14 Февруари, 2020 09:00, обновена 14 Февруари, 2020 16:04 17 369 46

Тествахме новото BMW X6 M50i

  • bmw-
  • x6-
  • m50i-
  • тест
Тествахме новото BMW X6 M50i - 1

Когато през 2008 година BMW представи X6, консервативно настроените фенове възкликнаха: "О, ужас! Какво са направили?". Въпреки това, Х6 не само не се провали, но и се превърна в един от най-успешните представители на новия клас SAC - Sport Activity Coupe, представляващ купеобразните кросоувъри.

Тествахме новото BMW X6 M50i

Примерът на BMW беше последван и от другите представители в т.нар. премиум сегмент и борбата стана ожесточена. Сега на ход е новото, трето поколение на Х6 (G06), което вече е на нашия пазар, а тестът, който направихме беше на най-наточената за момента версия X6 M50i. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

В последните години всички критици говорят за т.нар. "бъбреци" на радиаторната решетка на BMW-тата. И докато всички сега са се вторачили в новата четвърта серия, то при Х6 баварците са надминали себе си. Бъбрековидната радиаторна решетка е голяма, но стои добре на предницата на новото Х6 и освен това е снабдена с диодна светлина, наречена Iconic Glow.

Тествахме новото BMW X6 M50i

Що се отнася до приликата на новото Х6 с Х5, то тя се открива само в лазерните фарове, предния капак и в страничните огледала. Всичко останало е уникално за Х6. Главните промени са свързани с различен ъгъл на наклона на предните колонки, което е направено с цел по-динамичен силует. Височината е намалена с 6 мм (1 696 мм), но X6 е станал по-дълъг с 26 мм (4 935 мм) и по-широк с 15 мм (2 004 мм).

Тествахме новото BMW X6 M50i

Съвсем различно от Х5 е решена и задната част. Тук на очи се набиват тънките и дълги задни светлини, малкият, но ефектен спойлер на петата врата и огромните и леко бутафорни отвори за ауспухната система. Като цяло обаче визията е стилна и същевременно доста спортна и динамична.

Интериор

И докато екстериорната визия е коренно различна от тази на Х5, то в салона особени разлики няма. Общата архитектура на арматурното табло се състои от познатия ни мултимедиен комплекс OS 7.0 и от изцяло дигитални уреди. Приборите са информативни, не блестят с иновации, но пък който се е качвал в ново BMW от последните година-две, едва ли ще се чуди кое, къде е. С други думи баварците са заложили на по-консервативен подход в салона.

Тествахме новото BMW X6 M50i

Седалките са големи и удобни, твърди са и са с добре изразена странична поддръжка. За наше удивление, въпреки още по-ниския таван, отзад мястото за пасажерите е повече от достатъчно дори и на височина. Задното стъкло е много полегато и е с почти нулева видимост от централното огледало, но пък това се компенсира от многото електронни асистенти за паркиране.

Тествахме новото BMW X6 M50i

Багажникът е малък, предвид габаритите на колата, но всъщност може да побере прилично количество багаж. Все пак говорим за купеобразно SUV и от товарното пространство не трябва да се очакват чудеса. Материалите и самата сглобка са на познатото ни прецизно германско ниво, а наличието на безброй екстри, включени в допълнителното оборудване на колата, правят комфорта доста, доста добър.

Двигател и ходови характеристики


В нашия случай - с X6 M50i, няма никакви съмнения, че под капака има, един наистина расов мотор. 530-те коня идват от V8 с обем 4.4 литра и с два турбокомпресора. Максималният въртящ момент от 750 Нм също е впечатляващ и ако въпреки тези данни си мислите, че буквата М на петата врата е само за украса, то сериозно се лъжете.

Тествахме новото BMW X6 M50i

Ускорението, особено в спортен режим е умопомрачаващо. То е 4.3 секунди до 100, което е само с 0.1 сек. по-бавно от това на предишното X6 M, разполагащо с 575 коня. Засякохме с хронометър няколко старта и определено можем да кажем, че напълно вярваме на заводските данни по отношение на ускорението на новото Х6.

Иначе, осемстепенният автомат ZF превключва предавките почти неусетно и ако човек не отпусне десния педал много бързо ще стигне до електронния ограничител, който в нашия случай сработи на 267 км/ч. През цялото време в салона е удивително тихо. Що се отнася до шумоизолацията, то германците и по този показател са достигнали върхови стойности.

Тествахме новото BMW X6 M50i

Шасито, което е направено на архитектурата CLAR се предлага в няколко варианта. Още от базовото се предлагат адаптивни амортисьори. Като опция е налично и пневматично окачване, както и M Professional, което е с активни стабилизатори в завоите и с електронно управляем заден диференциал със завиващи задни колела.

Което и от окачванията да изберете, трябва да знаете, че колата ще се държи изключително устойчиво на пътя. Въпреки високия клиренс, центърът на тежестта е нисък и крен в завоите не се усеща. 2.3-тонната Х6-ица се усеща, като лека спортна кола. Управлението е директно и предсказуемо, а наличието на 530 коня и 750 Нм прави така, че в нито един от оборотните режими да не се усеща липса на мощност.

Цена

Тествахме новото BMW X6 M50i


Както се досещате, цените на новото Х6 не са никак ниски, но пък можем да твърдим, че са оптимални, за това, което ни предлагат баварците. Новото Х6 е своеобразен хибрид от няколко различни автомобила. Той се усеща и като лимузина, и като спортна кола, а перфектната xDrive система и клиренсът го правят изключително добър автомобил и в умерени пресечени местности.

Тествахме новото BMW X6 M50i


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антон

    62 80 Отговор
    Красота ! Моля почитателите на жълти коли и такива шофиращи нов внос да замълчат. Хора възхищаващи се на 20-30 год . коли да коментират не е редно !

    Коментиран от #12, #13, #38

  • 2 Random

    85 10 Отговор
    Харесва ми последната снимка и как може да сравниш предишния модел със сегашния. Съжалявам супер много, че живеем в периода от време в който рекламата и маркетинга продават автомобилите, а не инженерите... Всички модели са същите, като предходните и това не е само при БМВ, а при всички производители. Някаква решетчица бутната леко, сменен ъгъл на фаровете, софтуерно надут мотор с 10 - 15 коня и хоп +15% увеличение на цената. Още по - тъпо е, че почти не можеш да различиш и отделните серии, класи и прочее. Трябва да си с много набито око, за да познаеш S, E, C класа, А4, А6, А8, както и 3-та, 5-та, 7-ма серия.
    Закупуване на премиум производител преди носеше и удоволствие от това, че получаваш нещо малко по - различно (не в комплексарския балкански стил да те забелязват), което те караше да се чувстваш добре от дадените пари. Сега с тези скучни автомобили не виждам смисъл някой да си сменя колата след 3-тата година, че дори и след 5-тата...
    Лично мнение.

    Коментиран от #5, #15, #41

  • 3 HitDobavki

    30 33 Отговор
    Това е Еталона за клас SAC - Sport Activity Coupe!!! Всичко останало е компромис! Личен опит!

    Коментиран от #34

  • 4 Коментара

    20 26 Отговор
    Първите два реда от статията доказват, че за наркоманията лек няма. Да бяха дали на Shuanghuan да им направи дизайн... Нищо особено и отвън, и вътре. Работата е малко като да загънеш Милка в опаковка от Кума Лиса.
  • 5 Антиелектрика

    25 21 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Лошото е, че изобщо не са добавени 10-15 к. с. а са извадени 45 и следствие на това ускорението дори е по-слабо от стария модел. За дизайна няма да коментираме на какво прилича отзад.

    Коментиран от #7, #8, #45

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 VikiLexus

    25 0 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    И в статията и ти сравнявате стария Х6 М от 2016 г. с новия стандартен Х6 5.0 М кой то е 530 коня - стария Х6 5.0л. бензин от ноември 2016 г. е 435 коня - това е наследника на новия 5.0 м.....а иначе има и нов Х6 М 2020 г. със 600 коня - вижда се и списъка с цените 255 000 лева

    Коментиран от #9

  • 8 HitDobavki

    11 6 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    Само за справка - Х6 М е 600 к.с. и Х6 М competition - 620 к.с. Тук представената е най- евтината бензинова М-ка! До края на годината ще представят и останалите.
  • 9 Антиелектрика

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "VikiLexus":

    Може и да греша, но в статията така е написано.
  • 10 Тост

    14 4 Отговор

    До коментар #6 от "Mitko":

    Абе тия 168лв. ги навий на фунийка и си ги пъхни.... знаеш къде 🤓
  • 11 Кирчо

    13 18 Отговор
    Момчета и момичета, преди да плюете нещо което нямате, си направете труда да карате кола от даден производител или поне някой да ви повози, нали?! Жалък ми е манталитета все всичко да ни е гадно, защото го нямаме и не можем да си го купим. Ако ще се говори за гадно можем да започнем от всички коли консервени кутии от сорта на японски малолитражки и прочие, и да имал съм, мога да съм обективен. В случая вие сте нямали, горния модел е нов, едва ли някой го е карал!!!

    Коментиран от #39

  • 12 волен сидеров

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    убоу ама 200 хилки,от къде бе братчет,ще има облизване якооо
  • 13 Факт

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Само гледай с тази лодка , като тръгваш да изкачваш по някоя полянка да не заседнеш в партер....
  • 14 Лудогорец8

    7 4 Отговор
    Радиатора за парното ли успя да начертае дизайнера леле....
  • 15 Random

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Ей не ми ползвай ника

    Коментиран от #35

  • 16 Сектант

    20 10 Отговор
    Дъстера си ми е добър. Такива чекии не ми трябват !
  • 17 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Mitko":

    Пепи ли те научи на пребит коньовете , а ти го научи как да крадне ток нали
  • 18 Кола за отличници

    13 3 Отговор
    Красавец ! За отличници от приватизацията !!!!
  • 19 Емил

    8 4 Отговор
    Перверзен кола за млади перверзници и дърти педе....!
  • 20 Някой си

    4 1 Отговор
    Радославе, ела ще пробваме баварката в Германия да видиш какво е тест :)
  • 21 дявола

    13 5 Отговор
    То бива грозотия ама тук са се оляли 5-цата е по-добра
  • 22 ганио

    7 3 Отговор
    ур за бнв
  • 23 Random

    2 7 Отговор
    Отлична е, точно като за нас обратните, контра сме на всичко!

    Коментиран от #29

  • 24 Красавец

    13 4 Отговор
    Този боклук изглежда на нещо средно между Нисан Джук и Фиат Мултипла
  • 25 Не благодаря

    13 5 Отговор
    Авторе забравил си да споменеш в статията за Валвтрониците, трошливите скорости, проблемната електроника и други все типични за тази марка удоволствия
  • 26 Скромния

    7 5 Отговор
    Слаба ракия!!! ......само БРАБУС от Мерцедес !!!!
    Там нещата са брутални,а тук има спокойствие и нищо особено.
  • 27 Петър Андонов

    12 5 Отговор
    Дизайн, кеф от шофирането - спор няма. Но всъщност БМВ от поне 15 години е автомобил изключително трошлив, опразващ банковата сметка на притежателя си. Забравете за надеждност . Отделно че БМВ са един летен автомобил,който зимата и с 4х4 ( по-некачествено впрочем и от задвижването на Дачия ) не може да издрапа от 10 см лед. Безполезен,скъп боклук . Но доставящ страшен кеф при каране , заради което явно хората с пари се лъжат.
  • 28 ДО ВСИЧКИ МИШОЦИ

    10 1 Отговор
    Според статистиката това скромно Х6 ще се обезцени с близо 40 % след като стане на една година така че ще изчакам .
  • 29 Random

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Random":

    Ей пе*ал, спри да ми ползваш ника
  • 30 Н И К О Г А

    8 4 Отговор
    Едва се отървах от едно такова. Никога повече BMW!
  • 31 мани мани

    3 1 Отговор
    Кенеф луксозен
  • 32 Това от компанията

    3 0 Отговор
    която прояви революционната визия да махне пръчката за мерене на масло.
  • 33 Алфа Ромео

    2 1 Отговор
    Прилича ми на евтина китайска играчка със дистанционно управление.
  • 34 Анабол

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "HitDobavki":

    Пробвал си всички марки и модели ли ?

    Коментиран от #40

  • 35 Ясно

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Random":

    Аз се чудя що Random дава смислен коментар, а то бил имитатор.

    Коментиран от #42

  • 36 Ха ха

    1 1 Отговор
    А теста мина ли преди да идете до сервиза, или прекъснахте по средата?!))))
  • 37 Ха ха

    2 2 Отговор
    С теста успяхте ли да завършите преди сервиза, или прекъснахте?!))))
  • 38 Чук

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Скрий се бе почитател на немски кенефи, точно 20-30 г. ще му разкажат играта на тоя пластмасов таралясник, ако междувременно не му светнат всички чекове и не влезе още на старта в сервизен режим
  • 39 3735

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Кирчо":

    А госта от Норвегия с т'слата?!
  • 40 Химик

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Анабол":

    Пробвал ги е и още как - на рафтовете в Джъмбо
  • 41 Joro

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Важното е дигитално табло да има, са тва продава. Лигава работа. Иначе новата х6ца добре са я докарали на дизайн
  • 42 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ясно":

    Кое му е смисленото? И преди колите са били еднакви. Просто информацията около разработката е по-труднодостъпна. Пример - Е32 и Е34 ползват еднакви фарове, 1:1. Пасат 3 е на базата на Голф 2(същата платформа, разтегната на всяка страна) и т.н. Не са открили сега топлата вода. За външния вид се карайте на регулациите на ЕС и на купувачите които гледат само на хартия какво пише - коне, тегло, разход, звезди за безопасност.
  • 43 Антонн

    0 0 Отговор
    Спряха далаверата на селяните с честни пари.
    Щеше да я регистрират като "баничарка",да си вземат ДДС-то и данък 23лв.
  • 44 WRC

    0 0 Отговор
    Ала Бала градска количка
  • 45 Бацето

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    575 коня има предишният модел Х6 М, това е Х6 М50i, новото поколение Х6 М има мощност от 600 конски сили. Само да подчертая, че като е нов модел не означава, че е проблем намалянето на мощността. Аеродинамиката, тежестта и всичко останало също влияят за скоростта и динамиката на автомобила. Пък и реално, ако бяха намалили с 40 к.с. , това означава, по-лек двигател, по-лесно завиване(зависи къде е разположен двигателят) и др.
  • 46 gosho

    1 0 Отговор
    и само някой да е казал че електричките са скъпи