През последната година степента на удовлетвореност сред собствениците на автомобили и леки товаро-пътнически превозни средства в САЩ е спаднала с 3.7%, показва новото издание на Американския индекс за удовлетвореност на клиентите (ACSI). Този икономически индикатор измерва оценката на 180 000 американци за определени стоки и услуги от 1994 г. насам.
Спадът на средната степен на удовлетвореност до 79% говори за общ спад в качеството на автомобилите. 21 от 27-те марки, включени в изследването, постигат по-нисък резултат, отколкото през 2018 г.
Най-удовлетворени от колите си са собствениците на Lexus. Луксозната марка на Toyota изпреварва Mercedes-Benz само с един процентен пункт. За третото място пък се борят цели седем марки с еднакъв бал - Audi, BMW, Honda, Infiniti, Lincoln, Subaru и Volvo.
В дъното на рейтинга са две от марките в състава на италианско-американския концерн Fiat Chrysler Automobiles. От автомобилите на Dodge са доволни 74% от собствениците, а от тези на Chrysler - 71%.
Най-голям ръст в удовлетворението на клиентите отбелязва Infiniti, която подобрява миналогодишния си резултат от 78% на 82%. Най-сериозен пък е сривът при Volkswagen и Nissan.
Според експертите на ACSI спадът в степента на удовлетвореност със сигурност се дължи до известна степен и от поскъпването на новите автомобили. През 2019 г. средната им цена е достигнала рекордните $37 000 (€33 320).