Отидете към основна версия

5 765 11

Какво ще представлява най-екстремното автомобилно състезание, организирано някога

  • extreme e-
  • електромобили-
  • състезание

Отговори на този въпрос ни дават организаторите на новата надпревара, наречена Extreme E. Първоначално тя ще стартира с дванадесет отбора професионални пилоти, които ще се състезават при екстремни условия на пет невероятни локации. Стартът е предвиден за началото на 2021 година, а четирите най-добри сред тях ще преминат към т.нар. "нокаут фаза" и ще се състезават за да излъчат краен победител.

Състезанието включва скорост, предизвикателство, адреналин, електричество, нулеви въглеродни емисии, опазване на околната среда и грижа за екологията, тоест всичко, което прави Формула Е, ще бъде подсилено в много степени (волта), за изключително забавление на публиката в целия свят.

Състезанието Extreme E, което ще стартира в началото на 2021-а представлява уникално изживяване със спортни автомобили с високи технически характеристики, създадени за най-предизвикателните терени. Extreme E е шампионат, в който електрически SUV-та с висока проходимост се състезават в някои от най-отдалечените части на света в пряк сблъсък с най-екстремната природа.

Сезонът започва на розовото езеро в сърцето на Сенегал (23 – 24 януари), след което се мести в едно от световните чудеса, каменният град и оазис Ал-Ула в Саудитска Арабия (5 – 6 март). Следват невероятния Кали Гандаки каньон в Непал (14 – 15 май), Кангерлуссуак (Големият фиорд) в Грендландия (28 – 29 август) и град Сантарем в тропическата гора на Бразилия. Първият сезон на надпреварата ще завърши в Амазонка и Тапахос (30 – 31 октомври).

Трасетата са с дължина между 6 и 10 км и състезателите трябва да се движат през поредица от виртуални врати. Всяко трасе ще се състои от пет до шест порти, в комбинация от офроуд пътеки като терените ще са различни - от труднодостъпен в Амазонка до открит терен в Арктика. Форматът е проектиран така, че две групи от по шест отбора се състезават една срещу друга в кръгово състезание.

Неразделна част от състезанието Extreme E е корабът на кралските пощи Света Елена, плавателен съд, с който някога се е разнасяла кралската поща, а сега превозва състезателите до различните локации по света. В този кораб са инвестирани много средства, за да се превърне в оперативна база, отговаряща на най-съвременните стандарти. Разполага с гараж от висок клас, както и с център за работа, логистика, комуникации и настаняване.

Extreme E е най-екстремното авто-мото състезание, което светът някога е виждал, но нищо от това нямаше да е възможно без прецизно проектираната технология. В допълнение към батериите, които са един от основните компоненти на електрическия автомобил, гумите са елемент, който ще осигури безопасността на водачите. От фирмата Continental, съорганизатор на състезанието, са проектирали специални гуми, които имат перфектно сцепление на пътищата в Хималаите, Арктика, на пясък или в тропически райони.

Универсалните гуми за екстремното състезание се наричат Continental CrossContact LKS, а в основата на новата гума, разработена за Extreme E, е добре балансирана многогодишна гума със специално проектирани протектори за подобряване на сцеплението и стабилността на почти всяка повърхност. Advanced CrossContact ще помогне на състезателите безопасно да стигнат до финала на най-голямата серия за екстремни състезания в света. Всеки екип ще получи два комплекта летни и зимни гуми, оптимизирани за всеки терен, които изискват SUV-тата с ел. двигател.

Иначе всички участници в Extreme E използват един и същи набор от стандартизирано оборудване. Spark Racing Technology ще излезе на сцената, за да създаде, сглоби и достави чисто нови електрически SUV-та. Всеки състезател е свободен да тества и изгражда персонализиран задвижващ механизъм и каросерия на тази платформа.

Части, които могат да бъдат персонализирани според индивидуалните предпочитания на екипа, са двигателят и инвертора, както и външните части на каросерията, например капак, страничен панел, светлини, предна и задна броня. Силовите трактове са съвместими с двигателите на Формула Е и могат да произвеждат максимална мощност от 470 kW (приблизително 630 к.с.), като новата батерия е специално адаптирана към тежките условия на офроуд състезанията, проектирана да издържа на екстремни ситуации, пътни условия и терен.

Батериите са дело на същата компания, която прави акумулаторните блокове за първите четири сезона на Formula E - Williams Advanced Engineering. Като цяло целта на Extreme E е да направи състезателна платформа, която ще доведе до ускоряване на развитието на електрическите превозни средства, които чрез възобновяема енергия ще създадат бъдеще с далеч по-малко въглеродни емисии, но също така ще привлекат вниманието към предизвикателствата на изменението на климата, пред които са изправени различните екосистеми.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 7 гласа.

Свързани новини