ФАКТИ.БГ

Тествахме новото BMW X6 M50i

Публикувана: 14 Февруари, 2020 09:00 Обновена: 14 Февруари, 2020 16:04
45 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10643
Тествахме новото BMW X6 M50i
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 29 гласа.

Когато през 2008 година BMW представи X6, консервативно настроените фенове възкликнаха: "О, ужас! Какво са направили?". Въпреки това, Х6 не само не се провали, но и се превърна в един от най-успешните представители на новия клас SAC - Sport Activity Coupe, представляващ купеобразните кросоувъри.

Примерът на BMW беше последван и от другите представители в т.нар. премиум сегмент и борбата стана ожесточена. Сега на ход е новото, трето поколение на Х6 (G06), което вече е на нашия пазар, а тестът, който направихме беше на най-наточената за момента версия X6 M50i. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

В последните години всички критици говорят за т.нар. "бъбреци" на радиаторната решетка на BMW-тата. И докато всички сега са се вторачили в новата четвърта серия, то при Х6 баварците са надминали себе си. Бъбрековидната радиаторна решетка е голяма, но стои добре на предницата на новото Х6 и освен това е снабдена с диодна светлина, наречена Iconic Glow.

Що се отнася до приликата на новото Х6 с Х5, то тя се открива само в лазерните фарове, предния капак и в страничните огледала. Всичко останало е уникално за Х6. Главните промени са свързани с различен ъгъл на наклона на предните колонки, което е направено с цел по-динамичен силует. Височината е намалена с 6 мм (1 696 мм), но X6 е станал по-дълъг с 26 мм (4 935 мм) и по-широк с 15 мм (2 004 мм).

Съвсем различно от Х5 е решена и задната част. Тук на очи се набиват тънките и дълги задни светлини, малкият, но ефектен спойлер на петата врата и огромните и леко бутафорни отвори за ауспухната система. Като цяло обаче визията е стилна и същевременно доста спортна и динамична.

Интериор

И докато екстериорната визия е коренно различна от тази на Х5, то в салона особени разлики няма. Общата архитектура на арматурното табло се състои от познатия ни мултимедиен комплекс OS 7.0 и от изцяло дигитални уреди. Приборите са информативни, не блестят с иновации, но пък който се е качвал в ново BMW от последните година-две, едва ли ще се чуди кое, къде е. С други думи баварците са заложили на по-консервативен подход в салона.

Седалките са големи и удобни, твърди са и са с добре изразена странична поддръжка. За наше удивление, въпреки още по-ниския таван, отзад мястото за пасажерите е повече от достатъчно дори и на височина. Задното стъкло е много полегато и е с почти нулева видимост от централното огледало, но пък това се компенсира от многото електронни асистенти за паркиране.

Багажникът е малък, предвид габаритите на колата, но всъщност може да побере прилично количество багаж. Все пак говорим за купеобразно SUV и от товарното пространство не трябва да се очакват чудеса. Материалите и самата сглобка са на познатото ни прецизно германско ниво, а наличието на безброй екстри, включени в допълнителното оборудване на колата, правят комфорта доста, доста добър.

Двигател и ходови характеристики


В нашия случай - с X6 M50i, няма никакви съмнения, че под капака има, един наистина расов мотор. 530-те коня идват от V8 с обем 4.4 литра и с два турбокомпресора. Максималният въртящ момент от 750 Нм също е впечатляващ и ако въпреки тези данни си мислите, че буквата М на петата врата е само за украса, то сериозно се лъжете.

Ускорението, особено в спортен режим е умопомрачаващо. То е 4.3 секунди до 100, което е само с 0.1 сек. по-бавно от това на предишното X6 M, разполагащо с 575 коня. Засякохме с хронометър няколко старта и определено можем да кажем, че напълно вярваме на заводските данни по отношение на ускорението на новото Х6.

Иначе, осемстепенният автомат ZF превключва предавките почти неусетно и ако човек не отпусне десния педал много бързо ще стигне до електронния ограничител, който в нашия случай сработи на 267 км/ч. През цялото време в салона е удивително тихо. Що се отнася до шумоизолацията, то германците и по този показател са достигнали върхови стойности.

Шасито, което е направено на архитектурата CLAR се предлага в няколко варианта. Още от базовото се предлагат адаптивни амортисьори. Като опция е налично и пневматично окачване, както и M Professional, което е с активни стабилизатори в завоите и с електронно управляем заден диференциал със завиващи задни колела.

Което и от окачванията да изберете, трябва да знаете, че колата ще се държи изключително устойчиво на пътя. Въпреки високия клиренс, центърът на тежестта е нисък и крен в завоите не се усеща. 2.3-тонната Х6-ица се усеща, като лека спортна кола. Управлението е директно и предсказуемо, а наличието на 530 коня и 750 Нм прави така, че в нито един от оборотните режими да не се усеща липса на мощност.

Цена


Както се досещате, цените на новото Х6 не са никак ниски, но пък можем да твърдим, че са оптимални, за това, което ни предлагат баварците. Новото Х6 е своеобразен хибрид от няколко различни автомобила. Той се усеща и като лимузина, и като спортна кола, а перфектната xDrive система и клиренсът го правят изключително добър автомобил и в умерени пресечени местности.


Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 29 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Антон
1 Отговор
Красота ! Моля почитателите на жълти коли и такива шофиращи нов внос да замълчат. Хора възхищаващи се на 20-30 год . коли да коментират не е редно !

Коментиран от #12, #13, #38


Оценка:
-79 +59

Random
2 Отговор
Харесва ми последната снимка и как може да сравниш предишния модел със сегашния. Съжалявам супер много, че живеем в периода от време в който рекламата и маркетинга продават автомобилите, а не инженерите... Всички модели са същите, като предходните и това не е само при БМВ, а при всички производители. Някаква решетчица бутната леко, сменен ъгъл на фаровете, софтуерно надут мотор с 10 - 15 коня и хоп +15% увеличение на цената. Още по - тъпо е, че почти не можеш да различиш и отделните серии, класи и прочее. Трябва да си с много набито око, за да познаеш S, E, C класа, А4, А6, А8, както и 3-та, 5-та, 7-ма серия.
Закупуване на премиум производител преди носеше и удоволствие от това, че получаваш нещо малко по - различно (не в комплексарския балкански стил да те забелязват), което те караше да се чувстваш добре от дадените пари. Сега с тези скучни автомобили не виждам смисъл някой да си сменя колата след 3-тата година, че дори и след 5-тата...
Лично мнение.

Коментиран от #5, #15, #41


Оценка:
-10 +83

HitDobavki
3 Отговор
Това е Еталона за клас SAC - Sport Activity Coupe!!! Всичко останало е компромис! Личен опит!

Коментиран от #34


Оценка:
-33 +28

Коментара
4 Отговор
Първите два реда от статията доказват, че за наркоманията лек няма. Да бяха дали на Shuanghuan да им направи дизайн... Нищо особено и отвън, и вътре. Работата е малко като да загънеш Милка в опаковка от Кума Лиса.

Оценка:
-25 +19

Антиелектрика
5 Отговор

До коментар #2 от "Random":


Лошото е, че изобщо не са добавени 10-15 к. с. а са извадени 45 и следствие на това ускорението дори е по-слабо от стария модел. За дизайна няма да коментираме на какво прилича отзад.

Коментиран от #7, #8, #45


Оценка:
-21 +25

6
Този коментар е премахнат от модератор
VikiLexus
7 Отговор

До коментар #5 от "Антиелектрика":


И в статията и ти сравнявате стария Х6 М от 2016 г. с новия стандартен Х6 5.0 М кой то е 530 коня - стария Х6 5.0л. бензин от ноември 2016 г. е 435 коня - това е наследника на новия 5.0 м.....а иначе има и нов Х6 М 2020 г. със 600 коня - вижда се и списъка с цените 255 000 лева

Коментиран от #9


Оценка:
-0 +23

HitDobavki
8 Отговор

До коментар #5 от "Антиелектрика":


Само за справка - Х6 М е 600 к.с. и Х6 М competition - 620 к.с. Тук представената е най- евтината бензинова М-ка! До края на годината ще представят и останалите.

Оценка:
-6 +11

Антиелектрика
9 Отговор

До коментар #7 от "VikiLexus":


Може и да греша, но в статията така е написано.

Оценка:
-4 +4

Тост
10 Отговор

До коментар #6 от "Mitko":


Абе тия 168лв. ги навий на фунийка и си ги пъхни.... знаеш къде 🤓

Оценка:
-4 +13

Кирчо
11 Отговор
Момчета и момичета, преди да плюете нещо което нямате, си направете труда да карате кола от даден производител или поне някой да ви повози, нали?! Жалък ми е манталитета все всичко да ни е гадно, защото го нямаме и не можем да си го купим. Ако ще се говори за гадно можем да започнем от всички коли консервени кутии от сорта на японски малолитражки и прочие, и да имал съм, мога да съм обективен. В случая вие сте нямали, горния модел е нов, едва ли някой го е карал!!!

Коментиран от #39


Оценка:
-18 +13

волен сидеров
12 Отговор

До коментар #1 от "Антон":


убоу ама 200 хилки,от къде бе братчет,ще има облизване якооо

Оценка:
-2 +16

Факт
13 Отговор

До коментар #1 от "Антон":


Само гледай с тази лодка , като тръгваш да изкачваш по някоя полянка да не заседнеш в партер....

Оценка:
-4 +12

Лудогорец8
14 Отговор
Радиатора за парното ли успя да начертае дизайнера леле....

Оценка:
-4 +7

Random
15 Отговор

До коментар #2 от "Random":


Ей не ми ползвай ника

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +2

Сектант
16 Отговор
Дъстера си ми е добър. Такива чекии не ми трябват !

Оценка:
-10 +18

гост
17 Отговор

До коментар #6 от "Mitko":


Пепи ли те научи на пребит коньовете , а ти го научи как да крадне ток нали

Оценка:
-0 +3

Кола за отличници
18 Отговор
Красавец ! За отличници от приватизацията !!!!

Оценка:
-3 +12

Емил
19 Отговор
Перверзен кола за млади перверзници и дърти педе....!

Оценка:
-4 +8

Някой си
20 Отговор
Радославе, ела ще пробваме баварката в Германия да видиш какво е тест :)

Оценка:
-1 +4

дявола
21 Отговор
То бива грозотия ама тук са се оляли 5-цата е по-добра

Оценка:
-5 +12

ганио
22 Отговор
ур за бнв

Оценка:
-3 +7

Random
23 Отговор
Отлична е, точно като за нас обратните, контра сме на всичко!

Коментиран от #29


Оценка:
-7 +2

Красавец
24 Отговор
Този боклук изглежда на нещо средно между Нисан Джук и Фиат Мултипла

Оценка:
-4 +12

Не благодаря
25 Отговор
Авторе забравил си да споменеш в статията за Валвтрониците, трошливите скорости, проблемната електроника и други все типични за тази марка удоволствия

Оценка:
-5 +13

Скромния
26 Отговор
Слаба ракия!!! ......само БРАБУС от Мерцедес !!!!
Там нещата са брутални,а тук има спокойствие и нищо особено.

Оценка:
-4 +7

Петър Андонов
27 Отговор
Дизайн, кеф от шофирането - спор няма. Но всъщност БМВ от поне 15 години е автомобил изключително трошлив, опразващ банковата сметка на притежателя си. Забравете за надеждност . Отделно че БМВ са един летен автомобил,който зимата и с 4х4 ( по-некачествено впрочем и от задвижването на Дачия ) не може да издрапа от 10 см лед. Безполезен,скъп боклук . Но доставящ страшен кеф при каране , заради което явно хората с пари се лъжат.

Оценка:
-3 +12

ДО ВСИЧКИ МИШОЦИ
28 Отговор
Според статистиката това скромно Х6 ще се обезцени с близо 40 % след като стане на една година така че ще изчакам .

Оценка:
-1 +10

Random
29 Отговор

До коментар #23 от "Random":


Ей пе*ал, спри да ми ползваш ника

Оценка:
-0 +4

Н И К О Г А
30 Отговор
Едва се отървах от едно такова. Никога повече BMW!

Оценка:
-3 +8

мани мани
31 Отговор
Кенеф луксозен

Оценка:
-1 +3

Това от компанията
32 Отговор
която прояви революционната визия да махне пръчката за мерене на масло.

Оценка:
-0 +2

Алфа Ромео
33 Отговор
Прилича ми на евтина китайска играчка със дистанционно управление.

Оценка:
-1 +2

Анабол
34 Отговор

До коментар #3 от "HitDobavki":


Пробвал си всички марки и модели ли ?

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +1

Ясно
35 Отговор

До коментар #15 от "Random":


Аз се чудя що Random дава смислен коментар, а то бил имитатор.

Коментиран от #42


Оценка:
-1 +2

Ха ха
36 Отговор
А теста мина ли преди да идете до сервиза, или прекъснахте по средата?!))))

Оценка:
-1 +1

Ха ха
37 Отговор
С теста успяхте ли да завършите преди сервиза, или прекъснахте?!))))

Оценка:
-2 +2

Чук
38 Отговор

До коментар #1 от "Антон":


Скрий се бе почитател на немски кенефи, точно 20-30 г. ще му разкажат играта на тоя пластмасов таралясник, ако междувременно не му светнат всички чекове и не влезе още на старта в сервизен режим

Оценка:
-2 +1

3735
39 Отговор

До коментар #11 от "Кирчо":


А госта от Норвегия с т'слата?!

Оценка:
-0 +0

Химик
40 Отговор

До коментар #34 от "Анабол":


Пробвал ги е и още как - на рафтовете в Джъмбо

Оценка:
-0 +0

Joro
41 Отговор

До коментар #2 от "Random":


Важното е дигитално табло да има, са тва продава. Лигава работа. Иначе новата х6ца добре са я докарали на дизайн

Оценка:
-0 +0

Random
42 Отговор

До коментар #35 от "Ясно":


Кое му е смисленото? И преди колите са били еднакви. Просто информацията около разработката е по-труднодостъпна. Пример - Е32 и Е34 ползват еднакви фарове, 1:1. Пасат 3 е на базата на Голф 2(същата платформа, разтегната на всяка страна) и т.н. Не са открили сега топлата вода. За външния вид се карайте на регулациите на ЕС и на купувачите които гледат само на хартия какво пише - коне, тегло, разход, звезди за безопасност.

Оценка:
-0 +0

Антонн
43 Отговор
Спряха далаверата на селяните с честни пари.
Щеше да я регистрират като "баничарка",да си вземат ДДС-то и данък 23лв.

Оценка:
-0 +0

WRC
44 Отговор
Ала Бала градска количка

Оценка:
-0 +0

Бацето
45 Отговор

До коментар #5 от "Антиелектрика":


575 коня има предишният модел Х6 М, това е Х6 М50i, новото поколение Х6 М има мощност от 600 конски сили. Само да подчертая, че като е нов модел не означава, че е проблем намалянето на мощността. Аеродинамиката, тежестта и всичко останало също влияят за скоростта и динамиката на автомобила. Пък и реално, ако бяха намалили с 40 к.с. , това означава, по-лек двигател, по-лесно завиване(зависи къде е разположен двигателят) и др.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Явор Гечев
Лидерът на Младежкото обединение в БСП Явор Гечев занесе рибарска мрежа в парламента за разглеждането на Бюджет 2013 г.
Бюджетът е скъсан и вече риба не лови"

Още бисери
ТОП 5