Отидете към основна версия

22 930 29

Тествахме новото градско SUV на Kia - XCeed

  • kia-
  • xceed-
  • тест

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Европейското подразделение на Kia превърна специално създадения за Стария континент модел Ceed в цяло семейство, което вече включва и четвърти член. След петвратия хечбек, практичното комби и динамично изглеждащият Shooting Brake, наречен ProCeed, сега на бял свят се появи кросоувърът XCeed. Първите динамични тестове на XCeed се проведоха в Марсилия, където беше и наш екип. Ето и първоначалните впечатления от модела.

Екстериор


Дизайнът на XCeed е създаден от екип на студията във Франкфурт под ръководството на Грегори Гийом. Дизайнът е сходен с този на хечбека, но XCeed изглежда по-емоционално, а освен предните две врати всички екстериорни детайли са проектирани ексклузивно за новия градски кросоувър. Въпреки факта, че междуосието с дължина от 2 650 мм е еднакво за цялата гама Ceed, кросоувърът изглежда по-динамичен благодарение на дългия преден капак, който плавно преминава в А-колонките, както и заради наклонените задни колонки и козирката-спойлер на петата врата.

Предните и задните надвеси са нараснали съответно с 25 и 60 мм. Пътният просвет е 174 мм, а във версията с 18-инчови колела - 184 мм. Като цяло XCeed е модерен градски кросоувър със значителна доза спорт в излъчването си, а мнозина (включително и ние) го определят, като една от най-красивите коли на марката. Скосеният в задната си част таван, псевдо подкартерната защита и задния дифузьор, както и интегрираните в бронята ауспухни накрайници завършват интересната мускулестата и спортна визия на XCeed

Интериор


Интериорът на Xceed е направен в духа на текущата линия Ceed, като централната конзола е обърната към водача. Прави впечатление, че материалите не са скъпи, но пък са качествени и приятни на допир. Акцент в салона е новият "плаващ" екран на мултимедийната система. Шофьорът и пътниците не могат да се оплачат от липсата на вътрешно пространство. Що се отнася до мястото за товари, то багажникът е с обем от 426 литра, а когато задните седалки се сгънат, обемът нараства до 1 378 литра.

Опциите в салона също са на доста прилично ниво. Информационно-развлекателната система се предлага с 10,25-инчов HD екран (базовата версия пък е с мултимедия с 8-инчов дисплей) и е снабдена със слот за eSIM карта за постоянен достъп до Интернет. Срещу доплащане можете да поръчате аудио система JBL Premium, която предлага отличен звук. Иначе приборите са информативни, изцяло дигитални (12.3-инчов екран с резолюция 1 920х720 пиксела), а седалките се характеризират с изразена странична поддръжка, ергономични са, но са една идея по-твърди.

Двигатели и ходови характеристики


Новият XCeed се оборудва само с турбомотори - бензинови и дизелови. Базов е T-GDI с мощност 120 коня, но този мотор е слабичък за масата на купето. Една степен по-нагоре е позициониран бензиновият 1.4 T-GDI, който според нас е идеалният мотор за XCeed. Той е с мощност 140 коня и предлага отлична динамика, като в същото време е сравнително икономичен. Топ вариантът - 1.6-литров турбомотор с мощ от 204 коня предлага повече динамика, но пък е малко по-тежък и прави колата по-трудна за управление (основно откъм недозавиване).

За почитателите на дизелите има 1.6-литров мотор с две мощностни характеристики - 115 и 136 конски сили. И двата дизелови мотора са много икономични, но не предлагат динамиката, която заслужава външността на колата. Що се отнася до окачването, то е модернизирано спрямо по-високия клиренс, по-твърдо е, но пък крен в завоите почти не се усеща. Спирачките също са по-големи от тези на хечбека (320 мм предни и 284 мм задни дискове), което определено се усеща при по-екстремно спиране. Кормилната уредба се усеща различно от тази на хечбека. Воланът е по-директен и по-информативен.

Цена


В Германия XCeed се продава на цени от над 20 000 евро. У нас цената обаче ще е по-ниска - базовата ще започва от 36 000 лв с ДДС. От недостатъците на автомобила трябва да се отбележи липсата на 4х4 предаване, Tom-Tom навигацията, която лагва от време на време, както и по-евтините материали в салона. Иначе, получавате ефектен кросоувър с отлично качество на изработка и с богат набор от бензинови и дизелови мотори. Нашият фаворит е XCeed с 1.4-литров бензинов мотор, работещ съвместно с автоматична трансмисия.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 21 гласа.

Свързани новини