Отидете към основна версия

7 673 25

Ново малко Ferrari в ретро стил

  • ferrari-
  • roma

Ferrari представи ново купе, което ще бъде позиционирано под кабриолета Portofino и ще стане стартов модел в гамата на марката. Двуместната Roma се отличава с минималистичен дизайн с щипка носталгия и високотехнологичен интериор.

Новото Ferrari е дълго 4 656, широко 1 974 и високо 1 301 мм. Това го прави със 70 мм по-дълго, с 36 мм по-широко и със 17 мм по-ниско от Portofino. Теглото е 1 472 кг, със 70 по-малко от кабриолета.

Под предния капак работи четирикратният победител в конкурса "Двигател на годината". 3.9-литровият V8 развива 620 к.с. при 5 750 об/мин и 760 Нм при 3 000 об/мин. Макар междуосието и моторът да са еднакви при Portofino, от Ferrari настояват, че Roma е изцяло нов модел.

За разлика от Portofino, което се оборудва със седемстепенна роботизирана трансмисия, новото купе получава по-модерната предавателна кутия от флагмана SF90 Stradale с осем предавки и два съединителя. Ускорението до 100 км/ч приключва след 3.2 сек., а максималната скорост надхвърля 320 км/ч.

Външно Roma напомня класическите "ферарита" от 50-те и 60-те години на миналия век 250 GT Berlinetta Lusso и 250 GT 2+2. Заслугата за това е ситно перфорираната радиаторна решетка с обратен наклон и кръглите мигачи в калниците. В същото време задницата на модела е украсена със светодиодни стопове, интегрирани в продължението на мускулестите задни калници, а фаровете са адаптивни.

С Roma в интериорните решения на Ferrari дебютира нова концепция. Приборният панел е изцяло цифров, а екранът на информационно-развлекателната система е ориентиран вертикално. На високата централна конзола, разделяща шофьора и пътника, е разположен иновационен селектор на трансмисията.

Срещу пасажера е разположен отделен екран, от който може да настройва климатика и да управлява мултимедията. Разбира се, купувачът ще може да избира индивидуални материали, съчетания от кожа и алкантара и да персонализира интериора с различни комбинации от метални и гланцови декорации.

От Ferrari засега си мълчат по въпроса с началото на продажбите и цената. Не е изключено Roma да бъде показана на автосалона в Лос Анджелис идната седмица. Очаква се купето да бъде малко по-скъпо от Portofino, чиято цена в Европа започва от €190 000.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.

Свързани новини