Отидете към основна версия

35 583 57

Тествахме новата Honda CR-V

  • honda-
  • cr-v-
  • тест

Петото поколение на едно от най-продаваните SUV-та в световен мащаб е вече и в България, а екипът ни направи обстоен тест драйв на модела, който впечатлява основно с променена визия, с турбомотор, със седем места и с японска сглобка. Продажбите започнаха преди броени дни, а ето и по-конкретно нашите първи впечатления от модела.

Петата генерация на CR-V дебютира в САЩ през 2016 година, а през лятото на 2017-а започнаха доставките на американската версия и в Русия. Но в Европа през това време все още се продаваха екземпляри от фейслифта на четвъртата генерация и чак през лятото на този година японците лансираха новия си модел на Стария континент.

Причината за задържането е в глобалната логистика. Четвъртото поколение се правеше в Англия, докато новото пето поколение от повече от година се произвежда в Канада. Канадският завод обаче обслужва пазарите в Северна Америка, а японците решиха да задоволят претенциозният европейски вкус с версия на CR-V, която се произвежда в Япония.

Година и половина адаптация и подготовка на японската фабрика и ето, новото CR-V за Европа е готово и е вече у нас. Японската версия е изключително качествена, отличава се от канадската не само по по-добрата сглобка, а и външно. Основната разлика е в радиаторната решетка и в допълнителните фарове. Иначе автомобилът, макар и с дизайн от преди почти две години, изглежда модерно, спортно и агресивно.

В салона ставаме свидетели на съвсем друго излъчване. По-скъпи и качествени материали и много по-добро обезшумяване са основните разлики между четвъртото и пето поколение на японския бестселър. Седалките са изключително ергономични, а мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно.

Вторият ред седалки разполага с регулировки, които са идентични с тези на първи ред, като дори може да се регулира в предно задна посока, при това разделен на две части. Отзад има и трети ред (опция), който предлага сравнително приличен комфорт, но тези седалки определено не са за ръстови пътници. При разгънати кресла на третия ред багажното пространство е съвсем скромно - само 150 литра.

Иначе новата Honda CR-V предлага багажен обем от 472 литра при седемместната версия и 561 литра при вариантите с пет места. Що се отнася до приборния панел, то новият е цифров, информативен е, а мултимедийната система е повече от приятна за навигиране. С други думи, освен по-добрата сглобка, салонът вече е по-луксозен, по-комфортен и по-добре обезшумен.

Що се отнася до двигателите, то познатите ни до този момент 2.0 и 2.4 атмосферки вече няма да са налични за европейската версия на CR-V. Дизел също няма да има. Тяхното място се заема от 1.5-литров бензинов мотор с турбокомпресор. Въпреки че изглежда малък за автомобила, то той се представи учудващо добре. Във версията с механична скоростна кутия агрегатът е с мощност от 173 конски сили, а при тази с вариаторна трансмисия - 193 коня.

Максималните въртящи моменти също са различни в зависимост от трансмисиите - 220 Нм и 243, съответно за ръчката и за автомата. Последният, както вече споменахме представлява вариаторна трансмисия, която обаче се справя много добре с поставената и нелека задача да замени класическият автоматик. Двупедалните версии на CR-V се предлагат само с 4х4 система, докато с механика може да се поръча и вариант само с предно предаване.

Впечатленията ни от двигателя и ходовите характеристики на колата също са положителни. Новият турбомотор с намален обем се представя идентично с досегашния атмосферен двулитров двигател, малко по-шумен е във високите обороти, но пък доускорението му е по-добро. Окачването е меко, но така проектирано, че кренът в завоите е намален.

Като цяло японците представят в Европа един по-съвършен автомобил във всяко едно отношение, който обаче разполага с един-единствен двигател. По-късно в Европа и у нас ще започне да се предлага и Honda CR-V Sport Hybrid. Хибридният i-MMD тракт ще се състои от атмосферен бензинов мотор и от електрически двигател. Цените са малко по-високи от тези на четвъртото поколение, но според нас, определено има защо.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.

Свързани новини