През юни в Германия са регистрирани 325 231 нови леки автомобила. Това е с 4.7% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година.
Въпреки спада с 6.1% от юни 2018-а безспорно най-предпочитаната марка автомобили в Германия за изминалия месец остава VW с 62 347 новорегистрирани превозни средства или 19.2 процента дял. На второ и трето място с минимална разлика се подреждат BMW (25 602 коли) и Ford (25 060 автомобила). Сходна е и тенденцията им спрямо юни 2018 г. - лек ръст.
В челната петица се нареждат и други две емблематични немски марки, а именно Audi и Mercedes-Benz. През юни 2019-а те също отбелязват значителен брой нови регистрации в Германия - съответно 24 100 и 24 069, но за разлика от конкурентите BMW и Ford те отчитат спад със съответно 13.2 и 15.2 процента. На шесто място в класацията се нарежда Opel с 20 461 превозни средства.
Ясно забележимо е фаворизирането на немските потребели към собствените им автоконцерни, особено след като най-продаваната марка коли в света Toyota заема чак 12-а позиция. Впечатляващ е и лошият резултат на Porsche - 24 място със срив от 32.2 процента спрямо същия месец на миналата година.
Въпреки 26-тата си позиция и респективно 1 605 нови регистрации, най-внушителен ръст отбелязва американският автоконцерн Tesla с цели 469 процента, което потвърждава тенденцията на нарастващото одобрение спрямо електрическите автомобили.