ФАКТИ.БГ

Какво ще представлява най-екстремното автомобилно състезание, организирано някога

Публикувана: 7 Април, 2020 11:29
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4487
Какво ще представлява най-екстремното автомобилно състезание, организирано някога
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 7 гласа.

Отговори на този въпрос ни дават организаторите на новата надпревара, наречена Extreme E. Първоначално тя ще стартира с дванадесет отбора професионални пилоти, които ще се състезават при екстремни условия на пет невероятни локации. Стартът е предвиден за началото на 2021 година, а четирите най-добри сред тях ще преминат към т.нар. "нокаут фаза" и ще се състезават за да излъчат краен победител.

Състезанието включва скорост, предизвикателство, адреналин, електричество, нулеви въглеродни емисии, опазване на околната среда и грижа за екологията, тоест всичко, което прави Формула Е, ще бъде подсилено в много степени (волта), за изключително забавление на публиката в целия свят.

Състезанието Extreme E, което ще стартира в началото на 2021-а представлява уникално изживяване със спортни автомобили с високи технически характеристики, създадени за най-предизвикателните терени. Extreme E е шампионат, в който електрически SUV-та с висока проходимост се състезават в някои от най-отдалечените части на света в пряк сблъсък с най-екстремната природа.

Какво ще представлява най-екстремното автомобилно състезание, организирано някога

Сезонът започва на розовото езеро в сърцето на Сенегал (23 – 24 януари), след което се мести в едно от световните чудеса, каменният град и оазис Ал-Ула в Саудитска Арабия (5 – 6 март). Следват невероятния Кали Гандаки каньон в Непал (14 – 15 май), Кангерлуссуак (Големият фиорд) в Грендландия (28 – 29 август) и град Сантарем в тропическата гора на Бразилия. Първият сезон на надпреварата ще завърши в Амазонка и Тапахос (30 – 31 октомври).

Трасетата са с дължина между 6 и 10 км и състезателите трябва да се движат през поредица от виртуални врати. Всяко трасе ще се състои от пет до шест порти, в комбинация от офроуд пътеки като терените ще са различни - от труднодостъпен в Амазонка до открит терен в Арктика. Форматът е проектиран така, че две групи от по шест отбора се състезават една срещу друга в кръгово състезание.

Неразделна част от състезанието Extreme E е корабът на кралските пощи Света Елена, плавателен съд, с който някога се е разнасяла кралската поща, а сега превозва състезателите до различните локации по света. В този кораб са инвестирани много средства, за да се превърне в оперативна база, отговаряща на най-съвременните стандарти. Разполага с гараж от висок клас, както и с център за работа, логистика, комуникации и настаняване.

Какво ще представлява най-екстремното автомобилно състезание, организирано някога

Extreme E е най-екстремното авто-мото състезание, което светът някога е виждал, но нищо от това нямаше да е възможно без прецизно проектираната технология. В допълнение към батериите, които са един от основните компоненти на електрическия автомобил, гумите са елемент, който ще осигури безопасността на водачите. От фирмата Continental, съорганизатор на състезанието, са проектирали специални гуми, които имат перфектно сцепление на пътищата в Хималаите, Арктика, на пясък или в тропически райони.

Универсалните гуми за екстремното състезание се наричат Continental CrossContact LKS, а в основата на новата гума, разработена за Extreme E, е добре балансирана многогодишна гума със специално проектирани протектори за подобряване на сцеплението и стабилността на почти всяка повърхност. Advanced CrossContact ще помогне на състезателите безопасно да стигнат до финала на най-голямата серия за екстремни състезания в света. Всеки екип ще получи два комплекта летни и зимни гуми, оптимизирани за всеки терен, които изискват SUV-тата с ел. двигател.

Иначе всички участници в Extreme E използват един и същи набор от стандартизирано оборудване. Spark Racing Technology ще излезе на сцената, за да създаде, сглоби и достави чисто нови електрически SUV-та. Всеки състезател е свободен да тества и изгражда персонализиран задвижващ механизъм и каросерия на тази платформа.

Какво ще представлява най-екстремното автомобилно състезание, организирано някога

Части, които могат да бъдат персонализирани според индивидуалните предпочитания на екипа, са двигателят и инвертора, както и външните части на каросерията, например капак, страничен панел, светлини, предна и задна броня. Силовите трактове са съвместими с двигателите на Формула Е и могат да произвеждат максимална мощност от 470 kW (приблизително 630 к.с.), като новата батерия е специално адаптирана към тежките условия на офроуд състезанията, проектирана да издържа на екстремни ситуации, пътни условия и терен.

Батериите са дело на същата компания, която прави акумулаторните блокове за първите четири сезона на Formula E - Williams Advanced Engineering. Като цяло целта на Extreme E е да направи състезателна платформа, която ще доведе до ускоряване на развитието на електрическите превозни средства, които чрез възобновяема енергия ще създадат бъдеще с далеч по-малко въглеродни емисии, но също така ще привлекат вниманието към предизвикателствата на изменението на климата, пред които са изправени различните екосистеми.

Какво ще представлява най-екстремното автомобилно състезание, организирано някога

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
Интересно звучи

Оценка:
-7 +15

1234
2 Отговор
Интересно ама отсечки по 5 10 км заради скапаните батерии. Детските радиоколи ще издържат повече. Париж дакар е състезание екстремно да караш по 600 700 км на ден офроуд! Що се мъчат да направят нещо от ел коли за което те не стават!

Коментиран от #4, #6, #10


Оценка:
-7 +22

Jacques Yves Moineau
3 Отговор
Хахахаха, аз като ходя за риба минавам повече от ''6 до 10 км''

Коментиран от #7


Оценка:
-3 +12

TSLA
4 Отговор

До коментар #2 от "1234":


Ягуар имат няколко официални Nurburgring таксита: F-Type SVR, XE SV Project 8 и I-Pace electric. Бензиновите карат по 2 обиколки на Ринга с един резервоар, а електричката с едно зареждане в състезателен режим прави ШЕСТ. Писано е, има и видео по темата в тубата: I-Pace EV versus the Nurburgring. Е? Факти ясни от самолет.

Оценка:
-8 +3

T...
5 Отговор
И най-големият майтап е, че на бензинколонките на Ринга се чака на опашка по един час, докато i-Pace на бързата зарядна е готов след 25 мин.
В размирния свят на 21-век електричеството ще е много по-достъпно от петрола. Когато дилемата е конски впряг или кола на ток, тогава всички ще са доволни и от 600-те км пробег. Не е и здравословно да се стиска урина толкова дълго време :D

Оценка:
-8 +3

гост
6 Отговор

До коментар #2 от "1234":


Кой ти каза , че състезанията ще са по една обиколка ??? Щото това е дължината на една обиколка , както във другите състезания се обявява дължината на трасето на ОБИКОЛКА !!! И ако не си разбрал Формула Е вече се доближава по обща дължина на състезанието до Формула 1 и само за 2 години батериите от половин състезание вече издържат по цяло ! А във Формула 1 напират да връщат дозареждането , щото им пречело теглото !!!! Хахаххаха на умряло двг теглото от 50 кила повече гориво му пречи !!

Коментиран от #11


Оценка:
-7 +5

гост
7 Отговор

До коментар #3 от "Jacques Yves Moineau":


И за теб коментар 6 ! И също и това , че Формула Е е мнооого повече от 6 до 10 км още сега , а ти пишат , че тези батерии ще са оттам , но ПОДОБРЕНИ , както вече подобриха и тези във Формула Е !! Ако не вярваш провери , ама няма да можеш да го понесеш !!!

Коментиран от #8


Оценка:
-3 +0

Jacques Yves Moineau
8 Отговор

До коментар #7 от "гост":


Знам много добре формула Е колко дълго е състезаниеро. Само че едно едно е да караш по асфалт (макар и на максимална мощност , друго е да караш екстремен офроуд. То затова и дължината на трасето е 10 км.

Оценка:
-0 +0

незнайко
9 Отговор
От цялата статия едно беше ясно. Трасетата са с дължина между 6 и 10 км !!! ЗА ТОЛКОВА СТИГА ЗАРЯДА НА БАТЕРИИТЕ ПРИ ЕКСТРЕМНО НАТОВАРВАНЕ !!! Може би и с 20% отсатъчен запас енергия.

Оценка:
-1 +0

ссс
10 Отговор

До коментар #2 от "1234":


Само да ти напиша спецификацията на Формула Е, аз ги следя и състезанията са интересни.
Мощност над 600кс, има буст-модус, който се активира на определен маркер от трасето, и добавя 25кв към мощността.
Батерия с капацитет 54кв клетки 18650, в автомобилната индустрия преминават вече към по-големи, с по-голяма плътност, вероятно и тук ще преминат скоро или поне екстрийм формулата.
Шаси се прави от Далара, всеизвестен производител, оборудвани са с всички безопасни системи, запалвания са много по-редки отколкото при формула 1. Имат си звук, имат си дизайн, имат си интересни опции. Състезанията са с дължина от 80-100км и се минават с един заряд на батерията, процентите заряд се показват като телеметрия на всеки участник.
Очакванията за ексийм са за по-добри батерии и съответно не по-малък пробег, вероятно не по-малко от 80км, понеже все пак огромни и тежки гуми, високи коли без аеродинамика, екстремни температури, всичко говори срещу оптимална работа на батерията. Формула Е печели все повече популярност и най-вече може да се кара в градска среда, без ограничения на шума, а това е важно за развитите страни и техните законови рамки.

Оценка:
-1 +0

Kirumo
11 Отговор

До коментар #6 от "гост":


100км състезания се доближавали до Формула 1!? Състезанията във Формула 1 са фиксирани на МИНИМУМ 305км. Как може да сравняваш тия миксери с Формула 1. Я ми кажи каква е максималната скорост на миксерите и каква е на Ф1? Какво е страничното натоварване в завой в сравнение с Ф1? Ускорението колко е бързо в сравнение с Ф1? Теглото какво е спрямо Ф1? Ф1 биват спъвани от всякакви рестрикции за еко простотии и пак са в пъти по-добри във всяко едно отношение в сравнение с миксерите.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Димитър Манолов
Това заяви за протестите председателят на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов пред БНТ.
Мислил съм си, че тези неща може да си ги организират и управляващите, за да хвърлят пешкира."

Още бисери