26 Юни, 2019 10:38 7 831 24

Холандската Tesla се зарежда от слънцето

  • lightyear-
  • one

В нидерландския град Катвейк се състоя премиерата на поредния "убиец на Tesla". Lightyear One е оборудван със слънчеви батерии, които добавят до 20 000 "безплатни" километра на година.

Петместният лифтбек е дълъг 5 057, широк 1 898 и висок 1 426 мм. Това го прави близък по размер до Audi A7 (4 969 мм) и BMW 6er Gran Turismo (5 091 мм).

В салона на холандския електромобил практически липсва пластмаса. Всички повърхности са покрити с естествени тъкани, а единственият пластмасов елемент е кормилният блок.

Вместо с мокет подът е застлан с покритие от натурална дървесина. Със същия материал е облицована и централната конзола.

Lightyear One разполага с четири електромотора за всяко от колелата и акумулаторен блок, чийто капацитет позволява изминаването на 725 км по цикъла WLTP, който се смята за най-близкия до реалните експлоатационни параметри.

Вместимостта на батерията и мощността на задвижващата система не се съобщават. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 10 секунди.

Ефективността на монтираните на покрива и предния капак слънчеви батерии зависи много от времето. На бонус от 20 000 км годишно могат да разчитат само жителите на слънчеви райони.

В условията на холандската зима панелите могат да изработват енергия, достатъчна за изминаването на едва 7 км дневно. Само на слънчеви батерии Lightyear One може да ускори до 15-20 км/ч.

Серийното производство на "холандската Tesla" започва през 2021 г. в завода на Lightyear в гр. Хелмонд. Компанията вече е продала първите 100 екземпляра срещу предплата в размер на пълната цена от €119 000.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 не убиец а

    15 24 Отговор
    По скоро кошник.Някак си джендърее и то още отдалеч......

    Коментиран от #23

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Местя си го...

    13 13 Отговор
    Тия размазаха тесла 725 км са недоатижими

    Коментиран от #16

  • 4 Философ

    12 8 Отговор
    А да, явно е основно за инос за богати клиенти, тъй като в Холандия слънце почти не грее!
  • 5 Boxer

    28 9 Отговор
    По-добре изглежда от Тесла. Два пъти по-скъпа е. Обаче ще ми носи пари. Като карам 8-10хил. км годишно останалата енергия за 10тина хил. км ще я продам на енергото ;) Само след 50тина години и ще ми е излязла бес пари ;)
  • 6 сектант

    20 19 Отговор
    Норвежката тесла се зарежда от детския плач
  • 7 Философ

    1 4 Отговор
    Корекция инос да се чете износ!
  • 8 Смешници

    13 11 Отговор
    0-100 за 10сек, при условие, че на всяко колело има ел двигател? Това е някаква "малолитражка" сред ел автомобилите сигурно и с размери на катафалка. А на тази цена неразбирам кои идиоти са се вързали
  • 9 незнайко

    24 4 Отговор
    Много ми е интересно как в цял свят се борят срещу ТЕСЛА за да я размажат, но след 3 години !!!
  • 10 Местя

    15 6 Отговор
    Що да са смешници тесла ги прави за 2.7 секунди ама като ускориш два пъти и пробега ти става 200 км
  • 11 гост

    13 15 Отговор
    Ами сега как да извъртя нещата така че да изкарам Тесла най-велики? Ако кажа нещо лошо за холандския миксер ще ме обвинят че съм против електричките. Ако критикувам 0-100 за 10 сек и слънчевите панели ще кажат че не се грижа достатъчно за околната среда. Ако кажа че е грозна ще ме нарекат джендър и гей. Дали да не кажа че е много скъпа? Я по добре да звънна на Илон и да го питам, да не взема да объркам позицията на култа.
  • 12 Не че нещо... АМА...

    1 2 Отговор
    https://www.marica.bg/bedstvieto-e-kolosalno-no-za-nego-nikoj-ne-govori-otkrito-Article-213619.html
    Скоро и от Тесли ще има отпадъци там...
  • 13 за гъби съм

    6 2 Отговор
    Направили са си хубав сайт, в раздел кариери има поне 50 свободни позиции, значи се разрастват - в общи линии са малко по-напред от Ахмед Мерчев с Алиено :) Дано да я видим тая кола по пътищата.
  • 14 AUDI

    13 0 Отговор
    Всички вадят картинки и анимации. Всички са убийци , не знам си кво , пък само Рено правят серийно ел.кола и Нисан и Кона-та нали . Освен тесла нали

    Коментиран от #15

  • 15 за гъби съм

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "AUDI":

    Е нали и Ауди правят Е-Трон. Миналата седмица го видях паркиран, леко малък изглежда в сравнение с модел Х и има леко азиатска предница, но все пак си е пушка на външен вид. Дано следващите версии да оправят ускорението.
  • 16 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Местя си го...":

    И как са я размазали като не се знае какви батерии има? Те може да смятат, че панелите ще им дадат 300км, а 400км идват от батерията, не ги знаеш какви ги пишат. Ако се качиш на нея и в умерен климат и стадартни условия изминеш 700км без зареждане тогава ще се съглася, че са прави. Явно не е мощна, а е проектирана за икономия, което е добре, обтекаема е, което пак е добре, натурални материали пак добре, цената е ужасно висока, технически данни не се занят.

    Коментиран от #17

  • 17 за гъби съм

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Това им е написано на сайта, гарантират 400 км през зимата на магистрала....

    Lightyear One е създаден идва от коренно различна перспектива. Нашата производителност ни кара да се съсредоточим неумолимо върху оптимизирането на ефективността и безопасността. Започнахме от нулата, следвайки не конвенцията, а само законите на физиката, за да извлечем максимума от всеки джоул енергия. Lightyear One ще стигне до диапазон от 725 км по цикъл на WLTP. Ние ще гарантираме най-малко 400 км през зимата, при скорост на магистралата и при отопление. В повечето случаи обхватът ще бъде между 500 и 800 километра.

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "за гъби съм":

    Това значи, че повече от 60-70кв няма да й сложат. А това дали ще зареди нещо от панелите или не си доста относително, както казват, ако има слънце ще има и ток, ако няма остава само батерията, а като я настъпиш няколко пъти и тези 400км може да паднат на 200км. В моят град сложиха зарядна на АББ и две паркоместа за електрички, ама отдолу със ситен шрифт е написано, че цената за квч е 0.48лв, а скоростта й е 20кв на час. Единственно Тесла са смислени към момента, нищо друго, всички техни убийци се самоубиват със своето закъснение от 10-12г. и сега само маркетинга им работи, но не и развойната дейност. Ето Киа/Хюндай пуснаха що-годе добра и евтина кола, но са на 3млрд. минус, а плюят Тесла, че не печелили. Тези които печелят пускат голф за 35х.евро с пробег 150км.

    Коментиран от #20

  • 19 Кико

    1 1 Отговор
    Боже колко още има с мислене на средностатична Ушанка. Дай да пиине!
  • 20 за гъби съм

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Възможно е и така да стане с пробега, обаче за какво изобщо да я произвеждат при това положение. Холандците са стабилни като цяло, може и да изкарат реален конкурент на Тесла. Интериора е много интересен, дано да не остане само на картинка. Виж им сайта, там има доста инфо за колата.
  • 21 Жоро

    2 0 Отговор
    Холандия- автомобилостроене?????????????

    Коментиран от #22

  • 22 Пост на гост

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Жоро":

    Имат и автомобили , и автобуси, и камиони. За кораби , лодки и подобни въобще да не говорим.
  • 23 Dido

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "не убиец а":

    😂😂😂😂😂👍👍👍👍
  • 24 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    Ако се зарежда само от слънцето значи в Холандия ще се движи само един ден в годината - през лятото :D