Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Ако не броим моделът 4008, който ползваше основни възли и агрегати от Mitsubishi, както и някоите 4х4 версии на Peugeot, разчитащи на 4х4 система от Dangel, французите нямаха собствена разработка на пълноприводна трансмисия от култовото 205 T16. Сега обаче, "Лъвчетата" изненадаха автомобилния свят с новото си електрическо 4х4, което се вгражда в SUV-то 3008. Първите динамични тестове на хибридното 3008 се проведоха в Испания, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор и интериор
Както се вижда от снимките, рестайлинг версията на 3008 впечатлява с изключително модерна визия. Фирмено идентичен и едновременно авангарден, този SUV определено не остава безразлични останалите участници в движението. Междуосието му не е голямо, но заради по-големи въздухозаборници, леко раздути калници и други подобни трикове, новото 3008 определено изглежда като истинско SUV.
Още по-голямото достойнство на новото 3008 обаче се крие в салона. Той е просторен, иновативен и в същото време изключително функционален. Уредите са изцяло дигитални, но са информативни и доста различни от т.нар. конвенционални. Оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му.
В салона прави впечатление още, че са използвани доста качествени материали, сглобката също е на много високо ниво, а седалките са ергономични и удобни. Въпреки батерията на хибрида, която е разположена в задната част и в пода на колата, багажното пространство си остава стандартно за подобен род автомобили. Мястото на втория ред също е оптимално и като цяло хибридът предлага всички достойнства, полагащи се на компактен кросоувър. Заради качествените материали, базовото оборудване и електронните иновации в арматурното табло, хибридното 3008 спокойно може да бъде причислено и към т.нар. премиум SUV-та.
Двигател и ходови характеристики
Силовият тракт на този автомобил се състои от четири основни агрегата плюс акумулаторен блок. Трите силови агрегата са бензинов 1.6-литров и два електромотора, а съвместно с тях работи автоматична осемстепенна скоростна кутия, в която хидро трансформаторът е заменен с "мокра" многодискова муфа. Вторият електромотор е монтиран на задната ос, а трактът разполага със системна мощност от 300 конски сили. Това превръща новото 3008 Hybrid4 в най-мощното серийно Peugeot.
По-конкретно кросоувърът е оборудван с бензинов двигател с мощност 200 конски сили и два електродвигателя - 110 конски сили на предната ос и 112 конски сили отзад. Такава инсталация осигурява 3008 ускорение от нула до 100 километра в час за 6,5 секунди. Само на ток тази кола може да измине 59 километра по цикъла WLTP, а батерията се презарежда на зарядна станция за 1 час и 45 минути. Акумулаторният блок е с капацитет 13.2 киловат часа.
В околностите на Барселона французите бяха подготвили и доста трудно офроуд трасе, на което стана ясно, че хибридният кросоувър не отстъпва по нито един показател на стандартните 4х4 SUV-та. На асфалт пък, динамиката е дори повече от необходимото за подобен род автомобили. Ниският център на тежестта, най-вече заради разположените в пода батерии, прави колата изключително стабилна в завои, като наред с това возията остава подчертано комфортна.
Режимите на работа на хибридната система са четири, като те са спортен, 4х4, електрически и хибриден. Има и интересна опция, която може да запази определено или цялото количество ток и то да се използва в градовете, в които не е разрешено движението на автомобили с ДВГ. Когато колата е в електрически режим, под централното предно огледало свети специален диод, показващ, че хибридът се движи само на ток. Още нещо, което ни направи приятно впечатление е, че въпреки динамичното шофиране по време на теста, средният разход не надхвърли седем литра на сто километра.
Цена
Като цяло Peugeot 3008 Hybrid4 е оптимален вариант за семейна, икономична и същевременно спортна и динамична кола. Основният му минус, който за съжаление не е маловажен за нашия пазар, е крайната цена на това Peugeot. За да станете притежател на най-мощното серийно Peugeot и първото с истинско 4х4 на марката, ще трябва да отделите шестцифрена сума в лева. По-конкретно базовата цена стартира от 94 301 лв., а наточеният вариант GT 3008 Hybrid4 ще се продава за 102 343 лв. с ДДС. Ако обаче сте фен на френски коли и SUV-та, то можем без колебание да заявим, че определено това е най-доброто.