Ferrari представи ново купе, което ще бъде позиционирано под кабриолета Portofino и ще стане стартов модел в гамата на марката. Двуместната Roma се отличава с минималистичен дизайн с щипка носталгия и високотехнологичен интериор.
Новото Ferrari е дълго 4 656, широко 1 974 и високо 1 301 мм. Това го прави със 70 мм по-дълго, с 36 мм по-широко и със 17 мм по-ниско от Portofino. Теглото е 1 472 кг, със 70 по-малко от кабриолета.
Под предния капак работи четирикратният победител в конкурса "Двигател на годината". 3.9-литровият V8 развива 620 к.с. при 5 750 об/мин и 760 Нм при 3 000 об/мин. Макар междуосието и моторът да са еднакви при Portofino, от Ferrari настояват, че Roma е изцяло нов модел.
За разлика от Portofino, което се оборудва със седемстепенна роботизирана трансмисия, новото купе получава по-модерната предавателна кутия от флагмана SF90 Stradale с осем предавки и два съединителя. Ускорението до 100 км/ч приключва след 3.2 сек., а максималната скорост надхвърля 320 км/ч.
Външно Roma напомня класическите "ферарита" от 50-те и 60-те години на миналия век 250 GT Berlinetta Lusso и 250 GT 2+2. Заслугата за това е ситно перфорираната радиаторна решетка с обратен наклон и кръглите мигачи в калниците. В същото време задницата на модела е украсена със светодиодни стопове, интегрирани в продължението на мускулестите задни калници, а фаровете са адаптивни.
С Roma в интериорните решения на Ferrari дебютира нова концепция. Приборният панел е изцяло цифров, а екранът на информационно-развлекателната система е ориентиран вертикално. На високата централна конзола, разделяща шофьора и пътника, е разположен иновационен селектор на трансмисията.
Срещу пасажера е разположен отделен екран, от който може да настройва климатика и да управлява мултимедията. Разбира се, купувачът ще може да избира индивидуални материали, съчетания от кожа и алкантара и да персонализира интериора с различни комбинации от метални и гланцови декорации.
От Ferrari засега си мълчат по въпроса с началото на продажбите и цената. Не е изключено Roma да бъде показана на автосалона в Лос Анджелис идната седмица. Очаква се купето да бъде малко по-скъпо от Portofino, чиято цена в Европа започва от €190 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #16
11:06 14.11.2019
2 ЗАПОЗНАТ
11:12 14.11.2019
3 Само гледам
Коментиран от #22
11:14 14.11.2019
4 сектант
11:27 14.11.2019
5 БОКО
11:37 14.11.2019
6 Винету
11:41 14.11.2019
7 гост
Коментиран от #9
12:13 14.11.2019
8 ФауВе
Коментиран от #12
12:47 14.11.2019
9 Бачо Киро
До коментар #7 от "гост":
Че 190 бона не звучи зле за Ферари със 620кс. Има достатъчно коли в тоя сегмент. Много е красиво и данните му са доста прилични.12:49 14.11.2019
10 Алфа Ромео
13:50 14.11.2019
11 Владислав
Коментиран от #14
14:34 14.11.2019
12 Кико
До коментар #8 от "ФауВе":
Ти да не си Баба Ванга или Нострадамус. Затраи и си мечтаи някой ден да се качиш на това бижу!14:37 14.11.2019
13 пилот на Ферари
15:35 14.11.2019
14 пилот на Ферари
До коментар #11 от "Владислав":
RS6 е 560 коня , а тук имаш 620 . това първо . И второ цената тръгва от базовата 240 000 лева.Къде виждаш в RS6 по вече коне и по вече мощ и "два три пъти по ниска цена "?
А смяташ ли RS6 за типичен семеен автомобил ?
RS6 е напудрено комби което върви стабилно само по права линия. Съответно е доста по тежко и при завоите с тия си размери няма да е толкова стабилно.
От друга страна настройките са доста твърди и комфорта хич го няма - което все пак си е нормално.
Коментиран от #15
15:44 14.11.2019
15 Владислав
До коментар #14 от "пилот на Ферари":
Колега, защо говориш така? Не е вярно,първо цената е над 200,000+ лв за модел 2019 за модели 2016,2017 е много по-малка. Второ абсолютно всеки модел на RS6 започва базово със 605 к.с, базово. Отделно именно, че е по-тежка е много по-устойчива и на право и в завой. Малко физика, ограмоти се. А не знам кой убеждаваш че едва ли не, едно Ферари вози по-комфортно от едно комби!!! Подкрепи твърденията си с малко факти като ще спорим а не на база "фен на италиански автомобили"Коментиран от #19, #20, #21, #24
16:13 14.11.2019
16 Mazda
До коментар #1 от "Гост":
Mazda!😜17:27 14.11.2019
17 type-R
17:55 14.11.2019
18 Tuxla
18:43 14.11.2019
19 Глей ти
До коментар #15 от "Владислав":
2018 Audi RS6 Avant (aut. 8) , manufactured or sold in 2018, version for Europe4x4 full-time (all-wheel drive permanent), automatic 8-speed gearbox (with Tiptronic manual shift mode)
gasoline (petrol) engine with displacement: 3993 cm3 / 243.9 cui, advertised power: 412 kW / 552 hp / 560 PS ( ECE ), torque: 700 Nm / 516 lb-ft, more data: 2018 Audi RS6 Avant (aut. 8) Horsepower/Torque Curve
Audi RS6 Avant Performance (aut. 8) , manufactured or sold in 2018, version for Europe
4x4 full-time (all-wheel drive permanent), automatic 8-speed gearbox (with Tiptronic manual shift mode)
gasoline (petrol) engine with displacement: 3993 cm3 / 243.9 cui, advertised power: 445 kW / 597 hp / 605 PS ( ECE ), torque: 750 Nm / 553 lb-ft, more data: 2018 Audi RS6 Avant Performance (aut. 8) Horsepower/Torque Curve
18:44 14.11.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Глей ти
До коментар #15 от "Владислав":
Определено комбито е по-практично. Но то всяко комби е по-практично, от което и да е купе. Едва ли човек, който си купува Ферари, това ще му е единствената семейна кола.А що се отнася до твърдението ти, че стабилността на едно комби, което и да е то, е по-добра от на Ферари е меко казано несериозно.
19:01 14.11.2019
22 Неутрал
До коментар #3 от "Само гледам":
Вери найс :)21:10 14.11.2019
23 Японеца
22:19 14.11.2019
24 Ами
До коментар #15 от "Владислав":
Тежко е да пази от удар. Според физиката ти ф1 пистов мотор изтребител са бавни и нестабилни. А гондола товарен самолет и кораб си вдигат 2 3 к километра и правят и лупинги без проблем. Просто пистов мотор ако се забие някъде си дотам. Иначе хич не върви и маневри му куцат вероятно.00:27 15.11.2019
25 незнайко
00:31 16.11.2019