблизително по 500 грама СО2 в денонощие, то например 15-членно семейство в Уганда ще отдели само от дишане толкова СО2, колкото отделя един обикновен автомобил за 30-на км пробег и то за градско каране. Пък за горене на всякакви боклуци като гуми изобщо няма да коментираме. Преди 10-на години имаше абсурдно предложение от такива зелени фашисти като теб, да облагат кравите заради парниковите газове: http://e-vestnik.bg/4559/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B1%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D0%B8/ "Един килограм сирене, произведено по конвенционалния начин, се равнява на 71,4 километра, изминати с кола". Ето до какви абсурдни небивалици стига либерастията и еврогейщината! Пък ти ми говори пак за електрички.

    Коментиран от #15, #21

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Никой

    12 3 Отговор
    Водачите се сменят, има периоди на възход и падения. Това е нормално, колкото и голям да си, все ще се намери някой по-приспособим. В крайна сметка от това обаче печели потребителя. Също както през 70те в САЩ - хората получават по-добър продукт, който измества напълно родното доказало се производство.
  • 13 има и адаптирани

    25 3 Отговор
    Време за адаптация имахте предостатъчно, но просто тръгнахте по грешния път. Японците ви показаха кое е правилното преди време (края на 90-те)- хибридите на бензинова основа, след като малко преди това американците (тогава) "отложиха" електрическата кола за двайсет години. Бензиновия мотор е тих, по-прост, а и няма типичните дизелови екопроблеми (сажди, NOx). Прекрасни са версиите на "електромобилите с удължен пробег", където бензиновия мотор се ползва само за производство не еленергия и това си е половин електромобил, като прехода към чистия такъв е по-плавен, лесен и логичен. Но в Европа решихте да правите дизели с по няколко турбокомпресора, с чувал сложни очистителни системи, с многостепенни сложни скоростни кутии и т.н. А дали гиганти като вашия ще се адаптират, то това няма грам значение, защото някои са вече адаптирани, а има и нови играчи, които с радост ще ви заменят. Чудете се още малко и всичко ще бъде наред,...... за някой.
  • 14 Никой

    5 28 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Отивай в Африка да живееш тогава! Като не искаш да живееш на чисто място с чист въздух и перспектива за децата ти. Такова назадничево мислене си го запази за себе си.

    Коментиран от #17

  • 15 гост

    5 21 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Ами за твое най-голямо съжаление човек който не яде не се е пръкнал още включително и ти , докато човеци които нямат , не са имали и няма да имат личен автомобил е имало и ще има стотици милиарди и само до преди 120 години светът е живял и се е развивал и без петрол и то добре и скоро пак ще живее и ще се развива без него и то още по-добре от преди !!! А за кравите и прочие имам предложение , всички петролофили да станете вегетарианци и така да намалите световното търсене и съответно производство на месо !!! Да видим кое ви е по-важно , пържолата или пушилника , хахахах !!!

    Коментиран от #16, #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Антиелектрика

    29 4 Отговор

    До коментар #14 от "Никой":

    В каква Африка да ходя бре? Ти прочете ли изобщо какво пиша? LPG и масово залесяване за справяне с СО2 според теб са африкански прийоми ли? И си тръгнал да говориш за назадничево мислене и бъдеще за децата ти с токсичните литиево-йонни батерии? Нямам думи просто!

    Коментиран от #32

  • 18 Антиелектрика

    26 3 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Аха, значи трябва да се лишим от ДВГ, за да може спокойно населението в Африка да се увеличи 20-кратно и така да съхраним баланса на СО2? Ами браво, освен теслофил, се оказа и негрофил. А, явно трябва да станем и вегани, за да може да се увеличи още "продуктивното" население на континента южно от нас, за да ти копат кобалт и литий за "безвредните" електрички?! Винаги си пращял от мозък!

    Коментиран от #19

  • 19 Manager

    8 11 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Дайте мибсмислен отговор, защо сте против електрификацията на МПС-тата. Не в момента, а в дългосрочен план. Кое е по-хубавото на ДВГ-то? Шума, изгорелите газове, вибрациите, поддръжката, сигурността? Кое ви кара да се вкопчите в изгарящите въглеводороди автомобили? Нямам смислено обяснение.

    Коментиран от #26, #72

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 А сажди издишат ли?

    7 11 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Въглеродния диоксид който издишат ще го абсорбира палмата под която живеят, но саждите отделяни от автомобил за 30км в града се "пречистват" през дробовете на поне 15 деца . Схващаш ли разликата?

    Коментиран от #27

  • 22 Зорлем

    6 4 Отговор

    До коментар #20 от "Manager":

    Айде сега, за домашно, да съчиниш една тема с елементи на разсъждение за това що е то "кибуц" с какво се яде, кога и къде го има (или по-скоро "имало"), и защо го няма никъде другаде по света. Ако искаш вземи и "гост" да ги помогне, че с тия негови утопии за "споделената икономика"...
  • 23 суббърбчо

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Октавянчо":

    Що не си купиш електромобил октавия за 80рбона вместо за 40 отворко
  • 24 АLFA Q4

    6 1 Отговор
    ПРЕХВЪРЛИХ НАБЪРЗО , КОМЕНТАРИТЕ
    ВИДЯ СЕ ОБЩОТО МБЕНИЕ
    А НЯКОЙ ОТ ПИШЕЩИТЕ ЗНАЕ ЛИ ЧЕ КАТО СВАЛИХА САДАМ ХЮСЕИН
    В ИМЕНИЕТО МУ В ЗАМЪКА.МУ НАМЕРИХА ЕКЕКТРИЧЕСКИ ФИАТ 500 КОЙТО СЕ ЗАРЕЖДА ЗА ПО МАЛКО ОТ ПОЛОВИН ЧАС
    И ЧЕ АКО НЕБЕШЕ ФИАТ
    МНОГО ПЛЮЕНА ОТ ТИНЕЙДЖЪРИТЕ И НЕЗНАЕЩИ МАРКА СЪЗДАДЕ ГОЛФ 1 И СПАСИ ТАЗИ ЛЪЖЛИВА МАРКА VW ОТ ПЪЛЕН КРАХ
  • 25 АLFA Q4

    8 2 Отговор
    И ОЩЕ, ДИЗЕЛ КОЙТО ХАРЧИ ПО МАЛКО СН30% ОТ БЕНЗИНОВ МОТОР,КАК ДА Е ПО ВРЕДЕН
    КАТО РАЗЛИКАТА В ЕМИСИЙТЕ НЕ Е ГОЛЯМА,,,ТОВА С ДИЗЕЛА Е НЕЩО ДОБРЕ ЗАМИСЛЕНО АБСОЛЮТНО УМИШЛЕННО СЕ ПАРАДИРА
  • 26 Антиелектрика

    14 3 Отговор

    До коментар #19 от "Manager":

    Много пъти съм писал, че не съм против електричките, а против налагането им и демагогията около тях. Имат си кусури като токсичната батерия и силното електромагнитно поле. А що се отнася до ДВГ, то не е задължително да гори въглеводороди и ако се съумее да се направи ДВГ масово на водород, няма да има алтернатива по екологичност. Пък това за шума, вибрациите и поддръжката ако мислиш, че електричките го нямат, значи никога не си виждал на живо такава.

    Коментиран от #74

  • 27 Антиелектрика

    12 2 Отговор

    До коментар #21 от "А сажди издишат ли?":

    Саждите са в дизелите, ако нямат филтър за твърди частици. Пък ония в Африка като запалят кюмюра и гумите, хич не изхвърлят сажди в атмосферата, нали?! А в статията не се говори за сажди, а само за емисии.
  • 28 Да да

    6 11 Отговор
    Дизеловата секта се активира! Сякаш виждам фанатични застъпници на исляма и Русия! Аз предлагам вие да поседите в гаража 2 часа с работеща нафта или бензин а аз ще вечерям с 10 приятели в трапезарията! Едно и също е, нали?
  • 29 Тикво Суджуков

    9 5 Отговор
    Докато има чалга и коври ще има и БМВ, ФВ и МБ - казах!
  • 30 Тотю Търбушона

    4 4 Отговор
    В Япония масово се строят водородни станции за зареждне на автомобили!! Залагат на ДВГ с водород! А вие ми говорите за ел.коли с 300км пробег!!?!?

    Коментиран от #31, #34

  • 31 Пробег

    1 4 Отговор

    До коментар #30 от "Тотю Търбушона":

    А колко е пробегът на водородните? Колко водородни зарядни станции има в твоя град? Ако с електромобил стигаш до слънчака с час повече за зареждане на електромобил, то с водороден никога няма да стигнеш защото няма къде да заредиш дори на теория.
  • 32 Емисии

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    "А в статията не се говори за сажди, а само за емисии."
    "LPG и масово залесяване за справяне с СО2 според теб са африкански прийоми ли?"

    Всъщност LPG решава само проблема със саждите, които също са вредни емисии. при изгарянето му се отделя почти същото количество въглероден диоксид колкото и от дизела. LPG не е никакво решение на проблема. Само при изгарянето на водорода няма вредни емисии, но енергията необходима за самото производство на водород отделя в пъти повече вредни емисии, отколкото тази енергия да бъде заредена директно в електромобил. Отделно, че производството на горивна клетка е много по енергоемко и вредно отколкото производството на батерия. Единствените печеливши от водорода ще са производителите на водородно оборудване.

    Коментиран от #35, #38

  • 33 Gyro

    12 0 Отговор
    Американските автопроизводители фалираха, защото не приеха , че динозаврите от два тона и половина с осмаци са обречени. Същото важи и за европейските, ако не спрат да бълват разточителни премиуми. Колата е леген, който трябва да бъде ефективен, практичен и безопасен
  • 34 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #30 от "Тотю Търбушона":

    Я пак прочети някъде водорода за ДВГ ли се използва или за "горивни клетки" които са просто заместител на батериите в автомобили с ЕЛЕКТОМОТОР !!!! просто да не останеш разочарован , а че се излагаш като кифладжия това отделно !!!!
  • 35 гост

    3 8 Отговор

    До коментар #32 от "Емисии":

    ДВГ без емисии НЯМА , ако ще да гори и водород !!! По простата причина , че винаги макар и минимално , но достатъчно има и горене на масло !!! А ДВГ без мазане никой не си и мечтае да "изобретява" !! И дори това "минимално" изгоряло масло , което се вижда отлично просто по нагарите в двигател на метан примерно е предостатъчно ако те затворят в гаража с "чистия" ДВГ да гушнеш букета !! Само че вместо за пет минути ще ти трябва около час !! Вече няколко пъти му го обяснявах , но слепец да прогледне е рядко явление , хахах !!!

    Коментиран от #36

  • 36 Антиелектрика

    8 2 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Абе, че си фантазьор е ясно, но откъде ти хрумна, че ДВГ гори масло ако е изправен? Започваш да си измисляш такива простотии, че ставаш смешен! Все едно да ти кажа, че всяка батерия изписка газове като я зареждаш, което е доста по-вярно от това, че всеки ДВГ гори масло. Като не мърда нивото на маслото след 10 000 км, какво гори бе драги? Твоето е направо фанатизъм! Ама какво ли ще кажеш като водородът в ДВГ е без аналогия по екологичност и никакво КПД не може да измести фактът, че електричките замърсяват повече с батериите си.

    Коментиран от #37, #39

  • 37 Емисии

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Никой не спори, че при движението на водороден автомобил не се отделят (почти) никакви емисии точно както при електромобилите. Това обаче не може да се каже за самото производство на водород. За един и същ пробег на автомобила, за производството на водород се отделят два пъти повече вредни емисии при водородните клетки и три пъти повече при горене на водород в ДВГ в сравнение с токът за електромобила. Освен това цената за изминат километър е десетина пъти по-скъпа отколкото на ток. Просто водородните станции са адски скъпи, имат малък производствен капацитет и кратък ресурс до капитален ремонт цената си.

    Коментиран от #40

  • 38 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #32 от "Емисии":

    И освен маслото при температурите и наляганията в горивната камера освен водорода се окисляват и всички други елементи влезли в нея с атмосферния въздух , така че който не вярва да провери какво съдържа примерно софийския въздух и да е сигурен , че след "чистия" водород ВСИЧКИ тези елементи , започвайки с азота и стигнеш до тежките метали ще бъдат вече окиси и съединения , обикновено в пъти по-опасни от изходния материал ! И да не почваме с "пречиствания" , щото всеки знае колко продължават след като автомобила излезе от магазина !!! Просто след думата ГОРЕНЕ , всичко свършва , за "безвредност" просто забрави !!

    Коментиран от #41

  • 39 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Можеш веднага да се обадиш в Порше България и да попиташ ОФИЦИАЛНО има ли заложен фабрично разход на масло във фабрично новите им автомобили !!!! И когато ти кажат , че има , ако ще да е 100 г на 10 000 км , което ти посмъртно не можеш да забележиш , и че това е така за всички марки автомобили , си посипши главата с пепел !! А ако искаш може да попиташ и някой с диплома за ДВГ , ама истинска , не като твоята , хахахах !!! И това е известно на всеки поне малко запознат с НОВИ автомобили , да не говорим , че за някои високооборотни двигатели с по-големи фабрични хлабини тоя разход може да е и доста над 1 ЛИТЪР на 10 000 км и всеки който не си криви душата ще го потвърди !!!
  • 40 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "Емисии":

    Някъде да съм казал, че ще е евтино и не енергоемко? Казах, че ако се търси само екология, водородния ДВГ няма алтернатива, стига токът за се прави от чисти източници. Но за сега с електролиза не е рентабилно да се добива водород от водата. Това е реалността.

    Коментиран от #42

  • 41 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Стига фантазира, че се излагаш. Какви тежки метали те гонят във въздуха? Я се събуди! Металите са именно в батериите, не във въздуха. Горенето е създало цивилизацията, а електричеството си има място и то не е в батерии по улиците от над половин тон пълни с всякакви отрови. Пък това за Порше беше поредната ти смехория. Като им гори литър на 10 000 км, ги забраняват и точка. Ама поршета с ДВГ винаги ще има, защото който плаща, той поръчва музиката и за това казвам, че всичко е лицемерие. Ти например ми говориш за екология, а се правиш на ощипана мома, когато се вадят факти за отровите в литиево-йонните батерии и за вредите на силното електромагнитно поле създавано от електромотор с мощност колкото 1000 хладилника, което е на 30 см от задника ти.

    Коментиран от #43, #45

  • 42 Емисии

    2 4 Отговор

    До коментар #40 от "Антиелектрика":

    Не знам аз ли не мога правилно да пиша или ти не можеш да четеш. Точно за вредни емисии ти говоря. Прочети пак какво написах в предишния пост: "За един и същ пробег на автомобила, за производството на водород се отделят два пъти повече вредни емисии при водородните клетки и три пъти повече при горене на водород в ДВГ в сравнение с токът за електромобила. "
  • 43 Емисии

    2 4 Отговор

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    При ДВГ дори такива на водород задължително се отделят азотни окиси, които пък са причината за смог и киселинни дъждове, които не са най-безвредното нещо на земята.

    Коментиран от #44

  • 44 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #43 от "Емисии":

    Азотни окиси се отделят само при високи температури и зависи от степента на сгъстяване. Азотни окиси при LPG няма. А това за производството на водорода, много ясно съм написал кое какво е. Сега си спорете с "гост".

    Коментиран от #46, #50

  • 45 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    Порше България е официалния дилър на Фолксваген , Ауди и Шкода за България , ако и това не ти е известно , а това че продължаваш да отричаш доказани ФАКТИ само показва гьонсуратщина !! А явно и с тежките метали си толкова наясно щом смяташ , че лития и никела са такива !!! Само да ти напомня , че лития е толкова опасен , че е основна съставка на литиевия хлорид , част от еждневното ти меню и също често използван като ЛЕКАРСТВО !!!! А пък ето ти и още изненади , да се порадваш , хахахах !!!
    чени от лондонския "Юнивърсити колидж" установиха, че съединение на лития удължава живота и може да се окаже ключът към откриването на "еликсира на младостта", пише в. "Дейли мейл", цитиран от БТА.

    Специалистите изследвали въздействието на литиевия хлорид върху животни . Той удължавал живота им с 16%.

    Химическото съединение блокира действието на ензима GSK-3 и активира друга молекула - NRF-2, която способства дълголетието.

    Литиевият хлорид се използва в медицината за лечението на психологически заболявания за повдигане на настроението.

    Но сега той ще има ново приложение в изготвянето на "еликсир на младостта", като приложен при хората, може да удължи живота ни с една пета.

    Активирането на молекулата NRF-2 при прием на ниски дози литиев хлорид удължава живота също на червеи и бозайници. Тя предпазва клетките от увреждания и токсини.

    Коментиран от #47

  • 46 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #44 от "Антиелектрика":

    Оооо вече забравихме за водорода и се сетихме за ЛПГ , а ??? Да не би щото горенето на водород е с почти два ПЪТИ по-висока температура и съответно толкова повече азотни окиси , хахахах ?? А твърдението , че при ЛПГ нямало азотни окиси е просто върха на сладоледа !!! Осъзнай на-после , че за огромната част от хората НЯМА и ПО-МАЛКО са съвсем различни неща и въобще не без значение !!!!

    Коментиран от #48

  • 47 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Аха, значи твърдиш, че Шкода, Ауди и Фолксваген горят по литър масло на 10 000 км във всички модели, макар и да са нови? Това ли са ти доказани ФАКТИ? И никъде не съм написал, че лития е тежък метал - я пак прочети, пък тогава се плюнчи! Но примерът ти с литиевия хлорид е толкова красноречив, че нищо не разбираш, че повече няма накъде. Препоръчвам ти да употребиш малко хлор - много е полезно, нали е от това лекарство. Чакай сега да ти дам аз една статийка да видиш, че СО2 е жизненоважен и без него би умрял за минути: " Смята се, че ниското съдържание на въглероден диоксид в кръвта (хипокапнията) е причина за развитието на около 150 тежки болестни състояния, голяма част от които се отнасят към т.нар. болести на цивилизацията – есенциалната хипертония, захарният диабет тип II, увеличеното съдържание на липиди в кръвта (липидемията), активизирането на системата на кръвосъсирване (тромбозата) и т.н." - http://www.jivotatdnes.bg/nachalo/news/zdrave/vaglerodniyat-dioksid-skritiyat-klyuch-kam-zdraveto Нещата не са толкова прости, колкото си мислиш. Ето ти още една статийка:"Публикувано във факти.бг: Учените предупреждават, че радиацията от мобилния телефон е не само опасна, но тя може да свърши с летален изход." - https://fakti.bg/life/225869-mobilnite-telefoni-prichinavat-rak И като се има предвид, че мощността на GSM е едва половин милион пъти по-малка от любимата ти Тесла. Много безвредно, нали?
  • 48 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Давам за пример LPG, защото водородът е газ - ама ти в Пловдив явно си пропуснал часовете по химия. Я ни кажи при каква температура се образуват азотните окиси, че да ти се посмеем малко. Или може би не знаеш, че дори и бавно в атмосферата се образуват при естествени процеси като гръмотевични бури?

    Коментиран от #51

  • 49 Комбайнер

    1 0 Отговор
    https://plus.google.com/116122816916710489122/posts/VgYRwKCsPce
  • 50 Емисии

    2 4 Отговор

    До коментар #44 от "Антиелектрика":

    Няма горене без азотни окиси. При LPG азотните окиси са около три пъти по-малко от бензинов двигател, но все пак ги има. Въглеродният двуокис е точно толкова колкото на бензиновият двигател. Някой тук беше смятал, че за производството на ток от микса в енергийната система за зареждането на един електромобил се отделя толкова СО2, колкото се отделя от бензинов автомобил. След като за производството на водород трябва три четири пъти повече енергия отколкото за зареждането на електромобил, значи един водороден автомобил ще замърсява поне три пъти повече от един бензинов автомобил. Ако за зареждането на 2 милиона автомобила е необходимо един АЕЦ Белене, То за зареждането на 2 милиона водородни автомобила ще са необходими три АЕЦ Белене. Знаеш ли колко емисия и ще се отделят само за строежа на тези централи, отделно за строежа на водородни станции, които ще струват повече отколкото АЕЦ. Водородът нито е евтин нито е екологично чист от която и да е гледна точка. Производството на батерии може да бъде чисто, ако се използва чиста енергия за добива и транспорта. Батериите на Тесла се транспортират с електрически камиони, а фабриката за батерии се захранва от фотоволтаици и вятър.

    Коментиран от #52

  • 51 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #48 от "Антиелектрика":

    А пък ВПГ е течност в нормално състояние без допълнително компресиране , особено като влезе в ДВГто , а ?? Да не говорим , че даже на бензина се запалват парите (демек газовете) , а не течната фаза !! Та не разбрахме има ли азотни окиси (макар и по-малко) при горенето на пропан-бутан или не ?? А това че имало в атмосферата е същата тъпня като има ли въглероден двуокис там !!! Естествено че има , но регулирани от природата по естествен начин и въпросът е ЧОВЕКА да не ги произвежда допълнително и то без никаква нужда от това !!!

    Коментиран от #53

  • 52 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Емисии":

    Има ли смисъл да пиша, като не четеш какво ти пиша. Публикувано във факти.бг: "Но за сега с електролиза не е рентабилно да се добива водород от водата. Това е реалността."

    Коментиран от #54, #55

  • 53 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    И ти май не четеш, а си пишеш наизуст?! Нали те питах - как се образуват тези азотни окиси и при каква температура? Нали ако има пълно изгаряне в камерата, азотът няма с какво да се свърже, за да стане окис - за това си има бедни и богати смеси. Апропо, въглеродния двуокис все още си е "умопомрачителните" 0,039% в атмосферата и способът за регулирането му се нарича фотосинтеза - още едно напълно непознато за теб нещо. Изобщо имате ли някакво нормално образование в този Пловдив, щом смяташ добиването на изкопаеми като кобалт и литий за нещо много по-екологично от горенето на водород и отделянето само на вода?!

    Коментиран от #76

  • 54 Емисии

    2 4 Отговор

    До коментар #52 от "Антиелектрика":

    Чета ама не мога да разбера какво си написал защото си противоречиш и пишеш небивалици само и само да напишеш нещо. "Някъде да съм казал, че ще е евтино и не енергоемко? Казах, че АКО СЕ ТЪРСИ САМО ЕКОЛОГИЯ, ВОДОРОДНИЯ ДВГ НЯМА АЛТЕРНАТИВА, стига токът за се прави от чисти източници. Но за сега с електролиза не е рентабилно да се добива водород от водата. Това е реалността." Хайде да се върнем в реалността и да кажеш кой е по-екологичният начин за производство на водород в сравнение с електролизата? Ако в днешната реалност не е рентабилно да се произвежда водород в сравнение с директно зареждане на батерии, то нито утре нито никога няма да е рентабилно, защото и тогава ще важат абсолютно същите физични закони.
  • 55 Емисии

    1 3 Отговор

    До коментар #52 от "Антиелектрика":

    Пропуснах да спомена, че четири пъти по неефективно, означава четири пъти повече вредни емисии, дори за да се произведе оборудването за производство на ток и площта която ще заеме. Сещаш ли се колко е четири пъти по няколко милиона квадратни метра фотоволтаици в повече? За да се изминат същите километри от 2 милиона автомобила?

    Коментиран от #57

  • 56 Jack Bauer

    4 0 Отговор
    В началото на века германската област Бавария се смята за автомобилната столица на Европа. Поредица от кризи, най-тежката от които през 2018 г., обаче досъсипаха "Моторната област", отслабена преди това от тежката конкуренция на Френските производители, грешни ръководни решения и неприспособимост към новите условия.
  • 57 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #55 от "Емисии":

    Имам само два въпроса към теб - какви са газовете при раздуване на батериите и които се отделят като се изхвърлят? Втория въпрос е най-важния - рециклират ли се литиево-йонните батерии или се заравят и за това добивът на литий и кобалт ще продължава до изчерпването им? Ето това е екологичния проблем! Чакам да видим сега какви пак ще си измисляш!

    Коментиран от #58

  • 58 Емисии

    2 4 Отговор

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Както знаеш бизнеса рядко се интересува от екологичните проблеми, а повече от печалбите, каквото и да ни разправят. Цената на кобалта толкова се вдигна, че от Samsung решиха да направят програма за рециклиране на батерии за да извличат кобалт, а от Тесла направо решиха да не ползват кобалт в батериите си. Сега всички разработват натриево йонни батерии, които освен че имат по-голяма енергийна плътност, са по-безопасни и пожаробезопасни. Също така се произвеждат от широко разпространени и евтини ресурси. С други думи икономическите подбуди накланят везните към по екологичното решение. Съвременната химия на литиево-йонните батерии за електромобили предлага 20 годишна експлоатация до деградиране на батерията до 50%, ако дотогава не са направени около 5000 пълни цикъла, за да се стигне до същата деградация по-рано. Чак тогава ще дойде време за дилемата рециклиране или заравяне.

    Коментиран от #59, #94

  • 59 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #58 от "Емисии":

    Какво разработват и какво е налично към момента са коренно различни неща. А 20 години експлоатация на литиево-йонна батерия дори не граничи с фантастиката, а с абсурда! То след 5 години експлоатация батериите са раздуват, а ти фантазираш за 20 години и 5000 цикъла - хайде слез на земята!

    Коментиран от #61

  • 60 Кръст

    4 0 Отговор
    Детройт е негърско гето. Ако Волфсбург остане без германци, и автомобилите няма да му помогната
  • 61 Емисии

    3 4 Отговор

    До коментар #59 от "Антиелектрика":

    Има само две неща които могат да причинят подуване на батерията. Това са презареждането и прегряването и възрастта на батерията няма никакво значение. Може да съсипеш батерията още при първото зареждане, а същата Тази батерия може да изкара 15 години без да се подуе. Доказателство е батерията на една Nokia 6310, която все още пазя по сантиментални причини. Все още оригиналната батерия нито се е подула, нито е изгубила свойствата си отпреди 10-12 години когато съм спрял да я експлоатирам. Преди няколко месеца я заредих от любопитство и падна на 50% след две денонощия. Батериите на Тесла са цилиндрични и не могат да се подуят така или иначе. След около 1000 зареждания и шест години, все още са запазили 92% от първоначалния си капацитет, според проучване на потребители споделено в Интернет, а не според производителя . Ако продължават така, колко години мислиш че ще изкарат докато стигнат 50% от първоначалния капацитет? Много преди това автомобилът ще е изхвърлен, а батерията ще се ползва още няколко години с друго предназначение, преди да дойде време за рециклиране. Новите технологии са налице още днес, проблем е само рентабилното производство на графен, което е икономическа временна спънка, а не технологична или ресурсна.

    Коментиран от #62

  • 62 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #61 от "Емисии":

    Пак разводняваш темата и изобщо не ми се спори, че батериите едва изкарват 5 години, защото никой не може да ти даде 100% гаранция, че нещо няма да се повреди. Та значи за теб е по-екологично да се добиват литий и кобалт и да се дават субсидии за миксери, вместо парите да отиват за залесяване и масовост на LPG? У нас автомобилите са над 20 годишни така, че да ти имам разбиранията за екология!

    Коментиран от #63

  • 63 Емисии

    3 4 Отговор

    До коментар #62 от "Антиелектрика":

    Всичко написано е точно по темата ясно и с факти, а не някакви твърдения без покритие като тебе. Пак ти обяснявам че няма горене на LPG без отделяне на вредни емисии. LPG отделя точно толкова въглероден двуокис колкото и дизела. За залесяването съм напълно съгласен. Това че в момента батериите изкарват по 5 години се дължи на зареждането по два пъти дневно. 5 години са 3500 зареждания, голяма част от които на работещ телефон чийто дисплей и процесор допълнително загряват зареждащата се батерия което неминуемо води до подуването и. Споменатата по-горе Nokia се зареждаше веднъж на 5 дни. За пет години това са 365 зареждания. Батериите на електромобилите са с активно охлаждане и такова нещо не може да се случи. Ако дори доближи до опасна температура, електрониката автоматично намалява мощността на зареждане или мощността подавана към двигателя. Зареждането над 80% също вреди на батерията и е ежедневие при мобилните телефони, за разлика от електромобилите които рядко зареждат над 80%.

    Коментиран от #64

  • 64 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #63 от "Емисии":

    Най-после съм съгласен с теб, но аз не съм твърдял, че няма СО2 от LPG, а от водород. LPG няма NOx и най-вече няма сажди и сяра. Иначе хората е нормално да зареждат батериите си на 100%, за да могат да разчитат на максимален пробег като тръгнат на дълъг път или през зимата. Та идеята ми е, че не може с лека ръка да се зачеркне ДВГ, защото електричките си имат своите минуси. Хайде стига сме спамили.
  • 65 Емисии

    2 4 Отговор
    Омръзна ми да повтарям че LPG има NOx. Провери си информацията и стига си дезинформирал. Ако все още го твърдиш поне дай някакъв линк.

    Коментиран от #66

  • 66 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #65 от "Емисии":

    Какво има да си проверявам - ти даде ли стойности колко и какви NOx има при LPG? Кои стойности се смятат за вредни и кои за нормални, след като има начини за справяне с бедна смес например? Аз посочих пример с елекромагнитното поле, а ти каза, че тези изследвания на лекари не са верни. Дадох пример, че като стигнат до нас, батериите ще са заминали , а НЕ СЕ РЕЦИКЛИРАТ. Какво има повече да философстваме, като очевидно за вас прогреса спира преди 170 години и всячески се опитвате да вменявате, че миксерите са върхът на вселенската еволюция?!

    Коментиран от #67

  • 67 Емисии

    3 4 Отговор

    До коментар #66 от "Антиелектрика":

    Нищо от тези неща не съм твърдял, за разлика от тебе, ще цитирам : "но аз не съм твърдял, че няма СО2 от LPG, а от водород. LPG няма NOx и най-вече няма сажди и сяра"

    Последно има ли или няма NOx при горене на LPG, защото досега твърдеше че няма въобще. Ако не ме четеш, аз вече казах колко има. Следователно LPG не решава почти никакви екологични проблеми. Просто намалява някои от тях. Следователно единствената смислена алтернатива са електромобилите, като и те си имат кусури, но са най-малкото зло на този етап на развитие на човечеството. Графенът е най-обикновен въглерод, просто в друга форма. Въпрос на време е технологиите за производството му в промишлени мащаби да намалее и светът да бъде залят с евтини и екологични батерии. Нали не мислиш, че въглеродът ще стане дефицитен тогава или ще му се качи цената?

    Коментиран от #68

  • 68 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #67 от "Емисии":

    Ами то и сега има литиеви батерии с карбон. Той нали също е въглерод? Пък това с графена го чакаме 20 години, ама нъцки. По-скоро ще стане ДВГ на водород, отколкото това с екологични батерии само с графен.

    Коментиран от #69

  • 69 Емисии

    1 4 Отговор

    До коментар #68 от "Антиелектрика":

    Човече, в кой век живееш? Графеновите батерии са на пазара от години:

    https://www.youtube.com/results?search_query=graphene+battery+hobbyking&app=desktop

    Графен има от 14 години. Това е свръхпроводим листов материал с дебелина едва един атом и няма нищо общо с другите алотропни форми на въглерода. Позволява изграждането на електроди с огромна площ в малък обем.

    Коментиран от #70

  • 70 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #69 от "Емисии":

    Е нали това за графеновите батерии казвам де - нъцки. 14 години са на пазара, а нуто в телефони, нито в коли могат да ги внедрят. То и водород има ама не може да стане масов - същата работа е. Хайде вече да преставаме да дъвчем едно и също.
  • 71 Емисии

    2 4 Отговор
    Дори не разбираш какво ти говорят май! Първият графен в лаборатория е произведен преди 14 години. Вече втора година се продават графенови батерии, които имат идеални качества, но все още са доста скъпи. Кое от предишният ми коментар не разбра? "Графенът е най-обикновен въглерод, просто в друга форма. Въпрос на време е технологиите за производството му в промишлени мащаби да намалее и светът да бъде залят с евтини и екологични батерии. Нали не мислиш, че въглеродът ще стане дефицитен тогава или ще му се качи цената?" Ако тази технология позволи с литиевите батерии да се изминават 2000 км с едно зареждане, тогава с натриевите ще се изминават 1000, но ще струват пет пъти по-малко и няма да използват дефицитни материали.

    Коментиран от #73

  • 72 гост 2

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "Manager":

    Нека да ти отговоря. ЖИВОТА на автомобила. О.К., не споря за ползите от електричките и оставям настрана отровното и не по малко опасно производство на батериите им. Притеснява ме обаче програмируемият им живот, т.н. Product Lifecycle Management, депонирането на вече непотребноти отровни батерии и вкарването на потребителя в постоянна и незаменима нужда от нови и нови автомобили, тоест още една заробваща и наложена "нужда". Колко време използвахме някога старите gsm-и? Можеше ли да изкараш 10 години с един телефон? А можеш ли сега да го използваш - 20 годишният апарат? Колко изкарват смартфоните и колко време може да ги използваш пълноценно? Софтуерен ъпдейт? Същото ще стане и с електромобилите и то в пъти по-зле спремо ДВГ. Ще станем роби на нуждата и необходимостта. И докато основната функция на телефона може да я изпълниш със стар апарат, то нормативните уредби ще те обявят за престъпник, ако след 20 години ползваш ДВГ. Светът на печалбата и банките те прави зависим роб, подлъган с вяра в розови сънища за един по-добър свят.

    Коментиран от #75

  • 73 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #71 от "Емисии":

    Не, ти не разбираш - говориш за неща, които не са реалност! Кое какво щяло да стане, не може да кажеш нито ти, нито аз. И стига с тези кристални топки, защото реалността сега е такава, че батериите са опасни, защото не подлежат на рециклиране и замърсяват, ТОЧКА.

    Коментиран от #82, #86

  • 74 Manager

    2 4 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Е да. Ама и водорода си има кусури. Високото налягане и и изключителната склонност към самовъзпламеняване. Иначе щяхме да летим на дирижабли. За батериите съм съгласен, но в белия свят/към когото е насочена техниката/всичко се рециклира. В градовете няма да има сажди, фини прахови частици, канцерогенни аерозоли, вибрационни шумове и т. н. Електрификацията не е панацея, а естествен път на развитие. Проумейте го.

    Коментиран от #77

  • 75 Manager

    2 4 Отговор

    До коментар #72 от "гост 2":

    Че сега кое муе по-различното? Това е потреблението превърнато в култ. Не ти е виновен източника на енергия, сиреч батериите. Антифриза и маслата не са ли токсични? Колко от тях се рециклират? Вие ни плашите от пътя, който сме поели всички. Културата на потреблението е проблема. Не батериите в колите. Щели сме да станем роби. Това е капитализма/ и всички останали системи/ Но, алтернативата е принудата. Ако не искаш да си потребител, ще си роб/истински, както в миналото/ Аз предпочитам потребител.

    Коментиран от #78

  • 76 Manager

    1 4 Отговор

    До коментар #53 от "Антиелектрика":

    А ти откъде си? Столичанин? Айде мерси. Изветрели шовинисти.
  • 77 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #74 от "Manager":

    Това на кой лозунг го прочете или просто така ти се струва? Я ми покажи поне един метод за рециклиране на литиево-йонни батерии. Ако измислиш, може спокойно да кандидатстваш за Нобелова награда по химия, защото все още няма измислен метод за рециклиране на литиево-йонни батерии. Но явно съм прав за образованието в Пловдив, щом смяташ, че електрификацията била естествен път на развитие, без да си си направил труда да прочетеш, че този път вече веднъж е извървян и отхвърлен - от 1836 до 1896 година почти всичко е било на електрички и файтони. Между другото антифриз има в електричките и той дори е повече като количество отколкото в обикновена кола с ДВГ. Ама кой ли да чете?

    Коментиран от #80, #89, #90

  • 78 гост 2

    0 1 Отговор

    До коментар #75 от "Manager":

    Не е много различно, прав си. Развитието на електрониката и роботиката, просто ще направят човека излишен и лесно контролируем. А като ти праснат и един чип, с една ампула отрова, ще станеш най-добрият потребител. Бъдещето на човечеството е в алтернативните общества с използване на по-малко електроника, но за съжаление когато те станат достатъчно силна алтернатива ще бъдат унищожени. Фантастика та уви е един от пътищата на развитие на Земята. Пример: трафик камерите, които са вече навсякъде и които са технически и софтуерно обезпечени да те следят. Пък ти си мисли, че имаш "свободна воля" и си потребител, а не роб.

    Коментиран от #79

  • 79 Manager

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "гост 2":

    Алтернативни общества? И тези общества ще си живучкат спокойно без следене и електрификация, но ще си добиват и рафинират сами петролче. Ами да. Чудесно. Иначе ни дебнат навсякъде, и а си решил нещо да кривнеш пристига кордон роботи.

    Коментиран от #81

  • 80 Manager

    2 2 Отговор

    До коментар #77 от "Антиелектрика":

    Ама много обичате да обобщавате нещата според вашата гледна точка. Пътят бил извървян. Ала бала. Лобита, геополитическа обстановка, оформящ се глобален конфликт и т. н. не са фактори, ами приказки на Андерсен ли?

    Коментиран от #84

  • 81 гост 2

    0 2 Отговор

    До коментар #79 от "Manager":

    " Иначе ни дебнат навсякъде, и а си решил нещо да кривнеш пристига кордон роботи." Има хора, които виждат една стъпка напред и те не си един от тях. Ти само повтаряш с насмешка това, което си видял във филмите. Което за теб е фантастика, за авторите бъдеще. Да те питам нещо: смартфона ти, има ли GPS? A дали е включен САМО когато ти решиш? А дали снимките, които прави имат face detection и дали в exif файла нямаш GPS координати на мястото на което си снимал? Дори и без роботи вече си в матрицата, просто все още не е активиран контрола.

    Коментиран от #83

  • 82 Емисии

    1 2 Отговор

    До коментар #73 от "Антиелектрика":

    Ами така кажи, че говориш за миналото. Аз ти говоря за бъдещето затова не може да се разберем. Бъдещето е на електромобилите, а миналото на автомобилите с ДВГ! Най-накрая се разбрахме.

    Коментиран от #85

  • 83 Талибан

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "гост 2":

    Още един талибан, който се страхува, че ще го следят като паркира в градинките и на инвалидни места, пикае във фонтана или кара с 200 в града или бие жени или си изкарва честно хляба, като продава дрога на деца! Били го лишавали от тези "свободи"! Защо ли аз не се притеснявам да ме снимат или следят с GPS?
  • 84 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #80 от "Manager":

    Мислиш ли, че с празни приказки ще ме впечатлиш? Конкретно ти казах, че електрички е имало половин век преди ДВГ и са били отхвърлени от историята. Конкретно ти казах, че НЯМА способ за рециклиране на литиево-йонните батерии. Конкретно ти казах, че електричките имат антифриз! И след това вместо да си траеш, започваш да ми говориш за приказки от Ханс Андерсен? Доста нагло!
  • 85 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #82 от "Емисии":

    Публикувано във факти.бг: "Бъдещето е на електромобилите, а миналото на автомобилите с ДВГ!" Не ти ли писна от тази тъпотия и лъжа? Бъдещето било на вече веднъж отхвърлена технология за предвижване, което е с повече от половин век по-стара. Да, разбрахме се - търкай си кристалната топка и повече не ме занимавай с гадателствата и пророчествата си! Как пък няма една тема без да я оспамиш с 50 мнения с различни никове?

    Коментиран от #87

  • 86 Емисии

    0 2 Отговор

    До коментар #73 от "Антиелектрика":

    "Я ми покажи поне един метод за рециклиране на литиево-йонни батерии. Ако измислиш, може спокойно да кандидатстваш за Нобелова награда по химия, защото ВСЕ ОЩЕ НЯМА ИЗМИСЛЕН МЕТОД за рециклиране на литиево-йонни батерии. "
    "И стига с тези кристални топки, защото реалността сега е такава, че батериите са опасни, ЗАЩОТО НЕ ПОДЛЕЖАТ НА РЕЦИКЛИРАНЕ и замърсяват, ТОЧКА."

    Ако ти покажа че има, ще млъкнеш ли завинаги... отново? Всички вече знаем ,че опорните ти точки са лъжи, ама вече започваш да прекаляваш, като смяташ хората за толкова наивни. Все пак живеем в информационната ера.

    Коментиран от #88

  • 87 Емисии

    1 2 Отговор

    До коментар #85 от "Антиелектрика":

    Толкова ли не схващаш, че битката не е между електродвигатели и двигателя с вътрешно горене, а между бензина и батериите. Само допреди 10 години течните горива печелиха безусловно битката за енергийна плътност, но вече не е така. В автомобила вече може да се събере батерия, която да предложи пробег над психологическата граница от 500 км автономия. Освен това акумулаторите вече не се зареждат за 10 часа, а за 10 минути. И това е разликата само за последните 10 години от развитието на батериите, а развитието е само в началото си.
  • 88 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #86 от "Емисии":

    Същество като теб пишещо всеки път с различни никове, явно започва да си говори в множествено число и да си вярва, че аз пиша лъжи. Още се чудя защо продължавам да ти обръщам внимание, но ти нямаш топки да пишеш само с един ник и да си стоиш зад думите. Обаче след като ме обвиняваш, ето какво казват към 2018 година хората:
    "На този етап няма икономически изгоден метод за тяхното рециклиране. Затова и повечето от тези батерии попадат на сметищата или се трансформират в прости евтини уреди, като разходите за това са по-големи от ползите. Ситуацията с оловото или медта е съвсем различна - рециклирането им е много доходен бизнес, защото при процеса се получава суровина с изходните качества на метала. При лития или другите редки метали това не е така. Нещо повече - при извличането на кобалта например може да се стигне до замърсяване на водите, при други елементи - до изпускане на токсични газове." - https://www.investor.bg/novini/444/a/kakvo-se-sluchva-s-izcherpanite-baterii-na-elektromobilite-265679/ Лъскай си кристалната топка и не ме занимавай повече с увреденото си съзнание!
  • 89 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #77 от "Антиелектрика":

    Заплахата от натрупването на неизползваем литий от употребените батерии, може да се превърне във възможност за осигуряване на непрекъснато снабдяване с материала в синхрон със зелената революция чрез повторна употреба и рециклиране на батериите.

    Литият се използва в сектори като строителството, фармацевтиката, керамичната и стъкларската индустрия, както и в автомобилната промишленост.

    Рециклирането на литиеви йони се превърна в основна тема в автомобилната индустрия. Нарастващата популярност на хибридните автомобили поражда търсенето на литий в световен мащаб, коментират от Българската асоциация за рециклиране.

    В бъдеще рециклирането на литиево-йонни батерии се очаква да бъде един от основните източници на литиево снабдяване. Потенциалните колебания на цените на лития биха повлияли на общата продажна цена на автомобила. В бъдеще рециклирането на литиево-йонни батерии се очаква да бъде един от основните източници на литиево снабдяване. Потенциалните колебания на цените на лития биха повлияли на общата продажна цена на автомобила.

    Оттук следва, че рециклирането се очаква да бъде едно от средствата за хеджиране на несигурните и потенциални колебания на цените, възникващи поради геополитически или други бариери.

    Има редица предизвикателства, които вероятно ще окажат влияние върху предлагането на литий в бъдеще.

    Производителите търсят начини за преодоляване на зависимостта от литий чрез повторна употреба на литиеви батерии в други приложен

    Коментиран от #91

  • 90 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #77 от "Антиелектрика":

    Производителите търсят начини за преодоляване на зависимостта от литий чрез повторна употреба на литиеви батерии в други приложения (втори живот) и чрез рециклиране на батериите, след като е завършил техния жизнен цикъл.

    Батериите представляват само около една четвърт от текущото потребление на литий, което се очаква да достигне около 40% до 2020 г. Литият е 100% рециклируем и понастоящем се използва за немоторни цели, като например строителство, или се продава на откритите пазари. В бъдеще се очаква рециклирането да бъде важен фактор при ефективното предлагане на материали за производство на батерии. !!!!!!! Пак да ти повторя , лития за батерии е САМО 25 % от ЦЯЛОТО производство на литий в момента !!!!! Даже утре да спрат да го използват за батерии , производството ще остане и ще РАСТЕ !!!!! И лития в природата се преобразува много бързо в литиев хлорид , с който е пълно в океаните , да не говорим за други места !!! Единственото което трябва да се извлече от батериите е кобалта , който вече се извлича , например от Самсунг !!! Проблема с изхвърлените батерии е за евтините от телефони , компютри и всякакви подобни джаджи , които са милиарди и милиарди хора не им се занимава да ги занесат просто до място където ги събират !!!! Никой никога няма да изхвърли батерия от електромобил , първо защото е скъпа и има поне пет приложения СЛЕД това и второ защото това може да стане нужно след не по-малко от 15 години , когато технологии за ЕВТИНО рециклиран
  • 91 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #89 от "гост":

    Нали съм ти казал, че не ме вълнуват гадателства. Гали кристалната топка и не ме занимавай.

    Коментиран от #92

  • 92 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #91 от "Антиелектрика":

    Нещо пак не ти изнасят ФАКТИТЕ , а , хахахахх !!!!

    Коментиран от #93

  • 93 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #92 от "гост":

    Какви факти сънуваш? Ти изобщо четеш ли какво пльосваш тук? Публикувано във факти.бг: Оттук следва, че рециклирането СЕ ОЧАКВА ДА БЪДЕ едно от средствата за хеджиране на несигурните и потенциални колебания на цените, възникващи поради геополитически или други бариери. Има редица предизвикателства, КОИТО ВЕРОЯТНО ЩЕ ОКАЖАТ ВЛИЯНИЕ върху предлагането на литий в бъдеще. ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ ТЪРСЯТ НАЧИНИ за преодоляване на зависимостта от литий чрез повторна употреба на литиеви батерии в други приложен". В кой свят живееш, в ънреален някакъв предполагам? То и аз мога да започна да плямпам, че в бъдеще ще летим с водородни автомобили - няма да има разлика от вашите простотии.

    Коментиран от #95

  • 94 Рак

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Емисии":

    Кобалта е в първата тройка като най-канцерогенен метал. Не трябва да се рови земята за каквото и да е!!
  • 95 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #93 от "Антиелектрика":

    Не , ФАКТА , че всичкия литии за батерии е 25% от добивания и МОЖЕ да бъде заменен , докато за другите му употреби НЕ МОЖЕ , както и ФАКТА , че е широко разпространен в природата и въобще не е толкова "вреден , колкото го изкарваш !!! И единствената причина да се рециклира частично засега е , че рециклирания е по-скъп от другия , а не "липсата на технология" както лъжеш , не за първи път де !!!
  • 96 Нагъл лъжец

    1 2 Отговор
    Кажи ми да ти вярваме? Кой трябва да е този малоумник който да ти се върже на приказките, след като за един час три пъти си сменяш мнението? Пак цитирам:"Я ми покажи поне един метод за рециклиране на литиево-йонни батерии. Ако измислиш, може спокойно да кандидатстваш за Нобелова награда по химия, защото ВСЕ ОЩЕ НЯМА ИЗМИСЛЕН МЕТОД за рециклиране на литиево-йонни батерии. " "И стига с тези кристални топки, защото реалността сега е такава, че батериите са опасни, ЗАЩОТО НЕ ПОДЛЕЖАТ НА РЕЦИКЛИРАНЕ и замърсяват, ТОЧКА." https://www.tesla.com/blog/teslas-closed-loop-battery-recycling-program

    Ето ти един линк още от 2011 година, когато Тесла произвеждаше само roadstar. Още от тогава си рециклира всичките батерии. всички производители на електромобили са длъжни по закон да отговарят за рециклирането на батериите си, а ти ми твърдиш че нямало начин за рециклиране.

    Коментиран от #97

  • 97 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #96 от "Нагъл лъжец":

    Многониково падение, това ли е начина за рециклиране, да ми даваш линк към блог на Тесла, също като оня "гост", който дава за информация от някакви размишления в някакво интервю, дори без линк. Майко мила колко си зле! Я се съберете цялата електрофилна дружинка и си лъскайте кристалните топки, че сте твърде жалки, за да продължа да се занимава с вас.
  • 98 Нагъл лъжец

    1 2 Отговор
    Абе ти въобще отвори ли линка? Това е официалната страница на Тесла и както виждаш от същата страница дори може да си поръчаш тест драйв. Там са ти обяснили точно къде рециклират батериите си още през 2011 година и какви са изходните материали и за какво се ползват после. А ти ми говориш че през 2018 година все още не били измислили Как да се рециклират литиево йонни батерии и който го измисли ще получи Нобелова награда? Лъжите ти край нямат! Или Отново ще кажеш че цитатите за Нобеловата награда ги е писал някой друг, а не ти? Аз може и да пиша с много никове, но никога не съм го крил и не съм се крил, както ти правиш. Думата ти отдавна няма никаква тежест.

    Коментиран от #99

  • 99 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #98 от "Нагъл лъжец":

    Н само, че го отворих, но и го прочетох и ето какво пише в ТВОЯ ЛИНК: "At Tesla we have been refining our recycling program for years. Before sending our battery packs to be recycled we can reuse about 10% of the battery pack (by weight), e.g. the battery case and some electronic components" - успели да рециклират 10% от теглото и това е корпусът и електроника за управлението на батерията. Сега осъзнаваш ли колко си жалък или пак ще продължиш да се излагаш и унижаваш с инфантилните си разсъждения? Хайде наистина спри да ме занимаваш със смешната си персона!
  • 100 Пълен неграмотник

    1 3 Отговор
    И на мен ми омръзна да ни занимаваш с неграмотността си. Въпреки че в някой случай Google преводача е доста плачевен, този път перфектно се справи с превода на цита ти :"В Тесла усъвършенстваме програмата ни за рециклиране от години. Преди да изпратим батериите си за рециклиране, можем да използваме отново около 10% от батерията (тегловно), напр. кутията на батерията и някои електронни компоненти "

    Схвана ли какво е написано или пак трябва да ти обясня в три поредни поста? 10 процента от батерията може да се използва повторно, за други батерии, преди, повтарям ПРЕДИ да изпратят седемте хиляди малки батерийки за рециклиране. От тях пък остава само 1% отпадък, който не може да влезе в повторна употреба. И това още през 2011 година. ако прочетеш по актуални новини ще видиш че Тесла вече изграждат линия за рециклиране на батерии в самата Gigafactory за да затворят процеса и намалят транспортните разходи. Такива ще има във всяка една Gigafactory. а ти пак Продължавай да лъжеш че няма технология за рециклиране на литиево-йонни батерии и е невъзможно да има!

    Коментиран от #101

  • 101 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #100 от "Пълен неграмотник":

    Изпращали 7-те хиляди батерии за рециклиране сигурно при баба ти! Смешна персонке, я изчезни и не ме занимавай с тъпотии.
  • 102 Пълен неграмотник

    0 0 Отговор
    Ами ако беше прочел щеше да видиш, къде се рециклират:
    https://csm.umicore.com/en/recycling/battery-recycling/

    Since 2006, Umicore is providing recycling services for Lithium-Ion (Li-ion), Lithium Polymer and Nickel Metal Hydride batteries (NiMH) from all possible applications across the globe. From these batteries, valuable metals are recovered so that they can be converted into active cathode materials for the production of new rechargeable batteries. От 2006 г. Umicore предоставя услуги за рециклиране на литиево-йонни (литиеви), литиеви полимери и никел-метални хидридни батерии (NiMH) от всички възможни приложения по целия свят. От тези батерии се възстановяват ценни метали, така че те могат да бъдат превърнати в активни катодни материали за производството на нови акумулаторни батерии.

    От 2006 година рециклират онези същите батерии които според тебе не ставали и никога нямало да стават за рециклиране и трябвало да се заравят в земята!

    Коментиран от #103

  • 103 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "Пълен неграмотник":

    Мозък, ти не правиш разлика какво е да рециклират корпуса, както пишеше в линка ти и да рециклират лития! Дадох ти линк, а ти ми пишеш общи приказки както винаги. Къде пише, че лития се рециклира? Всъщност не ми пука вече каква идиотщина ще напишеш, защото няма официален метод и пак ще завърша с това:Публикувано във факти.бг: "На този етап няма икономически изгоден метод за тяхното рециклиране. Затова и повечето от тези батерии попадат на сметищата или се трансформират в прости евтини уреди, като разходите за това са по-големи от ползите. Ситуацията с оловото или медта е съвсем различна - рециклирането им е много доходен бизнес, защото при процеса се получава суровина с изходните качества на метала. При лития или другите редки метали това не е така. Нещо повече - при извличането на кобалта например може да се стигне до замърсяване на водите, при други елементи - до изпускане на токсични газове." - https://www.investor.bg/novini/444/a/kakvo-se-sluchva-s-izcherpanite-baterii-na-elektromobilite-265679/
  • 104 Пълен неграмотник

    0 0 Отговор
    Пак проповядваш на принципа "щом аз не го знам, то С АБСОЛЮТНА СИГУРНОСТ НЕ СЪЩЕСТВУВА." Да беше прочел в линка на Тесла как се рециклира Лития, без да се заравя. Пък да заровиш кобалт освен безотговорно е и малоумно при тази цена. Ето ти и друг линк:
    https://csm.umicore.com/en/recycling/battery-recycling/our-recycling-process
    Чрез комбинирането на уникално пирометалургично третиране и най-съвременния хидрометалургичен процес, Umicore е в състояние да рециклира всички видове и всички видове литиево-йонни и NiMH батерии по най-устойчив начин.

    Пирометалургичната фаза Umicore превръща батериите в три фракции:


    Сплав, съдържаща ценните метали Кобалт, Никел и Мед, предназначени за хидрометалургичния процес надолу по веригата.
    Фракция на шлака, която може да се използва в строителната индустрия или по-нататък се обработва за оползотворяване на метал. Шлаката от литиево-йонни батерии може да бъде интегрирана в стандартните линии за възстановяване на Li чрез сътрудничество с външни партньори. Шлаката от NiMH батериите може да се преработи до концентрат за редки земни елементи, който след това се усъвършенства чрез сътрудничество със Solvay.
    Чист въздух, освободен от стека, след като е бил обработен от уникалния процес на UHT за почистване на газ.

    Коментиран от #106

  • 105 Още по-неграмотен

    0 0 Отговор
    Като се замислих, май съм подценил неграмотността ти и употребявам уж прости думи, но ти и тях не разбираш. Думата рециклиране, не означава да рациклираш 200 стари батерии и да направиш от техните материали 200 нови. Не че е невъзможно, но не е рентабилно и няма смисъл, при положение, че са необходими много по-малко енергия и време, за да се преработят до други ПОЛЕЗНИ И НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ.
  • 106 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #104 от "Пълен неграмотник":

    Истински се забавлявам колко ниско може да паднеш като обиждаш с различните си никове. Дал съм линк - чети. А ако смяташ, че като направиш шлака от една батерия, това е рецилкиране на лития, то само мога да ти препоръчам да вземеш да се разкараш. Ама като нямаш топки, как ли да стане? Записвам си всичките ти простотии и един ден ще издам книга за "Ултимативната сингулярна тъпота на електрофила" - хахахахахаха. Няма такова безумие като твоето!

    Коментиран от #107

  • 107 Знаех си

    0 0 Отговор

    До коментар #106 от "Антиелектрика":

    Знаех си че идея нямаш какво значи рециклиране. Оказах се прав че смяташ, че от 200 стсри акумулатора, трябва да излязат 200 нови акумулатора иначе няма да е никакво рециклиране. Ако акумулаторите са оловни и от тяхната олово направят тежести за джанти или за риболов, това не е никакво рециклиране за тебе, нали? И не ме пращай да чета платени статии. Всеки притежаващ критично мислене, ще оттсее вярната информация от двата линка. В моят линк ти давам едно от рециклиращите предприятия, което от 2006 година рециклира литиево йонни батерии, в твоя линк се казва че такива предприятия не съществуват през 2018 и всички батерии се заравят в земята. Коя ли информация ще е вярната, а? Трябва да си голямо зомби, за да пренебрегнеш реалността и съществуващи в тази реалност фабрики събития и технологии, А да верваш сляпо в една статия която ти казва противното. След като една батерия премине през този завод за рециклиране, освен, че се извличат ценните материали, като мед кобалт никел и т.н. в крайна сметка не остава нищо, което да навреди на природата както ти твърдиш. Както виждаш дори газовете се преработват, а всички изходни материали се използват за нещо друго, без да се изхвърля нищо. Отпадък и вреда НЯМА. Има само ползи.

    Коментиран от #108

  • 108 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "Знаех си":

    И къде е конкретиката в твоята статия, освен че в статията на Тесла пише черно на бяло, че успяват да рециклират едва 10% и се надяват скоро да стигнат 60%? Толкова ли си нагъл, че не може да проумееш това? За стотен път да кажа, че лития НЕ СЕ РЕЦИКЛИРА. Да кажеш, че шлаката е рециклиране е същото да кажеш, че като ги заровиш се рециклират. Моята статия била платена, а твоите хич не са, шъ знайш! Давай, продължавай с падението си - явно си мозъчен мазохист.

    Коментиран от #109

  • 109 Знаех си

    1 0 Отговор

    До коментар #108 от "Антиелектрика":

    Виж колко добре те познавам. Знаех си че работиш по схемата от 200 стари 200 нови иначе не е никакво рециклиране. Интересно ми е какво би очаквал от рециклиране на хранителни отпадъци? В статията на Тесла от 2011 година, се казва че остава само 1% отпадъци, които се депонират от цялата батерия. от страницата на завода за рециклиране разбираме че днес няма никакъв отпадък и всичко се използва. Дали извлеченият кобалт ще се използва за направа на батерии или по друго предназначение няма никакво значение, защото няма да се налага да се добива на ново от мините, нито ще замърси подпочвените води и както твърди статията ти. Въобще нищо не е вярно от цялата статия. Напълно възможно е дори литият да се възстанови до състояние за ползване в батерии, но е по-рентабилно да се ползва с други предназначения , които не изискват чак толкова пречистване и трансформации, вместо и за тях да се добива от находищата . Ако цената на лития поскъпне двойно, ще е по-рентабилно да се рециклира от батериите, а ако поскъпне тройно, да се добива направо от морската вода. Друг вариант за рентабилно рециклиране е строежа на голяма фабрика специално проектирана за рециклиране на огромни количества литий, но на този етап тази фабрика няма да има суровина с която да работи.
  • 110 Антиелектрика

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "НАПЪЛНО ВЪЗМОЖНО е дори литият да се възстанови до състояние за ползване в батерии" - хахахахаха. Ку-ку, ку-ку, ку-ку.

    Коментиран от #111

  • 111 Ами куку си

    1 0 Отговор

    До коментар #110 от "Антиелектрика":

    Да не мислиш че не е възможно да се рециклира хартията до Първо качество? Само където никой не го прави, защото не е рентабилно. Много по-изгодно е от рециклираната хартия да правят кашони, вместо за кашони да секат горите, а да правят бяла хартия два пъти по-скъпо чрез рециклиране. Така или иначе само една четвърт от добиваният в момента литий отива за батерии. Знаеш ли в металургията и строителството колко им пука дали литият е идва от мината или е рециклиран? Интересува ги цената. А рециклиращите предприятия ги интересува да произведат продукт, който могат да реализират с най-висока печалба. Защо си играят да пречистват кобалта? Да не мислиш че е по-лесно или по-евтино? Просто чистия кобалт могат да го продадат на висока цена, за ново производство на батерии с огромна печалба.