Всеки купувач на нов автомобил се примирява с мисълта, че придобивката му губи от стойността си със самото напускане на салона. Степента на обезценяване след това обаче не е еднаква за всички модели. Как варира тя при 5-годишните коли са се заели да установят от статистиците от американския сайт за търговия с употребявани автомобили iSeeCars.
В рамките на изследването са анализирани цените в повече от 4.3 млн. обяви. Оказва се, чу средното обезценяване след пет години експлоатация е 50.2%. При някои модели загубата от цената е двойно по-ниска, а при други надвишава 70%.
Предвид особеностите на американския пазар не е изненада, че най-слабо се обезценяват всъдеходите и пикапите. В челната десетка има само един лек автомобил - Subaru Impreza, който губи средно 42.3% от цената си като нов.
Топ 10 на автомобилите с най-слабо обзценяване | ||
Място | Модел | Средно обезценяване за 5 години |
1 | Jeep Wrangler Unlimited | 27.3% |
2 | Jeep Wrangler | 27.3% |
3 | Toyota Tacoma | 29.5% |
4 | Toyota Tundra | 37.1% |
5 | Nissan Frontier | 37.8% |
6 | Toyota 4Runner | 38.1% |
7 | Chevrolet Silverado 1500 | 39.7% |
8 | GMC Sierra 1500 | 39.9% |
9 | Subaru Impreza | 42.3% |
10 | Ram Ram Pickup 1500 | 42.7% |
Средно | 50.2% |
На другия полюс закономерно са моделите от премиум сегмента, хибридите и електромобилите. При първите загубата от стойността се обяснява с високата цена като нови и сериозните разходи за поддръжка, а при екологичните возила оказват влияние опасенията от предстоящи инвестиции в батерии и бързото остаряване на технологиите.
Топ 10 на автомобилите с най-силно обзценяване | ||
Място | Модел | Средно обезценяване за 5 години |
1 | Nissan Leaf | 71.7% |
2 | Chevrolet Volt | 71.2% |
3 | BMW 7er | 71.1% |
4 | Mercedes-Benz S-Klasse | 69.9% |
5 | Ford Fusion Energi | 69.4% |
6 | BMW 6er | 68.3% |
7 | BMW 5er | 67.3% |
8 | Mercedes-Benz E-Klasse | 67.2% |
9 | Jaguar XJL | 66.4% |
10 | Chevrolet Impala | 66.2% |
Средно | 50.2% |