Отидете към основна версия

3 373 4

"Жигули" по унгарски

  • arsenal-
  • lada-
  • жигули-
  • roadster

Макар да прилича на роудстър от 30-те години на миналия век, автомобилът на снимките всъщност е регистриран като Lada 1200. В това няма никаква измама - той действително е построен на базата на "Жигули", но не в Толиати, а в Унгария.

Създател на Arsenal Roadster е конструкторът от Будапеща Фредерик Банк Солствадкерт. Той е страстен почитател на колите от 20-те и 30-те, а любимият му модел е Mercedes SSK.

През 1980 г. Солствадкерт и автомобилният състезател Йожеф Давид решават да построят роудстър в предвоенен стил. За основа е взета Lada 1200 - един от най-популярните модели по онова време в Унгария, което решава проблема с намирането на резервни части.

3.6-метровият Arsenal Roadster тежи едва 720 кг и мощността на 1.2-литровия "Жигулов" мотор е предостатъчна. До средата на 90-те години са произведени 6 бройки, като е добавена и 1.6-литрова версия със 130 к.с. и максимална скорост 200 км/ч.

Фредерик Банк Солствадкерт се отказва от бизнеса с поръчкови автомобили в средата на 90-те години и продава цялата документация и всички лицензи на бизнесмен от Будапеща. Той започва да предлага роудстърите под името Imeprial, но се оказва, че то вече е патентовано от Mercedes-Benz, а и купувачите са единици. Производството на унгарското "Жигули" е прекратено през 1999 г.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини