Отидете към основна версия

11 094 16

5.7-метрово купе Maybach от Xenatech

  • maybach-
  • mercedes-benz-
  • xenatech-
  • купе

Продажбите на Maybach не вървят никак добре и в Daimler-Benz се замислят сериозно дали да не замразят наново ултралуксозната си марка. Германските лимузини се смятат за морално остарели и се справят трудно с конкуренцията на Bentley и Rolls-Royce, а астрономическата им цена се обезсмисля на фона на далеч по-модерната S-Klasse.

Преди години глътка свеж въздух в нерадостната пазарна съдба на проекта по възраждането на Maybach внесе прототипът Exelero, но той си остана в един-единствен екземпляр. Специалистите от немското ателие Xenatech обаче смятат, че в идеята има хляб. Компанията оповести намеренията си да пусне ограничена серия от 100 купета на базата на лимузината, всяко от които ще струва 650 000 евро.

Германците нямат грандиозни инженерни планове и не смятат да вносят радикални изменения в конструкцията на седана. Той просто ще бъде лишен от втория си чифт врати и ще запази внушителните си габарити. Покривът му ще бъде снижен и ще бъдат премахнати средните му колонки.

Промени в механиката не се предвиждат. V-образният 12-цилиндров двигател с два турбокомпресора и мощност 612 к.с. няма никаква нужда от допълнителна стимулация. Очаква се да изстрелва купето до 100 км/ч за около 5 секунди.

Говори се, че от Daimler-Benz са дали благословията си за новото начинание. Двувратият Maybach ще се произвежда в малка фабрика във Вайнсберг, недалеч от завода на компанията в Зинделфинген, където се сглобява лимузината.

Повечето специалисти коментират проекта предпазливо. Maybach продава по около 100 автомобила годишно. Цифрата е далеч под първоначално планираните обеми и реализирането на същото количество купета изглежда доста съмнително - особено предвид наличието на аналогично возило в гамата на Mercedes-Benz в лицето на CL-Klasse.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини