В нидерландския град Катвейк се състоя премиерата на поредния "убиец на Tesla". Lightyear One е оборудван със слънчеви батерии, които добавят до 20 000 "безплатни" километра на година.
Петместният лифтбек е дълъг 5 057, широк 1 898 и висок 1 426 мм. Това го прави близък по размер до Audi A7 (4 969 мм) и BMW 6er Gran Turismo (5 091 мм).
В салона на холандския електромобил практически липсва пластмаса. Всички повърхности са покрити с естествени тъкани, а единственият пластмасов елемент е кормилният блок.
Вместо с мокет подът е застлан с покритие от натурална дървесина. Със същия материал е облицована и централната конзола.
Lightyear One разполага с четири електромотора за всяко от колелата и акумулаторен блок, чийто капацитет позволява изминаването на 725 км по цикъла WLTP, който се смята за най-близкия до реалните експлоатационни параметри.
Вместимостта на батерията и мощността на задвижващата система не се съобщават. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 10 секунди.
Ефективността на монтираните на покрива и предния капак слънчеви батерии зависи много от времето. На бонус от 20 000 км годишно могат да разчитат само жителите на слънчеви райони.
В условията на холандската зима панелите могат да изработват енергия, достатъчна за изминаването на едва 7 км дневно. Само на слънчеви батерии Lightyear One може да ускори до 15-20 км/ч.
Серийното производство на "холандската Tesla" започва през 2021 г. в завода на Lightyear в гр. Хелмонд. Компанията вече е продала първите 100 екземпляра срещу предплата в размер на пълната цена от €119 000.