Статистиката на МВР, която показва броя на регистрирани автомобили в нашата страна е сравнително добър лакмус, за да се направят изводи за това, какъв вид автомобили предпочита българинът.
Вече ви разказахме кой как продава на пазара за нови автомобили, а сега ще обобщим глобалната автомобилна картина в нашата страна и по-конкретно ще покажем тенденциите и предпочитанията на нашенците спрямо дизеловите и бензинови употребявани возила.
Оказва се, че напук на европейските директиви, в България присъствието на дизелови употребявани автомобили се увеличава и вече е почти равно с това на бензиновите. Към днешна дата дизеловите коли в България са 45%, докато бензиновите все още водят с близо 48%, но преднината им постепенно се топи.
Тази плавна промяна се дължи на грандиозните скандали в световен мащаб, свързани с дизеловите автомобили и забраната за употребата им в много градове по света и в Европа. Всичко това сваля цената на дизеловите коли и те се превръщат в предпочитана стока за вносителите на употребявани автомобили у нас.
Малко над 7% пък са колите, които са оборудвани с газови уредби, а електромобилите у нас са пренебрежимо малък процент от цялата картина. Прогнозите са, че инвазията на дизела ще продължи у нас поне още две - три години, след което, те отново ще започнат да намаляват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #6, #43, #60, #77, #107
10:57 30.07.2019
2 The King
Коментиран от #36, #80, #108
10:59 30.07.2019
3 Смешници
Коментиран от #67
11:01 30.07.2019
4 пейо
11:03 30.07.2019
5 Баш майстора
Коментиран от #42
11:03 30.07.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 заз на газ
Коментиран от #75
11:09 30.07.2019
9 мислещ
11:13 30.07.2019
10 qwerty
последно време е нормално да се залита по дизела, понеже ката разноски за гориво е по-изгодно от еквивалентен бензинов двигател (бензин), друг е въпроса дали във времето тази икономия се запазва. При ново МПС на 20 г. 120+ кс. освен всичко останало има идно бонус 1000 лв. за АГУ и цената с обслужването надхвърля 50% от МПС. Затова явно изглежда по примамливо нафта ако може да е с верига, да се смени едно масло за 50 лв. и да се дава газ, а каквото дойде като повреда и обслужване да се разсрочва във времето.
11:15 30.07.2019
11 Ввв
11:22 30.07.2019
12 бай дъ уей
Коментиран от #47
11:24 30.07.2019
13 Фен на немското
Коментиран от #14
11:25 30.07.2019
14 123
До коментар #13 от "Фен на немското":
Напълно съм съгласен с теб. Само едно нещо ще те поправя. От някоко години дизелите ЕВРО 6 са с по-малки емисии от бензиновите. DPF и Adblue са вградени във всички и те постигат по-добри параметри на СО2 и още няколко показателя от бензина.Коментиран от #81, #144
11:50 30.07.2019
15 онзи
Коментиран от #115
11:51 30.07.2019
16 Талисман
11:51 30.07.2019
17 потребител
12:03 30.07.2019
18 Aladin
Коментиран от #20
12:12 30.07.2019
19 охохохохох
Коментиран от #71
13:01 30.07.2019
20 офофофоф
До коментар #18 от "Aladin":
Изтърбушена ти е тиквата-нов дизел и забравяш ! Това е !Коментиран от #24
13:02 30.07.2019
21 Нищо незнаещ
13:04 30.07.2019
22 Нищо незнаещ
13:04 30.07.2019
23 АВСТРИЕЦ
13:17 30.07.2019
24 Aladin
До коментар #20 от "офофофоф":
До коментар 20: Говорих за старите дизели, които се внасят в България. Никой не може да ме убеди, че дизел на 10 години е на по-малко от 200 хиляди километра. Или не си прочел това, което съм написал, или се правиш на остроумен, какъвто всъщност не си.13:18 30.07.2019
25 гост
Коментиран от #45
13:25 30.07.2019
26 diesel forever
Коментиран от #27
13:25 30.07.2019
27 Манго с БМВ
До коментар #26 от "diesel forever":
А така колега, аз махнах катализатора и филтъра, сега пушим яко, и никой не смее да кара зад мен, по добре от застраховка и броня13:31 30.07.2019
28 Таисан
13:50 30.07.2019
29 Цървулчета
Коментиран от #32
14:10 30.07.2019
30 афая
Това, което го "спестяваш" от горивото, после в троен
размер го даваш в сервиза. Трябва да си голям наивник,
да смяташ, че след като си купиш дизелов автомобил, ще си
на далавера. Това дори и в Африка го проумяха, но у нас ще
трябва да минат поколения !
14:12 30.07.2019
31 Таисан
14:20 30.07.2019
32 BMW M4
До коментар #29 от "Цървулчета":
А който кара само с 98 и дори не иска да чува за газ? Или който има 760Li?14:36 30.07.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 123
4 цилиндъра бензин на газ - най - икономично и икономически изгодно при над 8000 км на година.
от там на нататък за всяка екстричка си плащаш дали ще е дизел или бенз повече цилиндри турбини задвижване спирачки и нт.
и кат стане на 20 год. почва мъката, ама положението е, че нямаме избор
тъй че си правиш сметка на джоба и решаваш или бг. действителността купуваш на кредит и после виси пред блока
15:16 30.07.2019
35 Иво
Коментиран от #37
16:30 30.07.2019
36 Само нафта
До коментар #2 от "The King":
шЪ чекаш баце.16:34 30.07.2019
37 Само нафта
До коментар #35 от "Иво":
И ти шЪ чекаш баце.16:34 30.07.2019
38 Само нафта
Нафтата - карам и карам и карам и карам... а не сипвам!
16:37 30.07.2019
39 Все тая
Коментиран от #40
16:59 30.07.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Дядо Мраз
а за дизела от 35%до 45%.Къде виждаш разлика в пъти.Кпгато не разбирате не пишете глупости.Някой по-горе беше писал че колата му гори дизел към 5 на сто.по 2.30 колко прави.Моята е 150коня и е 4*4 и гори LPG 16 на сто по 0.92стотинки.Тежи два тона и вози като лодка и има сумати екстри.Та кое е по евтино на газ или нафта.
17:25 30.07.2019
42 Алфа Ромео
До коментар #5 от "Баш майстора":
Има доста такива "баровци", гледам им "премиумите" Алуди, ВМЗ или Бенц на 15-20 години със зимни гуми ги търкалят лятото или със летни изтъркани галоши, на гол тумбак чифте пищови...17:27 30.07.2019
43 Ганьо
До коментар #1 от "сектант":
Що не вземеш да млъкнеш най-после. Не виждаш ли че кочината палат няма да стане!17:30 30.07.2019
44 Дядо Мраз
17:30 30.07.2019
45 Фернандо Алонсо
До коментар #25 от "гост":
Благодаря Ви колега! Мнението ми изцяло съвпада с вашето, а именно, че трябва веднъж завинаги Ганьо да спре да си премахва ДПФ, ЕГР, Катализатори и всичко екологично в колата си. Всеки който е родител ще разбере. Хора вие убивате, когато тоалетните ви, наречени коли бълват черен, син, сив и бял пушек, след като настъпите, "чипосаната" си бракма. Изобщо не ме интересува, че след "подобренията" кенефа харчел с половин литър по-малко и станал 200 или 300 к. с. Като сте големи състезатели си купете състезателен автомобил и си платете да карате на писта! Това с карането на такива отровни автомобили е еквивалентно на опит за убийство. Който няма пари да си поддържа автомобила, плюс гориво, плюс данъци, просто няма да кара.Коментиран от #50
17:31 30.07.2019
46 Все тая
До коментар #40 от "Гост":
Глупи, един 2.0л бензинов двигател произвежда 30кс на 2000об. Един 1,9 тди двигател същите 30кс ги произвежда на 1300об. Ти карал ли си някога кола на 75кс? Май не си. Я вземи някой дизел 250кс и виж как ще ти счупи някой прешлен. Я прочети малко от кога се слагаъ турбини на бензиновите двигатели и от кога на дизелите. И пак се върни. Какви бяха бензиновите двигатели преди 20г? Я ми кажи? Карбуратори, моно ижекции и подобни асматици с разход 20 на сто. Айде като се научиш малко пак да се върнеш. На всякъде където се изисква сила на двигателя, то той е дизел глупи,точно заради високото КПД. Някога имаше бензинови камиони, ама ти по всяка вероятност си бил блясък в очите на тати по това времв и не ги знаеш. Зил, Газка бяха бензинови камиони, харчеха по една цистерна на ден, и като им качиш 3куб.земя и не може да тръгне. Пуснаха дизели и почнаха да влачат по 10-15 тона. Дойдоха камазите и 20 тона ги нямаха за нищо. Сега има страни дето влачат по 60 тона. Това с бензинов двигател няма да можеш да го направиш,глупи.Коментиран от #49
17:33 30.07.2019
47 Алфа Ромео
До коментар #12 от "бай дъ уей":
Ще кажем че изхвъря твърди канцерогенне частици и децата ти ги дишат, ама нали спести 10 лева на 100 км., а ако си на газ си по-екологичен и плащаш колкото с дизела ако не и по-малко на 100 км. в някои случай. Сега някой ще каже тя газовата струва 800-1000 лева, ами има много прилични коли се продават направо със газова на прилични цени, газовата се изплаща за 8-10 000 км даже и да си я купиш после след автомобила.17:42 30.07.2019
48 Дядо Мраз
Коментиран от #51
17:42 30.07.2019
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Ганьо
До коментар #45 от "Фернандо Алонсо":
Ганьо маха само DPFа. Катализаторите ги махат автокъщите и крадците! Но дори с махнат катализатор бензина не фърга дим, но дизела пуши яко и смърди на кюмюр!17:58 30.07.2019
51 Ганьо
До коментар #48 от "Дядо Мраз":
Интересува ги. Парите. Те ги интересуват17:59 30.07.2019
52 Все тая
До коментар #49 от "Гост":
Глупииии, глупи, турбините са измислени в авиацията, глупи. Там горе на тоя разреден въздух двигателя няма да работи!!! Във повечето автомобилни състезания като Ф1 например използват ЕТАНОЛ!!! НЕ БЕНЗИН!!! Ама ти от къде да го знаеш. В драг състезания използват пак ЕТАНОЛ!!! Ама ти от къде да го знаеш. Я ми кажи на 24ч на Льо Ман какви двигатели използват? Сигурен съм че не знаеш за това ще ти кажа. От доста години бензинките не издържат там. От много години там са предимно автомобили с дизелови двигател. Един от властелините там доста години по ред Ауди печели с двигател ТДИ!!! Сега навлязоха хибридите, но двигателите пак са дизели. Бемзинките просто не издържат. Да се върнем на търбините. Турбото е вградено първо в авиацията, причината съм ти я казал по-горе. Турбината повишава КПД на всеки един двигател. При бензинките има един проблем при поставянето на турбо. Компресията на двигателя трябва да се намали, за да се избегне самовъзпламеняването на горивната смес. При дизела глупи, точно това е целта самовъзпламеняване!!! При висока надморска височина атмосверен двигател има проблем. Въздуха е разреден, и не толкова плътен. Това прави горивната смес некачествена. От там двигателя не работи правилно. Казах ти, порасни малко, понаучи малко, и пак се върни.Коментиран от #56, #74, #142
18:05 30.07.2019
53 Дядо Мраз
18:16 30.07.2019
54 Владислав
Коментиран от #70, #79, #101, #103, #106
18:27 30.07.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Сандокан
18:55 30.07.2019
58 Дядо Мраз
19:02 30.07.2019
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 vasik atanasova
До коментар #1 от "сектант":
ха ха ха ха ха ххааа ха ха ах ахабългарина обича премиум бензин с газчица
дачия ще карат само служебни коли
20:21 30.07.2019
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 ФИНЦИ
20:55 30.07.2019
66 боико
20:57 30.07.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Townboy
21:23 30.07.2019
70 Алфа Ромео
До коментар #54 от "Владислав":
Типично по Ганьовски, кво да очакваш повече, толкова, по-нагоре няма как...21:26 30.07.2019
71 Bobi
До коментар #19 от "охохохохох":
Кара и си скапания диэел21:30 30.07.2019
72 Гост
До коментар #68 от "Все тая":
Не може дори да осъзнаеш каква глупост си написал, защото не правиш разлика между по-голямо КПД и в ПЪТИ по-голямо КПД. А да даваш пример с БМВ 535 Е60, че чупело вратове с неговите умрели 6,5 секунди от 0 до 100 км/ч, показва какъв палячо си! А модератора е по-кух дори от теб.Коментиран от #78, #82
21:58 30.07.2019
73 Денис
21:59 30.07.2019
74 хич
До коментар #52 от "Все тая":
В Льо Ман преди 10 години имаше TDI на Audi и HDI FAP на Peugeot, други не е имало и двете вече ги няма при това от години. Другите класове и коли от същия клас са на бензин. Ф1 винаги са били на бензин, Индикар карат с етанол Е85. Драгстерите са на смес от метанол и нитрометан.Коментиран от #76
22:05 30.07.2019
75 Олееееее
До коментар #8 от "заз на газ":
Горе дол толкова е живота на съвременните дизели - около 7 години или тва са към 200 000 км на тяхното каране. И после почват такива харчове, че нема никъв смисъл. Идея да си купиш дизел има само ако е от магазина. Другото е мазохизъм. Ама всеки си знае. Карам служебен Голф дизел- на 5 години е и на 230 000. До 200 000 нищо не бараш , само караш. Нема проблеми. От скоро насам - почнаха да хвърчат хилядарките в сервиза. Нема нужда22:08 30.07.2019
76 Все тая
До коментар #74 от "хич":
Хахахахахахахаха Ф1 на бензин??? Хахахахаха поредния глупи. И на бензин от 1,6 вадят 800+ конски сили ли? Кажи честно. ХахахахахКоментиран от #117
22:18 30.07.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Все тая
До коментар #72 от "Гост":
Има доста клипове с битки между дизел и бензин. Има един клип с бмв 320i и 320D намери го и гледай колко дизела не върви. Смешкооо казах ти двигатеш не си виждал никога през живота си. Само си чуш, че колите имат такова нещо. Дизелите отдавна не са това, което бяха преди 20-30г. Покарай някоя сериозна кола дизел и ела пак да ми кажеш че не вървят. Да не могат да набират като бензиновите, но това е само за старта, после нещата се развиват по друг начин. На дизел със същите конски сили като на бензинлата ще му вземеш 1ва,2ра най много, от там само ще му дишаш пушилката.Коментиран от #87
22:26 30.07.2019
79 Фернандо Алонсо
До коментар #54 от "Владислав":
Ей го и тоя : "*затапва EGR, вихрови клапи и т. н. Моля Ви, не спорете за глупости, който каквото си харесва, нека това да си кара. При всички положения и двата вида гориво си имат предимства, но при покупка на употребяван автомобил, всяка покупка на дизелов автомобил, който е над 150 000 км, а повечето са на над 200 000, е риск с повече и по-скъпи евентуални последващи разходи. Положението става страшно, когато автомобилът е на над 300 000 с незнайно колко предишни собственика и т. н. Друг факт, е че горивото, особено дизела в БГ е с лошо качество, а дизеловите са по-капризни, към горивото. Относно Ф1 горивото е бензин с октаново число между 95 и 102 и съвпада на 99 % с това от колонката, разликата е в 1%, където този процент прави разлика в летливост и плътност на горивото.22:40 30.07.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 ПетровДругарят Петров
До коментар #14 от "123":
Ad Blue е за намаляване на азотните газове,EGR-а е по същата причина сложен до турбото.22:41 30.07.2019
82 Все тая
До коментар #72 от "Гост":
Бмв 530i 272hp/315nm. 0-100, 6,6 sek. Max speed 250km/hБмв 530D 235hp/500nm 0-100,6,8 sek. Max speed 250km/
Глупи,2 стотни дори не можеш да ги видиш без помощни средства. Обърни внимание, че бензинката е с повече коне, и виж какъв въртящ момент има, после виж и дизела. И двете са 3000куб и двете се 6 цилиндрови. Айде бягай пишкай и лягай.
Коментиран от #85, #88, #92
22:43 30.07.2019
83 Ганьо
До коментар #59 от "Все тая":
По-скоро бърка етанол с метанол. Поредният надъхан еко-шаран. Не съм наясно какво точно гориво се използва във Ф1,но мисля че и на меттанол не са. С метанол карат драгстерите. Но той е твърде разрушителен за двигателя и е отровен за цивилна употреба.Коментиран от #84
22:56 30.07.2019
84 Все тая
До коментар #83 от "Ганьо":
Етанола си е чист спирт 100гр. Продава се във всяка аптека. Етаноловото гориво се прави или от царевица, ечемик и още нещо беше или по химичен път. Етанола изгаря много по добре от бензина. Етанола е много по безвреден при изгарянето си от всеки един бензин. Етанола дава повече енергия от бензина. Етанола развива доста по висока температура от бензина. За това двигателите се правят специално да работят на етанол. Нормалните коли, които се правят за драг състезания и се правят на етанол им се циментира блока, за да може да издържи двигателя. И въпреки това, почти след всяко състезание двигателя подлежи на ремонт. Буталата не са като на нормален автомобил, почти нищо не е като на обикновения двигател. По еврогейска директива във всеки бензин продаван по бензиностанциите трябва да има до 7% етанол. На всяка бензинова колонка го има. При дизела е процентите не помня биодизел.Коментиран от #86
23:07 30.07.2019
85 Ганьо
До коментар #82 от "Все тая":
Въртящия момент не те касае в лек автомобил. Там са важни конете. Нютоните се гледат когато трябва да изтеглиш 60 тона товар по нанагорнището. Да си виждал ТИР да кара със 100 по нанагорнище? Не! Тегли със 60 но ТЕГЛИ! Бензина няма проблем и със 130 да пердаши по баира но пък няма да изтегли 60 тона не със 60, с 0 дори. А съм виждал и как бензиново БМВ изпреварва ТИР по нанагорнище! (Колко е умно да изпреварваш на наклон друг въпрос) Толкова са ви объркали хитрите немци с техните вагони че не знаете на коя планета се намирате от погълнатия кюмюр!23:09 30.07.2019
86 Ганьо
До коментар #84 от "Все тая":
Приказваш пълни глупости. Няма м време да те уча, можеш и сам да си провериш колко енергия има в бензина, нафтата и етанола! Другото също е простотия. Етанола е и корозвен за металите и го слагат за да могат най-вече ония с царевицата да си продават продукцията! Хонда само дето не го пишеше в прав текст в по-старите си ръководства на потребителя "търсете бензин с по-малко малко етанол"! Много, много си заблуден а нямам цяла вечер да ти обяснявам всичките схемички в които ония от ЕPA оплитат хората и автопроизводителите! Само едно трябва да се направи но те не го праеят: да се забрани тоя мръсен кюмюрлък: дизела за леки коли!Коментиран от #89
23:16 30.07.2019
87 Да да
До коментар #78 от "Все тая":
Интересна логика имаш! Първо БМВ не е кола, а диагноза. Второ бензинка 1,2 с турбо вади спокойно 120-140 коня, за дизел такава мощност минимум 1,6. Ако сложиш бензин с турбо 1,6 и тръгнеш да го гониш с дизела, ще го стигнеш след като паркира. Дизела е подходящ за тежки автомобили(комбита), бусове, камиони. Ако искаш да си бърз, лек, маневрен - бензин. Когато кола на дизел спечели WRC, тогава може да пишем отново. Само за инфо - Първата кола минала 1000 км/ч е Блу Флейм и е била на газ. Тва някъде около 1975 година е било.Коментиран от #90, #91
23:22 30.07.2019
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Все тая
До коментар #86 от "Ганьо":
Да най добре не си губи времето. Нищо няма да ми кажеш. Направи си труда да прочетеш какво е етанил. Там ще разбервш и какво е етаноловото гориво. Викаш на колите въртящ момент не им трябва? Кажи чеСно? Ми ако не е тоя въртящ момент как ще върви тая кола бе глупи3? Я ми кажи? Хахахахаха. Важни били конете. Те са важни за максимална мощност/скорост!!! Хахахаха леле колко глупита има на тая земя.не ни касаел въртящия момент. Хахахахахахахах иди го кажи на всички хиляди и жинера дето толкова години хвърлят труд да го увеличават. Сигурно защото не е нужен. Хахахаха и в комиците не съм се смял така. Вие ги засенчихте бре.23:24 30.07.2019
90 Все тая
До коментар #87 от "Да да":
Да, да то за това днешните талиги дето са 1,2 бензинки по 150кс имат живот от днес за утре. Подмине ли 200000км вдигаш банкет че още не е умряла. Вижда се колко е удачно да турбинираш малолитражки. Ако тръгна да гоня някоя такава, най много да взема да го закача за теглича и да го закарам в моргата къдехо му е мястото.23:30 30.07.2019
91 Все тая
До коментар #87 от "Да да":
Иначе за трибуквието съм напълно съгласен с тебе. Просто за друга обикновенна кола, която да върви толкова не се сещам. А иначе бмв е кола за бедни светофарни джигити. Ама да не се отколоняваме от темата23:34 30.07.2019
92 Хаха
До коментар #82 от "Все тая":
Глупии, бензина е БЕЗ турбо и пак наказва тракалника.Сложи му едно турбо и 500 N.m ще ги мине преспокойноКоментиран от #94, #129
23:41 30.07.2019
93 Все тая
До коментар #88 от "Гост":
Ок турбо дизел с турбо бензин. Голф 7 2.0ТДИ и голф 7 1,4 тфси и двте са по 150кс и бензинлата е с 4 стотни по бърза. Можеш ли да ги видил тея 4 стотни глупи? 8,2 сек за бензина, и 8,6 за дизела. 4 стотни глупи. Това е от значение само на драг пистата. На пътя е все тая. Ерата на малитражните турбинирани бензинови еднодневки започва. Няма двигател над 1,6куб бензинов. При голф7. Остават само гти-то и толкова. Ама и то е дно гти, пфффКоментиран от #97
23:44 30.07.2019
94 Все тая
До коментар #92 от "Хаха":
С ДВЕ СТОТНИ ЛИ БЕ? МНОГО ГО БИЕ ХАХАХАХАХАХАХА бензина е за косачки и резачки за дърва. За всичко друго има дизел.23:46 30.07.2019
95 тОката
23:52 30.07.2019
96 тОката
23:56 30.07.2019
97 Гост
До коментар #93 от "Все тая":
Ти си истинско олицетворение на това, колко ниско може да падне бай Ганьо в самонавиването си, че неговия дизелов трошлвк е хем икономичен, хем бърз. Как изобщо ти хрумна да сравняваш 1,4 бензин с 2,0 дизел и на всичкото отгоре да казваш, че дизела изостава малко? Ти си напълно смахнат прошляк.Коментиран от #99
23:59 30.07.2019
98 тОката
00:01 31.07.2019
99 Все тая
До коментар #97 от "Гост":
Значи в цяла европа са ганьовци според тебе, защото карат дизели. Хахахахахаах смешко когато искаш един автомобил да върши работа то този автомобил е дизел. Ако искаш да се перчиш пред празноглавата силиконова кифла с мозък като оризово зърно си взимаш бензинка и понеже си скъсан от всякъде и слагаш газ, а ако си още по скъсан метан. Айде карай си косачката за трева и не ме занимавай повече. На вкус и цвет тавариш нет. Когато видиш камион, кораб, самолет на бензин обади ми се. Всички машини които извършват някава работа са на дизел! Тея дето са за пълнеж са на всичко останало. Едно е 4л на 100км друго е 8+л на 100км, леко е по две. Математика трети клас. Нито съм тръгнал да се състезавам с тези около мен, нито ми дреме за колко ускорява до 100км/ч.Коментиран от #102, #111, #113
00:12 31.07.2019
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 ДедоВиЯ
До коментар #54 от "Владислав":
Баш па на аутобана "аналогов" бензинов мотор ама ич нема да те бави! Ти де ша запреш с мазутника той от там те почва... Те по ралитата не работят с български дебили. Ша знаиш!00:28 31.07.2019
102 Фернандо Алонсо
До коментар #99 от "Все тая":
Ок, карай си дизела, но без да му махаш ДПФ, без да му затапваш EGR и всички подобни изродщини, които правят в БГ, след като си купят дизелов автомобил. Според мен, когато си купуваш нов автомобил си заслужава да си купиш дизелов, но за втора употреба, трябва или да познаваш собственика или пълна сервизен история и колата да е макс на 150 000 км. Всичко друго е измамна икономия. Ще видим в дългосрочен план сегашните бензинови малолитражки, колко ще издържат, защото и те имат вече по_сложни дюзи, двумасови махивици и турбини. Проблемът е, че масово, компактните и малките автомобили ги правят само на бензин и няма да има алтернатива...Коментиран от #105
00:37 31.07.2019
103 Алфа Ромео
До коментар #54 от "Владислав":
Същата кубатура бензин с турбо ще те направи смешен бе Ганчо, кво се биеш по гърдите че си голяма работа със тоя семеен шлеп като хвъряш канцерогенни сажди след теб.01:04 31.07.2019
104 Истината
01:19 31.07.2019
105 Аман от дебили в БГ
До коментар #102 от "Фернандо Алонсо":
Максимум на 150 к,а един мармот завиваше шоколад в станиол,лапешки истории01:22 31.07.2019
106 vasik atanasova
До коментар #54 от "Владислав":
а аз ще те поздравя с левия ми мигачевала за аудито но бензина е по хубав
само че бърка дълбоко в джоба
затова и всичките топ версии са бензинови
S RS СА СИ БЕНЗИНОВИ
иначе ауди правят едни от най добрите дизели
особено двигателя комън реал
02:40 31.07.2019
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Алфа Вълкът
До коментар #2 от "The King":
Това е точно, но българинът в масата си е простичък човечец и обича простичките неща. Виж колко дислайка имаш, значи простите хора са два пъти повече в тая държава.Коментиран от #110
07:18 31.07.2019
109 гощо
07:25 31.07.2019
110 Читател
До коментар #108 от "Алфа Вълкът":
Това мнение... е силно разпространено сред 20 годишните, късноизживяващи пубертета. На които мама/тати са им купили някаква кола, наливат им бензин... и карат по 2-3000 км./годишно, като в тези километри е включено и ходене до морето. Разумен човек, няма да "хвърля" 1000 и нагоре лева годишно в повече, след като може да ги спести от разликата бензин/газ;Хондата ми гори 8/100 бензин и 10/100 газ. 17 лв. срещу 9 лв. При 20 000 км. годишно - 200 пъти по 8 лв. разлика. Това са 1600 лв. от тях - 240 отиват за бензин, 160 (прекалено много е това, но от мен да мине) - за подръжка на АГУ (смяна на 2 филтъра за 8 лв. на 10-15000км.); Аз съм работещ човек, сам изхванвам семейството си и е смятам, че граничи с малоумието да хвърлям над 1000 лв. годишно.... само заради снобизма - да карам на бензин. Нека не забравяме и еко-елемента в избора на гориво.
08:32 31.07.2019
111 Гост
До коментар #99 от "Все тая":
Палячо, самолетите са на керосин. Дори и танковете са с бензин, така че тъпите ти сравнения си ги заври някъде. Ти си пълен цървулан и за твое сведение никога не съм карал на газ. Такива пушляци като теб, скоро ще ги забранят навсякъде, защото не им пука за околните и тровят всички с корубите си.Коментиран от #112, #126
08:43 31.07.2019
112 Читател
До коментар #111 от "Гост":
Нима смяташ, че ползвайки бензин/дизел замърсявап по-малко спрямо шофиране на газ(пропан-бутан/CNG)?Интересно - с какво образование си, защото определено проявяваш сериозна доза неграмотност.
Коментиран от #118
08:48 31.07.2019
113 Читател
До коментар #99 от "Все тая":
Прав си - дизеловият двигател е с по-високо КПД. Затова е по-подходящ за всякаква тежка техника - трактори, камиони, комбайни и т.н. Проблемът е - че е прекалено сложен и капризен двигател. С много по-скъпа подръжка. И силно-замърсяващ с канцерогенни замърсители. Затова и по-разумните държави/градове, се опитват да ограничат употребата на дизелови автомобили.Коментиран от #127
09:05 31.07.2019
114 тОката
09:30 31.07.2019
115 Този
До коментар #15 от "онзи":
И Ганьо, не поддържа тези системи или постига временен резултат с добавки и нашумалото водородно почистване... Ужасно е!! Всяка втора кола като даде газ и зад нея става климатична катастрофа! Щото дизела нали... ай сик...09:47 31.07.2019
116 Автомонтьор
Коментиран от #123
09:49 31.07.2019
117 гост
До коментар #76 от "Все тая":
Ти въобще разбираш ли от коли? Или грешно съм те разбрал че Ф1не са с бензинови двигатели?09:56 31.07.2019
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Iceman
10:09 31.07.2019
120 Читател
До коментар #118 от "Гост":
Уф, пак тази простотия - "Газта скапва двигателя" :)Както написах по-горе, за 20 000 км. ми остават едни 1000 лв. Със сегашната ми кола съм минал малко над 50 000 км., т.е. 2500 лв. съм напред. Е колко струва един двигател??? С опел Астра съм направил 150 000 км.. Това е кола купена за 4500 лв. през 2010. От разликата в горивата ми останаха едни 7000 лв.
Скапвал двигателя :) При пробег над 100 000 км (и спестени 5 000 лв. от разлика в цените на горивата). ще си купя не само двигател:)
Ти като си купил кола, очакваш да векуваш с нея ли :)
но все пак - като за теб, добре е да вярваш, че газта скапва двигателя :)
10:20 31.07.2019
121 фффф
До коментар #118 от "Гост":
Газта не съсипва двигателя. Съсипва го комбинацията смотана уредба + двигател неподходящ за газ. Много често срещана комбинация в БГ - евтина уредба при евтин майстор сложена на произволна кола без да се чете и после - изненада. ************************************************Ако се избере правилния мотор, сложи се правилната уредба и то от кадърен специализиран сервиз може да си я търкаляш 200-300-500 хил.км. И все пак най-добре си е заводски произведена кола на метан - най-евтино, най-екологично, без недостатъците на афтърмаркета.
10:21 31.07.2019
122 ончо
10:22 31.07.2019
123 дрън
До коментар #116 от "Автомонтьор":
В нормалните държави се ограничават дизелите Евро-2-3 и бензиновите до Евро-2.Но това са коли произведени преди 20 и повече години!С дизел Евро 4,5,6 нямаш грижа!! Аман от простотийте написани от газаджий ,само и само да зарибят нови клиенти!10:25 31.07.2019
124 дрън
Коментиран от #125, #146
10:32 31.07.2019
125 Читател
До коментар #124 от "дрън":
Пълни глупости си написал.10:45 31.07.2019
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Все тая
До коментар #113 от "Читател":
За старите дизели съм съгласен че замърсяват. Новите нямат нищо общо със старите. Имат дпф филтри, имат адблу системи и от ауспуха излиза единствено азот и пари. Погледни ауспуха на някоя кола на 2,3 години и ще видиш, че е абсолютно чист. От външната страна ще се изцапаш повече от колкото ако бръкнеш вътре. Карам камион на милион и петстотин, като го запаля няма грам пушече, няма мирис на нафта, няма нищо. Личната ми кола е 2016г ауспуха вътре свети. Няма пушаци, няма миризми на нафти. Ограничават старите дизели, и то само в идеален център на градовете. На всякъде другаде можеш да си караш спокойно. Това със забраните на дизела са бръщолевения на смотаните журналисти. В действителност изобщо не е така. От 2012г съм в Европа, дори и в момента докато пиша и дизелите не спират да се карат ама изобщо. Всяка 2ра кола е тди, цди, хди, дти и така на татък. Компании които никога не са слагали дизел започнаха да слагат дизели. Модели на коли които нинога не са имали дизел започнаха да слагат дизел. Дали е защото ще ги забраняват?12:18 31.07.2019
128 159
Коментиран от #131
13:51 31.07.2019
129 Ганьо
До коментар #92 от "Хаха":
Мани, тия трактори на 4000 оборота са мъртви. Бензина едва тогава почва да пердаши и има още 3000 оборота до червеното да ускорява! Ама върви им го обяснявай на тия нафтаджийски черни кратуни!Коментиран от #130
16:59 31.07.2019
130 Все тая
До коментар #129 от "Ганьо":
Само дето на 4000об дизела ще е залепил стрелката в дясно, а ти тепърва ще запопваш да ускоряваш. Ама върви ти го обяснявай. Много сте ми смешни. Да няма интернет, да няма заснети клипове, разбирам. Гледайте бе момчета като не можете да карате. Ела да те повозя на 260кс v6 дизелак да видиш как мре на 4000об.хахахахКоментиран от #132, #136
17:35 31.07.2019
131 Ганьо
До коментар #128 от "159":
А извънградско даже е добре за мотора да се кара по-динамично с около 120 защото изчиства въглеродните отлагания. Или пък в града да не се гаси мотора на всеки светофар! Естествено за бензин говоря, ония черни тракалници боли ме фара за комините им! Всички тия глупости които въведоха и старт-стоп и ЕGR, всичко това УБИВА двигателя, а не води до кой знае какви разлики в замърсяването. Просто капиталистите са намерили още един начин да печелят на наш гръб, като колите се чупят точно на края на гаранцията!17:36 31.07.2019
132 Ганьо
До коментар #130 от "Все тая":
Пак не си прав. Нали като превллючиш от четвърта на втора и оборотите веднага стаеат 5000! Това че караш като тираджия, не ти е виновен никой!Коментиран от #135
17:38 31.07.2019
133 Фен
18:30 31.07.2019
134 фен дизел
18:40 31.07.2019
135 Все тая
До коментар #132 от "Ганьо":
Ганьоооо, ама верно си Ганьо. Не ми трябва да превключвсм от 4та на втора!!! Това не ти е бензиновия асматик. Достатъчно ми е двигателя да е на около 1100-1200об и само натискам и ти казвам чао бамбино. Качи се пикарай съвременен дизел и заповядай пак. До 2007ма година и аз мислех като теб. Бензин и нищо друго. Да ама ми се наложи да си взема дизел, с много недоверие го взех. От 2007ма година до ден днешен бензинов асматик не искам и на снимка да видя. Особенно ако не е турбиниран и е някоя малолитражка дето има живот от днес до утре.19:01 31.07.2019
136 Гост
До коментар #130 от "Все тая":
Пак ли ти бе, неграмотно тираджийче? Ела да направя смешен твоя умрял 3,0 литров дизелов Мерцедес с моя "асматичен" 2,5 турбо бензин с 250 к. с. Що не се скриеш вече, че тъпотиите ти станаха множко - то не бяха пъти КПД, не бяха измишльотини за Льо Ман и накрая това за смешния ти и тромав Мерцедес, който е пълен смях като динамика.Коментиран от #137
19:21 31.07.2019
137 Все тая
До коментар #136 от "Гост":
Ти като по-грамотен я ми обясни какво е това тираджия? Разясни ми я тази непонятна за мен професия ли е какво е това? На тебе ти казах ти кола над 75 коня 1,4куб не си се возил, какво остава да си имал.Коментиран от #138
19:56 31.07.2019
138 Гост
До коментар #137 от "Все тая":
Ти верно си страшно неграмотен и нагъл. Нали беше много врял и кипял едно време или забрави, че тираджии сраваха най-тъпите и караха ТИР-овете, защото за друго не ставаха освен да въртят геврека. Та ти си пълно олицетворение на това. Нямал съм кола - само тази простотия ли успя да измислиш след глупостта да сравняваш 2,0 литра дизел с 1,4 бензин, защото били с еднаква мощност? Май ти нямаш мозък щом си си купил скопения дизелов Бенц, който всеки бензини VW, BMW или дори Subaru и Skoda ще те направят смешен.Коментиран от #139, #140
22:16 31.07.2019
139 Все тая
До коментар #138 от "Гост":
Е защо ли още от самото начало си знаех че си глупи. То сигурно и на челото ти го пише. Я ми кажи какво е това ТИР и как се кара? То като ставаш за нещо що не се пробваш? А? Искаш ли да пробваш, мога да ти го уредя? Няма да е за дълго,само метър на пред и 5м на зад в права линия. Завойчета няма да те карам да правиш, че току виж ти се е напрегнало гладкото мозъче. Ако ке са теа дето освен геврек друго немогат, ако не са те ти нали знаеш кое ще си ближеш за сол? Ако не знаш ще ти кажа. А, ама забравих, че си глупи и не знаеш, че всяко нещо, до което ти се докосваш всеки ден, го доставят тея дето само въртят геврека. Вибратора на женати дето го ползва, вместо пикалото ти, че за друго не става пак тея дето въртят геврека са го докарали. Ако не са били те, жена ти на сухо да е стояла. Са и на това да те науча ГЛУПИ. Професия тираджия НЕ СЪЩЕСТВУВА!!! ТИР не е превозно средство!!! ТИР е международна конвенция за превоз на стоки и товари, от, и за страни извън евросъюза!!! Глупи. За да стана ШОФЬОР НА ТЕЖКОТОВАРЕН АВТОМОБИЛ НАД 12 ТОНА съм карал доста повече курсове от колкото ти за аматьорската ти ЛЮБИТЕЛСКА книжка!!! Може за друго да не ставам, ама не работя за 500Е на месец и след време няма да взимам 150 евро пенсийка и да се моля децата да са живи и здтави да ме гледат. На всеки 5г си взимам чисто нов автомобил и не мисля дали ще се счупи. Като се счупи вдигам телефона и отива в сервиз. И всичко това ми е безплатно!!! Не плащам винетки за да карам по разб22:35 31.07.2019
140 Все тая
До коментар #138 от "Гост":
А и да допълня. За тея 5 години след като му разкатая играта от каране идва някой глупи като тебе и се кефи каква хубава кола си е взел. А след като за 5 години аз и разкатая играта на тая кола от каране някой голям глупи като тебе разправя на ляво о дясно как дизелите не вървят, пушат замърсяват. Големи еколози станахте бре. До вчера с галошите, днес обули лецовете и станале граждане. Той си хвърля плика с отпадъците през бълкона, защото си мисли че е още на село и долу е бунището, ама еколог станал. Като го спре полицая върви с 20те лева на пред само и само да не го глобят щото глобата ще му е колкото заплатата. И тръгнал да говори кои за какво ставали. Говори ми за коли 250кс,ти само си чувал, че има такива колиКоментиран от #141, #148
22:42 31.07.2019
141 Гост
До коментар #140 от "Все тая":
Не е истина, колко си неграмотен - в два поста имаш над 10 правописни грешки. И в този ред на мисли, за мен е чест да бъда наречен глупи от съвършен къхар като теб. Празната ти кратуна не може да роди друго освен вибратори, пикала и чужди жени, защото е всеизвестен факт какво се случва с жените на тираджиите. Явно с друго не може да се успокояваш в жалкия си животец и за да не се самоубиеш, си вярвай, че нямам кола с 250 к. с. - боли ме фалоса за толкова смешно същество като теб, което си мисли, че е център на света, а не осъзнава, колко е жалък.Коментиран от #143
23:00 31.07.2019
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 help
До коментар #14 от "123":
прочети в нета за евро6 бензин и дизел и ще видиш че нормите на дизела а почти х2, а е пак едно и също евро. В USA обаче са еднакви и затова от там почна дизел гейта, щото докарват стойностите само на хартия или с измама23:34 31.07.2019
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 qwerty
До коментар #124 от "дрън":
при кадърно сложена газова това с клапаните не е на всеки 10 000 км. или нещо от сорта.факт, че свещите са консумативно, но смяната на 20 000 - 30 000 км. и с оглед възрастта на масовата кола в бг. се касае за обикновени свещи за 20 лв. комплекта.
филтър на газова на всяко обслужване на колата за 10 лв. и още + 10 лв. при ГТП
това са в общи линии разноските, разбира се според монтажа на 50 000 км. рейка за стотина лева и на 100 000 км. изпарител за сто и няколко лв. според избора., а и 5 лв на година за 2 капачки като ти ги откраднат на паркинга.
винаги могат да се завишат или понижат тези цифри, но това е доста реалистична развивка на разноските по АГУ след монтажа на кола среден клас над 10 г.
аз си плащам и си правя избора, който може да кара на бензин негов избор, но 110 - 160 кс. за семейна кола е предостатъчно като възможности и динамика
Коментиран от #149
10:31 01.08.2019
147 Ники 2
Истината е една Мерцедес ц220 143 w203 да е след фейслифта че много се трошат със запушен дпф и Неше да върви, непризнава, но да е в мрежа, зимата му е лошо. Такова предпочита българина, чичка комплексар с малка пи**а :))
11:03 01.08.2019
148 МАК
До коментар #140 от "Все тая":
ПРИЯТЕЛЮ не се хаби да спориш със Госта госта Ганьо и други тем подобни индивиди и най вече зомбираните по Агу защото те са само карачи каруцари без грам да са технически грамотни в областта на колите!!! Повечето пишат абсолютни глупости за дизелите!! Повечето коли са във едни заводски рамки на които те трябва да отговарят!! Повечето тука философи не разбират факта че като се моднат Грамотно с умисъл и изкараш колата от заводските рамки се отключва реалния потенциал на тези двигатели - дига се мощността и въртящия момент,оттам по ниския разход!!! Друго напълно се премахват Еко боклуците файда от тях няма,като се пренапише софтуера в екуто Грамотно колата замърсява далеч под нормите доказано проверено в сериозни пунктове по София!!! Защо е хубаво да се махнат еко боклуците - веднага отговарям заради подобията на горива в Бг оттам аварират адски бързо и се почват мъките!!!
15:19 15.08.2019
149 МАК
До коментар #146 от "qwerty":
Дрън дрън ярина!!! Карай си асматика на газ пък мисли че е евтино!!! Ние с дизелите щракаме с пръсти само за консумативи и нафта се дават пари за нищо друго!!! Аз съм постигнал около 6,82 лв на 100 .. как и защо дълго за обяснение!!15:24 15.08.2019
150 Не ми пука
10:49 16.08.2019