Отидете към основна версия

22 129 36

Най-спортният "паркетен" SUV

  • mazda-
  • cx-7-
  • кросоувър дизел

Основната цел при създаването на кросоувъра CX-7 е той да притежава подчертана индивидуалност, като наред с това от него да струи динамика и спорт. Това се отдаде на японците още в началото на 2006 година, когато моделът беше представен в САЩ. Малко по-късно продажбите му стартираха и в Япония, а на Стария континент автомобилът се появи през лятото на 2007. Само, че с един сериозен недостатък - липсата на дизелова модификация. Високата цена на акцизната тогава бензинова версия не успя да наложи компактния кросоувър у нас. Японците явно отчетоха високото търсене на дизелови автомобили в този сегмент, защото през миналата година те представиха и своя вариант, работещ с тежкото гориво. Този автомобил вече се продава и у нас, а обстойният тест, който направихме засяга версията 2.2 CD - един автомобил с динамична осанка и нрав, като в същото време предлага икономичен двигател и доста атрактивна цена.

Екстериор
Външният вид на CX-7, следващ дизайнерската тенденция Zoom-zoom е добре разпознаваем. Според мнозина от специалистите в бранша именно кросоувърът на Mazda притежава един от най-динамичните екстериорни дизайни в сегмента на компактните кросоувъри. Обликът на автомобила е смесица от т.нар. SUV автомобили и този на спортните автомобили. Основна роля за това играят стремителнити странични линии, ярко изразените надкалникови вежди и агресивно изглеждащата предна броня. Оригиналните предни светлини се явяват завъшващ акорд в тази пиеса със заглавие Mazda CX-7. Ако трябва да обобщим външно моделът допада на по-спортно настроените шофьори, които все пак искат да притежават функционален автомобил с повишена проходимост.

Интериор
Вътре в купето нищо не различава CX-7 от модерен лек автомобил от средния клас. Авангардните, но същевременно информативни дисплеи са разположени в две зони - пред водача и в горната част на централната конзола. Седалките не са големи, но са ергономични, а мястото отзад е предостатъчно. Багажникът е практичен и е в нормите за автомобил от този клас. Един от малкото недостатъци на CX-7 е свързан с материалите в купето. Те изглеждат малко по-евтино и не кореспондират добре с луксозното външно излъчване на колата. За сметка на това сглобката е на много високо ниво и въпреки по-твърдите пластмасови детайли скърцани от различен тип и паразитни шумове не се чуват в купето. Като цяло интериорът може да се определи с три думи - модерен, комфортен и функционален.

Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че акцентираме на дизеловата версия на модела. Тя е снабдена с 2.2-литров двигател с мощност 173 к.с. и механична шестстепенна скоростна кутия. Тези агрегати предават въртящият момент и на четирите колела, но само при нужда. При нормална пътна обстановка водещи са предните колела, но при необходимост електрониката мигновено прехвърля момента и към задния мост. Тази схема и доста високия клиренс на автомобила му позволяват да се сплавя отлично със средни по трудност терени и при всякакви климатични условия. По порохидомст в този клас Mazda-та може да се причисли към едно от челните места. Дизеловият мотор има достатъчно тяга и предвид рафинираната возия се справя идеално с т.нар. планински пътища. На магистрала колата отново показва завидно ниво. Най-общо казано мощност не липсва, автомобилът е стабилен в завои и предлага доста добра возия. Не на последно място трябва да отбележим и факта, че дизовата CX-7 е изключително икономична и екологична. За последното се използва добавка ad blue.

Цена
Има и по-евтини алтернативи, но предвид качеството и оборудването цената определено е атрактивна. Освен това ако се регистрира на фирма, автомобилът може да ползва данъчен кредит и тогава нещата определено стават интересни.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.

Свързани новини