Last news in Fakti

21 Май, 2010 10:03 11 091 16

5.7-метрово купе Maybach от Xenatech

  • maybach-
  • mercedes-benz-
  • xenatech-
  • купе

Продажбите на Maybach не вървят никак добре и в Daimler-Benz се замислят сериозно дали да не замразят наново ултралуксозната си марка. Германските лимузини се смятат за морално остарели и се справят трудно с конкуренцията на Bentley и Rolls-Royce, а астрономическата им цена се обезсмисля на фона на далеч по-модерната S-Klasse.

Преди години глътка свеж въздух в нерадостната пазарна съдба на проекта по възраждането на Maybach внесе прототипът Exelero, но той си остана в един-единствен екземпляр. Специалистите от немското ателие Xenatech обаче смятат, че в идеята има хляб. Компанията оповести намеренията си да пусне ограничена серия от 100 купета на базата на лимузината, всяко от които ще струва 650 000 евро.

Германците нямат грандиозни инженерни планове и не смятат да вносят радикални изменения в конструкцията на седана. Той просто ще бъде лишен от втория си чифт врати и ще запази внушителните си габарити. Покривът му ще бъде снижен и ще бъдат премахнати средните му колонки.

Промени в механиката не се предвиждат. V-образният 12-цилиндров двигател с два турбокомпресора и мощност 612 к.с. няма никаква нужда от допълнителна стимулация. Очаква се да изстрелва купето до 100 км/ч за около 5 секунди.

Говори се, че от Daimler-Benz са дали благословията си за новото начинание. Двувратият Maybach ще се произвежда в малка фабрика във Вайнсберг, недалеч от завода на компанията в Зинделфинген, където се сглобява лимузината.

Повечето специалисти коментират проекта предпазливо. Maybach продава по около 100 автомобила годишно. Цифрата е далеч под първоначално планираните обеми и реализирането на същото количество купета изглежда доста съмнително - особено предвид наличието на аналогично возило в гамата на Mercedes-Benz в лицето на CL-Klasse.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Min4u

    18 16 Отговор
    Еммм, вози малко твърдо, ама става да ходиш до мола..
  • 2 gad

    14 18 Отговор
    Тестват платформата за Golf 10.
  • 3 Ogi

    16 13 Отговор
    Ще продадат някоя и друга бройка - и толкова.
  • 4 roni

    11 10 Отговор
    estestveno kakto pi6e i vav statiqta maybach e ve4e edna zalqzva6ta ideq v sravnenie sas s-klasite i drugite avtomobili v tozi klas makar 4e maybacha si e maybach no i tozi kakto i predi6nite edvali 6te imat takiva prodajbi dori na bogatite qvno im se vijdat dosta parite za tozi avtomobil
  • 5 T

    4 19 Отговор
    Taq kola e samo Za men da hodq za riba s neq :P.Kato hvana neshto edro pone ima mqsto.To az v neq celiq kitaiski narod 6te sabera dori
  • 6 ер

    13 10 Отговор
    Ми какво искат пък от Мерцедес. Напудриха старата S-класа, кръстиха я Майбах и айде, ще чупим парите. Е няма да стане! Направете нещо на базата на S, но да не прилича на S и тогава по-може да има успех. Искат с трици да ловят мамуни. Мамуните с толкова пари са хитри обаче!
  • 7 Ganio

    13 9 Отговор
    Много и малък багажника бе,сигуно не може и две бали слама да събере!
  • 8 Big_Willy

    9 3 Отговор
    e naistina prili4a mnogo na S-klasata :/
  • 9 leon

    7 2 Отговор
    pi4ove 6a vi kaja 4e ima hlqb v tova na4inanie samo deto predi6noto kupe (exelero) si ostava nenadminato mn po elegantno e i stilno ot tova tova e po natrufeno i ot baronesa fon 6trion i se pak smqtam 4e staroto kupe e po gotio i ako pusnat nqkoq broika ot nego 6te spe4elqt pove4e az se kefq pove4e na old school
  • 10 fan

    12 5 Отговор
    650 000 euro!!!=1 S-Klasse + 1 Ferrari + 1 G500 + 1 апартамент в Лозенец. Трябва да си луд или от св. Влас за да си купиш майбах
  • 11 Оня

    3 15 Отговор
    Е па не моат ме убедят че един кютюк ламарина струва 650 000 евра. Ко ще и милиардер да съм, по добре да си купя за тия пари 365 голфа и да си ги менкам секи ден през годината (и па че съм по голям баровец)
  • 12 Nakata

    13 3 Отговор
    Виждам ,че от Перник се включват в коментарите :D
  • 13 Петър

    6 1 Отговор
    Ако имам парите въобще няма да се замисля!!! Колата ми харесва изключително много. Човек който има възможност да си купи такава кола, не прави дребнави сметки "дали струвала толкова ламарината и т.н." Името говори достатъчно " MAYBACH
  • 14 groso

    6 2 Отговор
    lele kakav selianin se izkazal.gofove shte kopuva.ti si za kravi be mertek.Daimler nomer1
  • 15 Bobi

    2 1 Отговор
    4ovek, koito ima tolko pari, gi trupa i pazi, a nqma da gi izhvurli za ne6to deto sled 5 godini 6te struva 1/5 na kvoto mu e platil!
  • 16 Evgeny

    0 0 Отговор
    Всъшност цените на Майбаха спадат доста бавно :)