Въпреки огромните загуби, които отчита Tesla за първата четвърт на 2019 година (за последните три месеца загубите се изчисляват на $702 млн., а за 15-годишната си дейност - на над 6 млрд.), американският производител на електромобили има с какво да се похвали, що се отнася до пазарите в Европа.
И в САЩ, и в ЕС, Tesla е едноличен лидер в продажбата на електромобили. Продажбите на Tesla на Стария континент и зад Океана са практически еднакви. За първите три месеца от годината в Америка са продадени 22 425 Tesla Model 3, а в Европа те са 19 500 и това при положение, че масовите продажби на "тройката" стартираха в ЕС в края на февруари тази година.
След лидера Tesla Model 3 се нареждат електромобилите Renault Zoe и Nissan Leaf, от които за първите четири месеца от годината са продадени над 10 000 екземпляра. В петицата влизат още BMW i3 и електрическите модификации на Volkswagen Golf. Ел. иновации, като Jaguar I-Pace и Audi e-tron остават далеч след лидерите.
Вътрешен канибализъм
Има обаче и тревожни сигнали за Tesla. В Европа, както и на пазарите в САЩ, появата на Model3 рязко снижава продажбите на по-скъпите Model Х и Model S, които за първите четири месеца спадат с 40 и с 60%, съответно. А именно тези две коли носят печалби за Tesla.
Причините за спада на търсенето на Model S и Model X са няколко. На първо място това е цената, която е по-висока от тази на Model 3 с 1,5-2 пъти. Освен това Model S вече се води за стар модел - първите екземпляри се появяват през 2009 година, а масовото производство започва през 2012-а. От тогава са изминали седем години, а нова генерация към момента не се предвижда.
Въпреки всичко на пазарите в Европа Tesla изпреварва марки като Porsche, Lancia, Alfa Romeo, Lexus и Honda, но Илон Мъск не трябва да се отпуска, защото Volkswagen, например предвижда масова електрификация и пускане на нови модели - за следващите десет години - 70 нови електрифицирани модела. И това е само началото...
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Авто фен
Коментиран от #8
13:51 07.05.2019
2 Факт
Коментиран от #4
13:52 07.05.2019
3 Знам
Коментиран от #91
13:53 07.05.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 тесла
Коментиран от #7
13:59 07.05.2019
6 Марто
Коментиран от #97
13:59 07.05.2019
7 газ ток
До коментар #5 от "тесла":
Бг стадото обича да бъде манипулирано. Казаха им че една тесла се запалила сега ходят да разправят че всички се били палили ;ДКоментиран от #9, #21, #95
14:02 07.05.2019
8 гост
До коментар #1 от "Авто фен":
Не колкото коли с ДВГ :)14:03 07.05.2019
9 wasdfggn
До коментар #7 от "газ ток":
Точно пък "теслари" да говорят иронично за манипулиране на стадо... Айде, нема нужда Хърбел да се подиграва на Щърбел.14:15 07.05.2019
10 Мемфис
Коментиран от #12
14:21 07.05.2019
11 От кухнята на ЕлТеслаСтрой
14:31 07.05.2019
12 омъскаряване
До коментар #10 от "Мемфис":
В грешка си китайците са тези, които, ще владеят този пазар, а покрай тях и корейци и японци ! Иначе по темата за лаладжията "Свети" Илон, ми всеки може да "мачка" конкуренцията дотиран с милиарди от американското правителство и на милиардни загуби, но въпросът е докога ??? Когато китайците купят и тесла всичко, ще си дойде на пазарната логика !14:34 07.05.2019
13 Driving pleasure
Коментиран от #14, #19
15:12 07.05.2019
14 Бачо Киро
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Що да не губи Мъск, то отзад правителството на САЩ помага, а те не е като да ги боли фара да печатат нови... Иначе тръгнали идиотите тук да обясняват как една Тесла се била запалила само, нищо че реално съотношението на запалени е 1 към 3000 в полза на ДВГ... 5 Тесли на 1 милиард километра при 500000 общо произведени (даже им дадох аванта в числото) и 55 ДВГ на 1 милиард километра при милиард и половина автомобили на кви ли не години...Коментиран от #23
15:37 07.05.2019
15 Да живеят шараните
Коментиран от #20
16:15 07.05.2019
16 Едноличен търговец
Коментиран от #18
16:23 07.05.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 гост
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Ами всъщност новината от ДНЕС е това !!!!!! Голямата германска автомобилна компания BMW (Bayerische Motoren Werke) заяви във вторник, че печалбата ѝ е спаднал през първото тримесечие с около 75% в резултат на заделените от нея близо 1,5 млрд. евро във връзка с провеждащите се от Европейската комисия антимонополни процедури за възможен картел. В същото време компанията за луксозни коли отчете и загуби в основния си автомобилен бизнес.Нетната печалба на BMW се сви с цели 74,2% до 588 млн. евро от 2,28 млрд. евро през първото тримесечие на предходната година. Печалбата ѝ за една акция пък се понижи до 0,85 евро от 3,44 евро година по-рано.
От автомобилния гигант съобщиха, че резултатите от последното тримесечие включват заделени разходи за близо 1,4 млрд. евро въз основа на продължаващите се от ЕК антитръстови процедури. Преди месец Европейската комисия заяви, че предварителното разследване е установило, че BMW и неговите конкуренти Daimler AG и Volkswagen AG са се договорили да предотвратят конкуренция във въвеждането на нови емисионни технологии.
Коментиран от #26, #29
16:59 07.05.2019
20 гост
До коментар #15 от "Да живеят шараните":
Да повторя и за теб !!!! Публикувано във факти.бг: Голямата германска автомобилна компания BMW (Bayerische Motoren Werke) заяви във вторник, че печалбата ѝ е спаднал през първото тримесечие с около 75% в резултат на заделените от нея близо 1,5 млрд. евро във връзка с провеждащите се от Европейската комисия антимонополни процедури за възможен картел. В същото време компанията за луксозни коли отчете и загуби в основния си автомобилен бизнес !!!!!! Тоест вече е на ЗАГУБА от производството на петролки , за електромобили да не говорим !!!!17:02 07.05.2019
21 Random
До коментар #7 от "газ ток":
То да беше една, ама пък то всеки ден по една се пали.17:14 07.05.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 незнайко
17:42 07.05.2019
25 Поколение след поколение
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Първото поколение Тесла се палят, второто поколение на Лийф загряват, първото поколение на Е-голф не може да мине 100км с едно зареждане. Всички тези детски болести ще бъдат отстранени. Точно както ДВГ ще бъдат отстранени от автомобилите.Коментиран от #28
18:07 07.05.2019
26 Guest
До коментар #19 от "гост":
Финансово и технически неграмотен си, привтелю. БМВ за пръв път от 2009 обявява малка загуба защото са заделили $1.6 милиарда за да покрият ЕВЕНТУАЛНА глоба в бъдещето. В сравнение, Тесла редовно рапортува загуби и когато след голям напън, лъжи, палатки и складиране на уж доставени автомобили на паркинги и поляни излъже че има мизерна печалба, зомбираните гръмват шампанско. В следващото тримесечие лъжата лъсва и загубите са по големи от очакваните. Зомбираните попълват празната каса в очакване на следващия юруш.18:15 07.05.2019
27 Язе
18:34 07.05.2019
28 Язе
До коментар #25 от "Поколение след поколение":
Детска болест при колите е съвсем друго.Това за което пишеш е дефект на електромобилите почти неотстраним за момента.Коментиран от #30
18:36 07.05.2019
29 Driving pleasure
До коментар #19 от "гост":
Хем сам си го написал, а не си го осмислил... "загубата" на баварците идва от едни заделени от печалбата им пари - забележи заделили за 1.5 млрд и са им останали още 600 милиона печалба ;) И забележи, че тия "загуби" са от крайното малоумие на евроро-идиотите в Брюксел - една некадърна паплач симулилираща дейност - ост същото малоумие се възползва Т'слата - ПРИ СВОБОДЕН ПАЗАР НЕЩАТА ЩЕ СА ДРУГИ! Ама нямаме свободен пазар а регулация от кретеноиди!Коментиран от #32, #33, #34, #47
18:47 07.05.2019
30 Антиелектрика
До коментар #28 от "Язе":
Не бе, те са фокусници и с едно замахване на вълшебната пръчица и ще се появи чудодейната батерия. Ако не стане, се осланят на това, че няма начин някой да не я измисли тази батерия, която да не е пожароопасна, да е евтина и лесна за производство, да не се влияе от температурата и да не е токсична.Коментиран от #31
18:50 07.05.2019
31 Откриха я вече
До коментар #30 от "Антиелектрика":
Не си ли чувал за батерията на Модел 3? Не знам какво разбираш под токсична. Витамин С също е токсичен при определени условия.Коментиран от #41
19:08 07.05.2019
32 Свободата има много измерения
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Свободата на пазара невинаги може да бъде поставяна пред свободата да дишаш чист въздух. Здравето е по-важно от печалбите. В момента се опитват да работят на справедливия принцип "замърсителят плаща", но все още са далеч от постигане на справедливост.19:12 07.05.2019
33 Свободата има много измерения
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Свободата на пазара невинаги може да бъде поставяна пред свободата да дишаш чист въздух. Здравето е по-важно от печалбите. В момента се опитват да работят на справедливия принцип "замърсителят плаща", но все още са далеч от постигане на справедливост.19:12 07.05.2019
34 гост
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Естествено,че един замърсител трябва да плаща.След като една кола замърсява,трябва да плаща по-голям данък. Така е и при фабриките,например.Иначе кой ще инвестира в пречиствателни станции,ако не му е изгодно.Така трябва да е и при колите.Когато замърсяваш на околните,си плащаш,така че да не ти е изгодно да я караш,а да я хвърлиш.Ефект от елколите,ИМА. Достатъчно е да прочетете в държави,където са интегрирани.19:33 07.05.2019
35 дявола
19:35 07.05.2019
36 СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ТЕСЛА НИИИЩО
19:44 07.05.2019
37 Разносвачка
Коментиран от #38, #39, #40
19:47 07.05.2019
38 гост
До коментар #37 от "Разносвачка":
И защо така го прецени? Тесла има достатъчно бързи зарядни и се използва за дълги пътувания в Европа,от много хора! От къде ги вадите тези идеи?Коментиран от #44
19:50 07.05.2019
39 Къде е логиката
До коментар #37 от "Разносвачка":
Защо смяташ, че един автомобил за къси разстояния, горящ по три литра гориво на ден, замърсява повече, отколкото автомобил за дълги разстояния, горящ по 15 литра на час? Поне да беше казал че трябва да се започне от градския транспорт, който да стане 100% електрически. Един автобус за денонощие замърсява колкото 200 баничарки. Електромобилите са скъпи и за да са рентабилни спрямо бензиновите, трябва да изминават по много километри. Какво ще спестиш от 50 километра и 3-4 литра гориво на ден? Няма нито екологически нито икономически ползи.Коментиран от #42
19:57 07.05.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Антиелектрика
До коментар #31 от "Откриха я вече":
Да не запееш друга песен като завалят новините със самозапалените модел 3 след време? А какво става на Ринга, нали тази година щеше модел 3 да падне под 8 минути?20:07 07.05.2019
42 Разбирачи
До коментар #39 от "Къде е логиката":
Вероятно живееш горе в планината където снега е бял а небето синьо. Ако обаче слезеш до София през зимата ще забележиш жълта мъгла като пелена слизайки от Вакарел или Горна Малина. Вероятно тогава ще проумееш защо миксерите са желани в града. Бай Пешо шафьора изгаря три четири литра само на празен ход на адреса за да не му е студено, защото пуши и е отворил прозореца. За градски транспорт с ток от жица изобщо не става дума тук. А що се отнася до 15 л/100 км, изгорени с 200 км/ч по магистралата, замърсяването е далеч от населените места и не трови децата ни. Мога да пиша още но не съм убеден че има някаква ползаКоментиран от #43, #50
20:20 07.05.2019
43 гост
До коментар #42 от "Разбирачи":
Тесла,могат да вървят и в града,не са само за извънграда.Един Лийф струфа 70 хил.лв, и колко км.изминава? Модел3 с малката батерия е на цена 85 хил.лв изминава 415 км.ускорява за 5,6 сек. и има мрежа от бързи зарядни в Европа. За малко повече,получаваш много повече,за това се купуват. Тези коли са доставени,има повече поръчани,но това е капацитета на доставките. Модел 3 стана най-продавания СЕДАН в Европа. Ако беше комби и възможност за теглич,можеше да изпревари доста марки взети заедно. В Европа колите които се продават са комбита с теглич.И въпреки това продаодха най-много СЕДАНИ!Коментиран от #46
20:32 07.05.2019
44 Хуморески
До коментар #38 от "гост":
Пич, преди да ръсиш сентенции разбери че Европа не е Америка, а БГ изобщо не е Европа що се отнася до автотранспорт и съответната инфраструктура. Само богат ексцентрик или още по богат мазохист би карал Тесла в БГ и куп други изостанали дивашки територии с претенции че са европейциКоментиран от #45
20:34 07.05.2019
45 гост
До коментар #44 от "Хуморески":
Аз съм съгласен,писал съм и в други теми,че е глупаво да се купува Тесла,при положение че нямат сервиз и инфраструктура.Не споря за това. Пиша за продажбите в Европа и това,че са конкурентрни,на цени.Коментиран от #48
20:39 07.05.2019
46 Инспектор Теслозъбов
До коментар #43 от "гост":
Вероятно Нисан не е готов да продава на загуба като Свети Илон и затова е 70 хиляди лв.Коментиран от #49
20:41 07.05.2019
47 гост
До коментар #29 от "Driving pleasure":
Ами ето ти тогава друго да "осмислиш" !!!! Tesla Model 3 е най-продаваният премиум-автомобил от среден клас в Европа и през месец МАРТ , изпреварвайки Mercedes C-Class, BMW 3-Series и Audi A4 на тяхната утвърдена територия, показват данните на агенция JATO Dynamics. През третия месец на годината от американския електрически седан са продадени 15 555 бройки. Така Model 3 е №1 по резултати в Норвегия, Швейцария и Холандия, като специално в скандинавската държава има пазарен дял от 29%. Благодарение на него, Tesla се изкачи до 25-о място при марките на Стария континент за март, изпреварвайки Lexus, Jaguar и Alfa Romeo като общи продажби . Любопитното е, че Tesla все още не е започнала да продава Model 3 на всички пазари в Европа. Доставките във Великобритания, например, ще стартират едва в началото на юни. А Обединеното кралство е един от ключовите пазари на електрически автомобили, което показва, че продажбите на американската марка тепърва ще се увеличават. Почва ли да ти се изяснява защо БМВ има ЗАГУБИ от "основния си автомобилен бизнес" ???Коментиран от #52
20:45 07.05.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 гост
До коментар #46 от "Инспектор Теслозъбов":
Тесла печели от колите.Тесла печели от всеки Модел 3.Тесла започнаха от нула,като направиха бързи зарядни в Западна Европа в Америка и на др.места. Построиха фабрика за батерии. Всичко това само 6 млрд.долара ли струва? Инвестициите са много повече от тези 6 млрд.,а парите са дошли от продажбата на коли.Но те реинвестират парите.Как строят фабрика в Китай? Печалбата от Модел 3 с голямата батерия е около 35 процента,от колата.Само Тесла произвежда на печалба,но те реинвестират.20:50 07.05.2019
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Антиелектрика
До коментар #48 от "Хуморески":
А не мислиш ли, че с такива разсъждения, отвращаваш всички, които сме останали да се борим и отстояваме земята си?Коментиран от #53, #68
20:56 07.05.2019
52 Папагали
До коментар #47 от "гост":
Пич, повтаряме едно и също като папагали след всяка статия за Тесла. Моделите на Мерцедес БМВ и Ауди които споменаваш си имат постоянни продажби от сума ти години. Друсаното събираше депозити с години в САЩ, за по малко от година напълно задоволи търсенето и през 2019 продажбите паднаха значително. Същото се случва в Европа точно сега, където М3 се чака от години с депозити. Догодина продажбите ще тръгнат надолу, това и полуидиотите го осъзнават. Проблемите с качеството и отчайващите услуги и подкрепа след продажбата вече са добре известни. Прогнозите на друсаното че Тесла ще до 2-3 години ще продава 1 милион автомобила годишно са трагикомични. Всички освен зомбираните последователи на култа виждат това.Коментиран от #54, #69
20:58 07.05.2019
53 Хуморески
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Съжалявам че истината отвращава. Истина е също така че нищо не отстоявате а сте си подвили опашките пред компа и в чатовете. Свободата не ще Интернет иска Караджата.Коментиран от #64
21:04 07.05.2019
54 гост
До коментар #52 от "Папагали":
Продажбите на електрички само ще растат.Ти го гледаш от ъгъл БГ,аз го гледам от друг ъгъл.Другата причина за която ще растат продажбите,е че излизат по-евтино.В другите Авто статии,видяхте какви са цените на БЕНЗИНОВИТЕ коли От електричката,махни парите които ще изгориш за гориво и пак ги сравни.Коментиран от #55
21:05 07.05.2019
55 Папагали
До коментар #54 от "гост":
Ще растат, но местна продукция в Китай. Какъв БГ ъгъл, какви пет лева. Не виждаш ли че в САЩ продажбите спаднаха значително през 2019? Не виждаш ли как драстично падат цените втора употреба?Мечтата на друсаното е да задържи нещата, но лъже шараните че ще продава по 1 милион коли на годинаКоментиран от #56
21:10 07.05.2019
56 гост
До коментар #55 от "Папагали":
Незнам,как се продаваха в Америка,при положение че карат с евтин бензин.В Европа е по-изгодно с електричка от колкото в Америка. Там е може би показност,но в Европа е конкурентна.Аналогична бензинова,нова кола,няма по-изгодна.Коментиран от #58
21:14 07.05.2019
57 Разбирачи
До коментар #50 от "Къде е логиката":
Въздухът в София винаги е мръсен, но през зимата е по забележимо. А това че циганите горят гуми слабо ме интересува. Циганите си изхвърлят боклука и фекалиите пред вратата където играят децата им но това няма да промени моето разбиране и поведение.21:15 07.05.2019
58 Американец
До коментар #56 от "гост":
В Америка средната класа живее в къщи с двоен гараж където си монтират зарядното. В Европа много повече хора живеят в апартаменти и паркират на улицата. Хайде заедно да потърсим разликатаКоментиран от #59
21:18 07.05.2019
59 гост
До коментар #58 от "Американец":
Това,го знам,но икономически не ти излиза по-евтина. В Европа зарядните се увеличават с всеки изминал ден,а и батериите на Тесла не са малки,не е задължително да се зарежда всеки ден,както е при Лийф например.Много хора имат зарядни на работното си място,има възможност за зареждане.Коментиран от #61, #63
21:23 07.05.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Американец
До коментар #59 от "гост":
За американеца приоритетите за 1. Лесно (easy) 2. Всичко останало. За западноевропееца 1. Изгодно 2. Всичко останало. За ганьовците 1. Какво ще си помислят хората 2. Всичко останалоКоментиран от #80, #81
21:31 07.05.2019
62 Driving pleasure
Коментиран от #65, #66, #70
21:34 07.05.2019
63 ВИС и СИК
До коментар #59 от "гост":
А би ли коментирал защо застраховката на Тесла в САЩ е 3-4 пъти по висока от съответното БМВ и Ауди? Това включваме ли го в “спестяванията”? А това че някои изобщо не искат да застраховат Тесла? А това че в отговор друсаното се ежи че ще почне да предлага застраховки? А това че като има постоянен достъп до колата ти ще те изкара виновен за всичко? Не е лошо зомбираните да свалите розовите очила,21:39 07.05.2019
64 Антиелектрика
До коментар #53 от "Хуморески":
Дали ние сме си подвили опашките или ти, че си избягал на лесното, а? И си тръгнал да ми говориш за Караджата - аре нема нужда! Едва ли работиш в ЦЕРН или НАСА, за да се имаш за много успял!Коментиран от #67
21:41 07.05.2019
65 Ха ха
До коментар #62 от "Driving pleasure":
От доста време се чудя защо София е толкова готина през дългите уикенди, а то било защото селтаците ги няма и пръцкат на село. В понеделник са се върнали с багажници пълни с кисело зеле и затова става една, вдигат производство на метан до 1 литър на човек, пЪрдон селянин21:44 07.05.2019
66 гост
До коментар #62 от "Driving pleasure":
Не е 90 грама. Това разбира се,е различно в зависимост,къде се произвеждат батериите.Гигафактори произвежда тока със солари.Ако батерията се произвежда в Германия,замърсяването,ще е по-голямо,защото тока идва ТЕЦ-ове,една част.Но при всички положения е по-малко.Но и все пак,за това вече се прехвърлят на други източници на енергия,солари,вятър. А за производството на бензин,също се изразходва много електричество,което направо може да ти зареди колата.Това не го ли смяташ?21:45 07.05.2019
67 Измекяр в ЦЕРН и НАСА
До коментар #64 от "Антиелектрика":
И Левски и Ботев и Раковски и много други поборници са “избягали” но това не им е попречило да направят повече от овчедушната тъпа рая, нали така? А ако за теб успеха е да си нечий измекяр, бъди спокоен, работя за себе си и не се оплаквам. Аргатите и ратаите работят за някого и жадно чакат да им подхвърлят по някой кокал да огризват, капиш?Коментиран от #73
21:52 07.05.2019
68 Терминал 2
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Нищо не отстоявате, страх ви е да не се минете ако напуснете кочинкатаКоментиран от #74
21:57 07.05.2019
69 гост
До коментар #52 от "Папагали":
Събираха се депозити за всички ел.коли.За Ауди,за Мерцедес,за всички.Все още си чакат хората Е-трона за който са платили депозити и чакат с години.Провери си информацията.21:58 07.05.2019
70 Замърсителите плащат вече
До коментар #62 от "Driving pleasure":
Не разбра ли защо ТЕЦ Марица изток е пред фолит? Защото вече започна да плаща реално за замърсяването. Всяка година ще плаща все повече на киловатчас. Ще го усетиш в сметката още на първи юли. В световен мащаб, новопостроените ВЕИ вече дори без субсидии произвеждат по-евтина енергия отколкото въглищните централи, а цената продължава да пада, за разлика от тази на въглищните, която ще продължава да се качва. Ако след две години стогодишните продължат да произвеждат днешните автомобили и не покрият изискванията, ще трябва да плащат десетки милиарди за въглеродни емисии на фирми като Тесла. Още тази година Тесла ще получи половин милиард от fiat, за да запишат част от продукцията към техния Алианс.Коментиран от #71
22:01 07.05.2019
71 Дада
До коментар #70 от "Замърсителите плащат вече":
Не разбирам какво ще стане след две години?Те тесла от както съществуват все са на загуба. До тук 6 милярда. Верно, че американците си ги взеха от фолксваген, но до тук не видях ясно сравнение за замърсяването генерирано от Електромобил и конвенционален за целия им жизнен цикъл.
Повече ми прилича на маркетингов трик отколкото реално опазване на околната среда.
Нямам нищо против да карам електрична, но когато произвеждаме "чиста" електроенергия и батерии.
Ако половината от колите в България станат електромобилите, то няма да можем да си платим само битовите сметки за ел. Енергия
Всичко с времето си....
Коментиран от #72
22:16 07.05.2019
72 гост
До коментар #71 от "Дада":
Надявам се да не изтрият коментара,една статия за това.https://www.dinside.no/motor/elbilene-langt-bedre-for-klimaet-enn-dieselbiler/70079935
22:21 07.05.2019
73 Антиелектрика
До коментар #67 от "Измекяр в ЦЕРН и НАСА":
Избягали са от робството, а ти бягаш за пари. Така, че изобщо не се сравнявай с тях, защото те една лоша дума не са написали за родината си и са дали живота си за нея. Ти какво ще дадеш за нея освен злобата и омразата си към собствения си народ, мишок?Коментиран от #75
22:28 07.05.2019
74 Антиелектрика
До коментар #68 от "Терминал 2":
А ти какво отстояваш като си станал роб и миеш чинии?Коментиран от #76
22:28 07.05.2019
75 Ха ха смешник
До коментар #73 от "Антиелектрика":
Продължаваш да разсъждаваш като измекяр. Измекярите трябва да бягат някъде за да изкарат някой лев. Не съм имал проблеми с изкарването на пари нито в БГ, нито в Америка, нито в Азия, където съм сега, така че не ми се е налагало нито да бягам, нито да тичам. Злоба и омраза са силни думи, но ако изпитвам омраза към някого, това е най вече към шайката разбойници които оплячкосаха държавата. Не изпитвам такива чувства към народа, но ми е жал за малодушните страхливци които се ежат пред компа, но не могат един протест да спретнат като хората. Лятото като си дойда ще ме видиш на протестите, ако има такива. Няма да ми е за първи път.Коментиран от #78, #88
22:42 07.05.2019
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 MIB
22:54 07.05.2019
78 Е и
До коментар #75 от "Ха ха смешник":
Бяхме на протести, когато имаше защо.96 нямаше какво да ядим и бяхме на площада.
Сега електротехник с чиста заплата 1300-1400лв. не може да се намери.
Кой да стачкуват и за какво.
Трябва да има остро обществено мнение за всичко нередно, но чак такъв рев за измислени проблеми ми идва повече..
Само за протокола бил почти навсякъде в Европа, в Русия САЩ. Няма шанс да си изоставя държавата, за неколкократно стотин евра повече, няма шанс. Никакъв!
Не мога да кажа, че хората с които съм работил имат по-добре живот от моя, или повечето живее около мен в бг.
22:57 07.05.2019
79 Карах
22:59 07.05.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Driving pleasure
01:13 08.05.2019
83 Driving pleasure
Коментиран от #86
01:24 08.05.2019
84 Driving pleasure
Коментиран от #85
01:26 08.05.2019
85 Не се притеснявай
До коментар #84 от "Driving pleasure":
През това тримесечие вече няма да се налага да прави буфер от половин милиард долара, които да пътуват в морето. Ще останат само няколко стотин милиона разходи за удвояване на скоростта на зареждане на вече съществуващите зарядни станции, което потенциално може да удвои доходите от тях, защото ще могат да обслужват 2 до 4 пъти повече клиенти за единица време. Само по 200$ на година от автомобил са 100 милиона увеличение на приходите само от тази дейност при половин милион произведени автомобили, а производството ще расте.06:58 08.05.2019
86 Не се притеснявай и за това
До коментар #83 от "Driving pleasure":
Защо Тесла продава само на 3 пазара, а клиентите чакат с години? Това е правилния въпрос! Ами защото само толкова може да произведе И ДОСТАВИ. След като има чакащи, значи търсенето за сега не е проблем. Освен тези три пазара има още десетки на които да продава, АКО МОЖЕ ДА ГИ ПРОИЗВЕДЕ преди това. Този път ги спъна Панасоник и е публична тайна, че Тесла им би шута от Гигафакторито. Батериите не достигат, защото с батерии се оборудват и всички зарядни станции, за да се увеличи мощността на зареждане, без да се увеличава присъединената към електропреносната мрежа мощност. Тя дори намалява.Коментиран от #94
07:12 08.05.2019
87 За това пък въобще не се притеснявай
07:27 08.05.2019
88 Антиелектрика
До коментар #75 от "Ха ха смешник":
И чии го дириш там да те питам аз? Идвал си за протести, а в същото време не осъзнаваш, че плячкосаха цяла Източна Европа и я обезлюдиха за някое друго евро повече. Защо ЕС нехае спрямо престъпниците ограбили държавата ни? Твое право е да ходиш където си искаш, но да плюеш по хората тук, показва колко ти е акъла.Коментиран от #92
07:31 08.05.2019
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Ха ха смешник
До коментар #88 от "Антиелектрика":
Дали все още има наивници които си въобразяват че е ЕС и НАТО са благотворителни дружества загрижени за благоденствието на Източна Европа? Ако има такива, запитай се колко им е на тях акъла вместо да се тревожиш къде ходя, какво диря, срещу какво протестирам и кого плюя. Със сигурност няма да спестя нищо на малодушните страхливци затънали в дебилизиращи битовизми и мърморещи под сурдинка.Коментиран от #93
10:42 08.05.2019
93 Батката
До коментар #92 от "Ха ха смешник":
Не, но няма и такива които да си мислят същото за Русия.Конюктурата е такава, че най-много пари в България влизат от Европа, съответно трябва да се ориентирам на там. Трябва ли да си отстоява е интереса посъоянно- да, трябва ли да се отварям за бизнес към Русия-абсолютно, но много внимателно. Просто трябва да си гледаме нашия интерес и по-малка руския, американския, турския, китайския, западноевропейския и т.н.
11:10 08.05.2019
94 Driving pleasure
До коментар #86 от "Не се притеснявай и за това":
В грешка си баце - продава само на 3 пазара, щото другите пазари нямат малоумни регулации стимулиращи ел-шитните и им дреме на дядовия за електрификацията. Да иде да продава в Африка или близкия изток да го видя, бая лъготене ще трябва да фърли за там ;)11:32 08.05.2019
95 гост
До коментар #7 от "газ ток":
А междувременно 80 бмв-та 5та серия се самозапалват без индикация, ама няма проблем. Самозапалванията са 1 към 4 в полза на Тесла спрямо другите коли с двг и това е сметнато според изминатите километри, а не просто бройката на колите. Та затова Мъск казва, че това са атаки срещу комапнията, а не обективни новини. Батерията се пали и разпалва бавно и пътниците имат 2-3 мин, в които да напуснат аварирало МПС, а тези с двг. се палят експлозивно.Коментиран от #96
11:42 08.05.2019
96 Антиелектрика
До коментар #95 от "гост":
Май периодично те пере яко сачмата? Какви 80 БМВ - та от 5-та серия са се самозапалили? И за какво кротко горене на батериите говориш, като цял свят видя как миналата седмица експлодира една Тесла в Китай? Наглостта и лъжите ти са супер гнусни!!!12:45 08.05.2019
97 Този коментар е премахнат от модератор.