Основната цел при създаването на кросоувъра CX-7 е той да притежава подчертана индивидуалност, като наред с това от него да струи динамика и спорт. Това се отдаде на японците още в началото на 2006 година, когато моделът беше представен в САЩ. Малко по-късно продажбите му стартираха и в Япония, а на Стария континент автомобилът се появи през лятото на 2007. Само, че с един сериозен недостатък - липсата на дизелова модификация. Високата цена на акцизната тогава бензинова версия не успя да наложи компактния кросоувър у нас. Японците явно отчетоха високото търсене на дизелови автомобили в този сегмент, защото през миналата година те представиха и своя вариант, работещ с тежкото гориво. Този автомобил вече се продава и у нас, а обстойният тест, който направихме засяга версията 2.2 CD - един автомобил с динамична осанка и нрав, като в същото време предлага икономичен двигател и доста атрактивна цена.
Екстериор
Външният вид на CX-7, следващ дизайнерската тенденция Zoom-zoom е добре разпознаваем. Според мнозина от специалистите в бранша именно кросоувърът на Mazda притежава един от най-динамичните екстериорни дизайни в сегмента на компактните кросоувъри. Обликът на автомобила е смесица от т.нар. SUV автомобили и този на спортните автомобили. Основна роля за това играят стремителнити странични линии, ярко изразените надкалникови вежди и агресивно изглеждащата предна броня. Оригиналните предни светлини се явяват завъшващ акорд в тази пиеса със заглавие Mazda CX-7. Ако трябва да обобщим външно моделът допада на по-спортно настроените шофьори, които все пак искат да притежават функционален автомобил с повишена проходимост.
Интериор
Вътре в купето нищо не различава CX-7 от модерен лек автомобил от средния клас. Авангардните, но същевременно информативни дисплеи са разположени в две зони - пред водача и в горната част на централната конзола. Седалките не са големи, но са ергономични, а мястото отзад е предостатъчно. Багажникът е практичен и е в нормите за автомобил от този клас. Един от малкото недостатъци на CX-7 е свързан с материалите в купето. Те изглеждат малко по-евтино и не кореспондират добре с луксозното външно излъчване на колата. За сметка на това сглобката е на много високо ниво и въпреки по-твърдите пластмасови детайли скърцани от различен тип и паразитни шумове не се чуват в купето. Като цяло интериорът може да се определи с три думи - модерен, комфортен и функционален.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че акцентираме на дизеловата версия на модела. Тя е снабдена с 2.2-литров двигател с мощност 173 к.с. и механична шестстепенна скоростна кутия. Тези агрегати предават въртящият момент и на четирите колела, но само при нужда. При нормална пътна обстановка водещи са предните колела, но при необходимост електрониката мигновено прехвърля момента и към задния мост. Тази схема и доста високия клиренс на автомобила му позволяват да се сплавя отлично със средни по трудност терени и при всякакви климатични условия. По порохидомст в този клас Mazda-та може да се причисли към едно от челните места. Дизеловият мотор има достатъчно тяга и предвид рафинираната возия се справя идеално с т.нар. планински пътища. На магистрала колата отново показва завидно ниво. Най-общо казано мощност не липсва, автомобилът е стабилен в завои и предлага доста добра возия. Не на последно място трябва да отбележим и факта, че дизовата CX-7 е изключително икономична и екологична. За последното се използва добавка ad blue.
Цена
Има и по-евтини алтернативи, но предвид качеството и оборудването цената определено е атрактивна. Освен това ако се регистрира на фирма, автомобилът може да ползва данъчен кредит и тогава нещата определено стават интересни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Eли
Коментиран от #31
15:56 08.09.2011
2 rd
Коментиран от #5
15:56 08.09.2011
3 никол
15:56 08.09.2011
4 ---
15:56 08.09.2011
5 a8
До коментар #2 от "rd":
Колега, забравяш Мазда 3 тя също е женска!15:56 08.09.2011
6 Гено
Коментиран от #7
15:56 08.09.2011
7 do 6
До коментар #6 от "Гено":
Гено, колега не знам дали си от София но тук кукличките карат предимно X6, кайен и тук таме МЛ! ако искаш вярвай ;)15:56 08.09.2011
8 Italy
15:56 08.09.2011
9 DBS
15:56 08.09.2011
10 anti bulgaristan
Коментиран от #11
15:56 08.09.2011
11 AERO
До коментар #10 от "anti bulgaristan":
ami stoi si v chujbina be izmekiar,nie tuk sme ceniteli:)))))) a puk ti si ANTI.....15:56 08.09.2011
12 Бай Онзи
Мазда в последните години е в челните класациии за качествен автомобил. Това е важно, дали като човек си даде парите ще е доволен от стоката, а CX-7 много го хвалят.
15:56 08.09.2011
13 anti bulgaristan
Коментиран от #15
15:56 08.09.2011
14 JS
15:56 08.09.2011
15 aero
До коментар #13 от "anti bulgaristan":
grazdanino "anti bulgaristan" vidiah che si izbroil mechtite si po-gore, opredeleno si izmekiar sus selski mantalitet, ot nika ti razbiram che si ot malchinstvata i si s nisko nivo na IQ :)) ne se zanimavai s men,hapvai si duniera na spokoistvie....15:56 08.09.2011
16 maksito
15:56 08.09.2011
17 anti bulgaristan
15:56 08.09.2011
18 anti bulgaristan
Коментиран от #19
15:56 08.09.2011
19 aero
До коментар #18 от "anti bulgaristan":
naistina e zabavno po forumite grazdanino "anti bulgaristan", vidiah che tvoiat kompleks te e razpalil i si napisal 2 komentara, az ne karam S klasa a obiknoven 4x4 avtomobil i banicharka, i ne se keleshia kato teb! mnogo mi e interesno kakvo razbirash ot kompleksi, kato ti samiat si podvlasten na tiah, i sus tova "anti bulgaristan" mai ti e vinoven vse niakoi drug:))ami po4ni da se opraviash sam......naistina po forumite e mnogo zabavno s takiva kato teb:)))))15:56 08.09.2011
20 subaru
15:56 08.09.2011
21 automatic fan
15:56 08.09.2011
22 anti bulgaristan
Коментиран от #24
15:56 08.09.2011
23 JS
15:56 08.09.2011
24 aero
До коментар #22 от "anti bulgaristan":
grazdanino " anti bulgaristan" otdavna ne se jegvam ot "puberteti po dusha", aide ne se izlagai poveche i ne me zanimavai s gluposti, zavurshi si srednoto i stani evtina rabotna ruka i kreditozavisim guzar:))podoziram che si dobro momche kogato ne pisesh gluposti po forumite:)))dori i da si ot malcinstvata....15:56 08.09.2011
25 NIKOLAY
15:56 08.09.2011
26 nikolay
Коментиран от #27
15:56 08.09.2011
27 xaxaxaxa
До коментар #26 от "nikolay":
ti vechno shte si karash busa smeshnik neka ni e zle s pu***te i djipovete mishka15:56 08.09.2011
28 NIKOLAY
15:56 08.09.2011
29 Хубава е
колко мъка има по тая държава.
Това е кола!!!
Не е повод да си изливате душата
15:56 08.09.2011
30 323F 150!!!
http://www.cars.bg/autonews/technologies/599
15:56 08.09.2011
31 VanKoTo
До коментар #1 от "Eли":
da novata mazda bt-50 sigyrno syshto e jenska nali :@mazda ne sa nikak jesnki avtomobili
15:56 08.09.2011
32 stani
15:56 08.09.2011
33 Real
Когато Мазда стане женска кола, БМВ ще го карат на луната! Аман от "мъже" с компакти!
15:56 08.09.2011
34 Galia
15:56 08.09.2011
35 petar dimitrov
15:56 08.09.2011
36 Стоян
15:56 08.09.2011