Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Европейското подразделение на Kia превърна специално създадения за Стария континент модел Ceed в цяло семейство, което вече включва и четвърти член. След петвратия хечбек, практичното комби и динамично изглеждащият Shooting Brake, наречен ProCeed, сега на бял свят се появи кросоувърът XCeed. Първите динамични тестове на XCeed се проведоха в Марсилия, където беше и наш екип. Ето и първоначалните впечатления от модела.
Екстериор
Дизайнът на XCeed е създаден от екип на студията във Франкфурт под ръководството на Грегори Гийом. Дизайнът е сходен с този на хечбека, но XCeed изглежда по-емоционално, а освен предните две врати всички екстериорни детайли са проектирани ексклузивно за новия градски кросоувър. Въпреки факта, че междуосието с дължина от 2 650 мм е еднакво за цялата гама Ceed, кросоувърът изглежда по-динамичен благодарение на дългия преден капак, който плавно преминава в А-колонките, както и заради наклонените задни колонки и козирката-спойлер на петата врата.
Предните и задните надвеси са нараснали съответно с 25 и 60 мм. Пътният просвет е 174 мм, а във версията с 18-инчови колела - 184 мм. Като цяло XCeed е модерен градски кросоувър със значителна доза спорт в излъчването си, а мнозина (включително и ние) го определят, като една от най-красивите коли на марката. Скосеният в задната си част таван, псевдо подкартерната защита и задния дифузьор, както и интегрираните в бронята ауспухни накрайници завършват интересната мускулестата и спортна визия на XCeed
Интериор
Интериорът на Xceed е направен в духа на текущата линия Ceed, като централната конзола е обърната към водача. Прави впечатление, че материалите не са скъпи, но пък са качествени и приятни на допир. Акцент в салона е новият "плаващ" екран на мултимедийната система. Шофьорът и пътниците не могат да се оплачат от липсата на вътрешно пространство. Що се отнася до мястото за товари, то багажникът е с обем от 426 литра, а когато задните седалки се сгънат, обемът нараства до 1 378 литра.
Опциите в салона също са на доста прилично ниво. Информационно-развлекателната система се предлага с 10,25-инчов HD екран (базовата версия пък е с мултимедия с 8-инчов дисплей) и е снабдена със слот за eSIM карта за постоянен достъп до Интернет. Срещу доплащане можете да поръчате аудио система JBL Premium, която предлага отличен звук. Иначе приборите са информативни, изцяло дигитални (12.3-инчов екран с резолюция 1 920х720 пиксела), а седалките се характеризират с изразена странична поддръжка, ергономични са, но са една идея по-твърди.
Двигатели и ходови характеристики
Новият XCeed се оборудва само с турбомотори - бензинови и дизелови. Базов е T-GDI с мощност 120 коня, но този мотор е слабичък за масата на купето. Една степен по-нагоре е позициониран бензиновият 1.4 T-GDI, който според нас е идеалният мотор за XCeed. Той е с мощност 140 коня и предлага отлична динамика, като в същото време е сравнително икономичен. Топ вариантът - 1.6-литров турбомотор с мощ от 204 коня предлага повече динамика, но пък е малко по-тежък и прави колата по-трудна за управление (основно откъм недозавиване).
За почитателите на дизелите има 1.6-литров мотор с две мощностни характеристики - 115 и 136 конски сили. И двата дизелови мотора са много икономични, но не предлагат динамиката, която заслужава външността на колата. Що се отнася до окачването, то е модернизирано спрямо по-високия клиренс, по-твърдо е, но пък крен в завоите почти не се усеща. Спирачките също са по-големи от тези на хечбека (320 мм предни и 284 мм задни дискове), което определено се усеща при по-екстремно спиране. Кормилната уредба се усеща различно от тази на хечбека. Воланът е по-директен и по-информативен.
Цена
В Германия XCeed се продава на цени от над 20 000 евро. У нас цената обаче ще е по-ниска - базовата ще започва от 36 000 лв с ДДС. От недостатъците на автомобила трябва да се отбележи липсата на 4х4 предаване, Tom-Tom навигацията, която лагва от време на време, както и по-евтините материали в салона. Иначе, получавате ефектен кросоувър с отлично качество на изработка и с богат набор от бензинови и дизелови мотори. Нашият фаворит е XCeed с 1.4-литров бензинов мотор, работещ съвместно с автоматична трансмисия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 гост
Коментиран от #4, #5, #17
10:41 23.09.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ежко Бежко
До коментар #2 от "гост":
Може и Соренто в оборудване GT Line след рестайлинга. Доволно обем, комфорт и екстри. 2.2 дизелче с 200 коня и 440 нютона заедно с 8 степенен класически автомат си е екстра. За жалост в Европа не се предлага с 3.5 V6 бензин....10:52 23.09.2019
6 мислещ
10:56 23.09.2019
7 Марио
10:59 23.09.2019
8 Алфа Вълкът
11:00 23.09.2019
9 Батката
Коментиран от #10, #20
11:02 23.09.2019
10 Точно така
До коментар #9 от "Батката":
Права си Батка.Най добро е BMW X5 за 5000 лева щото имиджа му сред простолюдието е доказан и когато му затъмниш стъклата и надуеш чалга си лесно разпознаваем.Благодарение на такива като теб западна Европа се спасява от отпадъците като дори взима пари за тях,а тук в панелните комплекси ти и другите Батки им вдъхвате нов живот.Коментиран от #12
11:29 23.09.2019
11 VIKI
11:35 23.09.2019
12 Батката
До коментар #10 от "Точно така":
Ти май нещо се обърка?Кой освен теб говори за коли за 5000 лв? Аз говоря за чисто нови автомобили и то СУВ. И то средноразмерен. Това ме интересува и скоро ще взема такъв на оперативен лизинг. Но разглеждах и по-малките модели на доста марки за други цели и споделям мнение, че по-малките модели на Кия не струват - доста конкуренти ги превъзхождат. Така че, вземи да избиваш комплекси другаде...
Коментиран от #14
11:38 23.09.2019
13 Гоши
12:20 23.09.2019
14 Ти си в грешка
До коментар #12 от "Батката":
Тук не говоря а пиша и ако избивах комплекси както твърдиш,подобно на теб щях да плюя по модела от статията.Реално тази КИА струва колкото базов Голф с 2 врати без климатик а дори и радио.Двигателите с които се предлага са здрави и икономични като не на последно място е 7 годишната гаранция.Ти на оперативен лизинг ако щеш си вземи и самолет но истината е,че представения в статията модел е доста добро предложение като концепция и цена.Коментиран от #27
12:27 23.09.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 карчи
13:28 23.09.2019
17 Borislav Popov
До коментар #2 от "гост":
2- литровия мотор 150 к.с. е слабичък за Спортейджа, за него само 2.4 -185 к.с.14:09 23.09.2019
18 VIKI
Коментиран от #21
14:12 23.09.2019
19 ако е евтн шаси купя
14:23 23.09.2019
20 Путарина
До коментар #9 от "Батката":
вече никой не ги слага дсг или двоен съединител на новите16:41 23.09.2019
21 луд
До коментар #18 от "VIKI":
Не е лошо да видиш колко струва Пасата, за цената му ще си вземеш две такива, една за четни, другата за нечетни дни.Коментиран от #22
16:58 23.09.2019
22 VIKI
До коментар #21 от "луд":
Гледам го много добре колко стува новия Пасат Аллтрак 4 моушън септември 2016 г. 49 000 лева с ддс с 12 месеца или 20 000 км. гаранция от Порше Бг.Коментиран от #24
18:58 23.09.2019
23 Емил
19:54 23.09.2019
24 Стефан
До коментар #22 от "VIKI":
На фона на хубавия Аллтрак 4 с 12 месеца гаранция или 20000 км. то значи тази лоша Киа дава 7 ГОДИНИ гаранция, много се съмнявам в качеството на Пасата, и като започнете с едни коне все едно сте Верстапен или Хамилтън, НИЕ СМЕ ЛЮБИТЕЛИ шофьори а не състезатели, вашите бащи караха коли по 82 и 52 коня и пак обикаляха България, айде стига вече, говорите или пишете все едно чета Рос Браун или Кристиан Хорнер.Коментиран от #29
22:55 23.09.2019
25 Г55амг
06:48 24.09.2019
26 audi a8
09:29 24.09.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 TomTom
Друго си да знаеш такива думи.
14:16 24.09.2019
29 VIKI
До коментар #24 от "Стефан":
Глупчо от 1998 г. съм проф.шофьор кат. С! Не ми говори детинщини! - знам какво умряла кола идеално на шоф.курс учебните ми коли бяха Лада Нива на газ/тъкмо навлизаха газовите уредби тук/ - най-умрялото 4х4 произведено след 1995г. гарнирано с газово и велосипед има повече тяга! и Зил на изпита ми пред ДАИ.Извънградско не си позволявам да вдигна повече от 95 на прав път и над 145 абсолютен максимум на бг. умрелите магистрали. НО има едно нещо на което му се вика тяга - въртящ момент НМ - които са особено нужни за 4х4 извън пътя и на пътя когато изпреварваш! Въртящият момент който имат новите 2.0 литрови турбо-дизели със 190 коня - го имат само 6 цл. 3 литрови битурбо бензини и то на малко повече обороти.
15:54 25.09.2019