Когато през 2008 година BMW представи X6, консервативно настроените фенове възкликнаха: "О, ужас! Какво са направили?". Въпреки това, Х6 не само не се провали, но и се превърна в един от най-успешните представители на новия клас SAC - Sport Activity Coupe, представляващ купеобразните кросоувъри.
Примерът на BMW беше последван и от другите представители в т.нар. премиум сегмент и борбата стана ожесточена. Сега на ход е новото, трето поколение на Х6 (G06), което вече е на нашия пазар, а тестът, който направихме беше на най-наточената за момента версия X6 M50i. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
В последните години всички критици говорят за т.нар. "бъбреци" на радиаторната решетка на BMW-тата. И докато всички сега са се вторачили в новата четвърта серия, то при Х6 баварците са надминали себе си. Бъбрековидната радиаторна решетка е голяма, но стои добре на предницата на новото Х6 и освен това е снабдена с диодна светлина, наречена Iconic Glow.
Що се отнася до приликата на новото Х6 с Х5, то тя се открива само в лазерните фарове, предния капак и в страничните огледала. Всичко останало е уникално за Х6. Главните промени са свързани с различен ъгъл на наклона на предните колонки, което е направено с цел по-динамичен силует. Височината е намалена с 6 мм (1 696 мм), но X6 е станал по-дълъг с 26 мм (4 935 мм) и по-широк с 15 мм (2 004 мм).
Съвсем различно от Х5 е решена и задната част. Тук на очи се набиват тънките и дълги задни светлини, малкият, но ефектен спойлер на петата врата и огромните и леко бутафорни отвори за ауспухната система. Като цяло обаче визията е стилна и същевременно доста спортна и динамична.
Интериор
И докато екстериорната визия е коренно различна от тази на Х5, то в салона особени разлики няма. Общата архитектура на арматурното табло се състои от познатия ни мултимедиен комплекс OS 7.0 и от изцяло дигитални уреди. Приборите са информативни, не блестят с иновации, но пък който се е качвал в ново BMW от последните година-две, едва ли ще се чуди кое, къде е. С други думи баварците са заложили на по-консервативен подход в салона.
Седалките са големи и удобни, твърди са и са с добре изразена странична поддръжка. За наше удивление, въпреки още по-ниския таван, отзад мястото за пасажерите е повече от достатъчно дори и на височина. Задното стъкло е много полегато и е с почти нулева видимост от централното огледало, но пък това се компенсира от многото електронни асистенти за паркиране.
Багажникът е малък, предвид габаритите на колата, но всъщност може да побере прилично количество багаж. Все пак говорим за купеобразно SUV и от товарното пространство не трябва да се очакват чудеса. Материалите и самата сглобка са на познатото ни прецизно германско ниво, а наличието на безброй екстри, включени в допълнителното оборудване на колата, правят комфорта доста, доста добър.
Двигател и ходови характеристики
В нашия случай - с X6 M50i, няма никакви съмнения, че под капака има, един наистина расов мотор. 530-те коня идват от V8 с обем 4.4 литра и с два турбокомпресора. Максималният въртящ момент от 750 Нм също е впечатляващ и ако въпреки тези данни си мислите, че буквата М на петата врата е само за украса, то сериозно се лъжете.
Ускорението, особено в спортен режим е умопомрачаващо. То е 4.3 секунди до 100, което е само с 0.1 сек. по-бавно от това на предишното X6 M, разполагащо с 575 коня. Засякохме с хронометър няколко старта и определено можем да кажем, че напълно вярваме на заводските данни по отношение на ускорението на новото Х6.
Иначе, осемстепенният автомат ZF превключва предавките почти неусетно и ако човек не отпусне десния педал много бързо ще стигне до електронния ограничител, който в нашия случай сработи на 267 км/ч. През цялото време в салона е удивително тихо. Що се отнася до шумоизолацията, то германците и по този показател са достигнали върхови стойности.
Шасито, което е направено на архитектурата CLAR се предлага в няколко варианта. Още от базовото се предлагат адаптивни амортисьори. Като опция е налично и пневматично окачване, както и M Professional, което е с активни стабилизатори в завоите и с електронно управляем заден диференциал със завиващи задни колела.
Което и от окачванията да изберете, трябва да знаете, че колата ще се държи изключително устойчиво на пътя. Въпреки високия клиренс, центърът на тежестта е нисък и крен в завоите не се усеща. 2.3-тонната Х6-ица се усеща, като лека спортна кола. Управлението е директно и предсказуемо, а наличието на 530 коня и 750 Нм прави така, че в нито един от оборотните режими да не се усеща липса на мощност.
Цена
Както се досещате, цените на новото Х6 не са никак ниски, но пък можем да твърдим, че са оптимални, за това, което ни предлагат баварците. Новото Х6 е своеобразен хибрид от няколко различни автомобила. Той се усеща и като лимузина, и като спортна кола, а перфектната xDrive система и клиренсът го правят изключително добър автомобил и в умерени пресечени местности.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антон
Коментиран от #12, #13, #38
09:04 14.02.2020
2 Random
Закупуване на премиум производител преди носеше и удоволствие от това, че получаваш нещо малко по - различно (не в комплексарския балкански стил да те забелязват), което те караше да се чувстваш добре от дадените пари. Сега с тези скучни автомобили не виждам смисъл някой да си сменя колата след 3-тата година, че дори и след 5-тата...
Лично мнение.
Коментиран от #5, #15, #41
09:12 14.02.2020
3 HitDobavki
Коментиран от #34
09:17 14.02.2020
4 Коментара
09:32 14.02.2020
5 Антиелектрика
До коментар #2 от "Random":
Лошото е, че изобщо не са добавени 10-15 к. с. а са извадени 45 и следствие на това ускорението дори е по-слабо от стария модел. За дизайна няма да коментираме на какво прилича отзад.Коментиран от #7, #8, #45
09:40 14.02.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 VikiLexus
До коментар #5 от "Антиелектрика":
И в статията и ти сравнявате стария Х6 М от 2016 г. с новия стандартен Х6 5.0 М кой то е 530 коня - стария Х6 5.0л. бензин от ноември 2016 г. е 435 коня - това е наследника на новия 5.0 м.....а иначе има и нов Х6 М 2020 г. със 600 коня - вижда се и списъка с цените 255 000 леваКоментиран от #9
09:56 14.02.2020
8 HitDobavki
До коментар #5 от "Антиелектрика":
Само за справка - Х6 М е 600 к.с. и Х6 М competition - 620 к.с. Тук представената е най- евтината бензинова М-ка! До края на годината ще представят и останалите.10:04 14.02.2020
9 Антиелектрика
До коментар #7 от "VikiLexus":
Може и да греша, но в статията така е написано.10:05 14.02.2020
10 Тост
До коментар #6 от "Mitko":
Абе тия 168лв. ги навий на фунийка и си ги пъхни.... знаеш къде 🤓10:21 14.02.2020
11 Кирчо
Коментиран от #39
10:37 14.02.2020
12 волен сидеров
До коментар #1 от "Антон":
убоу ама 200 хилки,от къде бе братчет,ще има облизване якооо10:49 14.02.2020
13 Факт
До коментар #1 от "Антон":
Само гледай с тази лодка , като тръгваш да изкачваш по някоя полянка да не заседнеш в партер....14:37 14.02.2020
14 Лудогорец8
14:55 14.02.2020
15 Random
До коментар #2 от "Random":
Ей не ми ползвай никаКоментиран от #35
15:10 14.02.2020
16 Сектант
15:28 14.02.2020
17 гост
До коментар #6 от "Mitko":
Пепи ли те научи на пребит коньовете , а ти го научи как да крадне ток нали16:05 14.02.2020
18 Кола за отличници
16:08 14.02.2020
19 Емил
16:15 14.02.2020
20 Някой си
16:21 14.02.2020
21 дявола
17:48 14.02.2020
22 ганио
19:21 14.02.2020
23 Random
Коментиран от #29
19:46 14.02.2020
24 Красавец
20:03 14.02.2020
25 Не благодаря
20:07 14.02.2020
26 Скромния
Там нещата са брутални,а тук има спокойствие и нищо особено.
21:00 14.02.2020
27 Петър Андонов
21:22 14.02.2020
28 ДО ВСИЧКИ МИШОЦИ
21:24 14.02.2020
29 Random
До коментар #23 от "Random":
Ей пе*ал, спри да ми ползваш ника00:18 15.02.2020
30 Н И К О Г А
01:36 15.02.2020
31 мани мани
05:57 15.02.2020
32 Това от компанията
09:41 15.02.2020
33 Алфа Ромео
12:32 15.02.2020
34 Анабол
До коментар #3 от "HitDobavki":
Пробвал си всички марки и модели ли ?Коментиран от #40
13:14 15.02.2020
35 Ясно
До коментар #15 от "Random":
Аз се чудя що Random дава смислен коментар, а то бил имитатор.Коментиран от #42
13:16 15.02.2020
36 Ха ха
14:04 15.02.2020
37 Ха ха
14:06 15.02.2020
38 Чук
До коментар #1 от "Антон":
Скрий се бе почитател на немски кенефи, точно 20-30 г. ще му разкажат играта на тоя пластмасов таралясник, ако междувременно не му светнат всички чекове и не влезе още на старта в сервизен режим14:08 15.02.2020
39 3735
До коментар #11 от "Кирчо":
А госта от Норвегия с т'слата?!14:19 15.02.2020
40 Химик
До коментар #34 от "Анабол":
Пробвал ги е и още как - на рафтовете в Джъмбо14:24 15.02.2020
41 Joro
До коментар #2 от "Random":
Важното е дигитално табло да има, са тва продава. Лигава работа. Иначе новата х6ца добре са я докарали на дизайн17:09 15.02.2020
42 Random
До коментар #35 от "Ясно":
Кое му е смисленото? И преди колите са били еднакви. Просто информацията около разработката е по-труднодостъпна. Пример - Е32 и Е34 ползват еднакви фарове, 1:1. Пасат 3 е на базата на Голф 2(същата платформа, разтегната на всяка страна) и т.н. Не са открили сега топлата вода. За външния вид се карайте на регулациите на ЕС и на купувачите които гледат само на хартия какво пише - коне, тегло, разход, звезди за безопасност.21:41 15.02.2020
43 Антонн
Щеше да я регистрират като "баничарка",да си вземат ДДС-то и данък 23лв.
20:12 16.02.2020
44 WRC
08:51 17.02.2020
45 Бацето
До коментар #5 от "Антиелектрика":
575 коня има предишният модел Х6 М, това е Х6 М50i, новото поколение Х6 М има мощност от 600 конски сили. Само да подчертая, че като е нов модел не означава, че е проблем намалянето на мощността. Аеродинамиката, тежестта и всичко останало също влияят за скоростта и динамиката на автомобила. Пък и реално, ако бяха намалили с 40 к.с. , това означава, по-лек двигател, по-лесно завиване(зависи къде е разположен двигателят) и др.11:09 17.02.2020
46 gosho
21:05 06.08.2020