Автомобилният специалист Юри Костюкович, бивш инженер в АвтоВАЗ, създаде уникален автомобил с два двигателя. Колата е модел Lada Kalina, а след основната преработката и интегрирането на втори мотор, динамичните и характеристики стават доста впечатляващи.
Благодарение на двата агрегата Lada-та вече притежава мощност от 178 к.с. Всеки от тях е с работен обем 1 390 см3 и максимален въртящ момент 127 Нм. Съвкупността от тези показатели е равна на 2.8-литров мотор с въртящ момент 254 Нм при 4 200 - 4 800 об/мин.
Скоростните кутии също са две, но се командват от общ скоростен лост. Агрегатът отпред предава момента на предния мост, а този в задната част - на задните колела. Така се получава автомобил с перманентно предаване на момента и към четирите колела.
Интересна е и системата за подаване на газ и задействане на съединителите. Педалите са стандартен брой - три, но съединителят и този на газта са с по два лоста и командват едновременно двата агрегата и двете трансмисии.
Окачването е еднакво и отпред и отзад. То е тип McPherson, но отзад Костюкович внася някои интересни решения, едно от които е доста по-хоризонталното разположение на McPherson-ите. За сходимостта пък са използвани щанги от Lada 2107.
Още нещо любопитно е свързано с двигателя в задната част на автомобила и по-конкретно с неговата охладителна система. За да се охлажда по-добре инженерът е сменил стандартния радиатор с такъв от Lada Niva, като разположението му е хоризонтално.
Така оборудвана Kalina-та с два мотора тежи 1 550 килограма и е способна да ускорява от 0 до 100 км/ч. за точно 8 секунди. Максималната и скорост е 200 км/ч, а спирачният път от 100 км/ч до 0 е 51.6 метра. Характеристиките не са толкова впечатляващи, но самата идея и нейната реализация са доста интересни.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.