Focus RS се смята за първия сериен автомобил, снабден със специален Drift режим. Колата разполага с четири режима на управляващата електроника - Normal, Sport, Track и Drift. Всеки от тях променя настройките на системите за двойно предаване и стабилизация, твърдостта на амортисьорите, усилието за въртене на волана, отзивчивостта на педала на газта и звука на ауспуха.
Под предния капак на Focus RS е монтиран 2.3-литров четирицилиндров турбомотор EcoBoost с мощност 320 к.с., който работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия. Освен с бутон за дрифтиране, новият Focus RS разполага със система за бърз старт от място (Launch Control).
Автомобилът има нестандартно задвижване на четирите колела. Задният мост няма диференциал, а ъглов редуктор и две многодискови муфи с електронно управление, които отговарят за разпределението на тягата между двата моста и всяко от задните колела. Електрониката контролира пътните условия по 100 пъти в секунда. Тя може да предава до 70% от въртящия момент на задната ос и до 100% - на всяко от колелата.