14 Февруари, 2020 09:00, обновена 14 Февруари, 2020 16:04 17 576 46

Тествахме новото BMW X6 M50i

  • bmw-
  • x6-
  • m50i-
  • тест
Тествахме новото BMW X6 M50i - 1

Когато през 2008 година BMW представи X6, консервативно настроените фенове възкликнаха: "О, ужас! Какво са направили?". Въпреки това, Х6 не само не се провали, но и се превърна в един от най-успешните представители на новия клас SAC - Sport Activity Coupe, представляващ купеобразните кросоувъри.

Тествахме новото BMW X6 M50i - 2

Примерът на BMW беше последван и от другите представители в т.нар. премиум сегмент и борбата стана ожесточена. Сега на ход е новото, трето поколение на Х6 (G06), което вече е на нашия пазар, а тестът, който направихме беше на най-наточената за момента версия X6 M50i. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

В последните години всички критици говорят за т.нар. "бъбреци" на радиаторната решетка на BMW-тата. И докато всички сега са се вторачили в новата четвърта серия, то при Х6 баварците са надминали себе си. Бъбрековидната радиаторна решетка е голяма, но стои добре на предницата на новото Х6 и освен това е снабдена с диодна светлина, наречена Iconic Glow.

Тествахме новото BMW X6 M50i - 3

Що се отнася до приликата на новото Х6 с Х5, то тя се открива само в лазерните фарове, предния капак и в страничните огледала. Всичко останало е уникално за Х6. Главните промени са свързани с различен ъгъл на наклона на предните колонки, което е направено с цел по-динамичен силует. Височината е намалена с 6 мм (1 696 мм), но X6 е станал по-дълъг с 26 мм (4 935 мм) и по-широк с 15 мм (2 004 мм).

Тествахме новото BMW X6 M50i - 4

Съвсем различно от Х5 е решена и задната част. Тук на очи се набиват тънките и дълги задни светлини, малкият, но ефектен спойлер на петата врата и огромните и леко бутафорни отвори за ауспухната система. Като цяло обаче визията е стилна и същевременно доста спортна и динамична.

Интериор

И докато екстериорната визия е коренно различна от тази на Х5, то в салона особени разлики няма. Общата архитектура на арматурното табло се състои от познатия ни мултимедиен комплекс OS 7.0 и от изцяло дигитални уреди. Приборите са информативни, не блестят с иновации, но пък който се е качвал в ново BMW от последните година-две, едва ли ще се чуди кое, къде е. С други думи баварците са заложили на по-консервативен подход в салона.

Тествахме новото BMW X6 M50i - 5

Седалките са големи и удобни, твърди са и са с добре изразена странична поддръжка. За наше удивление, въпреки още по-ниския таван, отзад мястото за пасажерите е повече от достатъчно дори и на височина. Задното стъкло е много полегато и е с почти нулева видимост от централното огледало, но пък това се компенсира от многото електронни асистенти за паркиране.

Тествахме новото BMW X6 M50i - 6

Багажникът е малък, предвид габаритите на колата, но всъщност може да побере прилично количество багаж. Все пак говорим за купеобразно SUV и от товарното пространство не трябва да се очакват чудеса. Материалите и самата сглобка са на познатото ни прецизно германско ниво, а наличието на безброй екстри, включени в допълнителното оборудване на колата, правят комфорта доста, доста добър.

Двигател и ходови характеристики


В нашия случай - с X6 M50i, няма никакви съмнения, че под капака има, един наистина расов мотор. 530-те коня идват от V8 с обем 4.4 литра и с два турбокомпресора. Максималният въртящ момент от 750 Нм също е впечатляващ и ако въпреки тези данни си мислите, че буквата М на петата врата е само за украса, то сериозно се лъжете.

Тествахме новото BMW X6 M50i - 7

Ускорението, особено в спортен режим е умопомрачаващо. То е 4.3 секунди до 100, което е само с 0.1 сек. по-бавно от това на предишното X6 M, разполагащо с 575 коня. Засякохме с хронометър няколко старта и определено можем да кажем, че напълно вярваме на заводските данни по отношение на ускорението на новото Х6.

Иначе, осемстепенният автомат ZF превключва предавките почти неусетно и ако човек не отпусне десния педал много бързо ще стигне до електронния ограничител, който в нашия случай сработи на 267 км/ч. През цялото време в салона е удивително тихо. Що се отнася до шумоизолацията, то германците и по този показател са достигнали върхови стойности.

Тествахме новото BMW X6 M50i - 8

Шасито, което е направено на архитектурата CLAR се предлага в няколко варианта. Още от базовото се предлагат адаптивни амортисьори. Като опция е налично и пневматично окачване, както и M Professional, което е с активни стабилизатори в завоите и с електронно управляем заден диференциал със завиващи задни колела.

Което и от окачванията да изберете, трябва да знаете, че колата ще се държи изключително устойчиво на пътя. Въпреки високия клиренс, центърът на тежестта е нисък и крен в завоите не се усеща. 2.3-тонната Х6-ица се усеща, като лека спортна кола. Управлението е директно и предсказуемо, а наличието на 530 коня и 750 Нм прави така, че в нито един от оборотните режими да не се усеща липса на мощност.

Цена

Тествахме новото BMW X6 M50i - 9


Както се досещате, цените на новото Х6 не са никак ниски, но пък можем да твърдим, че са оптимални, за това, което ни предлагат баварците. Новото Х6 е своеобразен хибрид от няколко различни автомобила. Той се усеща и като лимузина, и като спортна кола, а перфектната xDrive система и клиренсът го правят изключително добър автомобил и в умерени пресечени местности.

Тествахме новото BMW X6 M50i - 10


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 32 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антон

    62 80 Отговор
    Красота ! Моля почитателите на жълти коли и такива шофиращи нов внос да замълчат. Хора възхищаващи се на 20-30 год . коли да коментират не е редно !

    Коментиран от #12, #13, #38

  • 2 Random

    85 10 Отговор
    Харесва ми последната снимка и как може да сравниш предишния модел със сегашния. Съжалявам супер много, че живеем в периода от време в който рекламата и маркетинга продават автомобилите, а не инженерите... Всички модели са същите, като предходните и това не е само при БМВ, а при всички производители. Някаква решетчица бутната леко, сменен ъгъл на фаровете, софтуерно надут мотор с 10 - 15 коня и хоп +15% увеличение на цената. Още по - тъпо е, че почти не можеш да различиш и отделните серии, класи и прочее. Трябва да си с много набито око, за да познаеш S, E, C класа, А4, А6, А8, както и 3-та, 5-та, 7-ма серия.
    Закупуване на премиум производител преди носеше и удоволствие от това, че получаваш нещо малко по - различно (не в комплексарския балкански стил да те забелязват), което те караше да се чувстваш добре от дадените пари. Сега с тези скучни автомобили не виждам смисъл някой да си сменя колата след 3-тата година, че дори и след 5-тата...
    Лично мнение.

    Коментиран от #5, #15, #41

  • 3 HitDobavki

    30 33 Отговор
    Това е Еталона за клас SAC - Sport Activity Coupe!!! Всичко останало е компромис! Личен опит!

    Коментиран от #34

  • 4 Коментара

    20 26 Отговор
    Първите два реда от статията доказват, че за наркоманията лек няма. Да бяха дали на Shuanghuan да им направи дизайн... Нищо особено и отвън, и вътре. Работата е малко като да загънеш Милка в опаковка от Кума Лиса.
  • 5 Антиелектрика

    25 21 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Лошото е, че изобщо не са добавени 10-15 к. с. а са извадени 45 и следствие на това ускорението дори е по-слабо от стария модел. За дизайна няма да коментираме на какво прилича отзад.

    Коментиран от #7, #8, #45

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 VikiLexus

    25 0 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    И в статията и ти сравнявате стария Х6 М от 2016 г. с новия стандартен Х6 5.0 М кой то е 530 коня - стария Х6 5.0л. бензин от ноември 2016 г. е 435 коня - това е наследника на новия 5.0 м.....а иначе има и нов Х6 М 2020 г. със 600 коня - вижда се и списъка с цените 255 000 лева

    Коментиран от #9

  • 8 HitDobavki

    11 6 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    Само за справка - Х6 М е 600 к.с. и Х6 М competition - 620 к.с. Тук представената е най- евтината бензинова М-ка! До края на годината ще представят и останалите.
  • 9 Антиелектрика

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "VikiLexus":

    Може и да греша, но в статията така е написано.
  • 10 Тост

    14 4 Отговор

    До коментар #6 от "Mitko":

    Абе тия 168лв. ги навий на фунийка и си ги пъхни.... знаеш къде 🤓
  • 11 Кирчо

    13 18 Отговор
    Момчета и момичета, преди да плюете нещо което нямате, си направете труда да карате кола от даден производител или поне някой да ви повози, нали?! Жалък ми е манталитета все всичко да ни е гадно, защото го нямаме и не можем да си го купим. Ако ще се говори за гадно можем да започнем от всички коли консервени кутии от сорта на японски малолитражки и прочие, и да имал съм, мога да съм обективен. В случая вие сте нямали, горния модел е нов, едва ли някой го е карал!!!

    Коментиран от #39

  • 12 волен сидеров

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    убоу ама 200 хилки,от къде бе братчет,ще има облизване якооо
  • 13 Факт

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Само гледай с тази лодка , като тръгваш да изкачваш по някоя полянка да не заседнеш в партер....
  • 14 Лудогорец8

    7 4 Отговор
    Радиатора за парното ли успя да начертае дизайнера леле....
  • 15 Random

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Ей не ми ползвай ника

    Коментиран от #35

  • 16 Сектант

    20 10 Отговор
    Дъстера си ми е добър. Такива чекии не ми трябват !
  • 17 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Mitko":

    Пепи ли те научи на пребит коньовете , а ти го научи как да крадне ток нали
  • 18 Кола за отличници

    13 3 Отговор
    Красавец ! За отличници от приватизацията !!!!
  • 19 Емил

    8 4 Отговор
    Перверзен кола за млади перверзници и дърти педе....!
  • 20 Някой си

    4 1 Отговор
    Радославе, ела ще пробваме баварката в Германия да видиш какво е тест :)
  • 21 дявола

    13 5 Отговор
    То бива грозотия ама тук са се оляли 5-цата е по-добра
  • 22 ганио

    7 3 Отговор
    ур за бнв
  • 23 Random

    2 7 Отговор
    Отлична е, точно като за нас обратните, контра сме на всичко!

    Коментиран от #29

  • 24 Красавец

    13 4 Отговор
    Този боклук изглежда на нещо средно между Нисан Джук и Фиат Мултипла
  • 25 Не благодаря

    13 5 Отговор
    Авторе забравил си да споменеш в статията за Валвтрониците, трошливите скорости, проблемната електроника и други все типични за тази марка удоволствия
  • 26 Скромния

    7 5 Отговор
    Слаба ракия!!! ......само БРАБУС от Мерцедес !!!!
    Там нещата са брутални,а тук има спокойствие и нищо особено.
  • 27 Петър Андонов

    12 5 Отговор
    Дизайн, кеф от шофирането - спор няма. Но всъщност БМВ от поне 15 години е автомобил изключително трошлив, опразващ банковата сметка на притежателя си. Забравете за надеждност . Отделно че БМВ са един летен автомобил,който зимата и с 4х4 ( по-некачествено впрочем и от задвижването на Дачия ) не може да издрапа от 10 см лед. Безполезен,скъп боклук . Но доставящ страшен кеф при каране , заради което явно хората с пари се лъжат.
  • 28 ДО ВСИЧКИ МИШОЦИ

    10 1 Отговор
    Според статистиката това скромно Х6 ще се обезцени с близо 40 % след като стане на една година така че ще изчакам .
  • 29 Random

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Random":

    Ей пе*ал, спри да ми ползваш ника
  • 30 Н И К О Г А

    8 4 Отговор
    Едва се отървах от едно такова. Никога повече BMW!
  • 31 мани мани

    3 1 Отговор
    Кенеф луксозен
  • 32 Това от компанията

    3 0 Отговор
    която прояви революционната визия да махне пръчката за мерене на масло.
  • 33 Алфа Ромео

    2 1 Отговор
    Прилича ми на евтина китайска играчка със дистанционно управление.
  • 34 Анабол

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "HitDobavki":

    Пробвал си всички марки и модели ли ?

    Коментиран от #40

  • 35 Ясно

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Random":

    Аз се чудя що Random дава смислен коментар, а то бил имитатор.

    Коментиран от #42

  • 36 Ха ха

    1 1 Отговор
    А теста мина ли преди да идете до сервиза, или прекъснахте по средата?!))))
  • 37 Ха ха

    2 2 Отговор
    С теста успяхте ли да завършите преди сервиза, или прекъснахте?!))))
  • 38 Чук

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Скрий се бе почитател на немски кенефи, точно 20-30 г. ще му разкажат играта на тоя пластмасов таралясник, ако междувременно не му светнат всички чекове и не влезе още на старта в сервизен режим
  • 39 3735

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Кирчо":

    А госта от Норвегия с т'слата?!
  • 40 Химик

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Анабол":

    Пробвал ги е и още как - на рафтовете в Джъмбо
  • 41 Joro

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Важното е дигитално табло да има, са тва продава. Лигава работа. Иначе новата х6ца добре са я докарали на дизайн
  • 42 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ясно":

    Кое му е смисленото? И преди колите са били еднакви. Просто информацията около разработката е по-труднодостъпна. Пример - Е32 и Е34 ползват еднакви фарове, 1:1. Пасат 3 е на базата на Голф 2(същата платформа, разтегната на всяка страна) и т.н. Не са открили сега топлата вода. За външния вид се карайте на регулациите на ЕС и на купувачите които гледат само на хартия какво пише - коне, тегло, разход, звезди за безопасност.
  • 43 Антонн

    0 0 Отговор
    Спряха далаверата на селяните с честни пари.
    Щеше да я регистрират като "баничарка",да си вземат ДДС-то и данък 23лв.
  • 44 WRC

    0 0 Отговор
    Ала Бала градска количка
  • 45 Бацето

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    575 коня има предишният модел Х6 М, това е Х6 М50i, новото поколение Х6 М има мощност от 600 конски сили. Само да подчертая, че като е нов модел не означава, че е проблем намалянето на мощността. Аеродинамиката, тежестта и всичко останало също влияят за скоростта и динамиката на автомобила. Пък и реално, ако бяха намалили с 40 к.с. , това означава, по-лек двигател, по-лесно завиване(зависи къде е разположен двигателят) и др.
  • 46 gosho

    1 0 Отговор
    и само някой да е казал че електричките са скъпи