Агенцията J.D. Power публикува своя традиционен рейтинг за надеждност на автомобилите. Този път изследването засяга европейските леки коли, като основният критерий, по който се извършва класирането е количеството проблеми на 100 автомобила.
Неизправностите в колите са разделени на 8 категории - каросерия, управляемост и окачване, опции и дисплеи, аудио и мултимедия, седалки, климатична инсталация, интериор и силов агрегат. Тенденцията е за подобряване на качеството спрямо предходната 2018 година.
Експертите от J.D. Power обаче отбелязват и факта, че най-съвременните технологии невинаги са надеждни, като от този факт особено страдат т.нар. премиум автомобили, които са наблъскани с всевъзможни електронни опции. Изследването показва още, че хибридите и електромобилите показват повече дефекти, отколкото стандартните коли с ДВГ.
Най-надеждните автомобили за 2019 по резултатите на J.D. Power са тези от френската марка Peugeot. След тях се нареждат чехите от Skoda и корейците от Hyundai. Любопитно е още, че в топ 10 има само един премиум производител - Volvo. Ето и цялата класация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 jap
11:39 14.05.2019
2 гост
Коментиран от #8
11:40 14.05.2019
3 onq s konq
Коментиран от #36
11:41 14.05.2019
4 гост
Коментиран от #64
11:41 14.05.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Skoda Octavia
11:48 14.05.2019
7 e36 е мечтата на бай мангал
Коментиран от #9, #69
11:59 14.05.2019
8 Хайл
До коментар #2 от "гост":
Обясни го на ония заблудените от "немския премиум" щото и най-скършения форд е по-добре от най-здравото им бмв12:01 14.05.2019
9 AUDI
До коментар #7 от "e36 е мечтата на бай мангал":
Донякъде съгласен , НО пропускаш че всеки един автомобил от изброените марки е направо наблъскан с електроника . Ако се изчете статията в оригинал , но е на английски , ще се види защо и къде по електрониката премиумите се дънят.12:01 14.05.2019
10 икем
Коментиран от #13, #39, #55
12:13 14.05.2019
11 onq s konq
12:16 14.05.2019
12 Мен
12:20 14.05.2019
13 Гост
До коментар #10 от "икем":
Карал ли си или една жена каза?12:27 14.05.2019
14 Random
12:28 14.05.2019
15 сектант
Коментиран от #20, #87
12:28 14.05.2019
16 Фикимангала
Коментиран от #70
12:46 14.05.2019
17 Анти милиционер
12:49 14.05.2019
18 Random
12:52 14.05.2019
19 МангусЦигансон
Едвам го продадох, волана дърво, парното спря, чистачките трябва да загасяколата за да спрът ужас!
Два фиата и двата с едни и същи проблеми !
Сервото директно отказа и на двато !
Съеденителя педала потъва и трябва да го връщаш обратно с крака !
Коментиран от #97
12:52 14.05.2019
20 Гост
До коментар #15 от "сектант":
Пич явно не си си купувал датчия но 10000 км я вкараха в сервиза за написване на клапаните и това е предвиден ремонт . По зле са и от руските боклуци през соца . Но са ефтина и затова фирмите ги купуват.Коментиран от #22, #34
13:04 14.05.2019
21 куку руку ку
13:16 14.05.2019
22 Баш Батка
До коментар #20 от "Гост":
Така е, датчия се кара 2 години и после в кофата. За това е най-търсена от фирмите.13:22 14.05.2019
23 Petar Nikolov
Коментиран от #25, #71
13:42 14.05.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Алфа Ромео
До коментар #23 от "Petar Nikolov":
Пежо мисля че не се продава в САЩ, малко изненадваща класация, Пежо да е на челно място, Тойота доста назад, странна класация....Коментиран от #33
13:57 14.05.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 тцтцтц
Коментиран от #31
14:34 14.05.2019
28 Ха ха
14:55 14.05.2019
29 Skoda
15:12 14.05.2019
30 Бай Благой
Коментиран от #32
15:32 14.05.2019
31 123
До коментар #27 от "тцтцтц":
Какво ти е гадно, че не можеш да си купиш ли? Нищо, нищо. Има запазени Фелиции, нов внос като за тебе.15:32 14.05.2019
32 123
До коментар #30 от "Бай Благой":
За Шкода съм сигурен, че са много надеждни автомобили. В доста английски класации все са в челните места за удовлетвореност на клиента. Но, Пежо - не знам. Може новите модели да са по-добри. В България малко съдим по Пежо 405, но което му се разтваряше задния мост и някои други подобни талиги на по половин милион км.Коментиран от #51
15:36 14.05.2019
33 Любезния лос
До коментар #25 от "Алфа Ромео":
Пежо наистина не се продава в Америка но класацията е за UK (Великобритания). Мен ме учудва нещо друго: нали Пежо и Ситроен е една и съща кола? Как има такаква голяма разлика между двете в тази класация?Коментиран от #35, #46
15:46 14.05.2019
34 Хлъц
До коментар #20 от "Гост":
Пич, чудно нещо изрече, че чак ми стана интересно как се НАПИСВАТ КЛАПАНИ, .... рисуват ли се, .... принтират ли се, .... как ...?интересна процедура ще е.
Ако говориш за регулиране на клапани, това може да е само за един мотор (8 клапанов бензин), който отдавна не се слага, въпреки че е доказано от най-издържливите за ежедневка.
Процедурата есъвсем нормално нещо, за опростен двигател изкилифенчени променливи газоразпределения, който е с ръчно регулируеми клапани. Когато се разработи двигател се напасват детайлите и съвсем в реда на нещата да се провери, дали нямат отклонения в хлабините на клапаните ..
16:13 14.05.2019
35 ПСА
До коментар #33 от "Любезния лос":
Пежо и Ситроен, може да са един консорциум и да ползват еднакви техники, но проектите и автомобилите имат доста разлики, като Ситроен залагат доста често на дизайнерско изчанчени решения и си тъпчат колите с толкова пластмаси, че са като играчки от шоколадово яйце.... там електрониката страда най-вече, доста повече от колкото при Пежо...16:17 14.05.2019
36 111112
До коментар #3 от "onq s konq":
Явно не си карал пежо16:37 14.05.2019
37 Монтьора
Коментиран от #40, #41, #52
16:44 14.05.2019
38 ЛСФК
Коментиран от #58
17:27 14.05.2019
39 Пежо
До коментар #10 от "икем":
Разбираш от коли колкото от ядрена физика17:31 14.05.2019
40 123
До коментар #37 от "Монтьора":
И Шкода, и Пежо, пък и Алфа са прилични автомобили от среден клас. Щом Шкодата ти се струва пластмасова, явно си се качвал най-много на Фабия. А това, че си оправял такива коли показва, че явно не си виждал отблизо модели след 2010 година. Да си ремонтираш приличен модел след тази година в гаражен сервиз си е жив екстремизъм. Както става ясно нито инструменти имаш, нито необходимите системи за диагностика. Това, което си писал за скоростите показва, че съм прав за годините, защото наистина преди 7-8 години имаше едни автоматици на ФВ, които даваха фира. Разбирам, че си свикнал да караш 20 годишни антики и по-твърдите окачвания на новите автомобили ти се струват кофти, ама нищо наблягай на монтажите и може да някога да си купиш нов автомобил - е поне на 2-3 години за спреш да пишеш глупости на база новия внос на 7-800 хил. километра, който ремонтираш в Горубляне.Коментиран от #65
17:32 14.05.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Бай Шиле
17:53 14.05.2019
43 dddd
17:53 14.05.2019
44 99 годишен
19:06 14.05.2019
45 Иво П.М
19:07 14.05.2019
46 Сандокан
До коментар #33 от "Любезния лос":
Така е виж Рено- Дачия, WV-Шкода . И мойта някои път облече нова рокля и пита : „Изглеждам ли по слаба” ама не то отдолу все същата жена ........19:44 14.05.2019
47 име
20:22 14.05.2019
48 Тъп
20:24 14.05.2019
49 hmhmhm
Коментиран от #54
20:39 14.05.2019
50 случаен
20:59 14.05.2019
51 моряк
До коментар #32 от "123":
Разтваря се като не го поддържаш, две 405ци съм карал сменяш лагерите на торсиона на време и нямаш грижи .21:08 14.05.2019
52 Тони
До коментар #37 от "Монтьора":
Жигула , тя ще да е супер колата за теб.21:20 14.05.2019
53 гост
21:24 14.05.2019
54 гост
До коментар #49 от "hmhmhm":
Какво за електричките. Гаранцията при тях е дълга.Като се развали,разход нямаш.21:31 14.05.2019
55 икем
До коментар #10 от "икем":
Не съм имал, но съм карал за много кратко. Нямаше задна, ако се наложи трябваше да се бута.Скоростите като цяло влизаха трудно и с луфтове. Имах по това време японска кола. Оставям всичко друго на страна. Скоростите на японката се включваха изключително меко (с един пръст) стегнато, няма лифтове даже и без съединител без проблем. Който се е сблъсквал знае, които не - си остава фен на Пежо. Нищо общо с автомобил.21:35 14.05.2019
56 Гост
22:03 14.05.2019
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 ххх
Коментиран от #60, #85
22:50 14.05.2019
60 ВАГ
До коментар #59 от "ххх":
Естествено ,че Тойота е в дъното ,тук трябва да отговаря на евро 6 , Тойота вирее само в САЩ,Африка и арабския свят(даже и в Япония не ги карат) т.е.при подчовеците без изисквания.В Европа Аурисите и Королите се чупят повече и от Дачиите .22:58 14.05.2019
61 ЛСФК
До коментар #58 от "Бай Яни":
Бай хОй, много ги разбираш нещата!!! Като спомена Боксер 2.2... да ти кажа, че имам точно такъв и го карам 5-та година (в момента е на близо 550к км). Двигателят е перфектен. За разход да не говорим. Ако не вярваш - виж колко ги карат такива. Преди това имах Спринтер - возеше като каруца, разход - висок, за проблеми да не говорим. Покрай него всичките специализирани сервизи за Мерджани ги научих... И какъв ти е критерия за една марка - някой те е забърсал с пежак и затова ги ненавиждаш?! Умник си ти...Коментиран от #62
23:02 14.05.2019
62 прав си
До коментар #61 от "ЛСФК":
няма смисъл да им обясняваш - те са поддръжници на герб/въпреки,че тиквата кара тойота/ !В държава където кош за смет струва повече от квадратният метър ново строителство наивността е непобедима:д23:43 14.05.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Тъй ли?
До коментар #4 от "гост":
И аз веднага си помислих: страхотна кола, колко ли ще ми струва да и се метна на седалката с мерак?😂02:15 15.05.2019
65 Монтьора
До коментар #40 от "123":
Много си запознат с колите и как само си написал,че си прав,но си повече крив и смешен.Лаладжия си,и дори съм сигурен,че нямаш представа къде се сипва спирачна течност,течност за чистачките и за какво са ламБите които ти свтят на таблото,и си седнал да ми пишеш аз какви инструменти имам,къв'гараж-сервиз също и къде съм живеел.Явно ме познаваш много добре,само че не.За разлика от теб живея в втори по-големина град в бг.а не на село.Сервиза ми е с три клетки едната е с 3д стенд другите две са за ремонтни работи.Шофирал съм коли на клиенти като Ферари,Бентли,Тесла,ГТР и др.имам една отвертка,клещи и френски ключ + тапи за уши за да не слушам колко е велика Шкода това чудо на недоразумението на ваг.дори Дачия е по-надеждна от Шкода,а за корейци и Японци няма какво да говорим.03:50 15.05.2019
66 Кокорчо
Кухи лейки еееееййййй.
05:24 15.05.2019
67 чурка
05:59 15.05.2019
68 ggg
07:51 15.05.2019
69 Николай
До коментар #7 от "e36 е мечтата на бай мангал":
Две Дачии си вземи. Втората ще е заместващ автомобил докато първата е в сервиза. Имам 2 Мерцедеса от 2005 и 2006г, за 3 години нищо не пипано само консумативи. Навъртяли сме над 50 хил. километра.07:56 15.05.2019
70 Николай
До коментар #16 от "Фикимангала":
Страхотна кола имах IS 250 от 2009г. Едип приятел я взе от мен за 5 години никакви грижи. Само масло се сменя и батериите на дистанционното.08:00 15.05.2019
71 Николай
До коментар #23 от "Petar Nikolov":
Пежо, Ситроен и Мицубиши имат общи разработки, еднакви двигатели и тн. На някои коли само декоративната решетка е различна.08:03 15.05.2019
72 А5О
Коментиран от #79
08:37 15.05.2019
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Krasi
10:12 15.05.2019
76 1234
10:14 15.05.2019
77 Водач
10:24 15.05.2019
78 Чукундуризиран тракторизатор
12:43 15.05.2019
79 Guest
До коментар #72 от "А5О":
А пък ти вдигни паметник на тойота и му се кланяй по десет пъти на ден. В тундрата. Може и ескимос да станеш та да лежиш само на "танка" на тойота. Дееева и прос.ият народ дее... Никакво въображение, търсене на различно, ново удоволствие. Само закостенели любители на "германски каски"!15:58 15.05.2019
80 гост
Карам BMW - уникална кола.
Платена статия.
Коментиран от #81, #84
16:42 15.05.2019
81 Guest
До коментар #80 от "гост":
Да, за всеки плиткоумец в България "бмв е уникална кола". Особено 15 - 30 годишните модели са чудо и къмплийт - простотия в Източна Европа (БГ малоу.ниците да спят спокойно, не са единствени). То си трЕбе и да можеш да мислиш на собствен ход, за да разбереш, че и бмв си е средна статистка. Според модификацията.Коментиран от #82, #83
16:59 15.05.2019
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 e36
До коментар #81 от "Guest":
Като всяка друга марка и те имат хубави модели, техните са спортните и то ако не се карат всеки ден. Заради слабите версии за всеки ден бмв е винаги на последно място в класациите по надеждност. Говоря за по-новите модели20:54 15.05.2019
84 Камбата
До коментар #80 от "гост":
Кой те знае и теб каква дърта бангия караш и мислиш ,че караш кола....22:43 15.05.2019
85 Тото
До коментар #59 от "ххх":
Приятелю аз работех в сервиз на Бнт през 90те години когато купиха пежо. Питам те :знаеш ли как се кара служебна кола. Умножи ✖ две и ще разбереш как се кара държавна кола. От тогава карам само пежа и репликата колата ми е в сервиз не съм я произнасял. Не ми пука кой какво мисли за автомобили. Само да добавя ходя до Мюнхен с едно зареждане и не ме боли кръста от седалката.10:28 16.05.2019
86 автомонтьор
Коментиран от #90
13:35 16.05.2019
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Мартин
Премиум марките заемат последните места, а пластмасарките най - отпред!
ТОП Класация :)
20:23 16.05.2019
89 filo
22:19 16.05.2019
90 Минаващ от тук
До коментар #86 от "автомонтьор":
Е те бензиновите на Пежо са на БМВ. Пазарът в Европа е доста променлив поради голямото различие между страните. Пък и да кажеш Пежо, или Фолксваген е доста относително. Зависи и от модела. Ако франсетата са се научили да правят качество няма лошо. Но критерии като седалки, или комфорт са интересни. Не видях пробег например . Тогава да говорим за качество. Леко измислено сравнение.18:40 20.05.2019
91 непознат
23:13 21.05.2019
92 barovci 20 god audita
01:46 29.05.2019
93 Четете внимателно
22:51 11.06.2019
94 Docenta
23:12 11.06.2019
95 гощо
09:38 12.06.2019
96 kon6pirator
13:54 31.07.2019
97 fts
До коментар #19 от "МангусЦигансон":
фиата не е на 2-ро, а на предпоследно място. Иначе малко е глупава тази класация определено. Бива да има някакво степенуване на проблемите. Но и не е вярно че на премиум марките им се прецакват само електрониките.14:28 02.12.2019
98 На дизеляка
20:02 13.04.2020
99 ИВО
- Дръстър - на 70 000 км - ново дистанционно
-ПЕЖО 508 - ЗА 150 000 КМ -15 ПЪТИ в сервиза - 2 пъти смяна на верига и каквото ти дойде на ум- продадох го
-мазда ЦХ5- 80 000 КМ - 2 пъти в сервиз - смяна на датчици
- мерцедеС- 220 - без забележки до момента - 65000 км
-ситроен ц4- 125 000 км - 1 път в сервиз - генератор
15:14 28.04.2020