Ателието Manhart ще пусне само десет такива Golf RS. Специалистите от тунинг компанията са готови да увеличат мощността на двулитровия турбомотор от 300 конски сили и 400 Нм въртящ момент на 450 конски сили и 500 Нм, да пренастроят шасито и да добавят малки външни подобрения.
Пълният набор за да бъде увеличена мощността включва подмяна на турбокомпресор, инсталиране на нова всмукателна и изпускателна системи, както и препрограмиране на електронния блок за управление на двигателя. В допълнение, тунинг комплектът RS 450 може да бъде допълнен от спортни пружини H&R и подсилени спирачки.
Външните подобрения не са много, но са специфични. Можете да разпознаете 450-те конски сили на Golf R по предния сплитер, дело на Rieger, персонализираните джанти с диамантено покритие и нископрофилните гуми с размери 235/35 R19. Налични са и опционални лога Manhart RS 450 и лента на петата врата.
По отношение на мощността, доработката на Manhart е идентична с тази на B&B Automobile Technik, която беше показана преди шест месеца, но конкурентното студио не взе за база Golf R, който има 4х4 система, а Golf GTI с предно предаване. Въпреки че доработката на Manhart е базирана на Golf от седмо поколение, "горещият" хечбек с R индекс от следващо поколение очевидно ще отстъпи по мощност на тунинг проекта RS 450.
Специалистите в бранша прогнозират 333 конски сили за стандартния Golf R от осма генерация, а мощността на все още непотвърденото изпълнение Golf R Plus едва ли ще надхвърли 400 конски сили.