7 Май, 2019 13:46 13 300 97

Tesla губи пари, но "мачка" конкуренцията в Европа

  • tesla-
  • електромобили-
  • европа
Tesla губи пари, но "мачка" конкуренцията в Европа - 1

Въпреки огромните загуби, които отчита Tesla за първата четвърт на 2019 година (за последните три месеца загубите се изчисляват на $702 млн., а за 15-годишната си дейност - на над 6 млрд.), американският производител на електромобили има с какво да се похвали, що се отнася до пазарите в Европа.

И в САЩ, и в ЕС, Tesla е едноличен лидер в продажбата на електромобили. Продажбите на Tesla на Стария континент и зад Океана са практически еднакви. За първите три месеца от годината в Америка са продадени 22 425 Tesla Model 3, а в Европа те са 19 500 и това при положение, че масовите продажби на "тройката" стартираха в ЕС в края на февруари тази година.

Tesla губи пари, но "мачка" конкуренцията в Европа
Що се отнася до премиум автомобилите, то по продажби Tesla все още не може да се мери с Mercedes-Benz или BMW, но пък изпреварва марки като Porsche и Lexus

След лидера Tesla Model 3 се нареждат електромобилите Renault Zoe и Nissan Leaf, от които за първите четири месеца от годината са продадени над 10 000 екземпляра. В петицата влизат още BMW i3 и електрическите модификации на Volkswagen Golf. Ел. иновации, като Jaguar I-Pace и Audi e-tron остават далеч след лидерите.

Вътрешен канибализъм

Има обаче и тревожни сигнали за Tesla. В Европа, както и на пазарите в САЩ, появата на Model3 рязко снижава продажбите на по-скъпите Model Х и Model S, които за първите четири месеца спадат с 40 и с 60%, съответно. А именно тези две коли носят печалби за Tesla.

Tesla губи пари, но "мачка" конкуренцията в Европа
За първите четири месеца от годината Tesla Model 3 почти двойно изпреварва по продажби преките си конкуренти

Причините за спада на търсенето на Model S и Model X са няколко. На първо място това е цената, която е по-висока от тази на Model 3 с 1,5-2 пъти. Освен това Model S вече се води за стар модел - първите екземпляри се появяват през 2009 година, а масовото производство започва през 2012-а. От тогава са изминали седем години, а нова генерация към момента не се предвижда.

Въпреки всичко на пазарите в Европа Tesla изпреварва марки като Porsche, Lancia, Alfa Romeo, Lexus и Honda, но Илон Мъск не трябва да се отпуска, защото Volkswagen, например предвижда масова електрификация и пускане на нови модели - за следващите десет години - 70 нови електрифицирани модела. И това е само началото...


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто фен

    48 50 Отговор
    Още ли има не изгорели Тесли ?

    Коментиран от #8

  • 2 Факт

    37 45 Отговор
    Tesla стават само за вторични !!!!!°

    Коментиран от #4

  • 3 Знам

    41 42 Отговор
    Теслата = американски боклук , който гърми .

    Коментиран от #91

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 тесла

    68 21 Отговор
    Много обичам да чета български коментари на тема Тесла, нямат никакъв смисъл ама ме развеселяват.

    Коментиран от #7

  • 6 Марто

    38 16 Отговор
    Няма да се усетите как ще се напълни Горубляне с такива тесли и всички ще ги подкараме.

    Коментиран от #97

  • 7 газ ток

    53 22 Отговор

    До коментар #5 от "тесла":

    Бг стадото обича да бъде манипулирано. Казаха им че една тесла се запалила сега ходят да разправят че всички се били палили ;Д

    Коментиран от #9, #21, #95

  • 8 гост

    15 15 Отговор

    До коментар #1 от "Авто фен":

    Не колкото коли с ДВГ :)
  • 9 wasdfggn

    23 19 Отговор

    До коментар #7 от "газ ток":

    Точно пък "теслари" да говорят иронично за манипулиране на стадо... Айде, нема нужда Хърбел да се подиграва на Щърбел.
  • 10 Мемфис

    20 30 Отговор
    Само след няколко години германците ще отвеят всички в този сегмент! КАКТО ВИНАГИ! Най големите мозъци винаги са били там и ще бъдат. Заедно с тях, малко по- назад са и японците.

    Коментиран от #12

  • 11 От кухнята на ЕлТеслаСтрой

    35 22 Отговор
    В Русия са закупили лиценз на електрокар-модел 1964 г и най- късно до 2040 год. ще излезе под името: БИЧКИЯ-НОВА. Колата ще бъде оборудвана с последно поколение оловно-цинкови батерии. / препечатано от ТАСС/.
  • 12 омъскаряване

    34 10 Отговор

    До коментар #10 от "Мемфис":

    В грешка си китайците са тези, които, ще владеят този пазар, а покрай тях и корейци и японци ! Иначе по темата за лаладжията "Свети" Илон, ми всеки може да "мачка" конкуренцията дотиран с милиарди от американското правителство и на милиардни загуби, но въпросът е докога ??? Когато китайците купят и тесла всичко, ще си дойде на пазарната логика !
  • 13 Driving pleasure

    25 19 Отговор
    И кво точно мачка, след като губи пари? Тия дето уж ги бил мачкал правят по няколко милиарда печалба, той прави същото ама на загуба! А от днес новината е, че Т'слата очаква дефицит на минеарли и метали за производството на батерии и компанията ще търси начини за решаване на този проблем. С други думи нито има ресурс за масова електрификация, нито пък ще има падане на цените на батериите - ама вие си блейте де! Друсаното африканче ще ви вземе парите с кеф... е после ще ги избрули на загуба ма карай

    Коментиран от #14, #19

  • 14 Бачо Киро

    9 21 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Що да не губи Мъск, то отзад правителството на САЩ помага, а те не е като да ги боли фара да печатат нови... Иначе тръгнали идиотите тук да обясняват как една Тесла се била запалила само, нищо че реално съотношението на запалени е 1 към 3000 в полза на ДВГ... 5 Тесли на 1 милиард километра при 500000 общо произведени (даже им дадох аванта в числото) и 55 ДВГ на 1 милиард километра при милиард и половина автомобили на кви ли не години...

    Коментиран от #23

  • 15 Да живеят шараните

    25 13 Отговор
    Свети Илон произвежда автомобили на загуба и мачка конкуренцията с чужди пари. Докато има шарани ще има друсани африканчета. Банковата сметка се изпразва, но няма проблем да набере 3 милиарда нов капитал за да си върже гащите, обещавайки че ще дойде ден когато компанията е на печалба. Въпросът е докога ще има шарани да вярват на обещанията му? Модел 3 се оказаха пълни с дефекти, хората чакат два месеца някой да им обърне внимание, мълвата вече се разнася. Ес класата не беше проблем защото пичовете имат по 3-4 коли и си карат джипката докато чакат ремонт. Тюфлеците с Модел 3 са скъсани, една единствена кола финансирана пряко сили от банката и като се счупи духат супата

    Коментиран от #20

  • 16 Едноличен търговец

    21 10 Отговор
    Продавам бира двулитровка за 50 ст. Шише ракия на 2 лева, салам и сирене ма 3 лева и мачкам конкуренцията не ами ги рязкатавам и превземам пазарите. Печалби догодина до амина

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    17 12 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Ами всъщност новината от ДНЕС е това !!!!!! Голямата германска автомобилна компания BMW (Bayerische Motoren Werke) заяви във вторник, че печалбата ѝ е спаднал през първото тримесечие с около 75% в резултат на заделените от нея близо 1,5 млрд. евро във връзка с провеждащите се от Европейската комисия антимонополни процедури за възможен картел. В същото време компанията за луксозни коли отчете и загуби в основния си автомобилен бизнес.

    Нетната печалба на BMW се сви с цели 74,2% до 588 млн. евро от 2,28 млрд. евро през първото тримесечие на предходната година. Печалбата ѝ за една акция пък се понижи до 0,85 евро от 3,44 евро година по-рано.

    От автомобилния гигант съобщиха, че резултатите от последното тримесечие включват заделени разходи за близо 1,4 млрд. евро въз основа на продължаващите се от ЕК антитръстови процедури. Преди месец Европейската комисия заяви, че предварителното разследване е установило, че BMW и неговите конкуренти Daimler AG и Volkswagen AG са се договорили да предотвратят конкуренция във въвеждането на нови емисионни технологии.

    Коментиран от #26, #29

  • 20 гост

    13 13 Отговор

    До коментар #15 от "Да живеят шараните":

    Да повторя и за теб !!!! Публикувано във факти.бг: Голямата германска автомобилна компания BMW (Bayerische Motoren Werke) заяви във вторник, че печалбата ѝ е спаднал през първото тримесечие с около 75% в резултат на заделените от нея близо 1,5 млрд. евро във връзка с провеждащите се от Европейската комисия антимонополни процедури за възможен картел. В същото време компанията за луксозни коли отчете и загуби в основния си автомобилен бизнес !!!!!! Тоест вече е на ЗАГУБА от производството на петролки , за електромобили да не говорим !!!!
  • 21 Random

    11 10 Отговор

    До коментар #7 от "газ ток":

    То да беше една, ама пък то всеки ден по една се пали.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 незнайко

    10 14 Отговор
    Защо всички се сравняват с ТЕСЛА ??? Какво стана с колите "МЕРЦЕДЕС и останалите " ???
  • 25 Поколение след поколение

    13 15 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Първото поколение Тесла се палят, второто поколение на Лийф загряват, първото поколение на Е-голф не може да мине 100км с едно зареждане. Всички тези детски болести ще бъдат отстранени. Точно както ДВГ ще бъдат отстранени от автомобилите.

    Коментиран от #28

  • 26 Guest

    14 9 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Финансово и технически неграмотен си, привтелю. БМВ за пръв път от 2009 обявява малка загуба защото са заделили $1.6 милиарда за да покрият ЕВЕНТУАЛНА глоба в бъдещето. В сравнение, Тесла редовно рапортува загуби и когато след голям напън, лъжи, палатки и складиране на уж доставени автомобили на паркинги и поляни излъже че има мизерна печалба, зомбираните гръмват шампанско. В следващото тримесечие лъжата лъсва и загубите са по големи от очакваните. Зомбираните попълват празната каса в очакване на следващия юруш.
  • 27 Язе

    13 8 Отговор
    Мачка конкуренцията при миксерите.Това е вярно но до там.При битката с ДВГ губи катастрофално.
  • 28 Язе

    11 7 Отговор

    До коментар #25 от "Поколение след поколение":

    Детска болест при колите е съвсем друго.Това за което пишеш е дефект на електромобилите почти неотстраним за момента.

    Коментиран от #30

  • 29 Driving pleasure

    13 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Хем сам си го написал, а не си го осмислил... "загубата" на баварците идва от едни заделени от печалбата им пари - забележи заделили за 1.5 млрд и са им останали още 600 милиона печалба ;) И забележи, че тия "загуби" са от крайното малоумие на евроро-идиотите в Брюксел - една некадърна паплач симулилираща дейност - ост същото малоумие се възползва Т'слата - ПРИ СВОБОДЕН ПАЗАР НЕЩАТА ЩЕ СА ДРУГИ! Ама нямаме свободен пазар а регулация от кретеноиди!

    Коментиран от #32, #33, #34, #47

  • 30 Антиелектрика

    13 6 Отговор

    До коментар #28 от "Язе":

    Не бе, те са фокусници и с едно замахване на вълшебната пръчица и ще се появи чудодейната батерия. Ако не стане, се осланят на това, че няма начин някой да не я измисли тази батерия, която да не е пожароопасна, да е евтина и лесна за производство, да не се влияе от температурата и да не е токсична.

    Коментиран от #31

  • 31 Откриха я вече

    7 9 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Не си ли чувал за батерията на Модел 3? Не знам какво разбираш под токсична. Витамин С също е токсичен при определени условия.

    Коментиран от #41

  • 32 Свободата има много измерения

    5 8 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    Свободата на пазара невинаги може да бъде поставяна пред свободата да дишаш чист въздух. Здравето е по-важно от печалбите. В момента се опитват да работят на справедливия принцип "замърсителят плаща", но все още са далеч от постигане на справедливост.
  • 33 Свободата има много измерения

    4 7 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    Свободата на пазара невинаги може да бъде поставяна пред свободата да дишаш чист въздух. Здравето е по-важно от печалбите. В момента се опитват да работят на справедливия принцип "замърсителят плаща", но все още са далеч от постигане на справедливост.
  • 34 гост

    5 9 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    Естествено,че един замърсител трябва да плаща.След като една кола замърсява,трябва да плаща по-голям данък. Така е и при фабриките,например.Иначе кой ще инвестира в пречиствателни станции,ако не му е изгодно.Така трябва да е и при колите.Когато замърсяваш на околните,си плащаш,така че да не ти е изгодно да я караш,а да я хвърлиш.Ефект от елколите,ИМА. Достатъчно е да прочетете в държави,където са интегрирани.
  • 35 дявола

    9 2 Отговор
    Е нема такъв боклук
  • 36 СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ТЕСЛА НИИИЩО

    8 2 Отговор
    НЕ ГУБЯТ ЗАЩОТО СА ЧАСТ ОТ СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ФЕД. РЕЗЕРВ КОЙТО ПЪК ПЕЧАТА ДУЛЪРИТИ. ЗА ТЯХ Е ВАЖНО ДА ПРЕЧАКВАТ ДРУГИТЕ ЩОТ ПРЕЦАКАНИТЕ ША ОТИДАТ ПРИ ТЯХ ЗА РЕФИНАНСИРАНЕ И ТЪЙ ДАЛАВЕРАТА СИ ВЪРВИИИИИ....
  • 37 Разносвачка

    17 4 Отговор
    Електричките имат бъдеще, но Тесла не е бъдещето. Много по логично е да се наблегне на евтини ел. баничарки които се движат в центъра на града на къси разстояние от адрес на адрес като поща, колети, храна за възрастни хора, зареждане на магазини и пр.

    Коментиран от #38, #39, #40

  • 38 гост

    5 10 Отговор

    До коментар #37 от "Разносвачка":

    И защо така го прецени? Тесла има достатъчно бързи зарядни и се използва за дълги пътувания в Европа,от много хора! От къде ги вадите тези идеи?

    Коментиран от #44

  • 39 Къде е логиката

    3 8 Отговор

    До коментар #37 от "Разносвачка":

    Защо смяташ, че един автомобил за къси разстояния, горящ по три литра гориво на ден, замърсява повече, отколкото автомобил за дълги разстояния, горящ по 15 литра на час? Поне да беше казал че трябва да се започне от градския транспорт, който да стане 100% електрически. Един автобус за денонощие замърсява колкото 200 баничарки. Електромобилите са скъпи и за да са рентабилни спрямо бензиновите, трябва да изминават по много километри. Какво ще спестиш от 50 километра и 3-4 литра гориво на ден? Няма нито екологически нито икономически ползи.

    Коментиран от #42

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Антиелектрика

    11 3 Отговор

    До коментар #31 от "Откриха я вече":

    Да не запееш друга песен като завалят новините със самозапалените модел 3 след време? А какво става на Ринга, нали тази година щеше модел 3 да падне под 8 минути?
  • 42 Разбирачи

    10 3 Отговор

    До коментар #39 от "Къде е логиката":

    Вероятно живееш горе в планината където снега е бял а небето синьо. Ако обаче слезеш до София през зимата ще забележиш жълта мъгла като пелена слизайки от Вакарел или Горна Малина. Вероятно тогава ще проумееш защо миксерите са желани в града. Бай Пешо шафьора изгаря три четири литра само на празен ход на адреса за да не му е студено, защото пуши и е отворил прозореца. За градски транспорт с ток от жица изобщо не става дума тук. А що се отнася до 15 л/100 км, изгорени с 200 км/ч по магистралата, замърсяването е далеч от населените места и не трови децата ни. Мога да пиша още но не съм убеден че има някаква полза

    Коментиран от #43, #50

  • 43 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #42 от "Разбирачи":

    Тесла,могат да вървят и в града,не са само за извънграда.Един Лийф струфа 70 хил.лв, и колко км.изминава? Модел3 с малката батерия е на цена 85 хил.лв изминава 415 км.ускорява за 5,6 сек. и има мрежа от бързи зарядни в Европа. За малко повече,получаваш много повече,за това се купуват. Тези коли са доставени,има повече поръчани,но това е капацитета на доставките. Модел 3 стана най-продавания СЕДАН в Европа. Ако беше комби и възможност за теглич,можеше да изпревари доста марки взети заедно. В Европа колите които се продават са комбита с теглич.И въпреки това продаодха най-много СЕДАНИ!

    Коментиран от #46

  • 44 Хуморески

    9 2 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Пич, преди да ръсиш сентенции разбери че Европа не е Америка, а БГ изобщо не е Европа що се отнася до автотранспорт и съответната инфраструктура. Само богат ексцентрик или още по богат мазохист би карал Тесла в БГ и куп други изостанали дивашки територии с претенции че са европейци

    Коментиран от #45

  • 45 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #44 от "Хуморески":

    Аз съм съгласен,писал съм и в други теми,че е глупаво да се купува Тесла,при положение че нямат сервиз и инфраструктура.Не споря за това. Пиша за продажбите в Европа и това,че са конкурентрни,на цени.

    Коментиран от #48

  • 46 Инспектор Теслозъбов

    5 3 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Вероятно Нисан не е готов да продава на загуба като Свети Илон и затова е 70 хиляди лв.

    Коментиран от #49

  • 47 гост

    3 7 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    Ами ето ти тогава друго да "осмислиш" !!!! Tesla Model 3 е най-продаваният премиум-автомобил от среден клас в Европа и през месец МАРТ , изпреварвайки Mercedes C-Class, BMW 3-Series и Audi A4 на тяхната утвърдена територия, показват данните на агенция JATO Dynamics. През третия месец на годината от американския електрически седан са продадени 15 555 бройки. Така Model 3 е №1 по резултати в Норвегия, Швейцария и Холандия, като специално в скандинавската държава има пазарен дял от 29%. Благодарение на него, Tesla се изкачи до 25-о място при марките на Стария континент за март, изпреварвайки Lexus, Jaguar и Alfa Romeo като общи продажби . Любопитното е, че Tesla все още не е започнала да продава Model 3 на всички пазари в Европа. Доставките във Великобритания, например, ще стартират едва в началото на юни. А Обединеното кралство е един от ключовите пазари на електрически автомобили, което показва, че продажбите на американската марка тепърва ще се увеличават. Почва ли да ти се изяснява защо БМВ има ЗАГУБИ от "основния си автомобилен бизнес" ???

    Коментиран от #52

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #46 от "Инспектор Теслозъбов":

    Тесла печели от колите.Тесла печели от всеки Модел 3.Тесла започнаха от нула,като направиха бързи зарядни в Западна Европа в Америка и на др.места. Построиха фабрика за батерии. Всичко това само 6 млрд.долара ли струва? Инвестициите са много повече от тези 6 млрд.,а парите са дошли от продажбата на коли.Но те реинвестират парите.Как строят фабрика в Китай? Печалбата от Модел 3 с голямата батерия е около 35 процента,от колата.Само Тесла произвежда на печалба,но те реинвестират.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Антиелектрика

    12 2 Отговор

    До коментар #48 от "Хуморески":

    А не мислиш ли, че с такива разсъждения, отвращаваш всички, които сме останали да се борим и отстояваме земята си?

    Коментиран от #53, #68

  • 52 Папагали

    6 2 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Пич, повтаряме едно и също като папагали след всяка статия за Тесла. Моделите на Мерцедес БМВ и Ауди които споменаваш си имат постоянни продажби от сума ти години. Друсаното събираше депозити с години в САЩ, за по малко от година напълно задоволи търсенето и през 2019 продажбите паднаха значително. Същото се случва в Европа точно сега, където М3 се чака от години с депозити. Догодина продажбите ще тръгнат надолу, това и полуидиотите го осъзнават. Проблемите с качеството и отчайващите услуги и подкрепа след продажбата вече са добре известни. Прогнозите на друсаното че Тесла ще до 2-3 години ще продава 1 милион автомобила годишно са трагикомични. Всички освен зомбираните последователи на култа виждат това.

    Коментиран от #54, #69

  • 53 Хуморески

    4 12 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Съжалявам че истината отвращава. Истина е също така че нищо не отстоявате а сте си подвили опашките пред компа и в чатовете. Свободата не ще Интернет иска Караджата.

    Коментиран от #64

  • 54 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #52 от "Папагали":

    Продажбите на електрички само ще растат.Ти го гледаш от ъгъл БГ,аз го гледам от друг ъгъл.Другата причина за която ще растат продажбите,е че излизат по-евтино.В другите Авто статии,видяхте какви са цените на БЕНЗИНОВИТЕ коли От електричката,махни парите които ще изгориш за гориво и пак ги сравни.

    Коментиран от #55

  • 55 Папагали

    7 3 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Ще растат, но местна продукция в Китай. Какъв БГ ъгъл, какви пет лева. Не виждаш ли че в САЩ продажбите спаднаха значително през 2019? Не виждаш ли как драстично падат цените втора употреба?Мечтата на друсаното е да задържи нещата, но лъже шараните че ще продава по 1 милион коли на година

    Коментиран от #56

  • 56 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #55 от "Папагали":

    Незнам,как се продаваха в Америка,при положение че карат с евтин бензин.В Европа е по-изгодно с електричка от колкото в Америка. Там е може би показност,но в Европа е конкурентна.Аналогична бензинова,нова кола,няма по-изгодна.

    Коментиран от #58

  • 57 Разбирачи

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "Къде е логиката":

    Въздухът в София винаги е мръсен, но през зимата е по забележимо. А това че циганите горят гуми слабо ме интересува. Циганите си изхвърлят боклука и фекалиите пред вратата където играят децата им но това няма да промени моето разбиране и поведение.
  • 58 Американец

    6 2 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    В Америка средната класа живее в къщи с двоен гараж където си монтират зарядното. В Европа много повече хора живеят в апартаменти и паркират на улицата. Хайде заедно да потърсим разликата

    Коментиран от #59

  • 59 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #58 от "Американец":

    Това,го знам,но икономически не ти излиза по-евтина. В Европа зарядните се увеличават с всеки изминал ден,а и батериите на Тесла не са малки,не е задължително да се зарежда всеки ден,както е при Лийф например.Много хора имат зарядни на работното си място,има възможност за зареждане.

    Коментиран от #61, #63

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Американец

    7 1 Отговор

    До коментар #59 от "гост":

    За американеца приоритетите за 1. Лесно (easy) 2. Всичко останало. За западноевропееца 1. Изгодно 2. Всичко останало. За ганьовците 1. Какво ще си помислят хората 2. Всичко останало

    Коментиран от #80, #81

  • 62 Driving pleasure

    6 4 Отговор
    Като си говорим така хубаво за замърсяване - що не кажете самите батерии колко замърсяват и тока колко замърсява? Нали идеята била "замърсителя да плаща" Нека плаща независимо къде замърсява а? А не и двете да замърсяват, но на едните да е простено щото било на различни места. Едно скорошно проучване показваше че само батерията на малкия модел 3 дава почти 90 гр СО2, сложи тока и си аут. Истината е в малките електрички за града и то за който иска и може да си позволи защото да шофираш в големия град трябва да е скъпо удоволствие - за големия град трябва публичен транспорт! В малкия град колите не пречат. 1 човек дневно произвежда 0.5 л метан - в многомилионна софия селяните като пръднете по 2 пъти и замърсявате повече от кой да е стар дръгел - та не ми се оплаквайте, че някой ви бил тровел с колата си!

    Коментиран от #65, #66, #70

  • 63 ВИС и СИК

    6 3 Отговор

    До коментар #59 от "гост":

    А би ли коментирал защо застраховката на Тесла в САЩ е 3-4 пъти по висока от съответното БМВ и Ауди? Това включваме ли го в “спестяванията”? А това че някои изобщо не искат да застраховат Тесла? А това че в отговор друсаното се ежи че ще почне да предлага застраховки? А това че като има постоянен достъп до колата ти ще те изкара виновен за всичко? Не е лошо зомбираните да свалите розовите очила,
  • 64 Антиелектрика

    15 3 Отговор

    До коментар #53 от "Хуморески":

    Дали ние сме си подвили опашките или ти, че си избягал на лесното, а? И си тръгнал да ми говориш за Караджата - аре нема нужда! Едва ли работиш в ЦЕРН или НАСА, за да се имаш за много успял!

    Коментиран от #67

  • 65 Ха ха

    6 4 Отговор

    До коментар #62 от "Driving pleasure":

    От доста време се чудя защо София е толкова готина през дългите уикенди, а то било защото селтаците ги няма и пръцкат на село. В понеделник са се върнали с багажници пълни с кисело зеле и затова става една, вдигат производство на метан до 1 литър на човек, пЪрдон селянин
  • 66 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #62 от "Driving pleasure":

    Не е 90 грама. Това разбира се,е различно в зависимост,къде се произвеждат батериите.Гигафактори произвежда тока със солари.Ако батерията се произвежда в Германия,замърсяването,ще е по-голямо,защото тока идва ТЕЦ-ове,една част.Но при всички положения е по-малко.Но и все пак,за това вече се прехвърлят на други източници на енергия,солари,вятър. А за производството на бензин,също се изразходва много електричество,което направо може да ти зареди колата.Това не го ли смяташ?
  • 67 Измекяр в ЦЕРН и НАСА

    3 10 Отговор

    До коментар #64 от "Антиелектрика":

    И Левски и Ботев и Раковски и много други поборници са “избягали” но това не им е попречило да направят повече от овчедушната тъпа рая, нали така? А ако за теб успеха е да си нечий измекяр, бъди спокоен, работя за себе си и не се оплаквам. Аргатите и ратаите работят за някого и жадно чакат да им подхвърлят по някой кокал да огризват, капиш?

    Коментиран от #73

  • 68 Терминал 2

    5 11 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Нищо не отстоявате, страх ви е да не се минете ако напуснете кочинката

    Коментиран от #74

  • 69 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #52 от "Папагали":

    Събираха се депозити за всички ел.коли.За Ауди,за Мерцедес,за всички.Все още си чакат хората Е-трона за който са платили депозити и чакат с години.Провери си информацията.
  • 70 Замърсителите плащат вече

    4 5 Отговор

    До коментар #62 от "Driving pleasure":

    Не разбра ли защо ТЕЦ Марица изток е пред фолит? Защото вече започна да плаща реално за замърсяването. Всяка година ще плаща все повече на киловатчас. Ще го усетиш в сметката още на първи юли. В световен мащаб, новопостроените ВЕИ вече дори без субсидии произвеждат по-евтина енергия отколкото въглищните централи, а цената продължава да пада, за разлика от тази на въглищните, която ще продължава да се качва. Ако след две години стогодишните продължат да произвеждат днешните автомобили и не покрият изискванията, ще трябва да плащат десетки милиарди за въглеродни емисии на фирми като Тесла. Още тази година Тесла ще получи половин милиард от fiat, за да запишат част от продукцията към техния Алианс.

    Коментиран от #71

  • 71 Дада

    8 1 Отговор

    До коментар #70 от "Замърсителите плащат вече":

    Не разбирам какво ще стане след две години?
    Те тесла от както съществуват все са на загуба. До тук 6 милярда. Верно, че американците си ги взеха от фолксваген, но до тук не видях ясно сравнение за замърсяването генерирано от Електромобил и конвенционален за целия им жизнен цикъл.
    Повече ми прилича на маркетингов трик отколкото реално опазване на околната среда.
    Нямам нищо против да карам електрична, но когато произвеждаме "чиста" електроенергия и батерии.
    Ако половината от колите в България станат електромобилите, то няма да можем да си платим само битовите сметки за ел. Енергия
    Всичко с времето си....

    Коментиран от #72

  • 72 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "Дада":

    Надявам се да не изтрият коментара,една статия за това.

    https://www.dinside.no/motor/elbilene-langt-bedre-for-klimaet-enn-dieselbiler/70079935
  • 73 Антиелектрика

    10 4 Отговор

    До коментар #67 от "Измекяр в ЦЕРН и НАСА":

    Избягали са от робството, а ти бягаш за пари. Така, че изобщо не се сравнявай с тях, защото те една лоша дума не са написали за родината си и са дали живота си за нея. Ти какво ще дадеш за нея освен злобата и омразата си към собствения си народ, мишок?

    Коментиран от #75

  • 74 Антиелектрика

    10 4 Отговор

    До коментар #68 от "Терминал 2":

    А ти какво отстояваш като си станал роб и миеш чинии?

    Коментиран от #76

  • 75 Ха ха смешник

    6 4 Отговор

    До коментар #73 от "Антиелектрика":

    Продължаваш да разсъждаваш като измекяр. Измекярите трябва да бягат някъде за да изкарат някой лев. Не съм имал проблеми с изкарването на пари нито в БГ, нито в Америка, нито в Азия, където съм сега, така че не ми се е налагало нито да бягам, нито да тичам. Злоба и омраза са силни думи, но ако изпитвам омраза към някого, това е най вече към шайката разбойници които оплячкосаха държавата. Не изпитвам такива чувства към народа, но ми е жал за малодушните страхливци които се ежат пред компа, но не могат един протест да спретнат като хората. Лятото като си дойда ще ме видиш на протестите, ако има такива. Няма да ми е за първи път.

    Коментиран от #78, #88

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 MIB

    4 1 Отговор
    Замърсяването за период от 8 год. приTesla и Mercedes E klasse е едно и също според DW (Дойче веле)
  • 78 Е и

    5 1 Отговор

    До коментар #75 от "Ха ха смешник":

    Бяхме на протести, когато имаше защо.
    96 нямаше какво да ядим и бяхме на площада.
    Сега електротехник с чиста заплата 1300-1400лв. не може да се намери.
    Кой да стачкуват и за какво.
    Трябва да има остро обществено мнение за всичко нередно, но чак такъв рев за измислени проблеми ми идва повече..
    Само за протокола бил почти навсякъде в Европа, в Русия САЩ. Няма шанс да си изоставя държавата, за неколкократно стотин евра повече, няма шанс. Никакъв!
    Не мога да кажа, че хората с които съм работил имат по-добре живот от моя, или повечето живее около мен в бг.
  • 79 Карах

    5 1 Отговор
    Който не е имал такъв боклук да не коментира,Аз карах, нестава,пълно с електроника,за хора който не могат да карат,фук, фук,Абе боклук,
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Driving pleasure

    7 3 Отговор
    Вече загубих дирята на коментарите но да го кажем към заинтересованите: 1во Китай дава ясна представа какво става с увеличаване на електричките - увеличава се и замърсяването. 6% беше скочило до миналата година и нараства. 2ро Европа с нейните безкрайни регулации се самопрострелва не в крака, а в главата. Дори и най-светлите прогнози не вещаят повече от 50% дял на ВЕИ до 2050 - нищо че за тогава брюкселските тикви говорят за икономика на нулевите емисии. За да стане това произвоствата ще се изнасят и лицемерието е на яве - караме "чисти коли" но мръсните батерии ни ги правят другаде и там се цапа. Истината е че над 15 кВ батерия вече е по-мръсна от малолитражен бензин, а другата истина е, че никой не се нуждае от шитните на тесла и безумното ускорение. И пак да кажа - самата тесла е в паника, че няма суровини за батерии, а тепърва трябваше да има бум на търсенето... ценит на батериите няма да паднат и поне в близките 10 години няма да има сериозен пробив и масово производство на нов тип батерии, които да решат проблема - до тогава кочаците ще са се доказали като опасен боклук - те и сега съществуват само заради кретенизма на политиците, които се ръководят от най-кресливите на улицата
  • 83 Driving pleasure

    5 2 Отговор
    И когато говорим за "мачкане" на конкуренцията дайте да сме по-конкретни само за Февруари - най-слабия месец от 1вото тримесечие Мерцедес продава в Европа 3 пъти повече коли отколкото Тесла за всичките 3 месеца. А Мерцедес продава в цял свят, докато Тесла има 3 пазара. И докато продажбите на модел 3 В Европа са добри заради скорошното му пискане и големия брой сектанти, които чакат в Америка продажбите не вървят. Те и в Европа не вървят за 2та големи модел и Мерцедес Ес клас пак стана лидер в луксозния клас. Та продавайте си трошките реализирайте милиарди загуба и викайте ура на друсания африканец!

    Коментиран от #86

  • 84 Driving pleasure

    6 2 Отговор
    И П.С. Докато Фиат щял да плаща 500 млн за емисии Илон ще трябва да смъква гащи, щото субсидиите след няколко месеца падат съвсем и тогава ще трябва да покрие разликите, за да е конкурентен. Веднъж му се наложи като резнаха субсидиите, ще му се наложи и втори. И тия "спечелени 500 млн ще му изтекат прес пръстенцата без да се усети ;) В Канада беше принуден да пусне модел със 150 км пробег, за да хване поне частични субсидии иначе и там щеше да гледа как смислените електрички се купуват а неговите безумни трошляци стоят да събират прахоляк ;)

    Коментиран от #85

  • 85 Не се притеснявай

    2 4 Отговор

    До коментар #84 от "Driving pleasure":

    През това тримесечие вече няма да се налага да прави буфер от половин милиард долара, които да пътуват в морето. Ще останат само няколко стотин милиона разходи за удвояване на скоростта на зареждане на вече съществуващите зарядни станции, което потенциално може да удвои доходите от тях, защото ще могат да обслужват 2 до 4 пъти повече клиенти за единица време. Само по 200$ на година от автомобил са 100 милиона увеличение на приходите само от тази дейност при половин милион произведени автомобили, а производството ще расте.
  • 86 Не се притеснявай и за това

    3 2 Отговор

    До коментар #83 от "Driving pleasure":

    Защо Тесла продава само на 3 пазара, а клиентите чакат с години? Това е правилния въпрос! Ами защото само толкова може да произведе И ДОСТАВИ. След като има чакащи, значи търсенето за сега не е проблем. Освен тези три пазара има още десетки на които да продава, АКО МОЖЕ ДА ГИ ПРОИЗВЕДЕ преди това. Този път ги спъна Панасоник и е публична тайна, че Тесла им би шута от Гигафакторито. Батериите не достигат, защото с батерии се оборудват и всички зарядни станции, за да се увеличи мощността на зареждане, без да се увеличава присъединената към електропреносната мрежа мощност. Тя дори намалява.

    Коментиран от #94

  • 87 За това пък въобще не се притеснявай

    4 2 Отговор
    Засега няма нито една прогноза за ВЕИ, която да се е сбъднала! Всички се оказват песимистични и реалността ги надминава. Въглищните централи дори в малка България, трябваше да работят поне до 2030, но практически са фалирали още днес със загуби сравними с тази на Тесла - 500 милиона на година само за Марица изток 2. А разходите ще се повишават с всяка следваща година. Пазарът ще ги изхвърли много преди 2030г. Така е в световен мащаб, не само тук. Вече ВЕИ е най-евтината енергия. Остава да се заменят мощностите и да се научим да се възползваме от непостоянния им характер.
  • 88 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #75 от "Ха ха смешник":

    И чии го дириш там да те питам аз? Идвал си за протести, а в същото време не осъзнаваш, че плячкосаха цяла Източна Европа и я обезлюдиха за някое друго евро повече. Защо ЕС нехае спрямо престъпниците ограбили държавата ни? Твое право е да ходиш където си искаш, но да плюеш по хората тук, показва колко ти е акъла.

    Коментиран от #92

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Ха ха смешник

    2 4 Отговор

    До коментар #88 от "Антиелектрика":

    Дали все още има наивници които си въобразяват че е ЕС и НАТО са благотворителни дружества загрижени за благоденствието на Източна Европа? Ако има такива, запитай се колко им е на тях акъла вместо да се тревожиш къде ходя, какво диря, срещу какво протестирам и кого плюя. Със сигурност няма да спестя нищо на малодушните страхливци затънали в дебилизиращи битовизми и мърморещи под сурдинка.

    Коментиран от #93

  • 93 Батката

    2 0 Отговор

    До коментар #92 от "Ха ха смешник":

    Не, но няма и такива които да си мислят същото за Русия.
    Конюктурата е такава, че най-много пари в България влизат от Европа, съответно трябва да се ориентирам на там. Трябва ли да си отстоява е интереса посъоянно- да, трябва ли да се отварям за бизнес към Русия-абсолютно, но много внимателно. Просто трябва да си гледаме нашия интерес и по-малка руския, американския, турския, китайския, западноевропейския и т.н.
  • 94 Driving pleasure

    3 0 Отговор

    До коментар #86 от "Не се притеснявай и за това":

    В грешка си баце - продава само на 3 пазара, щото другите пазари нямат малоумни регулации стимулиращи ел-шитните и им дреме на дядовия за електрификацията. Да иде да продава в Африка или близкия изток да го видя, бая лъготене ще трябва да фърли за там ;)
  • 95 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "газ ток":

    А междувременно 80 бмв-та 5та серия се самозапалват без индикация, ама няма проблем. Самозапалванията са 1 към 4 в полза на Тесла спрямо другите коли с двг и това е сметнато според изминатите километри, а не просто бройката на колите. Та затова Мъск казва, че това са атаки срещу комапнията, а не обективни новини. Батерията се пали и разпалва бавно и пътниците имат 2-3 мин, в които да напуснат аварирало МПС, а тези с двг. се палят експлозивно.

    Коментиран от #96

  • 96 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #95 от "гост":

    Май периодично те пере яко сачмата? Какви 80 БМВ - та от 5-та серия са се самозапалили? И за какво кротко горене на батериите говориш, като цял свят видя как миналата седмица експлодира една Тесла в Китай? Наглостта и лъжите ти са супер гнусни!!!
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.