Продажбите на автомобили в Европейския съюз спаднаха през април 2019-а с 0,4% до 1,3 милиона превозни средства. Данните са на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Продажбите намаляват за осми пореден месец и, както и през предходните месеци, това се дължи на въвеждането през септември миналата година на нов стандарт за определяне на разхода на гориво за леки и лекотоварни автомобили (WLTP), отбелязва Интерфакс. От началото на годината спадът е 2.6%, продадени са 5.3 млн. автомобила.
Сред най-големите пазари на автомобили в Европа през април, продажбите намаляват в Германия (с 1.1%, 310 715 единици) и във Великобритания (с 4.1%, 161 064 единици). Във Франция продажбите се увеличават с 0,4% до 188 196 единици, в Италия - с 1,5% до 174 412 единици, в Испания - с 2,6% до 119 417 единици. Най-висок е ръстът на регистрираните автомобили през април в Литва (с 42,2%) и в Кипър (с 39,4%), като максималния спад е регистриран в Дания (с 13,5%), Финландия (с 11,8%) и Швеция (с 11,6%).
Групата на Фолксваген остава най-големия доставчик на автомобили на европейския автомобилен пазар през април, въпреки че продажбите му в ЕС са намалели с 3,7% на месечна база, до 323 832 автомобила. Пазарният дял на компанията спада от 25,7% на 24,8%. Броят на регистрираните автомобили на Volkswagen е намалял със 7,2%, Audi - с 5,4%, продажбите на Skoda - с 1,4%, Seat - с 2,9%, Porsche - с 4,5%.
Френската група PSA е на второ място и увеличава продажбите с 1,5% до 215 382 единици, а пазарният ѝ дял нараства от 16,2% на 16,5%. Продажбите на марката Peugeot спадат с 0.8%, Opel / Vauxhall - с 3.4%, а тези на Citroen скачат с 14.7%. Renault Group също увеличи продажбите в ЕС през април с 1.8% до 143.123 автомобила, но са на трета позиция. Делът на компанията на регионалния пазар нарасна от 10.7% на 11%. Продажбите на марката Renault са намалели с 5%, а Dacia - с 15%.
Южнокорейската група Hyundai (Hyundai и Kia) стана четвъртата компания по продажби на европейския пазар, пред италианско-американската FCA Group. Продажбите на Hyundai се увеличават с 2,6% (88 489 единици), а на FCA намаляват с 2,9% (87,050 единици).