Отидете към основна версия

14 Февруари, 2020 16:04, обновена 14 Февруари, 2020 16:04 17 333 46

Тествахме новото BMW X6 M50i

  • bmw-
  • x6-
  • m50i-
  • тест

Когато през 2008 година BMW представи X6, консервативно настроените фенове възкликнаха: "О, ужас! Какво са направили?". Въпреки това, Х6 не само не се провали, но и се превърна в един от най-успешните представители на новия клас SAC - Sport Activity Coupe, представляващ купеобразните кросоувъри.

Примерът на BMW беше последван и от другите представители в т.нар. премиум сегмент и борбата стана ожесточена. Сега на ход е новото, трето поколение на Х6 (G06), което вече е на нашия пазар, а тестът, който направихме беше на най-наточената за момента версия X6 M50i. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

В последните години всички критици говорят за т.нар. "бъбреци" на радиаторната решетка на BMW-тата. И докато всички сега са се вторачили в новата четвърта серия, то при Х6 баварците са надминали себе си. Бъбрековидната радиаторна решетка е голяма, но стои добре на предницата на новото Х6 и освен това е снабдена с диодна светлина, наречена Iconic Glow.

Що се отнася до приликата на новото Х6 с Х5, то тя се открива само в лазерните фарове, предния капак и в страничните огледала. Всичко останало е уникално за Х6. Главните промени са свързани с различен ъгъл на наклона на предните колонки, което е направено с цел по-динамичен силует. Височината е намалена с 6 мм (1 696 мм), но X6 е станал по-дълъг с 26 мм (4 935 мм) и по-широк с 15 мм (2 004 мм).

Съвсем различно от Х5 е решена и задната част. Тук на очи се набиват тънките и дълги задни светлини, малкият, но ефектен спойлер на петата врата и огромните и леко бутафорни отвори за ауспухната система. Като цяло обаче визията е стилна и същевременно доста спортна и динамична.

Интериор

И докато екстериорната визия е коренно различна от тази на Х5, то в салона особени разлики няма. Общата архитектура на арматурното табло се състои от познатия ни мултимедиен комплекс OS 7.0 и от изцяло дигитални уреди. Приборите са информативни, не блестят с иновации, но пък който се е качвал в ново BMW от последните година-две, едва ли ще се чуди кое, къде е. С други думи баварците са заложили на по-консервативен подход в салона.

Седалките са големи и удобни, твърди са и са с добре изразена странична поддръжка. За наше удивление, въпреки още по-ниския таван, отзад мястото за пасажерите е повече от достатъчно дори и на височина. Задното стъкло е много полегато и е с почти нулева видимост от централното огледало, но пък това се компенсира от многото електронни асистенти за паркиране.

Багажникът е малък, предвид габаритите на колата, но всъщност може да побере прилично количество багаж. Все пак говорим за купеобразно SUV и от товарното пространство не трябва да се очакват чудеса. Материалите и самата сглобка са на познатото ни прецизно германско ниво, а наличието на безброй екстри, включени в допълнителното оборудване на колата, правят комфорта доста, доста добър.

Двигател и ходови характеристики


В нашия случай - с X6 M50i, няма никакви съмнения, че под капака има, един наистина расов мотор. 530-те коня идват от V8 с обем 4.4 литра и с два турбокомпресора. Максималният въртящ момент от 750 Нм също е впечатляващ и ако въпреки тези данни си мислите, че буквата М на петата врата е само за украса, то сериозно се лъжете.

Ускорението, особено в спортен режим е умопомрачаващо. То е 4.3 секунди до 100, което е само с 0.1 сек. по-бавно от това на предишното X6 M, разполагащо с 575 коня. Засякохме с хронометър няколко старта и определено можем да кажем, че напълно вярваме на заводските данни по отношение на ускорението на новото Х6.

Иначе, осемстепенният автомат ZF превключва предавките почти неусетно и ако човек не отпусне десния педал много бързо ще стигне до електронния ограничител, който в нашия случай сработи на 267 км/ч. През цялото време в салона е удивително тихо. Що се отнася до шумоизолацията, то германците и по този показател са достигнали върхови стойности.

Шасито, което е направено на архитектурата CLAR се предлага в няколко варианта. Още от базовото се предлагат адаптивни амортисьори. Като опция е налично и пневматично окачване, както и M Professional, което е с активни стабилизатори в завоите и с електронно управляем заден диференциал със завиващи задни колела.

Което и от окачванията да изберете, трябва да знаете, че колата ще се държи изключително устойчиво на пътя. Въпреки високия клиренс, центърът на тежестта е нисък и крен в завоите не се усеща. 2.3-тонната Х6-ица се усеща, като лека спортна кола. Управлението е директно и предсказуемо, а наличието на 530 коня и 750 Нм прави така, че в нито един от оборотните режими да не се усеща липса на мощност.

Цена


Както се досещате, цените на новото Х6 не са никак ниски, но пък можем да твърдим, че са оптимални, за това, което ни предлагат баварците. Новото Х6 е своеобразен хибрид от няколко различни автомобила. Той се усеща и като лимузина, и като спортна кола, а перфектната xDrive система и клиренсът го правят изключително добър автомобил и в умерени пресечени местности.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 32 гласа.

Свързани новини