Отидете към основна версия

13 674 68

Идва ли краят на големите мотори?

  • ford-
  • focus-
  • st

Отдавна се знае, че колкото по-голям обем има двигателят, толкова е  по-мощен автомобилът. Моторите с голяма кубатура обаче водят и до повече вредни вещества, изхвърляни в атмосферата. Еколозите отчаяно се борят с този проблем и донякъде успяха да наложат доста по-строги норми и изисквания за новите автомобили. Така започна ерата на двигателя с малък обем, турбо компресори и повече конски сили.

Това е добре, защото по този ночин се предпазва атмосферата от замърсяване, но от друга страна води до бавна и мъчителна смърт за любимите на мнозина големи двигатели. Най-разпространени и най-достъпни за обикновенните хора са наточените версии на компактни модели, но и те един по един се преориентират към агрегати със значително по-малък обем.

Заради непрекъснато затягащите се еконорми автомобили като VW Golf GTI, Ford Focus ST, Opel Astra OPC и компания са сериозно застрашени от пълно преобразяване. И сега поредната жертва е вече факт.

Ford обяви, че от януари следващата година спира производството на Focus ST. Този автомобил разполага с 2.5-литров двигател и мощност от 225 к.с., изключително динамичен е, но не може да покрие европейските екологични стандарти Евро 5.

Знаейки важността на модела за своите фенове, от компанията се опитаха да ги обнадеждат, като натъртиха на факта, че през октомври ще бъде показана новата генерация на Focus ST. Под капака и ще се монтира мотор с обем два литра, който ще е от серията EcoBoost и ще има мощност от 250 к.с. За мнозина обаче това ще е съвсем различен автомобил.

Сегашният Ford Focus ST не е единственият автомобил, който не отговаря на нормите Евро 5. Аналогична на неговата съдба очаква и хитовите резачки Honda Civic Type-R, Mazda RX-8 и Alfa Romeo Brera 3.2. Докъде ще стигне тази тинденция ще покаже само времето.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини